E46 325i touring
- Mark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Ziet er top uit! Zou je wellicht de stappen en de tijd die je tussen de verschillende stappen aanhoudt eens willen beschrijven?
Ik heb colourlock namelijk ook wel eens gebruikt in een vorige auto en zou het nu ook eens willen doen op de M3. Destijds vond ik het resultaat uitstekend, maar de duurzaamheid vond ik zo beperkt. Na een paar maanden zag je alweer slijtage en na een jaar zag het er alweer exact hetzelfde uit als voor de behandeling.
Ik heb colourlock namelijk ook wel eens gebruikt in een vorige auto en zou het nu ook eens willen doen op de M3. Destijds vond ik het resultaat uitstekend, maar de duurzaamheid vond ik zo beperkt. Na een paar maanden zag je alweer slijtage en na een jaar zag het er alweer exact hetzelfde uit als voor de behandeling.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Waar blijft dat topic?ErikS schreef:Ik ga vandaag de voorstoelen uit de cabrio tillen denk ik. Ik heb de colorlock ook binnen.
Lekker 4 bouten/moeren en binnen zitten.....

@Martijn: Goede keuze om geen M-pakket te plaatsen. Mooie chique verschijning zo!
-
Online
- Berichten: 18935
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Tja.... beetje lui de laatste tijd....
Mocht ie vandaag klaar zijn dan doe ik 'n update in m'n topic incl foto's.
Eerste laag colourlock zit er op. Extreme behandeling incl schuren ed.
Duurt nog wel even dus.

Mocht ie vandaag klaar zijn dan doe ik 'n update in m'n topic incl foto's.
Eerste laag colourlock zit er op. Extreme behandeling incl schuren ed.

Duurt nog wel even dus.

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Ik heb eerst de reiniger gebruikt en daarna een minuut of 5 laten drogen.Mark 320iS schreef:Ziet er top uit! Zou je wellicht de stappen en de tijd die je tussen de verschillende stappen aanhoudt eens willen beschrijven?
Ik heb colourlock namelijk ook wel eens gebruikt in een vorige auto en zou het nu ook eens willen doen op de M3. Destijds vond ik het resultaat uitstekend, maar de duurzaamheid vond ik zo beperkt. Na een paar maanden zag je alweer slijtage en na een jaar zag het er alweer exact hetzelfde uit als voor de behandeling.
Dan steeds met het sponsje een laagje kleur fix in circel bewegingen aangebracht behoorlijk dik.
Gister was de auto lekker warm door de zon dus droogt snel (als dat niet zo is kan je ook een föhn gebruiken volgens de beschrijving)
Dan na een 15min weer een laagje dat heb ik 4x gedaan
Nu nog even de conditioner er op en dan ben ik ook benieuwd naar de duurzaamheid!
-
Online
- Berichten: 18935
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Ik ga conditioner & protector gebruiken.
En dan nog elephant leder vet ivm cabrio....
En dan nog elephant leder vet ivm cabrio....

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Idd ik heb ook de protector gebruikt gevolgd door de conditioner.
(met als extra dat ik de protector op de gehele stoel heb aangebracht ipv enkel op de slijtage gevoelige plekken zoals het op de gebruiksaanwijzing staat)
(met als extra dat ik de protector op de gehele stoel heb aangebracht ipv enkel op de slijtage gevoelige plekken zoals het op de gebruiksaanwijzing staat)
-
Online
- Berichten: 18935
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Ik ook.
Maar als je goed leest staat er dat de hele stoel 1 keer per 9-12 mnd moet en de instapstukken 1 keer per 3 mnd.
Klaar, ze gaan zo de auto in.
Maar als je goed leest staat er dat de hele stoel 1 keer per 9-12 mnd moet en de instapstukken 1 keer per 3 mnd.
Klaar, ze gaan zo de auto in.

- Mark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Hmm, bedankt. Ik liet er altijd meer tijd tussen en deed er ook nog protector op. Misschien niet goed genoeg voorbehandeld. Ik ben eens benieuwd hoe het er bij jouw uit ziet over pakweg een halfjaar.Martijn_bmw schreef:Ik heb eerst de reiniger gebruikt en daarna een minuut of 5 laten drogen.Mark 320iS schreef:Ziet er top uit! Zou je wellicht de stappen en de tijd die je tussen de verschillende stappen aanhoudt eens willen beschrijven?
Ik heb colourlock namelijk ook wel eens gebruikt in een vorige auto en zou het nu ook eens willen doen op de M3. Destijds vond ik het resultaat uitstekend, maar de duurzaamheid vond ik zo beperkt. Na een paar maanden zag je alweer slijtage en na een jaar zag het er alweer exact hetzelfde uit als voor de behandeling.
Dan steeds met het sponsje een laagje kleur fix in circel bewegingen aangebracht behoorlijk dik.
Gister was de auto lekker warm door de zon dus droogt snel (als dat niet zo is kan je ook een föhn gebruiken volgens de beschrijving)
Dan na een 15min weer een laagje dat heb ik 4x gedaan
Nu nog even de conditioner er op en dan ben ik ook benieuwd naar de duurzaamheid!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring (colorlock...)
ik hou alles bij in dit topic dus zal hier ook plaatsen wanneer ik het weer moet behandelen.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E46 325i touring (colorlock...)
zeker mooi weer dat leer.
Hoor veel goeds over dat Colour Lock.
En ook over Liquid Leather van Gliptone.
De een zweert bij het ene, de ander....
Hoor veel goeds over dat Colour Lock.
En ook over Liquid Leather van Gliptone.
De een zweert bij het ene, de ander....
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring (colorlock...)
En toen had ik vanochtend ineens een 5 cilinder
Gelukkig eigen uitlees computer dus ff lezen, eerste cilinder deed niet meer mee...
Net maar even nieuwe bobine gehaald en er in gezet en hij loopt weer heerlijk soepel op zijn 6 pootjes

