Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eric H » 13 mei 2009, 19:36

Ah, je hebt mijn mailtje toch gehad merk ik.........
Vond het al jammer dat ik daar geen reactie meer op kreeg :mrgreen: :mrgreen:

:wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2009, 19:10

:D :D :D

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 14 mei 2009, 19:39

@Duifjes: Prachtig :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 19:41

Over 5 minuten nog zo'n verhaal? Of over een kwartier? Morgen dan?
:mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 mei 2009, 19:48

morgen...oke...

Laurens

Bericht door Laurens » 14 mei 2009, 19:50

ja oke man...

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 14 mei 2009, 21:29

:mrgreen: @ duifjes. Jah man.

Heb ook bizarre ervaring met MP:

Ik had vorig jaar een pandje in Groningen van de curator gekocht en dacht het maar eens op marktplaats te huur te zetten voor EUR 2,500 (heel pand in centrum, iets van 300 m2, stuk of 8 kamers). Komt er 1 of ander ventje van een jaar of 25 helemaal naar Amsterdam en meldt dat hij het wel voor EUR 1,000 per maand wil huren. Ventje beleefd gemeld dat dat niet echt serieus was en netjes afscheid genomen. Paar weekjes (pand nog steeds niet verhuurd) later kom ik zelf eens bij het pand kijken met een makelaar, doet de sleutel het niet. Raar. Beetje aan de deur getrokken en zo, wordt de deur oppeens open gedaan. "What do you want?" Oost Europees type in pitt bull smoking in mijn voordeur die informeert wat ik kom doen. Lang verhaal kort: ventje uit Groningen had mijn pand voor EUR 2,000 per maand met 3 maanden borg verhuurd middels een keurig huurcontract aan stel Bulgaren uit de autohandel die een paar dames achter de ramen hadden zitten (heb me uiteraard gewoon toegang verschaft en hier en daar lag een dame te pitten, waarbij de Bulgaar meldde: "My wife is a prostitute"). Ik de politie gebeld dat er allemaal lui in mijn pand zaten, de politie constateerde dat ze een huurovereenkomst hadden (met Pietje Puk) en dat ik maar naar de rechter moest om ze er uit te krijgen. Zucht. Drie maanden later (via een "kort" geding) en een paar duizend EUR verder stond ik voor de deur met dezelfde politie en een deurwaarder en zijn de Bulgaren ontruimd. Op zich sneu, ze hadden flink huur betaald en borg en de "verhuurder" (Gronings glad manneke, bleek de politie wel te kennen) was verdwenen. Ze waren niet zozeer boos op mij als wel op dat ventje. Ik mag hopen dat ze hem hebben gevonden.

Dus voor mij geen marktplaats meer.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 mei 2009, 21:41

Wat een verhaal Ben! :shock:
Belachelijk ook dat je via de rechter die gasten weer je huis uit moet gooien..

Luco

Bericht door Luco » 14 mei 2009, 21:49

Fabian schreef:Net nog mooier:

We hebben een Grand Espace 3.5 V6 staan van 1 jaar oud voor €46.950,00. 20K onder de nieuwprijs, 1 jaar oud. Goedkoper gewoon niet te koop in Nederland. Wel een specifieke moeilijke auto, maar goed.

Krijg je een bod van €15.000 via de mail. In 1 regel gewoon he. Reageer je daar netjes op, krijg je terug dat wij niet goed wijs zijn, dat hij contant geld heeft en dat wij blij moeten zijn dat hij 15K biedt omdat we anders nog langer restwaarde risico lopen, renteverlies hebben bla bla bla bla. Klok > klepel?

Sommige mensen.............. :roll:
Ik zou 10k bieden op een espace :hosanna: :hosanna: :clap:

steve smith

Bericht door steve smith » 14 mei 2009, 21:58

Ja maar jij bent natuurlijk ook gewoon een zeikerd. Zevertinus zeggen ze daar in Brabant geloof ik.... Zelfs voor het dubbele mag ik die Espace morgen niet weg komen halen. Vind het wel flauw! We nemen die andere 7-persoons-350Z toch ook gewoon weer mee terug?
Fabian schreef:We hebben een Grand Espace 3.5 V6 staan van 1 jaar oud voor €46.950,00. 20K onder de nieuwprijs, 1 jaar oud. Goedkoper gewoon niet te koop in Nederland. Wel een specifieke moeilijke auto, maar goed.

Krijg je een bod van €15.000 via de mail.

Tom

Bericht door Tom » 14 mei 2009, 22:51

Ben_968CS schreef::mrgreen: @ duifjes. Jah man.

