BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 17:39

Robin, Goed, oke.. ik vergelijk de GTS ook niet een Romo IWC. Maar met bv een dikke flieger met eta uurwerk.. dan kies ik ook voor die Rolex (nooit anders gedaan duh) maar als ik dan wel iemand met zo'n flieger met ETA werk zie. Dan zeg ik als liefhebber. goh mooi klok... dan zeg ik niet jij stomme lul, hoe kun je nou die ETA troep kopen. Want ik zie zo'n aangepast ETA uurwerk danwel als een minder uurwerk van een Rolex. Maar die IWC wordt ook door een liefhebber gekocht.

Ik vind de GTS echt van een andere orde dan een standaard M3, staal/witgoud analogie gaat echt niet op imho. Andre poste elders wat cijfers van die GTS, lijstje met andere M3's en 1M.. dan steekt de GTS er moet die cijfers met kop en schouders uit boven de gewone M3.

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 17:47

Hielke schreef:Rico, als je maar snapt dat een GT3 als supersporter superieur aan een GTS is. Dat is vreemd omdat beide auto's hetzelfde kosten.

Hielke dat snap ik best. Ik beweer ook nergens dat de GTS een betere auto is dan de GT3. Maar dat maakt het nog niet vreemd dat de GTS duurder is.

De GT3 is een eeuwige doorontwikkeling waarbij Porsche leunt op alle expertise die ze hebben opgedaan met dat model. De GTS van BMW is een eenmalige product (laatste ook in zijn soort).. een kleine serie, waarvoor BMW in verhouding veel kosten heeft moeten maken. Die 100 of 200 auto's ofzo worden echt wel verkocht door BMW. Dan gooien ze er ook een winstmarge op, nu valt het woord winstmarge bij rooie rakkers altijd al moeilijk :wink: maar ergens moet er poen worden verdiend. Daar laat BMW dan die kopers van een GTS voor opdraaien. Maar dat is nog altijd een eigen keuze hé..

En Robin.. jij weet alles van de prijsverhogingen af die Rolex onlangs heeft doorgevoerd.. deepsea van 7100 euro naar 8300 euro in een paar maanden tijd.. voor dezelfde klok NULKOMMANUL meerwaarde.. en toch kunnen ze dat flikken bij Rolex want ze worden toch wel verkocht..

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 18:30

Rico, je probeert nu de prijs vanuit het produktieproces te rechtvaardigen. Allemaal irrelevant. Het gaat om het eindprodukt.

Al had de lieve god, hij die almachtig in een GT3 de hemelen bestiert, de GTS met eigen handen op de achtste dag in elkaar geschroefd, dan maakte dit er nog geen betere auto van.

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 18:38

Hielke ik begin over die prijs omdat jij aanhaalt dat ze ongeveer even duur zijn. Mij boeit die prijs helemaal niet. Want ik ben toch niet in de markt. Nogmaals geen enkele auto is zoveel geld waard. Ook een GT3 niet. Of de GT3 beter is boeit ook verder niet als een GT3 geen (koop)optie is.

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2011, 18:44

Die 100 of 200 auto s worden zeker verkocht. Mensen met een bmw bril op mochten ze het geld hebben kopen alles wat bmw betreft. Ik val er namelijk zelf ook behoorlijk onder. Ben zelf ook een bmw man. Maar de GTS is echt 1 brug te ver.

Een bmw motorsport GT4 auto kost 120.000 euro een volwaardige race auto. Dan heb je nog 80k over voor een 1M bijv. De onderdelen van de GT4 zoals oa remmen ohlins ophanging, wielen etc zijn veel beter dan een GTS. Het is werkelijk ongelooflijk dat bmw zo n prijs kaart er op durft te zetten wetende wat voor onderdelen er op zetten.

Brava

Bericht door Brava » 13 mei 2011, 18:50

RVV schreef:Robin, Goed, oke.. ik vergelijk de GTS ook niet een Romo IWC. Maar met bv een dikke flieger met eta uurwerk.. dan kies ik ook voor die Rolex (nooit anders gedaan duh) maar als ik dan wel iemand met zo'n flieger met ETA werk zie. Dan zeg ik als liefhebber. goh mooi klok... dan zeg ik niet jij stomme lul, hoe kun je nou die ETA troep kopen. Want ik zie zo'n aangepast ETA uurwerk danwel als een minder uurwerk van een Rolex. Maar die IWC wordt ook door een liefhebber gekocht.

Ik vind de GTS echt van een andere orde dan een standaard M3, staal/witgoud analogie gaat echt niet op imho. Andre poste elders wat cijfers van die GTS, lijstje met andere M3's en 1M.. dan steekt de GTS er moet die cijfers met kop en schouders uit boven de gewone M3.
Wat maakt dat Rolex uurwerk (3135 bv) nou beter dan die door IWC drastisch opgewaardeerde 2892?

Dat zit denk ik tussen de oortjes als resultaat van de status en bekendheid en de relatieve exclusiviteit die Rolex al tientallen jaren cultiveert.

Kort gezegd, er bestaan in deze eigenlijk geen objectieven, alleen subjectieven. En dan bedoel ik niet die tiende sconde van 0 naar 100 of zo.

