Het grote FAIL topic Pt. II

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Robin Hartog » 07 mei 2010, 15:05

(...) and that, had a human (rather than a dummy) been driving, the collision would have been avoided.
OMFG. FAIL idd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door RVV » 07 mei 2010, 17:54


Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door KW » 07 mei 2010, 20:26

Robin Hartog schreef:
(...) and that, had a human (rather than a dummy) been driving, the collision would have been avoided.
OMFG. FAIL idd.
Er was toch ook een keer zoiets van Mercedes dat op zelfde soort manier fout ging?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9508
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door smiley » 07 mei 2010, 21:56

KW schreef:Er was toch ook een keer zoiets van Mercedes dat op zelfde soort manier fout ging?
Ja.


Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Metchu » 08 mei 2010, 02:48

OMG Mercedes, wat een DIKKE DIKKE fail! hahahaha

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12975
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door MartijnGizmo » 08 mei 2010, 13:09

Kostte die hoofdredacteur van AutoBild z'n baan volgens mij...

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Ahmed » 08 mei 2010, 14:10

Mn Duits is niet zo goed, maar wat deed ie nou verkeerd? Hij trapte toch op de rem ofzo? (terwijl dat niet de bedoeling is)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10865
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Joy » 08 mei 2010, 22:32

Vrijdagmiddag. Er kwam op de provinciale weg in tegenovergestelde richting een Opel Astra aangereden. Auto remt af en gaat stil staan. Ik denk dat is apart, midden op de weg zo maar stil gaan staan. Toen ik er voorbij reed zag ik de bejaarde man naar rechts turen. Ik keek in de buitenspiegel en zie dat de beste man stil stond voor het oranje waarschuwingslicht voor de drempel... OMG :roflol:

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door ErikMartijn » 09 mei 2010, 02:40

Ahmed schreef:Mn Duits is niet zo goed, maar wat deed ie nou verkeerd? Hij trapte toch op de rem ofzo? (terwijl dat niet de bedoeling is)
Nee, je moet wel zelf remmen alleen er is een systeem ingebouwd met radar die je d.m.v. een piepsignaal zegt wanneer je moet remmen. Dat werkte dus niet in dit geval... hij begon pas te piepen toen hij al gecrasht was. Ook zie je een balk in de vloer, dat moest eigenlijk het punt zijn waarop de journalist moest remmen, dat doet hij dan ook daarna in de zilveren s (het systeem werkt dus niet, die balk in de vloer word als rempunt gebruikt en niet het piepje)

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Ahmed » 09 mei 2010, 08:19

Thanks voor de uitleg :thumbup:

wat een fail :lol:

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door KW » 09 mei 2010, 13:37

M'n Duits is niet slecht maar dit kon ik toch ook niet goed volgen. Thx voor uitleg, snap het nu helemaal :thumbup:

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Mack » 10 mei 2010, 09:42

Maar waarom heeft dit de hoofdredacteur van Autobild zijn baan gekost? Omdat hij aan het licht bracht dat Mercedes de boel oplicht?

DAT zou ik pas een fail vinden.

Robin
Berichten: 54752
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Robin » 10 mei 2010, 10:45

Ook vreemd. Mercedes zegt dat de radar in die hal niet goed werkt, dus geen piepjes en net te laat, na die plank geremd inderdaad door die Autobild redacteur. Speelde die redacteur 'onder 1 hoedje 'op dat moment met Mercedes?

Dat vat ik dus ff niet in 't hele verhaal, wat ik wel snap....

En voor de nietzogoedinDuitszijnde mensen: Scheisse betekent shit:))))

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Patrick van Wijngen » 10 mei 2010, 11:30

Het slaat ook gewoon nergens op. `Als je niet op tijd remt.. werkt het systeem niet.'

De rijder van mercedes trapte op dat drempeltje al vol de rem in. En zelfs dan hoor/zie je geen waarschuwing.. iets wat de testrijder zelf al aangaf voordat hij in de auto stapte.

Maw.. je hebt eigenlijk niets aan het systeem. Je krijgt een mooi piepje als je al ergens tegenaan zit :P
*ping* u bent gecrashed

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door ErikMartijn » 10 mei 2010, 16:02

Volgens mij zegt die hoofdredacteur bij 8:00 in het filmpje dat het systeem wel werkt, maar dat het zijn schuld is. Terwijl je in het filmpje duidelijk kan horen en zien dat het systeem helemaal niet werkt. Toen die auto gecrasht was sprak hij ook al met de mercedes mensen over dat hij niet op tijd na het balkje remde, dus niet na de piep van het systeem.. Hij neemt het hier dus voor mercedes op, terwijl het systeem niet werkt.
Dat heeft hem waarschijnlijk zijn baan gekost.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12975
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door MartijnGizmo » 10 mei 2010, 16:35

Precies, zie bijvoorbeeld dit verhaal (was in 2005):
Mercedes crash test scandal
Greg Kable, , December 1, 2005

Source
http://www.drive.com.au/Editorial/Artic ... 0734&vf=23

A demonstration of new crash-avoidance technology has backfired due to an embarrassing failed cover-up, reports GREG KABLE.

Mercedes-Benz has been left red-faced and a German motoring journalist has been sacked following revelations that they conspired to doctor a crash-avoidance test to gain exposure on one of Germany's highest rating television programs.

The crash test demonstration, at Mercedes-Benz's Safety Centre in Germany in early November, was intended to highlight the ability of the new S-Class's crash-avoidance technology.

The plan was to drive a new S-Class towards a parked car in a cloud of simulated fog and rely on a radar system that detects obstacles and applies maximum braking pressure to avoid a crash.

