Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
maurizio
Auto: AR75 24v, AR105 , M336, 325d

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door maurizio » 30 jul 2025, 09:31

Oei, de nachtmerrie van iedereen die een beetje nadenkt ....

Hans44

Bericht door Hans44 » 30 jul 2025, 09:58

Zover ik het altijd heb begrepen zal de verzekeraar alle benadeelden gewoon moeten vergoeden. Vervolgens zal de verzekeraar het gaan verhalen op de verzekerde (want NS uitgesloten van dekking), maar is dit bedrag wettelijk gemaximeerd tot 31k. Veel geld, maar niet meteen een faillissement.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 jul 2025, 10:29

Hans44 schreef: 30 jul 2025, 09:58 Zover ik het altijd heb begrepen zal de verzekeraar alle benadeelden gewoon moeten vergoeden. Vervolgens zal de verzekeraar het gaan verhalen op de verzekerde (want NS uitgesloten van dekking), maar is dit bedrag wettelijk gemaximeerd tot 31k. Veel geld, maar niet meteen een faillissement.
heb je daar meer info over?

HSR

Bericht door HSR » 30 jul 2025, 10:54

Paskal schreef: 29 jul 2025, 22:17 Dat au in die Honda viel wel mee in vergelijking met de au van de passagiere in de E46......nek gebroken, 7 uur durende operatie en duimen dat ze ooit weer kan lopen :(

Een Franse GT3 liet het spoor achter.
Deze post kwam gisteren voorbij op Nurburgring Life FB pagina.

Overigens doen heel veel mensen hun beklag op die pagina over het proletenkermis rondom de Ring. Ik was er in het weekend van 12 juli en er werd toen vrij netjes gereden op de baan. Alleen de Cameljockey Roadshow en tattootokkies uit de UK waren onuitstaanbaar vervelend aanwezig.
Bijlagen
mijn hemel.jpg
mijn hemel.jpg (146.23 KiB) 294 keer bekeken

Knot

Bericht door Knot » 30 jul 2025, 10:59

Oke dan... allemaal lekker filmen en alles online zetten... ipv hulp bieden (op wat voor manier dan ook), triest.

Robin

Bericht door Robin » 30 jul 2025, 11:48

Die post van Daniel M power: Die komt even aan hoor....jemig.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 30 jul 2025, 12:14

Knot schreef: 30 jul 2025, 10:59 Oke dan... allemaal lekker filmen en alles online zetten... ipv hulp bieden (op wat voor manier dan ook), triest.
Mja het is wel zo ja. Ik bedoel, écht alles is voor clicks and likes. Ook weer 'heer;ijk free content' voor all YT'ers die weer wat hebben om over te praten.

Al heb je ten tijde van oorlogen ook altijd pers wat rondloopt, puur om verslag te doen van alles.

Als dit zo doorgaat zie ik TF in huidige vorm echt niet lang meer standhouden. Maak er een 50-100km/h uur stukje weg van en zie het als een mooi stukje Eifel, zoals rond de baan, maar zonder tegenliggers.

MParallel

Bericht door MParallel » 30 jul 2025, 12:25

Robin schreef: 30 jul 2025, 11:48 Die post van Daniel M power: Die komt even aan hoor....jemig.
Zeker, maar tegelijk als advocaat van de duivel, dit is geen 'nieuw' gedrag. De mens is altijd zo geweest. We zijn ramptoeristen, noem het morbide nieuwsgierigheid, Zeg niet dat het goed is, maar wel een gegeven.

En dus grote kans, hij ook, ja tot je zelf aan de andere kant staat, en dan wordt het in een keer een andere verhaal. Dat is dan eigenlijk weer hypocriet.

Top Gear 2009 Sabine, busje onder 8 minuten was het begin van het einde. Toen kwam de iPhone en YT wat groot werd, en zie hier, here we are.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 jul 2025, 12:32

Vanavond een uitgebreide analyse van Misha gok ik zo.

JP

Bericht door JP » 30 jul 2025, 12:33

We kunnen gewoon toegeven, de meeste langs de baan, met een blikje bier in de handen op een tuinstoel, die zitten gewoon te wachten op een klapper.

