Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
350 Z

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 28 nov 2016, 09:34

Fijn zo'n asielzoekerscentrum en dan zo'n burgemeester die alleen aan zichzelf denkt.

Andre

Bericht door Andre » 28 nov 2016, 14:57

http://media.tpo.nl/2016/11/28/facebook ... a-pownews/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk die man durft het even te zeggen! Mooi filmpje!

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 04 dec 2016, 01:33

http://www.briefjevanjan.nl/aan-lodewij ... t-asscher/

Laten we hopen dat het nooit zover komt als in dit fictieve stukje over "wederzijdse" acceptatie.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 dec 2016, 12:13

Als je het leest grinnik je erom. Herkenning waarschijnlijk, je ziet het nog gebeuren ook, dat is nog het ergste... :?

Hielke

Bericht door Hielke » 04 dec 2016, 12:42

Eric Z schreef:http://www.briefjevanjan.nl/aan-lodewij ... t-asscher/

Laten we hopen dat het nooit zover komt als in dit fictieve stukje over "wederzijdse" acceptatie.
Met de extreme overdrijving in deze metafoor (voor het Simons debat) heb ik niks. De link naar de video van Andre van een paar dagen terug (de scherpe boze man met de pothelm) slaat wel de spijker op z'n kop.

Sec: het maakt een kind helemaal niks uit welke kleur Piet heeft. Ik kan me indenken dat er donkere kinderen moeite met het fenomeen zwarte piet hebben. Op termijn zou het daarom beter zijn dat zwarte piet het veld ruimt. Op termijn, zonder verder debat, op een heel natuurlijke manier. Simons aanpak is het schoolvoorbeeld van veel te veel op het totaal verkeerde tijdstip uit de mond van een foute vertegenwoordiger. Binnen de DENK beweging, en ondanks de erudiete uitspraken van de DENK leider, lijkt zich daar niemand te beseffen welke schade Simons Nederland kan gaan berokkenen. Voor iedere zetel die DENK op eigen kracht bij (religieuze) minderheden weet te scoren, scoren Wilders en de andere nieuwe partijen op rechts, er 10 bij de boze witte burgers. Op termijn varen Simons en kornuiten daar niet wel bij.

alt

Bericht door alt » 04 dec 2016, 12:59

Het grote politieke probleem van het koninkrijk Nederland is, dat de koning de informateur gaat benoemen.
Zo ook benoemd de koning de formateur, die aan de koning rapporteert.
Als het de koning niet bevalt komt er geen regering die hij niet zal willen.
Dat is volgens mij de democratie in het koninkrijk Nederland.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 13:09

Hielke ik heb een aantal zeer donkere vrienden die allemaal 'Zwarte Piet Exit' totale nonsense vinden.

@alt: Inderdaad. Ik hoorde vrijdag van een nogal onderzoekend en deskundigachtig persoon dat (rumour has it) 'Koningin Emma'(moeder van Wilhelmina en eega van Willem III) Duitse 'prinses' van Waldieck Pyrmont, en nu komt ie, zo staan de Oranjes bekend, een 'verleden' had met een onbekende kamerheer in Huize Oranje waaruit Wilhelmina is ontsproten. Dit zou kunnen betekenen dat wij 'geleid' worden door een stelletje nonos totaal niet (meer) in (rechte) bloedlijn van Willem de Zwijger(was 't al niet meer al 200 jaar dacht ik sinds Willem 1?) Geeft te denken. Koningshuis de groeten, liefst vandaag nog:)

alt

Bericht door alt » 04 dec 2016, 13:13

Een ongelijkheid van de politiek is, de subsidies.
Mijn situatie ik koop een ev met subsidie.
Die subsidie komt uit de algemene middelen (belasting).
Deze worden door bijna door iedere Nederlander opgebracht.
De minima, betalen procentueel samen met modale inkomens naar verhouding de meeste belastingen & heffingen.
De maxima, weten constructies om hun hoge belasting gedeeltelijk te omzeilen.

Wat ik hier mee wil zeggen, de ev waar ik in rij is meer mee gefinancierd door minima & de modale inkomens dan door de maxima.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 dec 2016, 13:14

alt schreef:Het grote politieke probleem van het koninkrijk Nederland is, dat de koning de informateur gaat benoemen.
Zo ook benoemd de koning de formateur, die aan de koning rapporteert.
Als het de koning niet bevalt komt er geen regering die hij niet zal willen.
Dat is volgens mij de democratie in het koninkrijk Nederland.
Voor de koning mbt deze taak geldt hetzelfde als voor Simons mbt de zwarte pieten discussie. Ik zie de koning die fout niet maken. Als de PVV de grootste wordt, wordt er een PVV informateur benoemd. Wat er vervolgens gebeurt staat in de sterren.

