Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
OnlineMartijn M
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Er zijn nog verzekeraars waarbij het niet in de polis staat.
-
Toch maar een trackday boeken dan....Wouter81 schreef: 30 jul 2025, 15:35 Ik heb AI gevraagd over die 'Regres', hoe dat zit:
Wat is de maximale regresvordering vanuit je verzekeraar
Samenvatting: geen regresvordering omdat de verzekeraar de NRBring heeft uitgesloten.
Voor mij al reden om nooit touristenfahrt te doen als Nederlander, als het expliciet is uitgesloten in de polis. Wat een wespennest steek je jezelf in als het mis gaat.... doe dan gewoon een trackday...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
ChatGPT gaf ook een dergelijk antwoord. Ik heb het alleen niet hier geplaatst. Jaren geleden was de Nürburgring (of "circuit") nog niet uitgesloten en werd er zelfs nog uitgekeerd door NL verzekeringen als je daar schade reed. Nu is het risico te groot geworden op een persoonlijk faillissement.
-
De verzekeraar kan het wel uitsluiten, maar ze zijn verplicht om uit te keren aan de benadeelden omdat de NS als openbare weg te boek staat. Vervolgens zullen het gaan verhalen bij de verzekerde en dan geldt volgens mij gewoon dat maximum van 31k. Er zal wel niemand op het forum zitten die er ervaring mee heeft of het wil gaan testen?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
^Misha C weet dat wel!:)
(Heeft toch sowieso een NL paspoort?)
(Heeft toch sowieso een NL paspoort?)
-
Tijdens touri wel inderdaad. Zo heb ik mijn kromme clio uitbetaald gekregen door de Duitser die een oliespoor neer had gelegd. Overigens heeft mijn verzekering eerst mijn auto uitbetaald op basis van all risk en later verhaald op de Duitser.Hans44 schreef: 30 jul 2025, 17:20 De verzekeraar kan het wel uitsluiten, maar ze zijn verplicht om uit te keren aan de benadeelden omdat de NS als openbare weg te boek staat. Vervolgens zullen het gaan verhalen bij de verzekerde en dan geldt volgens mij gewoon dat maximum van 31k. Er zal wel niemand op het forum zitten die er ervaring mee heeft of het wil gaan testen?
Wat betreft maximum verhalen zou ik niet weten.
- Knot
31k valt nog te overzien, beter dan je huis verkopen iig.
-
OnlineFabian
En voor het leven geroyeerd voor elke vorm van zekering (tegen een normaal tarief).
Het is en blijft Russische roulette.
Het is en blijft Russische roulette.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Op vrijwillige basis, dus ze doen maar, geen medelijden mee.
- JP
Oh, maar 31k....? Nee dan doen we nog maar een rondje 

- Knot
Je hoeft niet te crashen natuurlijk je kunt ook gewoon proberen te rijden. En 31 klinkt toch beter dan een half miljoen?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Klinkt beter, maar nog steeds geen garanties of ervaringen dat het daar bij blijft…
- JP
In de reacties op social media lees je ook vaak dat er bij een sluiting, het gemis aan inkomsten voor de Ring.com, ook nog een grote kostenpost is. Alleen, er is toch ooit eens een gerechtelijke uitspraak (medio ± 2016) geweest dat ze dat niet konden bewijzen, en dat zou toen afgeketst zijn.

-
Geen idee. Zou ook zeggen dat het ergens een stukje ondernemersrisico is als je de boel stil moet leggen. Als de Efteling een attractie stil moet leggen omdat een bezoeker onwel is geworden krijg je ook geen rekening.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Mwao, die rondes zijn al betaald hè. En de mensen die nog willen gaan rijden, die gokken niet op dat de baan niet meer open gaat, en zullen ook gewoon (alvast) hun rondjes kopen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Oeverloze discussie eigenlijk. D’r zijn er toch tijd een paar die denken beter te rijden dan anderen, beter op te letten of een verzekering hebben die het wel dekt. Nou, lekker rijden en yoloEric Z schreef: 31 jul 2025, 11:28 Klinkt beter, maar nog steeds geen garanties of ervaringen dat het daar bij blijft…

