Pagina 49 van 58
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2021, 15:09
door JP
VW verkoopt ook worsten.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2021, 15:27
door Wimo
Loopt dat een beetje, die worsten business?
edit: ja dus : There were 6.81 million of them manufactured in 2018; the automaker makes more sausages than cars.
Review van de 'facelift' M3 :
https://www.youtube.com/watch?v=PtxMYGx ... nel=carwow
Ook dat klopt. Ik doe hetzelfde. Ik geef aan dat een autofabrikant winst maakt met de verkoop van hun emissierechten en niet met de verkoop van hun auto's.
Uh, ze zijn niet alleen een autofabrikant
"Tesla, Inc. is an American electric vehicle and clean energy company based in Palo Alto"
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2021, 19:31
door WJ
Wimo schreef: 29 jan 2021, 15:27
Loopt dat een beetje, die worsten business?
edit: ja dus : There were 6.81 million of them manufactured in 2018; the automaker makes more sausages than cars.
Heeft zelfs een onderdeel nummer:
199 398 500 A

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2021, 19:55
door Erik
Downforce Hans schreef: 29 jan 2021, 12:29
Tom schreef: 28 jan 2021, 10:44
Indrukwekkende cijfers. Dat bereik is wel echt goed, doet geen ander merk ze na.
Die 840 km bereik wil ik eerst nog wel eens zien.......
is wel verklaarbaar hoor, nieuwe oude batterij doet nu 663km
er schijnt met de nieuwe batterij +10% capacity bij zelfde gewicht te komen en dan daaruit nog eens 14% extra range aan: Plaid niets lichtere accu, grotere 1,1*1,14*663km =830km, oftewel een ca. 130kWh batterij bij zelfde volume als de 100kWh
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2021, 20:29
door EvdP
Wimo schreef: 29 jan 2021, 15:27
Uh, ze zijn niet alleen een autofabrikant
"Tesla, Inc. is an American electric vehicle and clean energy company based in Palo Alto"
Alles onder één dak? Dat wist ik niet. Ik ging er van uit dat die andere dingen losse dingen waren.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2021, 21:35
door Wimo
Jep, auto's , accu's, panelen, verzekeringen enz.
https://www.tesla.com/powerpack als voorbeeld...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 10:48
door Elise
Wimo schreef: 29 jan 2021, 13:21
En bouwt Tesla van die centen in recordtempo mega fabrieken .. in de achtertuin van de concurrent.
En met die mega fabrieken produceren ze slechts 500.000 auto's.

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 12:50
door sitechris
500.000 auto's in het hogere prijssegment, dat vind ik wel een belangrijke nuancering. Het zijn geen Opeltjes.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 13:08
door EvdP
Daar valt ook wat voor te zeggen, alleen worden de Tesla's zakelijk gezien wel wat meer gepromoot dan de gemiddelde Opel.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 13:43
door Luco
Ze bestaan ook nog niet zolang dat al die megafabrieken al af zijn.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 15:03
door Wimo
Tjsa, je kunt blijven bitchen wat je wil over de koers, de eigenaar en de manier van werken. De realiteit is dat ze groeien en groeien. De auto's worden beter, de accu's worden beter. Dit waar de rest juist achteruit gaat in bouwkwaliteit, bereik en levertijden. Om over de software maar niet te beginnen...
Het gebruik van dezelfde motor voor alle personenwagens en vrachtwagens is een typisch voorbeeld van anders denken. IK denk dat dit zich in de toekomst zichzelf enorm gaat terugbetalen.
Ze hebben een groot deel van het proces zelf in de hand en kunnen veel sneller schakelen. Je kunt er wel 15 miljard tegenaan klappen maar als je bedrijf een enorm log gevaarte is loop.je sneller tegen beperkingen en dus vertraging.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 15:11
door JP
Fijn dat hun techniek voor loopt, fijn voor de eigenaar dat ze groeien, maar ze profiteren er aardig van dat overheden hunnie voortrekken, danwel de mensen die hun producten kopen.....oh nee, leasen. Alleen mag je dat niet hardop (blijven) zeggen, want dan krijg je van de beliEVers op je kop.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 15:13
door KoenM
Tesla wordt niet méér voorgetrokken dan Volkswagen met de IDs of Opel met de Corsa-e toch?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 15:21
door JP
Ze waren de eerste die er van profiteerden.