Buitenhof was zonet weer uitermate boeiend. Thema: het faillisement van links. De Groen Links spreker (vreemde druif) aan het begin verkondigde oonieuw het mantra van huidig links: de werkloosheid aanpakken en daarbij geen enkel woord over migratie zeggen.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 dec 2016, 13:23

Robin schreef:Hielke ik heb een aantal zeer donkere vrienden die allemaal 'Zwarte Piet Exit' totale nonsense vinden)
En in Suriname wordt voor zover ik weet de discussie niet eens gevoerd.

Maar ik kan me wel indenken dat mensen met een kleur moeite met de karikatuur van een zwarte man, die zwarte piet soms is, hebben. Of je er dan direct iets aan MOET doen is een ander verhaal. Nou ja, eigenlijk niet. In deze tijd van polarisatie, populisme, massa migratie en moslim terrorisme moet je dergelijke thema's JUIST in de ijskast zetten.

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 14:01

Inderdaad. Dik, dun, roodharig, jampotglazenbrildragend, gewoon lelijk(..) er werd vroeger (op school) gepest(walgelijk) en jammergenoeg zal dat denk ik zo blijven(adhv internetpesten etc etc)....

Ik doel erop dat het 'donker zijn' maar een deel is van eventuele pesterijen. Een donker iemand moet zich niet 'meer' gaan vinden dan een dik/dun/rossig/sproetig/lelijk blank kind die (óók) gepest wordt. Ik vraag mij namelijk in NL ten zeerste af wie er meer worden gepest. Donkere kids(mijn zoon is ook donker, superpopulair godzijdank) of blanken....Ik heb mijn ideeen. Dus dat vind IK 'n nonissue.
En constant het slavernijverleden erbij halen zum Kotzen. Wij(onze generatie nu) hebben NUL debet aan onze geschiedenis.

Maar Idi Amin, Desi Bouterse, Jacob Zuma, Winnie Mandela, OJ Simpson, Mugabe zijn allemaal onfeilbaar en genomineerd voor een Nobelprijs voor de Goedheid:)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 04 dec 2016, 14:02

Hielke schreef:
Eric Z schreef:http://www.briefjevanjan.nl/aan-lodewij ... t-asscher/

Met de extreme overdrijving in deze metafoor (voor het Simons debat) heb ik niks. De link naar de video van Andre van een paar dagen terug (de scherpe boze man met de pothelm) slaat wel de spijker op z'n kop.

Sec: het maakt een kind helemaal niks uit welke kleur Piet heeft. Ik kan me indenken dat er donkere kinderen moeite met het fenomeen zwarte piet hebben. Op termijn zou het daarom beter zijn dat zwarte piet het veld ruimt. Op termijn, zonder verder debat, op een heel natuurlijke manier. Simons aanpak is het schoolvoorbeeld van veel te veel op het totaal verkeerde tijdstip uit de mond van een foute vertegenwoordiger. Binnen de DENK beweging, en ondanks de erudiete uitspraken van de DENK leider, lijkt zich daar niemand te beseffen welke schade Simons Nederland kan gaan berokkenen. Voor iedere zetel die DENK op eigen kracht bij (religieuze) minderheden weet te scoren, scoren Wilders en de andere nieuwe partijen op rechts, er 10 bij de boze witte burgers. Op termijn varen Simons en kornuiten daar niet wel bij.
Heb het zelf niet echt gelezen in de context van de zwarte pieten discussie.
Maar het is wel herkenbaar zoals Arthur ook aangeeft.

Je stelling m.b.t. zetels vind ik wel een interessante, want in theorie is het best mogelijk.

Wat ik zelf mis in de (talkshow) discussies zijn juist de donkere mensen die er geen probleem mee hebben. Daar hoor je eigenlijk niets van.

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 15:03

Ik las zojuist 't papieren AD met dit interview. Man bedoelt 't in zijn ogen goed, maar ik vind 't eenzijdig, tóch elitair/arrogant en vingerwijzend. Wilders had net zo goed NIET voor de rechter hoeven/kunnen verschijnen(dan hadden we deze welles nietes tweedeling niet/minder gehad)

Ik vind op dit moment Wilders'proces een beetje 'Wie (de NL rechtspraak/overheid) een kuil graaft voor een ander(Wilders) valt er zelf in' imho...

http://www.ad.nl/nieuws/oud-president-h ... ~aa424326/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mensen even lezen aub. En meningen aub.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 dec 2016, 15:18

Wilders heeft de huidige situatie toch zelf veroorzaakt? Hij debatteert altijd op het scherpst van de snede. Blijkbaar vond het OM dit te ver gaan en is het vervolgens aan de rechtspraak om hier iets van te vinden.

