Alle (on)zin over Hybride !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Bericht door Tom » 09 mei 2008, 16:09

78pk in zo'n prius...

[img:480:360]http://www.vijftigplusser.nl/pictures/s ... mobiel.JPG[/img]

denk dat die gaan winnen :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 mei 2008, 16:14

Michel Pol schreef:Prius is echt een hele ruime auto, de bodemplaat deelt die met de Avensis, neem eens een kijkje. Trekhaak is niet mogelijk. Maar qua ruimte doet die niet onder voor de Mondeo.

De DF-ers die een hybrid kiezen hebben er al leuk speelgoed bij, of kiezen er voor om DF in prive te realiseren. Ik heb voor de Prius gekozen omdat die voldoet als gezinsauto van a naar b in alle luxe en comfort. Honda was geen optie voor mij i.v.m. de hond.

Michel
Daar geloof ik geen (honden)drol van :lol: :wink:
Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze verder maar is er voor ongeveer hetzelfde geld geen redelijk alternatief? Zoals de Cicic 1.8i VTEC zoals hierboven?
Heb je daar ook antwoorden op?

Tom

Bericht door Tom » 09 mei 2008, 16:20

Arthur heb ik ook al geroepen maar men wil het ene uiterste (zoveel mogelijk uit de leaseregeling halen, wekenlang alle opties afwegen tegen elkaar) of het andere uiterste.

allen

Bericht door allen » 09 mei 2008, 16:35

De huidige Golf 1.4 16V FSI Trendline kost nog geen 20k nieuw. Achteraf voor 1500 euri een dubbel din Pioneer autoradio/navi inbouwen en op ebay een setje velgen. De auto rijdt nog verdomd zuinig ook. Dan kost de auto minder dan een Prius en is het verschil in bijtelling ook weer minder. Dat had mijn keuze geweest mocht ik willen besparen voor een df auto ernaast. Een prius is voor mij persoonlijk gewoon net een stap te ver. Ik vind het de lelijkere variant van de lelijke oude Picasso. De Civic in hybride uitvoering oogt overigens best.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 16:37

Arthur schreef:Neem je bv de Civic 1.8i VTEC comfort.
Die is ongveer 90,- p/m duurder in de bijtelling.
Je hebt dan een 5-drs hatch.
Practischer, sneller voor nog steeds een goede prijs.
Wil je daarvoor in die Hybrid zitten?
En wat als ze daar over 2 jaar toch weer 25% bijtelling voor gaan rekenen?
Zomaar een hersenspinseltje voor bv Macboy :wink:
Arthur. Zoals eerder gezegd zal de overheid echt niet die 14% naar de 25% opschroeven. Als ze dat wel doen, zal de 25% ook naar de 37% gaan. Het is domweg onmogelijk om mensen een auto in te krijgen en ze daarna te belasten. Maar ik heb hierover al geschreven op een aantal vorige pagina's op dit punt. En het grijs-kenteken verhaal is totaal niet vergelijkbaar.

Betreft je andere punt geldt voor mij dat ik niet wil afzien. Ik wil geen 40.000 km per jaar maken in een 107 of een andere vergelijkbare kleine auto. In een Honda Civic is het echter niet afzien, zeker niet met alle opties, velgen, leer, automaat, stoelverwarming, climate etc etc

Als je dan kijkt naar de besparing, gaat het bij mij om VEEL MEER dan alleen de bijtelling, ik bespaar tussen de 500 en 600 netto per maand:
Macboy schreef:Eeh voor mij speelt er veel meer hoor. Niet alleen de bijtelling, maar ook het hogere salaris. Auto is bij mij puur secundaire arbeidsvoorwaarde. Het verschil in kostenbesparing eis ik natuurlijk op in de vorm van hoger salaris.

Als het alleen de bijtelling was, zou ik nooit voor een 14% bijtellingsauto gaan. De Honda is nu eenmaal ook 23.900 met daarbij dus een erg lage leaseprijs.

Een 116i is leuk, maar met de nodige opties e.d. kost ie toch al richting de 30k en dus een hogere leaseprijs. Ook het verbruik is nog relatief hoog i.v.m. de hybride dus dat scheelt allemaal per maand.

