Corona in Nederland.....
-
OnlineLuco
Re: Corona in Nederland.....
maar goed, net 20 kilo wiet gehaald, die gaan we maar per grammetje verkopen, nu alle coffeeshops dicht zijn is het gouden handel.
- Peric
Ook ik ben genoodzaakt ZZP'er geworden toen ik op latere leeftijd dankzij de crisis zonder werk zat. Kwam toen niet aan de bak en heb me maar als ZZP'er ingeschreven.Elise schreef: 15 mar 2020, 18:03Je bent ondernemer, daar horen nu eenmaal risico's bij.Robin schreef: 15 mar 2020, 17:44 En dit dan. Wat een rat.
https://www.nu.nl/coronavirus/6037648/w ... nomen.html
Vervelend dat velen zich dat niet realiseren, maar het zou helemaal van de zotte zijn als ZZP'ers gecompenseerd worden (van belastinggeld) zoals ik al eerder heb aangegeven.
Ook ik betaal gewoon 50% belasting boven de 50.000 euro hoor..
Dus waarom zou dat van de zotte zijn?
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Er is een verschil tussen ZZP'ers die bewust ZZP'er zijn zodat ze zich duur kunnen laten inhuren en ZZP'ers die geen keus hebben, omdat bedrijven ze als moderne slaven behandelen(bezorgers bijvoorbeeld)Robin schreef: 15 mar 2020, 17:44 Nog net op tijd paar pizza's besteld die ik over 10 min ophaal.
Wat is dit allemaal shit jongens.
En dit dan. Wat een rat.
-
OnlineLuco
De kerken zijn gewoon open, zal gods wil zijn.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat dus. Wezenlijk verschil.
-
OnlineLuco
Naast zzp-ers heb je ook nog mensen die maar 2 tot 5 mensen in dienst hebben, die kunnen na de laatste crisis ook zomaar de klappen niet opvangen.RJL86 schreef: 15 mar 2020, 18:12Er is een verschil tussen ZZP'ers die bewust ZZP'er zijn zodat ze zich duur kunnen laten inhuren en ZZP'ers die geen keus hebben, omdat bedrijven ze als moderne slaven behandelen(bezorgers bijvoorbeeld)Robin schreef: 15 mar 2020, 17:44 Nog net op tijd paar pizza's besteld die ik over 10 min ophaal.
En dit dan. Wat een rat.
een bedrijf als klm zou dat juist wel moeten kunnen maar die hangen als eerste aan de zuurstof.
ik vind het een beetje de omgekeerde wereld.
Daarnaast, wat is duur verhuren, als ik bv naar mijn werk kijk ben ik voor een opdrachtgever niks duurder dan een vaste medewerker, ondernemersrisico, tuurlijk, maar probeer je als zzp-er maar eens te verzekeren, een fatsoenlijke aov is zo duur dat als ik dat in mijn tarief moet verwerken, niemand je dan meer in wil huren.
Ik zou trouwens graag aan de staat een maandelijks bedrag willen betalen voor een vangnet, maar dat kan niet, je bent dus aangewezen op partijen die verdienen tot een kunst hebben verheven en er dus alles aan zullen doen om niet te hoeven betalen, een gemiddelde aov die zon 600 per maand kost gaat pas na 3 maanden uitbetalen, dus daar heb je in dit geval ook niks aan als je zelf niet ziek bent.
Ook als je ziek bent dus niet in dit geval, maar dat terzijde.
Maar dit is overmacht voor iedereen, dan zou je ook voor iedereen dezelfde ondersteuning moeten regelen.
Ik durf te wedden dat morgen zich een heleboel werknemers zich ziek melden die niet ziek zijn omdat de kids niet naar de opvang kunnen, maar dat is natuurlijk normaal.
Laatst gewijzigd door Luco op 15 mar 2020, 18:34, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
ZZPers kiezen er bewust voor om door een coronavirus en het door de overheid (af) sluiten van horeca en dergelijke naar de kloten te willen gaan, terwijl wat Luco ook zegt, KLM en in de laatste crisis banken wel overeind werden gehouden.zegmaarboris schreef: 15 mar 2020, 17:58Waarom, is toch zo?Robin schreef: 15 mar 2020, 17:44 En dit dan. Wat een rat.