Wilders doet nu hetzelfde in de rechtszaal als wat hij al veel langer daar buiten doet, namelijk polariseren. Dat vind ik behoorlijk fout en gevaarlijk. Hij beweert al veroordeeld te zijn, en doet op voorhand exact hetzelfde met de rechters die een vonnis uit moeten spreken.

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 15:21

Ok...

Maar waaróm polariseert Wilders? Is er een Marokkanenprobleem of niet? Is er selectieve verontwaardiging bij hem en niet bij die elite? Is er 'n probleem met moslim asielzoekers? Of valt t mee en lult Wilders uit z'n nek? Kan ook, maar dan wil ik argumentatie waaróm:)

Iets met de kip en het ei:)

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 15:32

Ik ben nooit zozeer voor Wilders geweest(alhoewel ik z'n half uur durend betoog in de rechtszaal gewoon uitmuntend vond), maar meer tegen de huidige status quo(Rick Parfitt , beterschap lol). Zoiets als USA en Trump. Ik was niet 'voor' Trump in de basis, maar wel godsgruwelijk tégen Clinton/de democraten/Soros manier van leiding geven aan 's werelds grootste economie...

Bram

Bericht door Bram » 04 dec 2016, 15:51

Robin schreef:Ok...

Maar waaróm polariseert Wilders? Is er een Marokkanenprobleem of niet? Is er selectieve verontwaardiging bij hem en niet bij die elite? Is er 'n probleem met moslim asielzoekers? Of valt t mee en lult Wilders uit z'n nek? Kan ook, maar dan wil ik argumentatie waaróm:)

Iets met de kip en het ei:)
Ik denk dat hij zeker een punt heeft. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om statistieken te interpreteren en het blijkt dat jonge Mannelijke Marokkanen (ik meen 16-24 jaar) hoog scoren op verkeerde lijstjes. Prima dat hij dat benoemt, dat is ook zijn goed recht. Maar Wilders generaliseert veel om zijn standpunten te berde te brengen, met polarisatie als gevolg en dat vind ik fout en gevaarlijk. Bij mij in de klas scheren alle leerlingen alle moslims over 1 kam. Zijn allemaal gevaarlijk, terrorist etc. Dat hebben ze echt niet zelf aan den lijve ondervonden, maar het is wel iets waar ik mee moet zien te dealen als docent. Verdomd lastig om dan nog genuanceerd over dit soort onderwerpen te discussiëren. Ik vraag ze of het normaal is om mensen met de dood te bedreigen als hun mening afwijkt van de meerderheid. Nee is het antwoord, maar bij Sylvana is dat gewoon terecht als ik dat als voorbeeld aanhaal.

Alsof politiek links altijd maar de ogen sluit voor de problemen die hij benoemt. Er zijn zat linkse politici die hetzelfde constateren en benoemen, maar dat anders denken op te lossen dan middels de aanpak van Wilders. En als je als Wilders dan eens de bocht uitgiert moet je niet gaan janken en onze rechtspraak ter discussie stellen (dat vind ik dus ook echt gevaarlijk), maar gewoon accepteren dat het is, zoals het is en de volgende keer misschien 2x nadenken alvorens dat soort dingen te gaan beloven.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 dec 2016, 15:57

Moeilijk hoor.

Je vragen zijn natuur rethorisch Robin. We hebben een probleem met Marokkanen en moslim asielzoekers, en er is sprake van selectieve verontwaardiging bij het linkse keurkorps van OM en rechters. Dat de geïnterviewde dat ontkent zegt veel over zijn feeling (het gebrek eraan) met de samenleving.

We kennen scheiding van machten (Trias Politica) en de oplossing voor de problemen met migratie en moslim minderheden moet uit de politieke hoek komen. Terugsturen naar het land van herkomst mag bij gebrek aan werkende alternatieven een optie zijn. Ook als het om derde generatie migranten kinderen gaat die in hun doen en laten er blijk van geven de schurft aan de nederlandse maatschappij te hebben. Wilders stijl met z'n "minder" uitspraken was niet sjiek. Maar deze voorzet voor toekomstig beleid hoort wel in de politieke arena thuis.