At the wheel of the Mercedes test car was Michael Specht, a senior journalist with Germany's Auto Bild magazine, who tested the system the previous day in an outdoor test area.

All was going well until Mercedes-Benz safety engineers found the Safety Centre's steel walls interfered with the crash-avoidance system's radar unit. In the earlier outdoor demonstration it performed flawlessly.

However, in six out of 10 runs carried out in the Safety Centre prior to the media demonstration, the system failed, according to senior Mercedes-Benz officials.

Instead of cancelling the test display, however, Mercedes-Benz allowed it to go ahead, revealing to Specht the problems caused by the surrounding steel walls and suggesting he brake the car in a way that would simulate the actions of the radar and braking systems.

As a back up measure, Mercedes-Benz safety engineers placed a plank of wood on the ground to mark the point at which Specht should apply the brakes.

Despite all this, Mercedes-Benz failed to reveal to other journalists, including a reporter from Stern TV, that it had secretly doctored the test demonstration in co-operation with Specht following the failure of the system to function properly.

With cameras from Stern TV rolling, Specht then drove the S-Class into the main hall of the Safety Centre and through a thick cloud of "fog".

But without the hydraulic back-up supplied by the Brake Assist Plus system, he failed to apply sufficient braking force and the $250,000 Mercedes ploughed into the rear of the parked car.

In an interview immediately after the incident, a clearly shaken Specht told Stern TV he had failed to react fast enough in activating the S-Class's brakes once the Distronic Plus's acoustic warning had sounded.

However, a replay revealed no acoustic warning had been picked up by a number of microphones placed around the car by the German television program's technicians.

At the same time, questions were raised about the presence of the wooden plank.

Furthermore Stern TV's microphones had also picked up suggestions from Mercedes personnel to move the wooden plank further back to lengthen the critical braking distance.

Mercedes's head of safety, Karl-Heinz Baumann, was reluctantly forced to admit the system had failed, yet he agreed to let Specht take a second run in another S-Class.

As suspicions about the authenticity of the first demonstration grew, a reporter from Stern TV, Juergen Brand, asked if he could accompany Specht in the car for the second run.

His request was declined amid concerns that he would detect that the system was not functioning due to the lack of an acoustic warning. (When the radar senses an obstacle, a warning beep sounds in the cabin.) With the wooden plank moved back, the second demonstration was carried out without mishap, although by then serious doubts about the test had arisen.

It was only after Stern TV producers studied their footage and questioned the authenticity of the test that Mercedes admitted it had withheld information about the system's inability to work within its own Safety Centre.

"We failed to inform Stern TV and I'm not proud of that," Ulrich Mellingh of, Mercedes's head of active safety, told Stern TV in a studio interview.

"With hindsight we should have cancelled the test there and then but we were worried about the negative impact that such a move may have cast on the [crash-avoidance] system's ability to perform in the real world."

For his part in the cover up, Specht has been sacked by Auto Bild, which claims it did not set out to deceive the public.

In Drive's experience, crash-avoidance technology is not infallible. At the international launch for the Mercedes S-Class earlier this year, two journalists managed to collide in a low-speed nose-to-tail crash, pictured below. The incident prompted Mercedes to remind drivers that electronic aids will not overcome physics. "If you're going too fast, you're going too fast," said a Mercedes minder at the time.

What really happened


* The demonstration started by showing an old C-Class sedan crashing into an offset barrier
* The C-Class was then hit from behind - as planned - by a current-model
S-Class.
* In the final pass, a journalist drove a new S-Class towards the crashed cars with the aim of testing the new radar-assisted crash-avoidance technology.
* Because the radar technology didn't work in the crash test centre, the driver agreed to brake manually, judging his distance with a plank a wood placed on the ground. He braked too late and crashed into rear of the previously crashed S-Class.
* A TV crew queried why a plank of wood needed to be placed on the ground if the system used radar to detect an obstacle such as a parked car.
* Checking its on-board audio recording equipment, the TV crew found that there was no audible alarm warning of the obstacles.
* Mercedes eventually admitted there was a cover-up. Stern TV has since performed the test 40 times in an outdoor test area with a 100 per cent success rate

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Tom V » 10 mei 2010, 23:39

pimmetje schreef:Uit een ander topic gehaald, ik vind hem er goed. :lol:

<Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebeurt daar erg vaak.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Xave30 » 10 mei 2010, 23:53

A couple of soldiers stationed in Afghanistan perform this awesome cover of Lady Gaga's 'Telephone'.
http://video.nl.msn.com/watch/video/u-s ... /1jhdxuzxq

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Luuk » 11 mei 2010, 01:43

Xave30 schreef:
A couple of soldiers stationed in Afghanistan perform this awesome cover of Lady Gaga's 'Telephone'.
http://video.nl.msn.com/watch/video/u-s ... /1jhdxuzxq
Ik dacht dat ze daar juist zaten om de wereld wél van de ondergang te redden.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Luuk » 11 mei 2010, 01:57

http://www.dumpert.nl/mediabase/941751/ ... peech.html

Ben ik hier de enige die daar wat eehm... trekjes zie?

De manier waarop het gebracht word, de toon, en oja: Iets met de beste van Europa willen zijn...

:goodnight: :bag:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Metchu » 11 mei 2010, 09:23

die associatie is makkelijk gemaakt, omdat het duits is... Van gaal is nog steeds +1 voor mij! hahahahaha held!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12975
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door MartijnGizmo » 11 mei 2010, 10:43

Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Xave30 » 11 mei 2010, 10:50

^^Hands down best ever!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Robin Hartog » 11 mei 2010, 10:50

Geniaal! :roflol:

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Thommy » 11 mei 2010, 10:58

:hosanna:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, Bing [Bot], Google [Bot], MarcelV en 6 gasten