Voorheen had je nog andere actie zoals Sabine in de Ringtaxi, die elke bocht dwars deed, dat was gaaf om te zien, maar dat mag ook niet meer. Of NeKe in zijn AMG BlackSeries, of de dure auto's van Edo Competitione, Arie van de Ringvilla, 2 broers met identieke E92 (?) M3's, en die 'Ollanders met die oranje M3 GTS'en (en SteveS)

Afbeelding

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 jul 2025, 12:38

Nou nee, ik kom er met enige regelmaat en ik krijg niet de indruk dat het merendeel daar met de telefoon in de aanslag wacht op een gigantische klapper. Maar misschien vergis ik me wel.

Robin

Bericht door Robin » 30 jul 2025, 12:59

Bram schreef: 30 jul 2025, 12:38 Nou nee, ik kom er met enige regelmaat en ik krijg niet de indruk dat het merendeel daar met de telefoon in de aanslag wacht op een gigantische klapper. Maar misschien vergis ik me wel.
Ik denk niet dat JP dat zo letterlijk bedoelt, maar een(onverwachte) (net niet) crash/ongeval(letje) en alles eromheen, is een beetje de kers op de taart van 'Brood & Spelen' voor de aanwezigen daar. Kijk naar/hoor het applaus/oeh aah van het publiek vaak. Bovenstaande crash is natuurlijk helaas van een andere orde met alle gevolgen, maar leedvermaak=vermaak helaas....

MParallel

Bericht door MParallel » 30 jul 2025, 13:14

Ik denk dat JP het wel zo bedoelt en ik snap hem volledig. Een crash is nou eenmaal spectaculairder om te zien dan auto's die gewoon langs komen rijden. Niemand hoopt natuurlijk op gewonden of zelf doden, maar flinke blikschade. Een crash is actie, de rest niet echt.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 30 jul 2025, 13:17

smiley schreef: 30 jul 2025, 12:32 Vanavond een uitgebreide analyse van Misha gok ik zo.
Opvallend stil inderdaad

JP

Bericht door JP » 30 jul 2025, 13:20

Ik denk dat ik het ook zo bedoel. Hier trekken de ongevallen toch ook meer reacties dan de "ik ging naar de Ring en at alleen een Currywurst"-verhalen.

Voorheen waren dit ook de filmpjes die op YT belanden, en veel views genereerden, ze hebben er zelfs een bocht naar benoemd :tooth:
veejay schreef: 30 jul 2025, 13:17
smiley schreef: 30 jul 2025, 12:32 Vanavond een uitgebreide analyse van Misha gok ik zo.
Opvallend stil inderdaad
Een Franse GT3, maar wie was de bestuurder? Een Duitse Rus uit Helmond ? :whistle:

Robin

Bericht door Robin » 30 jul 2025, 13:26

Nou Bram zo zie je maar weer, ga je weer nat met je goede bedoelingen. Ik bedoel maar....:)

Robin

Bericht door Robin » 30 jul 2025, 13:32

Edit: wat ik bedoel bedoelt JP dus eigenlijk ongeveer min of meer ook. Zodoende vandaar dus eigenlijk kortweg. Wat Martijn ook al zegt over het internet/fora:

Martijn_bmw schreef: 29 jul 2025, 15:46
Altijd mooi gevonden zo plat mogelijk
Of hij lid is van Flat Earth Society, geen idee:)

veejay

Bericht door veejay » 30 jul 2025, 13:33

Het heet kennelijk 'regres' en is gemaximeerd in Nederland, andere landen weet ik niet.

❌ Wanneer is schade niet verzekerd (en kan regres volgen)?
verzekeraar sluit expliciet dekking uit bij:

Gebruik van het voertuig voor verboden doeleinden, zoals deelname aan wedstrijden of rijden op een circuit 1
In deze gevallen betaalt verzekeraar de schade aan derden wél uit (zoals wettelijk verplicht), maar kan zij deze terugvorderen van de verzekerde.

💰 Maximale regresvordering bij verzekeraar
Volgt zij doorgaans de branchebrede richtlijnen die ook door andere verzekeraars worden gehanteerd:

Tot €10.411,53: volledig regres mogelijk
Tussen €10.411,53 en €61.973,38: regres tot de helft van het schadebedrag
Boven €61.973,38: maximaal €30.986,69 regres

Deze bedragen zijn gebaseerd op de Regeling schadeverzekering motorrijtuigen en worden jaarlijks geïndexeerd.