Mag elk merk hun eigen laders overal gaan neerplanten ? Het zal een wildgroei worden dan.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 15:26
door Wimo
Waarom zouden ze dat doen? Kunt het gewoon van Shell afnemen en anders koopt Shell het op. Resultaat is een hoge kWh prijs...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 15:31
door KoenM
JP schreef: 30 jan 2021, 15:21
Ze waren de eerste die er van profiteerden.
Mag elk merk hun eigen laders overal gaan neerplanten ? Het zal een wildgroei worden dan.
Een beetje zoals de deelfietsen/auto’s/steps in de steden;)
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 17:45
door Eric Z
Wimo schreef: 30 jan 2021, 15:03
Het gebruik van dezelfde motor voor alle personenwagens en vrachtwagens is een typisch voorbeeld van anders denken. IK denk dat dit zich in de toekomst zichzelf enorm gaat terugbetalen.
Er word nu bij brandstof auto’s ook al ontzettend veel gedeeld. Waarom zou dit in de toekomst een groot voordeel zijn bij Tesla?
Wimo schreef: 30 jan 2021, 15:03
Ze hebben een groot deel van het proces zelf in de hand en kunnen veel sneller schakelen. Je kunt er wel 15 miljard tegenaan klappen maar als je bedrijf een enorm log gevaarte is loop.je sneller tegen beperkingen en dus vertraging.
Ik denk dat je met geringe aantallen en beperkte optie pakketen sneller schakelt. Qua logistiek kan Tesla nog een boel leren van de grote jongens. Want zodra ze meer verkopen moeten ze daar ook wel in mee kunnen groeien.
En hoe langer ze bestaan hoe meer ze moeten regelen. Qua vervaningsdelen hadden ze het ook nog niet echt op orde. Als je dan kijkt naar bmw waar je voor 20jaar oude auto’s veel gewoon zo te bestellen en praktisch de volgende dag binnen is vind ik dat een knappe prestatie.
Maar ik vermoed dat Tesla op dit moment zich daar helemaal niet mee bezig houd. Dus als je straks 2e hands Tesla gaat rijden zou de onderdelen voorziening nog wel eens een ramp of hoge kostenpost kunnen worden.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 18:02
door alt
Je kunt bij Tesla geen onderdelen van een 20 jaar oude bestellen, zelfs niet van een één jaar oude Tesla.
Maar wat denk dat er gebeurt als E Musk besluit om met zijn eigen coins te komen.
Om Tesla's, batterijen, zonnepanelen, ruimtereizen, ritjes hyperloop, enz te kopen.
Hij heeft al ervaring met paypal.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 18:02
door sitechris
Tesla heeft twee uitdagingen:
1) Technologyleader blijven (zo op het eerste gezicht lukt dat gewoon)
2) Aftersales/service verbeteren (daar is werk aan de winkel)
Als ze 1 en 2 pakken dan gaat Tesla echt sky-high de lucht in. Build quality is imo niet perse het issue nu andere merken stappen terug zetten (VW, Audi vooral).
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 18:21
door Wimo
Eric Z schreef: 30 jan 2021, 17:45
Wimo schreef: 30 jan 2021, 15:03
Het gebruik van dezelfde motor voor alle personenwagens en vrachtwagens is een typisch voorbeeld van anders denken. IK denk dat dit zich in de toekomst zichzelf enorm gaat terugbetalen.
Er word nu bij brandstof auto’s ook al ontzettend veel gedeeld. Waarom zou dit in de toekomst een groot voordeel zijn bij Tesla?