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2011, 19:09

Maar 1 ding moet ik wel toegeven. De mensen die er wel 1 hebben gekocht gaan zich er zeker mee vermaken. Denk dat de auto hele leuke entertainer is, te duur of niet te duur laat ik dan even varen.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 19:14

Andre schreef:Maar 1 ding moet ik wel toegeven. De mensen die er wel 1 hebben gekocht gaan zich er zeker mee vermaken. Denk dat de auto hele leuke entertainer is, te duur of niet te duur laat ik dan even varen.
Zo is het ook weer. Daar hoef je met een Punto niet op te hopen, ofwel Rico? :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mei 2011, 19:32

Ik word genoemd, dan moet ik wel even reageren.................... :lol:

Ik kan kopen wat ik mooi vind...........................das preciers wat ik gedaan heb, niet meer niet minder..................klokje, kar, als het mooi is, en bruin kan `t trekken.........................dan doe ik het.............

Een GTS...................kan ik wel trekken, maar voor dat geld ging ik ergens anders shoppen............1M is relatief goedkoop t.o.v. een M3........................maar wat koop ik daar voor als ik niet warm of koud van dat ding word?...................Niets dus...Dan laat ik hem staan, gooi er gewoon nog wat ruggen tegenaan.......... .........................................van al het commentaar wat daar weer op volgt krijg je dan vanzelf wel weer een dikke rug.................... :lol:

Kortom; leven en laten leven..............geniet er van en doe wat je wil doen.................

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 20:52

Zo is het!

En voor een bevestiging of gevatte afkeur van je keuze (en dan ben je bij mij vaak aan het juiste adres) slinger je de computer aan en klik je op de DF link! :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mei 2011, 08:41

@Romo, jouw klokkeuze is prima, manufactuur en 't heeft z'n prijs. :thumbup:

En ook @ Brava:
Het niet op elke hoek van de straat tegenkomen van een bepaald type auto(ook als je de motorkap opentrekt of een dashboard bekijkt, denk aan de Seat/VW/Audi familie) en van 'n bepaald type (uurwerk in een) horloge, is dan wat ik wel kan waarderen.
Ik weet als geen ander dat een ETA 2892 een superuurwerk is. Maar dat is de VAG 1.8/2.0 Turbobenzine als motor ook.

We kennen mekaars horlogebeleving en laten we dat respecteren. Ik draag nu een Maserati om m'n pols zegmaar en ben al blij dat ie 't nog doet ook. :mrgreen:

Brava

Bericht door Brava » 14 mei 2011, 09:14

Robin schreef:@Romo, jouw klokkeuze is prima, manufactuur en 't heeft z'n prijs. :thumbup:

En ook @ Brava:
Het niet op elke hoek van de straat tegenkomen van een bepaald type auto(ook als je de motorkap opentrekt of een dashboard bekijkt, denk aan de Seat/VW/Audi familie) en van 'n bepaald type (uurwerk in een) horloge, is dan wat ik wel kan waarderen.
Ik weet als geen ander dat een ETA 2892 een superuurwerk is. Maar dat is de VAG 1.8/2.0 Turbobenzine als motor ook.

We kennen mekaars horlogebeleving en laten we dat respecteren. Ik draag nu een Maserati om m'n pols zegmaar en ben al blij dat ie 't nog doet ook. :mrgreen:
+900.000! :angel:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 15 mei 2011, 00:07

haha mooie discussies...
Andre schreef:Die 100 of 200 auto s worden zeker verkocht. Mensen met een bmw bril op mochten ze het geld hebben kopen alles wat bmw betreft. Ik val er namelijk zelf ook behoorlijk onder. Ben zelf ook een bmw man.
Klopt! haha het is zelfs nog erger: op het moment dat je een order kon doen voor de GTS was de prijs nog niet eens bekend, dus de bmw liefde gaat blijkbaar behoorlijk ver. (overigens uiteindelijk incl. BPM en Co2 190k geworden).

Denk overigens dat de prijs/waarde uiteindelijk altijd door de markt bepaald wordt en aangezien ze allemaal verkocht zijn en ze er nog wel 200 hadden kunnen verkopen (kan ook een mooi marketing verhaaltje zijn) zijn ze dat dus blijkbaar waard. Dus vanuit BMW perspectief goed gedaan.

Vanuit de eigenaren: de kosten van een auto zitten m niet zozeer in de aanschafwaarde, maar meer in de afschrijving. Ik denk (kristallen bol) dat de waarde uiteindelijk redelijk overeind blijft. Je ziet dat de CSL's uiteindelijk ook niet echt meer doorzakken en in hier en daar zelfs zijn gestegen afgelopen jaar. Om over sport evo prijzen maar niet te spreken. Maar uiteraard moet de GTS die CSL/Sport evo status nog wel eerst verdienen.

Ik heb in ieder geval erg veel plezier met de auto. Door mijn gebroken sleutelbeen nog niet heel veel gereden maar de laatste dagen al meer. Mocht je ooit behoefte aan aandacht hebben: dit is de auto haha. Ongelooflijk hoe er op wordt gereageerd. De cameratelefoontjes komen echt overal tevoorschijn, op de snelweg, geparkeerd, voor stoplichten etc. (en gek genoeg / vreemde gewaarwording: ook de dames vinden m leuk!)