Ergo: netto houd ik dan helemaal niet zoveel meer over t.o.v. mijn huidige A3.

Ik weet dat dit voordeel voor mij niet voor iedereen geldt. Meeste mensen kunnen niet zeggen: laat die auto maar zitten en doe mij maar meer salaris.
Laatst gewijzigd door Macboy op 09 mei 2008, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 mei 2008, 16:37

En zo zijn er vast andere alternatieven...
De oogkleppen kunnen weer af :wink:

allen

Bericht door allen » 09 mei 2008, 16:43

Die Golf die ik net aandraag???

Vertel mij anders maar glashard dat dat niet geschikt is voor 40k per jaar!!!

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 16:50

Ik zag je post niet sorry Allen, gelijktijdig gepost bijna :)

Ga het uitrekenen, maar dat hoef je niet uit te rekenen om te weten dat het niet te vergelijken is. In de Honda zit dus een automaat en lederen bekleding en mooie 17" velgen, climate controle, verwarmbare stoelen.

Maar goed. Laten we die opties vergeten. Dan kom je wel beetje in de buurt inderdaad, maar het scheelt toch zeker nog 100.

Ik ben ook beetje verwend met die mooie leaseregeling dat ik ook vergeet dat er nog autos onder de 20k te koop zijn :)

Zal wel even wat meer dingen uitrekenen.

Sta open voor alles en dank de mensen voor hun goede input !

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2008, 17:01

Dan is het mij ook wel waard om in een 123d te stappen natuurlijk !!!!
Kijk er word ook weer eens wat zinnigs gepost door Macboy :lol:

Macboy ik heb net de e90 325i opgehaald... potverdorie wat een bak zeg !

Jongen je leeft maar 1 keer.. :lol:

allen

Bericht door allen » 09 mei 2008, 17:02

Aha, maar jij vertelde pas nog dat je ook het strikt noodzakelijke kunt kiezen. :lol:
Dat heb ik gedaan. Velgen op Ebay haal je voor eurootje of 600 incl. banden. Navi is 1200-1500 en als je met tomtom kunt leven 180 euri. Een setje verlagingsveren van bijv. Bilstein 225 euri van Ebay. Ineens heb je dan een mooie witte 'debadged' Golf en dat staat imho echt wel leuker bij iemand van onder de pak em beet 50 dan een hybride voertuig. 8)
17" Velgen op een Civic kosten toch weer serieus wat extra aan euro's en je levert weer wat in kwa verbruik.

Tom

Bericht door Tom » 09 mei 2008, 17:08

Ilija, je komt nooit op dezelfde prijs uit als zo'n Prius/Civic want dan zit die bijtelling in de weg. Die is nu eenmaal lager dus dat is zeker een groot voordeel voor de hybrides. Rekenen is overbodig want de uitslag is altijd in het voordeel van de Prius of Civic.

Maar wat ik/Arthur/allen proberen te zeggen is dat je tussen twee uiterste een keuze maakt. Je wilt OF een bomvolle BMW 1 serie / dikke Audi / Golf GTI waarbij je wekenlang alle opties tegen elkaar aflegt om maar binnen je leasebudget de perfecte keus te maken, OF je gaat voor een goedkope/saaie auto.
Het is wel een keus waar je 40.000km mee moet rijden.
Destijds was jij diegene die een 120d niet wilde hebben omdat je geen xenon kon bestellen icm het pakket dat je wilde hebben. Daar baalde je zoveel van dat je de A3 bestelde want je moest xenon hebben. Wat ik wil zeggen is dat je eisen erg hoog waren en het zal mij benieuwen in hoeverre die Civic er wel in voldoet nadat je eraan gewend bent.

Ik heb niets tegen Hybride. Als ze die techniek toepassen in een beetje vlotte auto (leuk modelletje, handgeschakeld, beetje sportief) dan zou ik zeker zeggen 'doen', maar die Prius vind ik helemaal niets, de Civic is qua looks al ietsje beter maar zou voor mij geen optie zijn.
Een snelle auto is ook geen eis voor mij (heb met plezier vijf jaar in die Alfa 1.6 gereden), al zou ik, als ik de keuze nogmaals had, wel iets meer pit willen (bedenk ook dat die Alfa m'n eerste auto was). Anyway ik dwaal af.