Ik had vorig jaar een pandje in Groningen van de curator gekocht en dacht het maar eens op marktplaats te huur te zetten voor EUR 2,500 (heel pand in centrum, iets van 300 m2, stuk of 8 kamers). Komt er 1 of ander ventje van een jaar of 25 helemaal naar Amsterdam en meldt dat hij het wel voor EUR 1,000 per maand wil huren. Ventje beleefd gemeld dat dat niet echt serieus was en netjes afscheid genomen. Paar weekjes (pand nog steeds niet verhuurd) later kom ik zelf eens bij het pand kijken met een makelaar, doet de sleutel het niet. Raar. Beetje aan de deur getrokken en zo, wordt de deur oppeens open gedaan. "What do you want?" Oost Europees type in pitt bull smoking in mijn voordeur die informeert wat ik kom doen. Lang verhaal kort: ventje uit Groningen had mijn pand voor EUR 2,000 per maand met 3 maanden borg verhuurd middels een keurig huurcontract aan stel Bulgaren uit de autohandel die een paar dames achter de ramen hadden zitten (heb me uiteraard gewoon toegang verschaft en hier en daar lag een dame te pitten, waarbij de Bulgaar meldde: "My wife is a prostitute"). Ik de politie gebeld dat er allemaal lui in mijn pand zaten, de politie constateerde dat ze een huurovereenkomst hadden (met Pietje Puk) en dat ik maar naar de rechter moest om ze er uit te krijgen. Zucht. Drie maanden later (via een "kort" geding) en een paar duizend EUR verder stond ik voor de deur met dezelfde politie en een deurwaarder en zijn de Bulgaren ontruimd. Op zich sneu, ze hadden flink huur betaald en borg en de "verhuurder" (Gronings glad manneke, bleek de politie wel te kennen) was verdwenen. Ze waren niet zozeer boos op mij als wel op dat ventje. Ik mag hopen dat ze hem hebben gevonden.

Sjezus.. :shock:

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2009, 23:22

Tom schreef:
Ben_968CS schreef::mrgreen: @ duifjes. Jah man.

Sjezus.. :shock:
"My wife is a prostitute"

Ja Tom.. daar gaat je natte droom :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 23:25

"Gaan jullie maar vast, we schoppen je wijf er over tien minuten wel uit."

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mei 2009, 07:28

Hans GP schreef:Wat een verhaal Ben! :shock:
Belachelijk ook dat je via de rechter die gasten weer je huis uit moet gooien..
Ongelovelijk ja, als je dit soort verhalen hoort; hallo, ik ben de eigenaar, maar of u wel ff vriendelijk wilt blijven tegen de bewoners/helers van dit pand. Schandalig. Er zijn mensen die hier aan onder door gaan.

Fabian

Bericht door Fabian » 15 mei 2009, 09:52

steve smith schreef:Ja maar jij bent natuurlijk ook gewoon een zeikerd. Zevertinus zeggen ze daar in Brabant geloof ik.... Zelfs voor het dubbele mag ik die Espace morgen niet weg komen halen. Vind het wel flauw! We nemen die andere 7-persoons-350Z toch ook gewoon weer mee terug?
Fabian schreef:We hebben een Grand Espace 3.5 V6 staan van 1 jaar oud voor €46.950,00. 20K onder de nieuwprijs, 1 jaar oud. Goedkoper gewoon niet te koop in Nederland. Wel een specifieke moeilijke auto, maar goed.

Krijg je een bod van €15.000 via de mail.
Sja Stevie,

zolang de handel veeeeeel meer als 2x 15 geeft snap je dat ik hem daarvoor niet aan jou verschijt vrind :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 mei 2009, 13:03

Hier nog iemand met naar eigen zeggen een Marktplaats-anekdote.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6 ... sg-4019232" onclick="window.open(this.href);return false;

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 mei 2009, 13:28

Stel een auto heeft een vraagprijs van 15k euro en mensen roepen ik vindt hem 8k euro waard dan vraag ik altijd of ze hem in 2x willen betalen 8)

Laurens

Bericht door Laurens » 15 mei 2009, 13:29

Herkenbaar :P

Ik zeg dan, ja als aanbetaling is dat wel voldoende :angel:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 mei 2009, 13:42

Het gaat om dezenauto hij is zeker niet goedkoop maar de enige 8-persoons Previa in Nederland dus durf ik er wel geld voor te vragen en een Previa is behoorlijk waardevast in de handel en verkoop.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5899323" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt een meneer zeer serieus met een Renault Espace van 2001 met een kilometerstand van 320.000km ongeveer 4500euro inruil *(handel brengt een Espace weinig op en met zo'n kmstand al helemaal niet)

Meneer kwam zeer serieus over en was zeer enthousiast over de Previa *(welke ik heb ingekocht en leuke marge op, dus wij dachten......dat wordt het klappertje van de week.....)