Bij Fraude of criminaliteit geld regres niet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 jul 2025, 13:35

Nu begrijp ik het achterlijke rijden daar… :coffee:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 jul 2025, 13:43

Robin schreef: 30 jul 2025, 13:26 Nou Bram zo zie je maar weer, ga je weer nat met je goede bedoelingen. Ik bedoel maar....:)
Ja ik vlieg hier mooi even uit de bocht!

Robin

Bericht door Robin » 30 jul 2025, 13:47

Bram schreef: 30 jul 2025, 13:43
Robin schreef: 30 jul 2025, 13:26 Nou Bram zo zie je maar weer, ga je weer nat met je goede bedoelingen. Ik bedoel maar....:)
Ja ik vlieg hier mooi even uit de bocht!
Do hast san jild. :P

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 jul 2025, 15:22

veejay schreef: 30 jul 2025, 13:33 Het heet kennelijk 'regres' en is gemaximeerd in Nederland, andere landen weet ik niet.

Gebruik van het voertuig voor verboden doeleinden, zoals deelname aan wedstrijden of rijden op een circuit 1
In deze gevallen betaalt verzekeraar de schade aan derden wél uit (zoals wettelijk verplicht), maar kan zij deze terugvorderen van de verzekerde.

Volgt zij doorgaans de branchebrede richtlijnen die ook door andere verzekeraars worden gehanteerd:

Deze bedragen zijn gebaseerd op de Regeling schadeverzekering motorrijtuigen en worden jaarlijks geïndexeerd.

nooit geweten! Dan valt het idd nog een soort van mee... 30K doet au maar is geen persoonlijk faillissement over het algemeen :)

@Robin :lol: :lol:

HSR

Bericht door HSR » 30 jul 2025, 15:30

Martijn_bmw schreef: 30 jul 2025, 15:22
veejay schreef: 30 jul 2025, 13:33 Het heet kennelijk 'regres' en is gemaximeerd in Nederland, andere landen weet ik niet.

nooit geweten! Dan valt het idd nog een soort van mee... 30K doet au maar is geen persoonlijk faillissement over het algemeen :)

@Robin :lol: :lol:

*Douwt een vers setje semi's onder de megane RS en gaat ringwaertsch! Outta my way bitches! :ken ik jou: :ken ik jou: :ken ik jou:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 jul 2025, 15:35

Ik heb AI gevraagd over die 'Regres', hoe dat zit:

Wat is de maximale regresvordering vanuit je verzekeraar
In Nederland is de maximale regresvordering van een verzekeraar afhankelijk van de situatie en het type verzekering, zoals bijvoorbeeld een WAM-verzekering (verplichte aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen). Voor WAM-verzekeringen is het maximale bedrag dat een verzekeraar kan verhalen op de verzekerde of een derde geregeld in artikel 44 van de minimumvoorwaarden van de verzekeringsovereenkomsten, zoals vastgelegd in het Koninklijk Besluit van 5 februari 2019.

De regels zijn als volgt:

Tot €11.000: De verzekeraar kan het volledige bedrag verhalen.
Tussen €11.000 en €51.000: Het verhaalbare bedrag is €11.000 plus de helft van het bedrag boven €11.000.
Boven €51.000: Het maximale verhaalbare bedrag is €31.000.

Bijvoorbeeld:Als de verzekeraar €20.000 uitkeert, kan hij €11.000 + 50% van (€20.000 - €11.000) = €11.000 + €4.500 = €15.500 verhalen.
Bij een uitkering van €60.000 is het maximum €31.000.

Deze plafonds gelden specifiek voor regresvorderingen in het kader van de WAM-verzekering, bijvoorbeeld bij situaties zoals rijden onder invloed, zonder rijbewijs, of andere in de wet genoemde omstandigheden. Voor andere verzekeringen, zoals aansprakelijkheidsverzekeringen, kunnen andere regels gelden, vaak gebaseerd op de polisvoorwaarden of algemene wettelijke regels zoals artikel 7:961 BW (voor samenloop van verzekeringen) of artikel 152 van de Verzekeringswet.Voor exacte bedragen en voorwaarden is het belangrijk de specifieke situatie en polisvoorwaarden te raadplegen, omdat contractuele afspraken en uitzonderingen een rol kunnen spelen. Juridisch advies kan nodig zijn om te bepalen of een regresvordering terecht is en of de maximale bedragen correct worden toegepast.
Echter, het is maar de vraag of dat ook voor de Nordschleife op gaat als ik dit zo lees:

Dus als je onverzekerd op de Nordschleife gaat rijden (omdat dit is uitgesloten in je polis) en je veroorzaakt letsel, dan ben je alsnog maar tot 31.000 euro aansprakelijk
Nee, dat klopt niet helemaal.