Bij Mazda heb je de nieuwe 6 met een 140pk dieselmotor (kost 28k) en Mazda kennende hoef je daar weinig opties bij te bestellen. Of de nieuwe Impreza, die komt er toch ook met diesel? Of weet ik veel wat. Auto's tussen de 20-30k. Is qua bijtelling al een hele stap terug tov een Audi A3 van 40.000 euro consumentenprijs.
Je zult er nooit 500-600 netto mee gaan besparen maar als je er 300 netto mee gaat besparen tov de A3 is dat toch ook mooi als je goedkoper wilt rijden?

Francisco

Bericht door Francisco » 09 mei 2008, 17:18

Luitjes ga naar www.Directlease.nl
Voer onderstaande data in. Onderstaand bedrag komt redelijk overeen met wat de Civic Hybrid mij kost.

En geef mij nou een optie voor een zakelijke auto die vergelijkbaar is qua kosten en ruimte. Ik sta open voor suggetie's.

Mondeo heb ik naar gekeken maar je komt zo aan een auto van 35K, met navenante lease en bijtelling. En nog steeds geen voordeel tov de Civic (behalve wat meer power, poeha).

Honda Civic Hybrid 1.3i-DSI i-VTEC
Leaseprijs: € 474 / € 610 resp. excl/incl brandstof
30000 km per jaar, 48 mnd.
DirectLease kiest de dealer
Winterbanden regeling Nee
Eigen risico 300
Vervangend Geen

Tom V

Bericht door Tom V » 09 mei 2008, 17:32

Volgens Honda moet je de Civic nemen, zie Telegraaf vandaag, rechtsonder op de voorpagina.

Mark

Bericht door Mark » 09 mei 2008, 19:17

Tom944 schreef:Volgens Honda moet je de Civic nemen, zie Telegraaf vandaag, rechtsonder op de voorpagina.
Klopt en wij van WC-eend adviseren WC-eend. Speaking of which: De Prius heeft wel wat weg van een lelijke Eend zei het niet dat de Eend karakter heeft.

Persoonlijk zou ik een auto waarin ik met plezier zou rijden kiezen en de kilometers registreren. Zo kan er een nog leukere DF auto worden aangeschaft met welke je ook prive rijdt.

Tom V

Bericht door Tom V » 09 mei 2008, 19:28

Mark schreef:
Tom944 schreef:Volgens Honda moet je de Civic nemen, zie Telegraaf vandaag, rechtsonder op de voorpagina.
Klopt en wij van WC-eend adviseren WC-eend. Speaking of which: De Prius heeft wel wat weg van een lelijke Eend zei het niet dat de Eend karakter heeft.
Nee toch....

...kijk dan in die krant :

When technology doesn't result in Driving Fun, the technology failed. Snap je de link?

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2008, 01:06

Ik denk dat je echt wel iets leuks er naast moet hebben, van te voren eigenlijk. Om te voorkomen dat je je niet gaat ergeren.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 mei 2008, 02:44

Werk en prive moet je scheiden zeg ik altijd :wink: Arthur wil geen drie auto's voor de deur dus dan een hybride geen optie :lol: Persoonlijk zou ik als ik moest leasen niet of nauwelijks meer geld in de maand willen besteden dan dat ik nu doe en anders zo goedkoop mogelijk met een prive auto erbij (of 2/3 erbij dan) :D Ik heb geen honderden Euro's voor een nieuwere auto over en meer betalen voor b.v. een Polo i.p.v. wat ik nu rij.. :roll: ..geen haar op mijn hoofd. Hybride shit zou zeker worden overwogen en zeker als het 500 netto zou schelen :D

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2008, 13:42

reed vandaag richting de bandenboer achter een Honda hybride, zag er goed uit, met grote stichers aan de zijkant HYBRIDE 8) dacht hey, veel mooier dan de Priegel, euh Prius :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 mei 2008, 14:27

