Das 'n 335d dacht ik?
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
^^^^
Das 'n 335d dacht ik?
Das 'n 335d dacht ik?
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Oh ja inderdaad, dat was ik even vergeten 
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja die kan wel een aanhangertje trekken 
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wat nou ///Marketing...................................heerlijke kar, heerlijke sound..................Robin schreef:M experience commercial:
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Nice warm voice-over. lol.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Fantastisch om die kar zo te zien..........................
Opvallend minder rol neiging dan de E46 M3, ook bij max remmen zeer geringe duikreactie................
Opvallend minder rol neiging dan de E46 M3, ook bij max remmen zeer geringe duikreactie................
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
M3 V8 630 PK

- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
ah eindelijk een beetje koppel erbij met lage toeren.
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Motor Australia test 'n E90 M3 vs C63 vs ISF:
http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost4641357" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost4641357" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
De remmerij van de E9x M3 wordt in autotests vaak gezien als standaard prima voor openbare weg tov rivalen C63/ISF etc. On track valt eigenlijk alles door de mand behalve vaak de 911 remmerij.
Ik pakte gisteren een bepaalde bocht met schokdemperstand op 'plankhard', throttleresponse op aan, en alles uit best netjes hard(weg was droog maar koud), trek flink totaal door en haal een nieuw 'record' vanuit die bocht tot 'n bepaald punt:245 teller, dat lag bij de 335i op net geen 220...
Toen maar ff VOL 'n braketest gedaan naar 0kmh :Asjemenou, hij pokte 2x in de abs op het eind van het remmen:Stond wel goed snel en 'kort'(wat wil je vanaf 245 teller) stil, maar het geKNGGGGGGGGGGGGNGNGNGNG schrok ik toch wel 'n beetje van. Daarna had ik nog ook de helft of minder van m'n remkracht meer over.... Zou op een trackday andere remvloeistof(wat ik vaker deed) de beste basis zijn?
Of welke remblokken kan ik kiezen, aanbevelingen, Andre?
DISCLAIMER dit werd gedaan op een closed track met geen ander verkeer ofzoiets zegmaar
Ik pakte gisteren een bepaalde bocht met schokdemperstand op 'plankhard', throttleresponse op aan, en alles uit best netjes hard(weg was droog maar koud), trek flink totaal door en haal een nieuw 'record' vanuit die bocht tot 'n bepaald punt:245 teller, dat lag bij de 335i op net geen 220...
Toen maar ff VOL 'n braketest gedaan naar 0kmh :Asjemenou, hij pokte 2x in de abs op het eind van het remmen:Stond wel goed snel en 'kort'(wat wil je vanaf 245 teller) stil, maar het geKNGGGGGGGGGGGGNGNGNGNG schrok ik toch wel 'n beetje van. Daarna had ik nog ook de helft of minder van m'n remkracht meer over.... Zou op een trackday andere remvloeistof(wat ik vaker deed) de beste basis zijn?
Of welke remblokken kan ik kiezen, aanbevelingen, Andre?
DISCLAIMER dit werd gedaan op een closed track met geen ander verkeer ofzoiets zegmaar
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
En nu weet ik ook nog niet wat het verschil is tussen 't E9xM3 //M variabele lsd en het //M variabele lsd van een M5/M6...
Iemand?
Iemand?
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wist niet dat daar verschil in zit............................
Wat me wel opvalt; er zit verschil in remkracht/pedaaldruk bij lage en hoge snelheid...................Bij lage snelheid moet je harder trappen en lijkt de slag ook iets langer, gisteren reed ik op de snelweg 150-160 op de klok paar keer goed in de ankers ( als het slecht weer is wordt er blijbaar ook slecht gereden
) maar dan is het ook gelijk bam en bijten maar...............................korte slag, hoge remdruk.............................
Wat me wel opvalt; er zit verschil in remkracht/pedaaldruk bij lage en hoge snelheid...................Bij lage snelheid moet je harder trappen en lijkt de slag ook iets langer, gisteren reed ik op de snelweg 150-160 op de klok paar keer goed in de ankers ( als het slecht weer is wordt er blijbaar ook slecht gereden
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
ik ook niet, maar Aernoudt maakte me daarop attent in het driftforum hier. Ik denk ook zelf niet dat er verschil in zit.romo schreef:Wist niet dat daar verschil in zit............................
Maar wie 't weet mag 't zeggen, maar zeggen : "Er zit verschil in maar kweeniewat", schiet ook niet op.
-
Andre
- Berichten: 11470
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
volgens mij is het binnenwerk van een m5 en m6 sper hetzelfde als van m3
Zolang je niet op circuit komt is standaard het beste robin.
Voor circuit is andere remolie gewenst en andere remblokken.