- Paskal
- Auto: meerdere
Da's het grootste broodje aap wat er bestaat en dat al 20+ jaar de ronde gaat. Er is nog nooit iemand geweest die heeft moeten betalen voor de tijd dat de baan afgesloten is. As usual roepen velen maar wat op social media.JP schreef: 31 jul 2025, 11:37 In de reacties op social media lees je ook vaak dat er bij een sluiting, het gemis aan inkomsten voor de Ring.com, ook nog een grote kostenpost is. Alleen, er is toch ooit eens een gerechtelijke uitspraak (medio ± 2016) geweest dat ze dat niet konden bewijzen, en dat zou toen afgeketst zijn.
![]()
En leuk al die aannames dat die 31k wel/niet de max is tijdens TF. Ik ben pas overtuigd als ik een Nederlander tref die dat maximaliseren daadwerkelijk zelf heeft meegemaakt.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Precies. En dan zit er ook nog een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik heb met mijn bedrijf ook wel eens moeten procederen tegen een grote internationale verzekeraar. Volgens de voorwaarden in hun polis moesten ze absoluut uitkeren bij een grote schadepost. Maar dat deden ze niet. En dan mag je strijden tegen zo'n organisatie die dure advocaten van een paar honderd euro per uur hebben. Na heel veel advocaatkosten aan onze kant de strijd maar opgegeven. Dat hou je niet vol, zij hebben onbeperkt budget om dat heel lang vol te houden.Paskal schreef: 31 jul 2025, 13:27 En leuk al die aannames dat die 31k wel/niet de max is tijdens TF. Ik ben pas overtuigd als ik een Nederlander tref die dat maximaliseren daadwerkelijk zelf heeft meegemaakt.
Zo'n strijd wil je gewoon niet.
- JP
Paskal schreef: 31 jul 2025, 13:27Da's het grootste broodje aap wat er bestaat en dat al 20+ jaar de ronde gaat. Er is nog nooit iemand geweest die heeft moeten betalen voor de tijd dat de baan afgesloten is. As usual roepen velen maar wat op social media.JP schreef: 31 jul 2025, 11:37 In de reacties op social media lees je ook vaak dat er bij een sluiting, het gemis aan inkomsten voor de Ring.com, ook nog een grote kostenpost is. Alleen, er is toch ooit eens een gerechtelijke uitspraak (medio ± 2016) geweest dat ze dat niet konden bewijzen, en dat zou toen afgeketst zijn.
![]()
(...)
Heeft dat dan wel ooit op hun site gestaan, alleen nooit berekend ?Paskal schreef: 15 sep 2009, 11:00 (...)
Mark,Mark Nauta schreef:En wat kosten die stukken vangrails dan eigenlijk? Want het is daar per meter al direct 3 meter (3 lagen boven elkaar).
En wat kost het nou als door jouw toedoen de baan dicht moet. Ik heb eens gehoord van 2600euro per half uur, klopt dat?
Ik dacht dat je mijn site wel een beetje kendeDaar staat alles uitgebreid op onder het kopje Ring-informatie, kosten:
- kosten manuur: 60 Euro
- kosten inzet streckensicherung-auto: 36 Euro per uur
- vangrail per strekkende meter: 45 Euro
- vangrail-paaltje: 75 Euro
- afsleepkosten: 175 Euro
- eventueel noodzakelijke baansluiting indien politie ter plaatse moet komen: 1.350 Euro per uur
Telefoonnummer +49 26913 022 15 werkt prima, want dan krijg je direct de mensen boven in het kantoor bij start-finish aan de lijn. Een ander nummer wat op de officiële Ringsite staat werkt echter ook: +49 8000 302 112
Vorig jaar helaas ook de vangrail van te dichtbij gezien. Dat de kosten rap op kunnen lopen blijkt wel uit onderstaande foto, want zeg nou zelf... zo groot is die vangrail-schade toch niet? En toch kwam het exclusief afsleepkosten op 708 €![]()
![]()
-
OnlineMartijn M
De afsleepkosten zijn tegenwoordig in ieder geval ook flink hoger. Ligt een beetje aan de situatie, maar tussen de 3-400 euro voor een ritje met Lenz is 'normaal'.