Gisteren vanaf de A4 (Amsterdam) de A12 opkomend moest ik behoorlijk in de remmen omdat een Prius rijder vanuit de richting Delft op de fly-over vlak voor mij de linkerbaan in kwam zeilen. Vervolgens zat hij met 150-160km/u zijn voorganger op te duwen! Heerlijk die milieubewuste rijders. :shock:

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 10 mei 2008, 16:26

Mooi draadje dit :D

Bij mij is de leaser de enige auto, dus heb er wel een beetje extra centen voor over om een beetje normaal rond te rijden in het weekend.. Er moeten gewoon mooiere en snellere hybride alternatieven komen, dan wil het wel overwegen. Feitelijk is het aanbod op dit moment 2 lelijke auto's. Ik wacht nog een paar jaartjes..

Tom

Bericht door Tom » 10 mei 2008, 23:39

bom erop! ;)

RobS

Bericht door RobS » 11 mei 2008, 10:12

Tom schreef: Wallie | zegt:
een fabia trekt beter door... zeg dat maar tegen hem :P
Dit viel mij ook op tijdens de proefrit in de Civic, is ook één van de redenen dat ik voor de lelijkere Prius gekozen heb.

De Prius heeft een vrij gecompliceerd
systeem met ’n gescheiden elektromotor
en dynamo die met elkaar én met
de verbrandingsmotor en de rest van de
aandrijfl ijn zijn verbonden door een
ingenieus, traploos werkend tandwielstelsel.
Toyota noemt dit HSD, Hybrid
Synergy Drive. Het systeem van Honda
heet IMA, wat staat voor Integrated Motor
Assist. Deze techniek is iets eenvoudiger
van opzet en is voor de fabrikant dan ook
makkelijker in een bestaand model in te
bouwen. In het vliegwiel, dus tussen de
verbrandingsmotor en de versnellingsbak,
is een gecombineerde elektromotor en
dynamo geïntegreerd.
Honda’s IMA is een zogenaamde milde
hybride. Met een maximaal vermogen van
20 pk bij 2.000 tpm en een koppel van
103 Nm tussen 0 en 1.160 tpm werkt de
elektromotor slechts in beperkte mate
mee. Heel anders dan bij de Prius, waar
de elektromotor goed is voor 68 pk tussen
1.200 en 1.540 tpm en z’n maximale
koppel van maar liefst 400 Nm vrijgeeft
van 0 tot 1.200 tpm.
[IMG:679:802]http://i25.tinypic.com/11afojp.png[/img]

De Prius zou begrenst zijn op 170km/u, echter reed het model waar ik in proef gereden heb al 175, dus wat daar van waar is weet ik niet.

Het hele autoweek artikel:

http://members.chello.nl/~r.schouten3/artikel.pdf
Laatst gewijzigd door RobS op 11 mei 2008, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 mei 2008, 10:15

Testverbruik van de Honda 1 op 13 :shock: :lol: Briljant man :!: Dat haal ik met een Golf VR6 zowat :lol: Wat een prachtig kabinet hebben we toch :wink:

Maarre het ding is wel serieus langzaam :?

RobS

Bericht door RobS » 11 mei 2008, 10:17

Niels schreef:Testverbruik van de Honda 1 op 13 :shock: :lol: Briljant man :!: Dat haal ik met een Golf VR6 zowat :lol: Wat een prachtig kabinet hebben we toch :wink:

Maarre het ding is wel serieus langzaam :?
Het ding is (imho) zwaar onder gemotoriseerd en daarom zo onzuinig.

Knot

Bericht door Knot » 11 mei 2008, 11:32

Kan best zuiniger maar dan moet je er echt constant voor gaan zitten. Ik rij met de EP2 Sport gemiddels 1:12, op papenburg 1:7 maar als ik echt mn best doe kom ik rond de 1:17 uit. Maargoed, dan wordt je vanzelf gek als je zo blijft rijden, einde van de 80 weg zit je dan pas op 80 zegmaar.

Plaats reactie