Dat het Openbaar Ministerie en de rechters door de aanklacht een uitstap naar het politieke strijdtoneel maken is risicovol. Geïnterviewde geeft er al blijk van niet over de hitte van deze keuken te kunnen. Liever acteert hij vanaf het pluche van z'n elitaire D'66 vooringenomenheid. Kijk naar de strijd om de benoeming van nieuwe leden van het High Court in Amerika. Iedereen beseft daar dat de kleur van het poppetje bepalend voor het vonnis is.

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 15:59

Ok Bram:
Bram schreef: Ik vraag ze of het normaal is om mensen met de dood te bedreigen als hun mening afwijkt van de meerderheid. .
Toen ik 't las dacht ik meteen aan Salman Rushdie, Hirsi Ali, Theo van Gogh, Wilders en de christelijke gouverneur van Jakarta etc , maar daar doelde je niet op. Geweldig. Zat ik er even naast!:)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 dec 2016, 16:00

Ik kan de man z'n betoog redelijk volgen, hij zegt geen hele rare dingen. Tot, en vanaf, de passage waar hem gevraagd wordt wat voor boodschap hij de PVV stemmers wil meegeven. Dan lees ik ineens weer een hele linkse mening en prietpraat die ik voornamelijk van politici hoor. "In gesprek blijven", "ik snap dat men last heeft van minderheden... integratie..." etc. Ook kan de man zich niet vinden in de stelling dat de rechters de "vertegenwoorders van de elite" zijn. Ook dit is een typisch gegeven van mensen die veraf staan van de realiteit. Een hele bevolking vindt iets, maar zij herkennen zich hier niet in... en daar schuilt het grootste manco, ze weten niet wat er "op straat" gebeurt.

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 16:01

Hielkde :Duidelijk.

Ik kan 't niet laten neem me niet kwalijk...
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2016, 16:07

Arthur: eensch...

Marius

Bericht door Marius » 05 dec 2016, 11:18

Arthur schreef:Een hele bevolking vindt iets, maar zij herkennen zich hier niet in... en daar schuilt het grootste manco, ze weten niet wat er "op straat" gebeurt.
Ze weten het wel, maar het is niet in hun belang. Op het moment dat ze het erkennen wordt hun eigen positie opeens irrelevant, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Beter blijf je als politicus vervelende situatie's in stand houden, verdeel en heers. Daarbij is het nog eens fijn om massa's mensen je land binnen te halen die denken dat je voor hun aan het strijden bent, waardoor je dus eigenlijk kiezers importeert die er voor zullen zorgen dat je in het zadel blijft.

Marius

Bericht door Marius » 05 dec 2016, 11:33

Bram schreef:k vraag ze of het normaal is om mensen met de dood te bedreigen als hun mening afwijkt van de meerderheid. Nee is het antwoord, maar bij Sylvana is dat gewoon terecht als ik dat als voorbeeld aanhaal.
Ik vind dit wel een interessant statement voor iemand waarvan het salaris betaald wordt op basis van gelden die onder bedreiging geind worden. Als ik geen belasting betaal voor jouw salaris dan wordt er gedreigd met (uiteindelijk) vrijheidsberoving. Brengt me gelijk tot mi de kern van de zaak, het gebrek aan respect voor de eigendommen van een ander. Dat begint met het eerste bezit wat je hebt in je leven je lichaam. Je ziet dat daar al steeds minder respect voor is (bv het toenemend aantal verkrachtingen). Maar ook voor de vruchten van de opbrengsten van het gebruik van dat lichaam door eenieder zelf; het verrichten van de dagelijkse arbeid en de opbrengsten daarvan. In steeds toenemende mate vindt men dat door te stemmen op politici (of zelfs helemaal niet, zoals de EU) een derde mag beslissen over de verdiensten die een individu met zijn eigen arbeid verdient heeft. Maw, ik mag zelf niet iets stelen bij mijn buurman, dus stem ik maar op een politicus om dat voor mij te doen dmv regelgeving. Het is dus niet gek dat in de maatschappij er steeds meer geweld plaatsvindt onder burgers en dat men dit in steeds minder mate veroordeeld. De overheid doet immers zelf niet anders.

Bram

Bericht door Bram » 05 dec 2016, 11:48

Robin schreef:Ok Bram:
Bram schreef: Ik vraag ze of het normaal is om mensen met de dood te bedreigen als hun mening afwijkt van de meerderheid. .
Toen ik 't las dacht ik meteen aan Salman Rushdie, Hirsi Ali, Theo van Gogh, Wilders en de christelijke gouverneur van Jakarta etc , maar daar doelde je niet op. Geweldig. Zat ik er even naast!:)
Wat is je punt? Dat ik het bij de mensen die je noemt niet af zou keuren omdat ik in jouw ogen links ben?

Plaats reactie