Grappige plaatjes en filmpjes
- Robertdj
Re: Grappige plaatjes en filmpjes
Gaaf! Zo'n spoorvernieuwingstrein heb ik laatst in Bedum, Groningen gezien, niet van dichtbij helaas, indrukwekkend hoe gigantisch ze zijn, als het goed is heeft Strukton zo'n ding. De stopmachine die je aan het eind ziet (een trein die met pikkels in de ballast prikt) heb ik ondertussen wel een paar keer gezien, en een keer meegereden. Wel vet hoe dat werkt!
- Tristan
Heb 4 van die machines vorig jaar nog getransporteerd vanuit de UK:KW schreef:^^ ROFL
Ook heel gaaf om te zien
- InjectTheVenom
Zo kan die zwart/witte donderjager van ons ook doen, gummetje en potlood die voor het sudoku boekje gebruikt worden zijn z'n meest favoriete dingen om te jattenRuben schreef:
- KW
- Downforce Hans
Alleen voor tunnel runners................ 
- PD power
- Luco
Bmw's hebben toch geen onderstuur
- PD power
Nou heb toevallig dit weekend in een Z4m mogen sturen, maar zo,n ding is standaart toch flink onderstuurd, met wat gas is dit wel op te lossen, maar viel me wel op, want m'n oude Ibiza is veel meer overstuurt.Luco schreef:Bmw's hebben toch geen onderstuur![]()
Wel een mooie motor volgens mij dezelfde als in een e46.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wel een mooie weggetje waar ie reed 
- Mathieu
En die beleving ook tijdens het rijden. Hij was lekker aan het meehangen in de bochten 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Luco schreef:Bmw's hebben toch geen onderstuur![]()
In dit filmpje zie ik dat niet als oorzaak, kijk naar HOE de gast stuurt; precies, hij stuurt dus niet, dat stuur staat strak op rechtdoor (das bepaald geen onderstuur).
IMHO maakt de gast een klassieke fout door daar naar toe te sturen waarna hij kijkt ( ook zeer bekend bij motorrijders).
Uiteraard mee eens dat als het te hard gaat er wel degelijk onderstuur haalbaar/opwekbaar is.
- Luco
Romo, ik heb nog drie keer gekeken, maar ik zie hem toch echt naar links sturen en de auto gaat rechtdoor, daarna doet die zijn stuur weer recht.
Blijft een lompe actie natuurlijk
Blijft een lompe actie natuurlijk
- Robin Hartog
Je kan naar links sturen wat je wilt, maar als je banden geen contact hebben met de weg dan kan je het schudden. 
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- smiley
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin Hartog schreef:Je kan naar links sturen wat je wilt, maar als je banden geen contact hebben met de weg dan kan je het schudden.
Dat zou ook een goede mogelijkheid zijn, voorwielen los of te weinig druk er op........
Die gast stuurt maar een heel klein beetje links, dus onderstuur bij normaal contact lijkt me welhaast onmogelijk.....FWIW
- Robin Hartog
Je ziet toch wel duidelijk dat 'ie over een heuveltje rijdt en gezien die wegen (zijn idd leuke wegen daar om overheen te rijden btw) zou het best eens kunnen zijn dat 'ie net ff teveel 'los' kwam van de grond -> weg contact -> genadeloos af geserveerd de berm/rotsblokjes in.romo schreef:Robin Hartog schreef:Je kan naar links sturen wat je wilt, maar als je banden geen contact hebben met de weg dan kan je het schudden.
Dat zou ook een goede mogelijkheid zijn, voorwielen los of te weinig druk er op........
Die gast stuurt maar een heel klein beetje links, dus onderstuur bij normaal contact lijkt me welhaast onmogelijk.....FWIW
- smiley
Zijn dat nu amerikaanse remblokken? 
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Netter balanceren, alsof je met een middenmotor rijdt. Dan moet je eens kijken hoe graag zo'n ding wil oversturen, zonder lomp gas te geven.PD power schreef:Nou heb toevallig dit weekend in een Z4m mogen sturen, maar zo,n ding is standaart toch flink onderstuurd, met wat gas is dit wel op te lossen, maar viel me wel op, want m'n oude Ibiza is veel meer overstuurt.Luco schreef:Bmw's hebben toch geen onderstuur![]()
- PD power
Heb zelf een BoxsterS (middenmotor), daarbij wek je echt geen onderstuur op bij de snelheden die ik gereden, dat was ook de reden van de rit, omdat de eigenaar verbaasd was hoe makkelijk de boxster door de bocht gaat, ik natuurlijk zeggen dat dat met zijn auto ook geen probleem mag zijn........, nou daar kwam ik dus wel achter, de BMW, moet je iets meer zetten zegmaar, en je moet echt wel wat gas geven, tis geen turbo motorYoup schreef:Netter balanceren, alsof je met een middenmotor rijdt. Dan moet je eens kijken hoe graag zo'n ding wil oversturen, zonder lomp gas te geven.Luco schreef:Nou heb toevallig dit weekend in een Z4m mogen sturen, maar zo,n ding is standaart toch flink onderstuurd, met wat gas is dit wel op te lossen, maar viel me wel op, want m'n oude Ibiza is veel meer overstuurt.PD power schreef:Ai....
Bmw's hebben toch geen onderstuur![]()
- Macboy
Heeft natuurlijk niks met onderstuur te maken. Je mag van de wetten van de natuurkunde natuurlijk niet een bocht waar 60 de hoogst haalbare snelheid is met 140 proberen te nemen. Om dan onderstuur te gaan roepen is nogal hilarisch
Hoe slecht hij zijn stuur vasthoudt trouwens ...
- Luco
Speciaal voor jouw de definitie van onderstuur Macboy
Hij stuurt in en gaat rechtdoor.
Of de voorwielen nu wel of niet het asfalt raken kunnen we geen van allen goed zien, laten we aannemen dat de wielen het asfalt niet raken, dan nog is de definitie van onderstuur van toepassing.Onderstuur
Onderstuur wordt veroorzaakt door een balansprobleem van de wagen - in concreto het gevolg van een downforcetekort aan de voorkant van de wagen. Bij het insturen in een bocht zal de wagen minder insturen dan de positie van het stuur laat uitschijnen, omdat de wagen vooraan minder grip heeft dan acht...
- Robin Hartog
Dat is dus wel duidelijk te zien; op 0:20 zie je dat de auto een schok maakt doordat hij weer op de weg neerkomt. (Vanaf 0:18 kijken dan zie je het verschil duidelijker) Ik twijfel zelfs aan het feit of dat theoretisch onderstuur is. Ja hij gaat rechtdoor terwijl hij naar links stuurt, maar nogmaals; je kan niet linksaf gaan als je wielen de grond niet raken.Luco schreef:Speciaal voor jouw de definitie van onderstuur Macboy
Of de voorwielen nu wel of niet het asfalt raken kunnen we geen van allen goed zien, laten we aannemen dat de wielen het asfalt niet raken, dan nog is de definitie van onderstuur van toepassing.Onderstuur
Onderstuur wordt veroorzaakt door een balansprobleem van de wagen - in concreto het gevolg van een downforcetekort aan de voorkant van de wagen. Bij het insturen in een bocht zal de wagen minder insturen dan de positie van het stuur laat uitschijnen, omdat de wagen vooraan minder grip heeft dan acht...
- romo
Goed compromis;
Relatief onderstuur..........................

Relatief onderstuur..........................
- Robin Hartog
Beter compromis: Fout van bestuurder?romo schreef:Goed compromis;
Relatief onderstuur..........................![]()