De situatie die je beschrijft – onverzekerd rijden op de Nordschleife (Nürburgring) omdat dit is uitgesloten in je polis – heeft andere juridische en financiële consequenties. De maximale regresvordering van €31.000 waar ik eerder naar verwees, geldt specifiek voor situaties waarin een WAM-verzekeraar (Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen) uitkeert onder de Nederlandse wet en vervolgens een bedrag probeert te verhalen op de verzekerde, bijvoorbeeld bij rijden onder invloed of zonder geldig rijbewijs, zoals geregeld in artikel 44 van de minimumvoorwaarden (KB van 5 februari 2019).

Op de Nordschleife gelden echter andere regels:

Uitsluiting in polis: Als rijden op de Nordschleife expliciet is uitgesloten in je verzekeringspolis (wat vaak het geval is, omdat het circuit geen openbare weg is en wordt gezien als een race- of trainingsactiviteit), dan dekt je WAM-verzekering de schade niet. In dat geval keert de verzekeraar niets uit, en is er dus ook geen regresvordering van toepassing. Jij, als bestuurder, bent dan persoonlijk volledig aansprakelijk voor alle veroorzaakte schade, inclusief letselschade, materiële schade en andere kosten.

Aansprakelijkheid zonder verzekering: Als je onverzekerd rijdt en letsel veroorzaakt, is er geen limiet zoals €31.000. Je aansprakelijkheid is in principe onbeperkt, afhankelijk van de schade die je veroorzaakt. Letselschade kan in Nederland (en Duitsland, waar de Nordschleife ligt) oplopen tot tonnen of zelfs miljoenen euro’s, bijvoorbeeld bij ernstig letsel of blijvende invaliditeit. Dit omvat medische kosten, inkomensverlies, smartengeld en meer.

Duitse wetgeving: Aangezien de Nordschleife in Duitsland ligt, geldt het Duitse recht (Haftpflichtrecht) voor aansprakelijkheid. Duitsland kent geen wettelijke limiet voor aansprakelijkheid bij letselschade. Als je onverzekerd bent, draag je zelf de volledige financiële last van de schade. Als je een ongeluk veroorzaakt, kan de benadeelde partij (of hun verzekeraar) je direct aansprakelijk stellen voor alle kosten.
Waarborgfonds of vergelijkbare regelingen: In Nederland zou het Waarborgfonds Motorverkeer in sommige gevallen uitkeren aan slachtoffers van onverzekerde bestuurders op openbare wegen, maar de Nordschleife is geen openbare weg, en het is onwaarschijnlijk dat een Nederlands waarborgfonds uitkeert voor een incident op een Duits circuit. Duitsland heeft een vergelijkbaar fonds (Verkehrsopferhilfe), maar ook hier geldt dat circuits vaak buiten de dekking vallen.

Conclusie: Als je onverzekerd op de Nordschleife rijdt en letsel veroorzaakt, ben je niet beperkt tot een aansprakelijkheid van €31.000. Je bent persoonlijk aansprakelijk voor de volledige schade, die in geval van letsel zeer hoog kan oplopen (mogelijk honderdduizenden euro’s of meer). De limiet van €31.000 geldt alleen voor regresvorderingen door een WAM-verzekeraar in specifieke situaties in Nederland, niet voor onverzekerde aansprakelijkheid op een circuit. Het is cruciaal om te controleren of je een aanvullende verzekering hebt die circuits dekt (zoals een speciale circuitverzekering) en om juridisch advies in te winnen voor rijden op de Nordschleife.
Voor mij al reden om nooit touristenfahrt te doen als Nederlander, als het expliciet is uitgesloten in de polis. Wat een wespennest steek je jezelf in als het mis gaat.... doe dan gewoon een trackday...

veejay

Bericht door veejay » 30 jul 2025, 16:24

Das een goede AI! Welke AI heb je gebruikt?

Plaats reactie