De suggesties die ik heb zijn niet aan de orde want die remstof is killing voor je lak en wielen.
Zolang je niet op circuit komt is standaard het beste robin.
Voor circuit is andere remolie gewenst en andere remblokken.
De suggesties die ik heb zijn niet aan de orde want die remstof is killing voor je lak en wielen.
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
ok thanx
repost M3 vs ISF met Jeremy Clarkson, hij vindt de E90 M3 a brilliant car. wereldnieuws...........at last!
repost M3 vs ISF met Jeremy Clarkson, hij vindt de E90 M3 a brilliant car. wereldnieuws...........at last!
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
^ "the obvious choice for the family man"
Volgens JC......................nou Robin, beter kan het niet
Volgens JC......................nou Robin, beter kan het niet
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Andre schreef:volgens mij is het binnenwerk van een m5 en m6 sper hetzelfde als van m3
Zolang je niet op circuit komt is standaard het beste robin.
Voor circuit is andere remolie gewenst en andere remblokken.
De suggesties die ik heb zijn niet aan de orde want die remstof is killing voor je lak en wielen.
Dat standaard systeem met echte 'track-blokken' drama zijn voor lak is reeds bekend, maar hoe zit dat eigenlijk met bbk's, kunnen die met minder agressieve blokken af voor hetzelfde resultaat, of wordt dit ook alleen met een agressieve blok iets?
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Fernando
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Gave vids! 8)
-
Robin
- Berichten: 56562
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Oh ja de 'top ten reasons'.
We hebben 'n wereldauto, op momenten, hoe harder ik rijd/rem/ bochten induik/ drift/gasgeven boven de 5000 hoe meer dat ding ECHT gaat leven, hoe (VEEL)beter hij wordt, echt, dan wordt ie ook 'agile', 'kleiner' en 'lichter' dan ie in werkelijkheid is. daar merk je geen zak van bij normale ritjes dan is 't een saai ding met 330i prestaties(no offence), dat vind ik wel 'ns jammer, serieus.
Beter /uitgewogener/in balans wordt 'n 4 deurs/persoons sedan niet, standaard, naar mijn idee.
Maar je moet er ECHT wél wat voor doen....
We hebben 'n wereldauto, op momenten, hoe harder ik rijd/rem/ bochten induik/ drift/gasgeven boven de 5000 hoe meer dat ding ECHT gaat leven, hoe (VEEL)beter hij wordt, echt, dan wordt ie ook 'agile', 'kleiner' en 'lichter' dan ie in werkelijkheid is. daar merk je geen zak van bij normale ritjes dan is 't een saai ding met 330i prestaties(no offence), dat vind ik wel 'ns jammer, serieus.
Beter /uitgewogener/in balans wordt 'n 4 deurs/persoons sedan niet, standaard, naar mijn idee.
Maar je moet er ECHT wél wat voor doen....
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mee eens, bij normaal gebruik echt niets apparts( echt ook zo makkelijk te rijden).................................hoe anders als je er even voor gaat zitten, en dat doet waar deze kar echt voor gemaakt is..........................
Maar das ook weer het buitengewone van deze auto, ook van de E46 M3, hoewel de nieuwe nog beter er in slaagt een mate van schizofrenie te presenteren die bijna aan het ongelofelijke grenst..............................ik vind dat persoonlijk helemaal niet jammer, ik kan kiezen uit het beste van 2 werelden, daar waar ik er zin aan heb, of daar waar het van toepassing is. Vul maar in, das een luxe die niet aan veel auto`s gegeven is IMHO....................deze optie is nagenoeg op geen enkele auto te koop, en op een M3 zit ie standaard
Bij een Porker en/of Ferrari danwel andere supercar zal je nooit deze mate van daily drivability vs sportief gebruik aan treffen. Dan is het gewoon uiterst sportief en verder niets, en das mischien niet altijd even handig/wenselijk. ................
Maar das ook weer het buitengewone van deze auto, ook van de E46 M3, hoewel de nieuwe nog beter er in slaagt een mate van schizofrenie te presenteren die bijna aan het ongelofelijke grenst..............................ik vind dat persoonlijk helemaal niet jammer, ik kan kiezen uit het beste van 2 werelden, daar waar ik er zin aan heb, of daar waar het van toepassing is. Vul maar in, das een luxe die niet aan veel auto`s gegeven is IMHO....................deze optie is nagenoeg op geen enkele auto te koop, en op een M3 zit ie standaard
Bij een Porker en/of Ferrari danwel andere supercar zal je nooit deze mate van daily drivability vs sportief gebruik aan treffen. Dan is het gewoon uiterst sportief en verder niets, en das mischien niet altijd even handig/wenselijk. ................
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Kan ik alleen maar beamen Robert ...