We deden hem het voorstel en hij keek er naar en wilde een tegenvoorstel doen hij dacht beide MPV zelfde bouwjaar wel wat verschil in km's dus dacht aan 7 a 8 euro inruil voor de Espace :shocking: het mooie was hij was zeer serieus.........maar voor diegene die een beetje weet wat een auto waard is is 7 a 8k euro inruil voor een dergelijke auto iets te veel 8)

Tijdens het zaterdagse na praten en bieren is deze nogmaals leuk besproken met elkaar.......

Het mooie aan deze was dat deze meneer gewoon was, zeer serieus etc....normaal gesproken heb je van die bewuste 'types' die denken dat hun auto een gouden stuur heeft maar dat was hier zeer zeker niet het geval.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 mei 2009, 13:44

duifjes.com schreef:Stel een auto heeft een vraagprijs van 15k euro en mensen roepen ik vindt hem 8k euro waard dan vraag ik altijd of ze hem in 2x willen betalen 8)
Oh, dus dat moeten we doen met biedingen van jou?
:mrgreen: :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 mei 2009, 16:52

Geweldige verhalen :)

Pandverhuur op marktplaats moet je ook niet doen natuurlijk (wat heeft het je aan proceskosten gekost als ik vragen mag?) en reageren op 15k bod van die Espace is natuurlijk ook gewoon DOM. Dat valt nou net onder respectloos bod en daar reageer je gewoonweg niet op. Althans, zou ik niet doen moet ik zeggen ;)

Fabian

Bericht door Fabian » 15 mei 2009, 22:19

duifjes.com schreef:Het gaat om dezenauto hij is zeker niet goedkoop maar de enige 8-persoons Previa in Nederland dus durf ik er wel geld voor te vragen en een Previa is behoorlijk waardevast in de handel en verkoop.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5899323" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt een meneer zeer serieus met een Renault Espace van 2001 met een kilometerstand van 320.000km ongeveer 4500euro inruil *(handel brengt een Espace weinig op en met zo'n kmstand al helemaal niet)

Meneer kwam zeer serieus over en was zeer enthousiast over de Previa *(welke ik heb ingekocht en leuke marge op, dus wij dachten......dat wordt het klappertje van de week.....)

We deden hem het voorstel en hij keek er naar en wilde een tegenvoorstel doen hij dacht beide MPV zelfde bouwjaar wel wat verschil in km's dus dacht aan 7 a 8 euro inruil voor de Espace :shocking: het mooie was hij was zeer serieus.........maar voor diegene die een beetje weet wat een auto waard is is 7 a 8k euro inruil voor een dergelijke auto iets te veel 8)

Tijdens het zaterdagse na praten en bieren is deze nogmaals leuk besproken met elkaar.......

Het mooie aan deze was dat deze meneer gewoon was, zeer serieus etc....normaal gesproken heb je van die bewuste 'types' die denken dat hun auto een gouden stuur heeft maar dat was hier zeer zeker niet het geval.
Sja, herkenbaar inderdaad :D Die Espace is mijn inziens niet meer waard dan 2000 Euro, en dan zit ik al hoog :mrgreen:

Heb overigens net zo'n previa verkocht, maar dan 2004 met 80K erop, full-options. Goeie auto hoor, was ook binnen 3 dagen verkocht. Een ware run was erop.

Remko

Bericht door Remko » 21 mei 2009, 22:43

http://link.marktplaats.nl/250858438" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie afsluiter onderin de advertentie......

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 23 mei 2009, 20:22

Macboy schreef:(wat heeft het je aan proceskosten gekost als ik vragen mag?)
Zeker mag dat: iets van EUR 3,000. :wtf: Bulgaren veroordeeld in de proceskosten van (gek genoeg) iets van EUR 500. Die heb ik maar niet proberen te innen...

Maar goed, wat je zegt Macboy, geen pandhuur meer op marktplaats. :bag:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 03 jun 2009, 23:12

Ik kreeg het volgende mailtje op te koop staande Alpina velgen:
Beste, deze velgen zijn replica velgjes, de originele hebben het ventiel in het center van de velg, achter het deksel met het sleuteltje.. je liegt je kopers zo maar voor...
Eentje die het denkt te weten en niks te doen heeft. :hammer:

Plaats reactie