Helaas is het vergeleken met 75miljard niet zoveel. Maar beter iets dan niets. Aan de andere kant is dit typisch zo'n punt wat na de verkiezingen direct weer geschrapt word.
Ik zie wel een causaal verband tussen het binnenlaten van grote groepen mensen die nimmer iets financieel hebben bijgedragen en dat voor het grootste gedeelte ook niet gaan doen en het toenemen van o.a. de zorgkosten. Natuurlijk is dat niet de enige reden, maar helpen doet het niet. Dus weer een reden om meer voor opvang in de regio te kiezen en economische migranten met terugwerkende kracht retour te sturen.Luco schreef:Ja het is allemaal de schuld van de asielzoekers!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RS-Ron schreef:Ik zie wel een causaal verband tussen het binnenlaten van grote groepen mensen die nimmer iets financieel hebben bijgedragen en dat voor het grootste gedeelte ook niet gaan doen en het toenemen van o.a. de zorgkosten. Natuurlijk is dat niet de enige reden, maar helpen doet het niet. Dus weer een reden om meer voor opvang in de regio te kiezen en economische migranten met terugwerkende kracht retour te sturen.Luco schreef:Ja het is allemaal de schuld van de asielzoekers!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gr Ron
€550,-.dvh schreef:Paar honderd euro toch?
Niet alle verzekerden betalen toch, onder de 18 sta je onder de polis van de ouder zonder dat daar extra voor word betaald? Nog steeds blijft het dan een relatief klein bedrag.dvh schreef:Betreft zorgkosten.
Er kwamen vorig jaar ruw gezegd 50k asielzoekers in Nederland erbij. Als die allemaal voor gemiddeld 200,- iets medisch laten verrichten kost dat onze zorgverzekeringen een 15.000.000. Nederland heeft bijna 17 miljoen verzekerden dus dat zou de verzekerde nog geen 1 euro extra kosten om alle bijgekomen asielzoekers hun kosten te dekken.
Dus, daar zitten de kosten niet.
In 2016 boekte de zorgverzekeraars gezamenlijk 1.3 miljard winst. Geen omzet, maar winst. Op preventieve zorg. Geld wat nergens in gaat zitten. Want zorgverzekeraars hoeven geen ziekenhuizen te bouwen of te investeren in medische spullen.
Een rommelige rekensom op basis van gemiddelde poliskosten leert dat als ze de winst zouden verdelen onder alle verzekerde de maandelijkse kosten met een +/- 30,- per maand naar beneden kunnen. Dat is een (berekende) aanname. De rest hierboven is van het internetwebz gegoogeld.
Punt is. Weeg die (nog geen) 1 euro (per jaar) asiel-extrazorgkosten af tegen 30 euro per maand(!) Besparing..
De hoge kosten zitten in de winst. En dat kan nog veel meer gedrukt worden als we niet van die belangrijk dure ziekenhuizen bouwen waar je voor een ingegroeide teennagel 3X op bezoek (te declareren consult ) moet komen.
Ik hou van handel. Maar op zorg zou geen winst hoeven (mogen?) zitten.
Zorgverzekeringen.. van mij mogen ze op de schop.
Arthur wij zijn verzekerd bij de Friesland Zorgverzekeraar. We hadden de AV Tand Standaard en zijn nu dus overgestapt naar AV Tand Optimaal i.v.m. orthodontie voor onze dochter. Kost toch €20 extra per maand voor maximaal €750 per jaar vergoeding. 2016 zat dit nog in ons pakket.Arthur schreef:@Mike: Apart, hebben ze het eruit gehaald of heb je een ander pakket genomen? Dat is wel een drastische maatregel dan. Bij mij zit het er nog gewoon in, niet veranderd.
Het probleem is juist die gedachte. Zorg is net als elk ander product en zou juist veel beter geleverd worden als er wel concurrentie zou zijn. Momenteel wordt er een monopoly verstrekt aan een aantal partijen om het zogenaamd efficient te regelen. Dan krijg je dus juist situatie's zoals jij ze noemt, dure ziekenhuizen bouwen, 3x terugkomen voor een teennagel, etc. Allemaal zaken die uiteindelijk de zorgafnemer betaald. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat iedereen daar verplicht aan mee moet betalen, hoeveel zorgkosten een ander dan ook afneemt. Dit heeft dus helemaal niets meer met marktwerking te maken, maar is gewoon communisme in praktijk.dvh schreef:Ik hou van handel. Maar op zorg zou geen winst hoeven (mogen?) zitten.
Zorgverzekeringen.. van mij mogen ze op de schop.
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, EricYellow en 2 gasten