[img:480:360]http://www.vijftigplusser.nl/pictures/s ... mobiel.JPG[/img]
denk dat die gaan winnen

Daar geloof ik geen (honden)drol vanMichel Pol schreef:Prius is echt een hele ruime auto, de bodemplaat deelt die met de Avensis, neem eens een kijkje. Trekhaak is niet mogelijk. Maar qua ruimte doet die niet onder voor de Mondeo.
De DF-ers die een hybrid kiezen hebben er al leuk speelgoed bij, of kiezen er voor om DF in prive te realiseren. Ik heb voor de Prius gekozen omdat die voldoet als gezinsauto van a naar b in alle luxe en comfort. Honda was geen optie voor mij i.v.m. de hond.
Michel
Arthur. Zoals eerder gezegd zal de overheid echt niet die 14% naar de 25% opschroeven. Als ze dat wel doen, zal de 25% ook naar de 37% gaan. Het is domweg onmogelijk om mensen een auto in te krijgen en ze daarna te belasten. Maar ik heb hierover al geschreven op een aantal vorige pagina's op dit punt. En het grijs-kenteken verhaal is totaal niet vergelijkbaar.Arthur schreef:Neem je bv de Civic 1.8i VTEC comfort.
Die is ongveer 90,- p/m duurder in de bijtelling.
Je hebt dan een 5-drs hatch.
Practischer, sneller voor nog steeds een goede prijs.
Wil je daarvoor in die Hybrid zitten?
En wat als ze daar over 2 jaar toch weer 25% bijtelling voor gaan rekenen?
Zomaar een hersenspinseltje voor bv Macboy
Macboy schreef:Eeh voor mij speelt er veel meer hoor. Niet alleen de bijtelling, maar ook het hogere salaris. Auto is bij mij puur secundaire arbeidsvoorwaarde. Het verschil in kostenbesparing eis ik natuurlijk op in de vorm van hoger salaris.
Als het alleen de bijtelling was, zou ik nooit voor een 14% bijtellingsauto gaan. De Honda is nu eenmaal ook 23.900 met daarbij dus een erg lage leaseprijs.
Een 116i is leuk, maar met de nodige opties e.d. kost ie toch al richting de 30k en dus een hogere leaseprijs. Ook het verbruik is nog relatief hoog i.v.m. de hybride dus dat scheelt allemaal per maand.
Ergo: netto houd ik dan helemaal niet zoveel meer over t.o.v. mijn huidige A3.
Ik weet dat dit voordeel voor mij niet voor iedereen geldt. Meeste mensen kunnen niet zeggen: laat die auto maar zitten en doe mij maar meer salaris.
Klopt en wij van WC-eend adviseren WC-eend. Speaking of which: De Prius heeft wel wat weg van een lelijke Eend zei het niet dat de Eend karakter heeft.Tom944 schreef:Volgens Honda moet je de Civic nemen, zie Telegraaf vandaag, rechtsonder op de voorpagina.
Nee toch....Mark schreef:Klopt en wij van WC-eend adviseren WC-eend. Speaking of which: De Prius heeft wel wat weg van een lelijke Eend zei het niet dat de Eend karakter heeft.Tom944 schreef:Volgens Honda moet je de Civic nemen, zie Telegraaf vandaag, rechtsonder op de voorpagina.
Dit viel mij ook op tijdens de proefrit in de Civic, is ook één van de redenen dat ik voor de lelijkere Prius gekozen heb.Tom schreef: Wallie | zegt:
een fabia trekt beter door... zeg dat maar tegen hem![]()
[IMG:679:802]http://i25.tinypic.com/11afojp.png[/img]
De Prius heeft een vrij gecompliceerd
systeem met ’n gescheiden elektromotor
en dynamo die met elkaar én met
de verbrandingsmotor en de rest van de
aandrijfl ijn zijn verbonden door een
ingenieus, traploos werkend tandwielstelsel.
Toyota noemt dit HSD, Hybrid
Synergy Drive. Het systeem van Honda
heet IMA, wat staat voor Integrated Motor
Assist. Deze techniek is iets eenvoudiger
van opzet en is voor de fabrikant dan ook
makkelijker in een bestaand model in te
bouwen. In het vliegwiel, dus tussen de
verbrandingsmotor en de versnellingsbak,
is een gecombineerde elektromotor en
dynamo geïntegreerd.
Honda’s IMA is een zogenaamde milde
hybride. Met een maximaal vermogen van