Er staat nu 500 km op. Dus nog 1000 km met niet meer dan 5500 rpm... daarna ben in ik benieuwd. Overigens al behoorlijk vlot met het snelle schakelen op dit toerental. Die 5500 rpm is ongeveer 240 km/h. Qua handling: erg vertrouwenwekkend allemaal, maar op die paar snelle snelwegbochten/afslagen na nog niet echt te beoordelen. Remmen langzaam al wat meer aan het belasten.

Hetgeen waar ik nu al helemaal verliefd op ben: de sound! Wel gek eigenlijk, want dat blijkt natuurlijk helemaal nooit uit de specs enzo. Maar het is echt puur genieten. De diepe grom van de V8 in de lage toerentallen die overgaat in een heel aggresieve racy sound. Het geluid en de manier waarop de motor aan het gas hangt met lichte vliegwiel etc. maakt dat (zoals vicky ook al zei (of gilde)) de auto constant zegt: kom op, harder! Eens kijken of ik in juni ergens een dagje ring kan plannen. Hou jullie op de hoogte!

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2011, 00:38

Kijk dat is wat ik wil lezen :thumbup: ipv dat gelul dat ie te duur is, dat weten we nu ondertussen na 49 pagina's wel.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 15 mei 2011, 00:50

RVV schreef:Kijk dat is wat ik wil lezen :thumbup: ipv dat gelul dat ie te duur is, dat weten we nu ondertussen na 49 pagina's wel.
+1 hear hear!

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mei 2011, 08:33

Zelfs de vrouwen valt de auto in positieve zien op? Leuk!

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2011, 09:23

dat ie zo mooi aan het gas hangt hoorde ik al in een filmpje, ik dacht meteen :shocking: gaaf :hosanna:
en dat geluidje ook, opzwepend.
das ist Geil (in duits uitspreken :mrgreen: )

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 23 mei 2011, 10:39

M3 GTS zie je tegenwoordig ook al in bosjes tegeijk rijden ;) Gisteren bv op de Nordschleife tijdens de TF...

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 mei 2011, 11:02

Damn wat een gave foto! Mooi dat hij bevalt Gerwin! Echt een hele gave auto om aan te schaffen!

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mei 2011, 11:46

Koninginnedag is er niks bij.

Of zou het een samenkomst van slachtofferhulp zijn? Dat ze bij elkaar nog steun kunnen vinden :P

Even serieus: ik snap dat samengeklonter van eigenaren van exclusieve auto's of motorfietsen niet. Italia a Zandvoort met tig Ferrari's van hetzelfde type in een rij. Die auto degradeer je daarmee tot helemaal niks. En jezelf als eigenaar ook.

Nee, een rijder/eigenaar hoort, als ie met zo'n auto naar een circuit gaat, zich als "Lone Wolf" te gedragen. Jij en je machine komen er om te knallen, niet om bevestiging bij soortgenoten te zoeken.

Metchu

Bericht door Metchu » 23 mei 2011, 11:56

Hielke schreef:Koninginnedag is er niks bij.

Of zou het een samenkomst van slachtofferhulp zijn? Dat ze bij elkaar nog steun kunnen vinden :P

Even serieus: ik snap dat samengeklonter van eigenaren van exclusieve auto's of motorfietsen niet. Italia a Zandvoort met tig Ferrari's van hetzelfde type in een rij. Die auto degradeer je daarmee tot helemaal niks. En jezelf als eigenaar ook.

Nee, een rijder/eigenaar hoort, als ie met zo'n auto naar een circuit gaat, zich als "Lone Wolf" te gedragen. Jij en je machine komen er om te knallen, niet om bevestiging bij soortgenoten te zoeken.
jij hebt niet zoveel vrienden ?

:mrgreen:

JP

Bericht door JP » 23 mei 2011, 11:59

Na de KnightWolf, de WhiteWolf ook al de LoneWolf :hmmm: the Wolfpack heeft uitbreiding?

RVV

Bericht door RVV » 23 mei 2011, 12:12

Die mensen komen een keer bij elkaar op een meeting nou big deal.. Zal ook nog wel iets van netwerken aan vast zitten want die Ferrari's moeten tenslotte ook betaald worden.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 23 mei 2011, 12:12

Je deelt nu jouw fantasie over hoe jij met een exclusieve auto zou omgaan en iedereen moet maar hetzelfde zijn/denken? Wat een onzin. Ik denk dat die eigenaren juist laten zien dat ze echte autoliefhebbers zijn i.p.v saaie lui die puur voor hun status in een exclusieve auto behoren te rijden :hmmm:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 mei 2011, 12:34

Wat een gezeik weer Hielke, wat is er nou mooier dan met gelijkgestemden naar elkaars bolides te kijken, ervaringen uit te wisselen en te rijden? Geniaal! Maarja die punto eva club zal ook wel niet zo gezellig zijn.

Plaats reactie