Maar ben overigens wel van mening dat er goed gekeken moet worden hoe ondernemers gesteund kunnen worden. Uitstel van belasting betalen lijkt me voor sommige sectoren wel erg mager.
Ik snap 'm. Sorry dat ik me er druk over maakte.
-
Vind ik niet. Die van jou wel. Ondanks dat dit mij financieel waarschijnlijk zwaar gaat raken is dit wel de juiste beslissing voor nu. Mijn klanten hadden gisteren de deuren overigens al gesloten.
M’n zoontje was al afgemeld voor school. Het leven gaat door maar ik wil het risico simpelweg zo klein mogelijk houden.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Wat een geklaag hier. Ja, die Corona kost mij als ondernemer ook dik geld waarschijnlijk maar we hebben hier gewoon mee te dealen en dat komt linksom of rechtsom ook wel weer goed. That’s life.
- MParallel
- Auto: BMW
Je hoort strandeigenaren ook niet van de geven wel deel winst terug, want uitzonderlijk mooie zomer, dus topseizoen...
-
Dat zijn toch geen vergelijkingen?
Ik heb wel 'n buffer, maar het ondiplomatieke gelul van Wiebes in deze barre tijden heb ik even beetje moeite mee.
Ik heb wel 'n buffer, maar het ondiplomatieke gelul van Wiebes in deze barre tijden heb ik even beetje moeite mee.
- MParallel
- Auto: BMW
Mooi weer of een virus.
Allemaal natuur-gerelateerde zaken.
Waarom zou het géén vergelijking zijn?
- JP
Is dit virus eigenlijk erger dan de mannengriep ?
-
Tja als je 'n paar slechte zomers heb is dat idd kut, maar de tent hoef je van overheidswege niet te sluiten he.MParallel schreef: 15 mar 2020, 19:00 Mooi weer of een virus.
Nu is er een Coronavirus en da's echt niet best, dat daardoor scholen/openbare leven/horeca gesloten MOET worden is mij wel duidelijk en logisch. Maar dat hoeft nogmaals niet met 'n strandtent en 'n slechte zomer. Dan komt daar nog bij dat Wiebes dat even makkelijk meldt, dat dat een ondernemersrisico is.
Ik vind een virus en daarbij je toko moeten sluiten van overheidswege niet bij ondernemersrisico horen.
-
Omdat de landen de EU geen enkele zeggenschap over dit onderwerp gegeven hebben houden ze hun mond dicht. Bemoeien ze zich er een keer niet mee is het ook niet goed.Mike R32 schreef: 15 mar 2020, 15:34 Net zo beschamend als de EU. Elk EU-land neemt eigen coronamaatregelen, waar is de Europese aanpak?
Wat een gezeik weer..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Luco schreef: 15 mar 2020, 17:54ja klm wel helpen, en de rest laten we weer in de stront zakken.Robin schreef: 15 mar 2020, 17:44 Nog net op tijd paar pizza's besteld die ik over 10 min ophaal.
En dit dan. Wat een rat.
Je geeft het antwoord op je eigen vraag.
Daarom wordt er massaal pleepapier gekocht!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Met Robin eens;
Dit zijn unieke, onvertoonde tijden, waar niks en niemand zich op kan/kon voorbereiden.
Ja, je mag van een goede ondernemer verwachten dat die een gezonde buffer heeft voor bijzondere omstandigheden. Maar de huidige situatie valt buiten het kader "bijzonder"
De menselijk, maatschappelijk, economische impact is buitenproportioneel.
Ik zou willen zeggen;
Bij abnormale tijden, horen abnormale regels, zowel in sluiten als in ondersteunen.
Dit zijn unieke, onvertoonde tijden, waar niks en niemand zich op kan/kon voorbereiden.
Ja, je mag van een goede ondernemer verwachten dat die een gezonde buffer heeft voor bijzondere omstandigheden. Maar de huidige situatie valt buiten het kader "bijzonder"
De menselijk, maatschappelijk, economische impact is buitenproportioneel.
Ik zou willen zeggen;
Bij abnormale tijden, horen abnormale regels, zowel in sluiten als in ondersteunen.