Wimo schreef: 30 jan 2021, 15:03
Ze hebben een groot deel van het proces zelf in de hand en kunnen veel sneller schakelen. Je kunt er wel 15 miljard tegenaan klappen maar als je bedrijf een enorm log gevaarte is loop.je sneller tegen beperkingen en dus vertraging.
Ik denk dat je met geringe aantallen en beperkte optie pakketen sneller schakelt. Qua logistiek kan Tesla nog een boel leren van de grote jongens. Want zodra ze meer verkopen moeten ze daar ook wel in mee kunnen groeien.
En hoe langer ze bestaan hoe meer ze moeten regelen. Qua vervaningsdelen hadden ze het ook nog niet echt op orde. Als je dan kijkt naar bmw waar je voor 20jaar oude auto’s veel gewoon zo te bestellen en praktisch de volgende dag binnen is vind ik dat een knappe prestatie.
Maar ik vermoed dat Tesla op dit moment zich daar helemaal niet mee bezig houd. Dus als je straks 2e hands Tesla gaat rijden zou de onderdelen voorziening nog wel eens een ramp of hoge kostenpost kunnen worden.
Dat delen is helemaal niet aan de orde bij de oude garde. Een beetje fabrikant heeft zowel diesel als benzine motoren, verschillend aantal cilinders , inhoud etc etc. Bij Tesla wordt er een motor gebruikt van de 3 serie tot de vrachtwagens. Het enige verschil is het aantal en het vermogen wat softwarematig wordt ingesteld.
Dat er hier en daar een schroefje wordt gedeeld is heel wat anders dan 1 type motor over je gehele lijn van voertuigen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 19:13
door Elise
sitechris schreef: 30 jan 2021, 18:02
Tesla heeft twee uitdagingen:
1) Technologyleader blijven (zo op het eerste gezicht lukt dat gewoon)
2) Aftersales/service verbeteren (daar is werk aan de winkel)
Als ze 1 en 2 pakken dan gaat Tesla echt sky-high de lucht in. Build quality is imo niet perse het issue nu andere merken stappen terug zetten (VW, Audi vooral).
Kijk even Noorwegen, daar werden afgelopen jaar meer meer Audi E-tron's verkocht dan Tesla's.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 19:15
door sitechris
E-tron heeft prima bouwkwaliteit..Maar als Audi de lijn van nieuwste modellen doortrekt (audi a3) dan wordt het snel minder. Over VW maar niet te spreken. Id.3 is bizarre budgetauto.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 19:17
door Wimo
Elise schreef: 30 jan 2021, 19:13
sitechris schreef: 30 jan 2021, 18:02
Tesla heeft twee uitdagingen:
1) Technologyleader blijven (zo op het eerste gezicht lukt dat gewoon)
2) Aftersales/service verbeteren (daar is werk aan de winkel)
Als ze 1 en 2 pakken dan gaat Tesla echt sky-high de lucht in. Build quality is imo niet perse het issue nu andere merken stappen terug zetten (VW, Audi vooral).
Kijk even Noorwegen, daar werden afgelopen jaar meer meer Audi E-tron's verkocht dan Tesla's.
Mooi!
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 19:26
door Elise
sitechris schreef: 30 jan 2021, 19:15
E-tron heeft prima bouwkwaliteit..Maar als Audi de lijn van nieuwste modellen doortrekt (audi a3) dan wordt het snel minder. Over VW maar niet te spreken. Id.3 is bizarre budgetauto.
Maar je wilt toch vergelijken in het hogere prijssegment?
Nou daar verliest Tesla het nu al van de E-tron in Noorwegen, dan ziet de toekomst er voor Tesla een stuk minder rooskleurig uit naar mijn mening. Zo superieur zijn ze dus niet.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2021, 19:52
door Luco
Als de nieuwe S komt met een range van 800km tegenover de etron met gemiddeld 300km denk ik dat veel de wat mindere bouwkwaliteit voor lief nemen