Gelukkig eigen uitlees computer dus ff lezen, eerste cilinder deed niet meer mee...
Net maar even nieuwe bobine gehaald en er in gezet en hij loopt weer heerlijk soepel op zijn 6 pootjes
- Bijlagen
-
- image.jpeg (490.38 KiB) 2328 keer bekeken
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Lekker snel opgelost weer 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Meeste werk is nog de bak van het interieur filter weghalen (4 torxen en die kabels door het gootje)
En van de oude bobine bleef het rubber in het gat om de bougie zitten
dat was wel even een geëtter omdat het te diep is voor een normaal punt tangetje maar ik heb hem er uit gekregen
Zulke dingen wil ik altijd meteen oplossen haha, tis mijn daily en zonder auto kan ik eigenlijk niet
En van de oude bobine bleef het rubber in het gat om de bougie zitten


Zulke dingen wil ik altijd meteen oplossen haha, tis mijn daily en zonder auto kan ik eigenlijk niet

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
ik heb voor zoiets 2 van die tangen met lange stelen en grijp bekken speciaal voor bougie doppen zeg maar, had namelijk ooit ook zoiets van de rubberdop die bleef zitten 

- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Ik zou er gelijk 6 vervangen ipv 1.
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325i touring (colorlock...)
Hoi Martijn,
Even voor de zekerheid, welke vd twee bobines in nu de nieuwe? Ik hoop die met het zilveren omhulsel? Dat is namelijk een originele. Die andere had ik ook op mijn E60 geprobeerd (alle zes vervangen) maar bleek Chinese troep. In de eerste 100km waren er al twee gesneuveld
Toen maar andere wel goede (ook duurdere...) geplaatst.
Groet,
Reinier
Even voor de zekerheid, welke vd twee bobines in nu de nieuwe? Ik hoop die met het zilveren omhulsel? Dat is namelijk een originele. Die andere had ik ook op mijn E60 geprobeerd (alle zes vervangen) maar bleek Chinese troep. In de eerste 100km waren er al twee gesneuveld

Groet,
Reinier
- Knot
- Berichten: 40281
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Dus dat is die bami lucht die nog in de 520 hangt.... 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Hoi Reinier,
Idd die met het zilveren omhulsel is de nieuwe
De goeie gelukkig haha.
En tja 6 vervangen... De een zegt van de wel de ander zegt onzin.
Ik weet niet, ik hou mijn auto netjes bij en doe onderhoud wanneer voorgeschreven vervang wat stuk is maar om dingen te vervangen die niet stuk zijn vind ik meestal toch niet nodig.
Idd die met het zilveren omhulsel is de nieuwe

De goeie gelukkig haha.
En tja 6 vervangen... De een zegt van de wel de ander zegt onzin.
Ik weet niet, ik hou mijn auto netjes bij en doe onderhoud wanneer voorgeschreven vervang wat stuk is maar om dingen te vervangen die niet stuk zijn vind ik meestal toch niet nodig.
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Ik heb ooit op een 320i ook 2 bobines gehad die stuk liepen. De dealer gaf aan ze allemaal te willen vernieuwen. Toen slechts die 2 laten vervangen. Een paar jaar later werkten de 4 originele bobines nog steeds probleemloos. Ik zou ze dus lekker laten zitten als je de centen ergens anders beter voor kunt gebruiken.
Op de M3 heb ik ze wel preventief allemaal vervangen ( € 600,00
).
Op de M3 heb ik ze wel preventief allemaal vervangen ( € 600,00

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
ik had ze op de Hartge allemaal preventief vervangen, ook meteen nwe longlife speciale bougies (100k mee)
terwijl er niks met de auto aan de hand was
maaar, heb wel goed rond geshopt en de nwe bobines uit amerika laten komen voor weinig (niet origineel bmw maar sport bobines) en usa bougies (ook speciale) maar in NL besteld bij iemand.
later al die bobines wat er in zaten (de oude) allemaal verkocht voor een leuke prijs
Uiteindelijk voor relatief weinig alles nieuw
terwijl er niks met de auto aan de hand was

maaar, heb wel goed rond geshopt en de nwe bobines uit amerika laten komen voor weinig (niet origineel bmw maar sport bobines) en usa bougies (ook speciale) maar in NL besteld bij iemand.
later al die bobines wat er in zaten (de oude) allemaal verkocht voor een leuke prijs

Uiteindelijk voor relatief weinig alles nieuw

-
- Berichten: 4145
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Sport bobines? Wat kan daar nou weer sportief aan zijn?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
getunedEric Z schreef:Sport bobines? Wat kan daar nou weer sportief aan zijn?

nee, iets van motorsport oid naam

verder geen merknaam er op, maar wat dat motorsport precies inhield? (owja iets met minder weerstand of betere doorvoer oid?) deden het gewoon goed en scherp geprijsd ook nog eens, dacht why not.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Waarom op die M3 dan wel?Joy schreef:Ik heb ooit op een 320i ook 2 bobines gehad die stuk liepen. De dealer gaf aan ze allemaal te willen vernieuwen. Toen slechts die 2 laten vervangen. Een paar jaar later werkten de 4 originele bobines nog steeds probleemloos. Ik zou ze dus lekker laten zitten als je de centen ergens anders beter voor kunt gebruiken.
Op de M3 heb ik ze wel preventief allemaal vervangen ( € 600,00).
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 325i touring (5 cilinder...)
Af en toe wat inhouden. Op zo een motor is het allemaal wat kritischer.