-
In de sector waarin ik werk komt beide voor, mensen in loondienst en vrij veel ZZPers die zich laten inhuren. Vaak zitten die gewoon in dezelfde teams (en worden de meeste ZZPers ook uitgenodigd voor teamuitjes etc.). Puur financieel kun je veel beter ZZPer worden, ook na aftrek van bijkomende verzekeringen. Ik vind dat altijd wat lastig uit te leggen, beide doen hetzelfde werk, meeste ZZPers in mijn vak doen het puur voor het geld. Geen probleem (iedereen is vrij om de overstap naar ZZP te maken) en in goede tijden profiteer je er van, maar accepteer dan ook de risico's.
Vanuit dat oogpunt heeft Wiebes natuurlijk gelijk, hoe lullig het ook is om dat in deze tijd zo te benoemen.
Tegelijkertijd is dit wel heel uitzonderlijk, dus iets van solidariteit mag er wel komen.
Vanuit dat oogpunt heeft Wiebes natuurlijk gelijk, hoe lullig het ook is om dat in deze tijd zo te benoemen.
Tegelijkertijd is dit wel heel uitzonderlijk, dus iets van solidariteit mag er wel komen.
- malle eppie
Nee hoor, alle kerkdiensten zijn geannuleerd de komende drie weken. En niet iedereen die gelooft is van de conservatieve kant!
-
OnlineLuco
Op zich met je eens hoor, maar waarom dan het ene bedrijf wel helpen en het andere niet?Tom schreef: 15 mar 2020, 19:34 In de sector waarin ik werk komt beide voor, mensen in loondienst en vrij veel ZZPers die zich laten inhuren. Vaak zitten die gewoon in dezelfde teams (en worden de meeste ZZPers ook uitgenodigd voor teamuitjes etc.). Puur financieel kun je veel beter ZZPer worden, ook na aftrek van bijkomende verzekeringen. Ik vind dat altijd wat lastig uit te leggen, beide doen hetzelfde werk, meeste ZZPers in mijn vak doen het puur voor het geld. Geen probleem (iedereen is vrij om de overstap naar ZZP te maken) en in goede tijden profiteer je er van, maar accepteer dan ook de risico's.
-
Mee eens, maar hoe ga je daar onderscheid in maken? Is het fair om personen en bedrijven die wel een buffer hadden daarvoor te laten opdraaien?romo schreef: 15 mar 2020, 19:33
Ja, je mag van een goede ondernemer verwachten dat die een gezonde buffer heeft voor bijzondere omstandigheden. maar de huidige situatie valt buiten het kader "bijzonder"
Mee eens, eigenlijk zouden ze grote bedrijven ook moeten laten klappen. Al snap ik iets eerder waarom die geholpen worden, daar is de impact vaak wat groter van dan een tegelzetter.Luco schreef: 15 mar 2020, 19:39
Op zich met je eens hoor, maar waarom dan het ene bedrijf wel helpen en het andere niet?
-
OnlineLuco
Nou hier was toch net echt een dienst hoor.malle eppie schreef: 15 mar 2020, 19:38Nee hoor, alle kerkdiensten zijn geannuleerd de komende drie weken. En niet iedereen die gelooft is van de conservatieve kant!
- alt
Hier weer een voorbeeld hoe de politici buiten de maatschappij staan,
Baudet over zzp'er die loonheffing betaald.
Een zzp'er betaald inkomstenbelasting.
https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 5634367489
Baudet over zzp'er die loonheffing betaald.
Een zzp'er betaald inkomstenbelasting.
https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 5634367489
-
OnlineLuco
Dat onderscheid hebben ze toch al gemaaktTom schreef: 15 mar 2020, 19:39Mee eens, maar hoe ga je daar onderscheid in maken? Is het fair om personen en bedrijven die wel een buffer hadden daarvoor te laten opdraaien?romo schreef: 15 mar 2020, 19:33
Ja, je mag van een goede ondernemer verwachten dat die een gezonde buffer heeft voor bijzondere omstandigheden. maar de huidige situatie valt buiten het kader "bijzonder"
KLM wel en alles wat vandaag dicht moet niet.
-
Nieuws van KLM heb ik denk ik gemist?
Werktijdverkorting geldt voor alle bedrijven toch?
Werktijdverkorting geldt voor alle bedrijven toch?