OMFG. FAIL idd.(...) and that, had a human (rather than a dummy) been driving, the collision would have been avoided.
Het grote FAIL topic Pt. II
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Er was toch ook een keer zoiets van Mercedes dat op zelfde soort manier fout ging?Robin Hartog schreef:OMFG. FAIL idd.(...) and that, had a human (rather than a dummy) been driving, the collision would have been avoided.
- smiley
- Berichten: 9508
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Ja.KW schreef:Er was toch ook een keer zoiets van Mercedes dat op zelfde soort manier fout ging?
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
OMG Mercedes, wat een DIKKE DIKKE fail! hahahaha
- MartijnGizmo
- Berichten: 12975
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Kostte die hoofdredacteur van AutoBild z'n baan volgens mij...
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Mn Duits is niet zo goed, maar wat deed ie nou verkeerd? Hij trapte toch op de rem ofzo? (terwijl dat niet de bedoeling is)
- Joy
- Berichten: 10865
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Vrijdagmiddag. Er kwam op de provinciale weg in tegenovergestelde richting een Opel Astra aangereden. Auto remt af en gaat stil staan. Ik denk dat is apart, midden op de weg zo maar stil gaan staan. Toen ik er voorbij reed zag ik de bejaarde man naar rechts turen. Ik keek in de buitenspiegel en zie dat de beste man stil stond voor het oranje waarschuwingslicht voor de drempel... OMG 

- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Nee, je moet wel zelf remmen alleen er is een systeem ingebouwd met radar die je d.m.v. een piepsignaal zegt wanneer je moet remmen. Dat werkte dus niet in dit geval... hij begon pas te piepen toen hij al gecrasht was. Ook zie je een balk in de vloer, dat moest eigenlijk het punt zijn waarop de journalist moest remmen, dat doet hij dan ook daarna in de zilveren s (het systeem werkt dus niet, die balk in de vloer word als rempunt gebruikt en niet het piepje)Ahmed schreef:Mn Duits is niet zo goed, maar wat deed ie nou verkeerd? Hij trapte toch op de rem ofzo? (terwijl dat niet de bedoeling is)
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Thanks voor de uitleg
wat een fail

wat een fail

- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
M'n Duits is niet slecht maar dit kon ik toch ook niet goed volgen. Thx voor uitleg, snap het nu helemaal 

- Mack
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
- Locatie: Rotterdam ~ Mustang!
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Maar waarom heeft dit de hoofdredacteur van Autobild zijn baan gekost? Omdat hij aan het licht bracht dat Mercedes de boel oplicht?
DAT zou ik pas een fail vinden.
DAT zou ik pas een fail vinden.
-
- Berichten: 54752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Ook vreemd. Mercedes zegt dat de radar in die hal niet goed werkt, dus geen piepjes en net te laat, na die plank geremd inderdaad door die Autobild redacteur. Speelde die redacteur 'onder 1 hoedje 'op dat moment met Mercedes?
Dat vat ik dus ff niet in 't hele verhaal, wat ik wel snap....
En voor de nietzogoedinDuitszijnde mensen: Scheisse betekent shit:))))
Dat vat ik dus ff niet in 't hele verhaal, wat ik wel snap....
En voor de nietzogoedinDuitszijnde mensen: Scheisse betekent shit:))))
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Het slaat ook gewoon nergens op. `Als je niet op tijd remt.. werkt het systeem niet.'
De rijder van mercedes trapte op dat drempeltje al vol de rem in. En zelfs dan hoor/zie je geen waarschuwing.. iets wat de testrijder zelf al aangaf voordat hij in de auto stapte.
Maw.. je hebt eigenlijk niets aan het systeem. Je krijgt een mooi piepje als je al ergens tegenaan zit
*ping* u bent gecrashed
De rijder van mercedes trapte op dat drempeltje al vol de rem in. En zelfs dan hoor/zie je geen waarschuwing.. iets wat de testrijder zelf al aangaf voordat hij in de auto stapte.
Maw.. je hebt eigenlijk niets aan het systeem. Je krijgt een mooi piepje als je al ergens tegenaan zit

*ping* u bent gecrashed
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Volgens mij zegt die hoofdredacteur bij 8:00 in het filmpje dat het systeem wel werkt, maar dat het zijn schuld is. Terwijl je in het filmpje duidelijk kan horen en zien dat het systeem helemaal niet werkt. Toen die auto gecrasht was sprak hij ook al met de mercedes mensen over dat hij niet op tijd na het balkje remde, dus niet na de piep van het systeem.. Hij neemt het hier dus voor mercedes op, terwijl het systeem niet werkt.
Dat heeft hem waarschijnlijk zijn baan gekost.
Dat heeft hem waarschijnlijk zijn baan gekost.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12975
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Precies, zie bijvoorbeeld dit verhaal (was in 2005):
Mercedes crash test scandal
Greg Kable, , December 1, 2005
Source
http://www.drive.com.au/Editorial/Artic ... 0734&vf=23
A demonstration of new crash-avoidance technology has backfired due to an embarrassing failed cover-up, reports GREG KABLE.
Mercedes-Benz has been left red-faced and a German motoring journalist has been sacked following revelations that they conspired to doctor a crash-avoidance test to gain exposure on one of Germany's highest rating television programs.
The crash test demonstration, at Mercedes-Benz's Safety Centre in Germany in early November, was intended to highlight the ability of the new S-Class's crash-avoidance technology.
The plan was to drive a new S-Class towards a parked car in a cloud of simulated fog and rely on a radar system that detects obstacles and applies maximum braking pressure to avoid a crash.
At the wheel of the Mercedes test car was Michael Specht, a senior journalist with Germany's Auto Bild magazine, who tested the system the previous day in an outdoor test area.
All was going well until Mercedes-Benz safety engineers found the Safety Centre's steel walls interfered with the crash-avoidance system's radar unit. In the earlier outdoor demonstration it performed flawlessly.
However, in six out of 10 runs carried out in the Safety Centre prior to the media demonstration, the system failed, according to senior Mercedes-Benz officials.
Instead of cancelling the test display, however, Mercedes-Benz allowed it to go ahead, revealing to Specht the problems caused by the surrounding steel walls and suggesting he brake the car in a way that would simulate the actions of the radar and braking systems.
As a back up measure, Mercedes-Benz safety engineers placed a plank of wood on the ground to mark the point at which Specht should apply the brakes.
Despite all this, Mercedes-Benz failed to reveal to other journalists, including a reporter from Stern TV, that it had secretly doctored the test demonstration in co-operation with Specht following the failure of the system to function properly.
With cameras from Stern TV rolling, Specht then drove the S-Class into the main hall of the Safety Centre and through a thick cloud of "fog".
But without the hydraulic back-up supplied by the Brake Assist Plus system, he failed to apply sufficient braking force and the $250,000 Mercedes ploughed into the rear of the parked car.
In an interview immediately after the incident, a clearly shaken Specht told Stern TV he had failed to react fast enough in activating the S-Class's brakes once the Distronic Plus's acoustic warning had sounded.
However, a replay revealed no acoustic warning had been picked up by a number of microphones placed around the car by the German television program's technicians.
At the same time, questions were raised about the presence of the wooden plank.
Furthermore Stern TV's microphones had also picked up suggestions from Mercedes personnel to move the wooden plank further back to lengthen the critical braking distance.
Mercedes's head of safety, Karl-Heinz Baumann, was reluctantly forced to admit the system had failed, yet he agreed to let Specht take a second run in another S-Class.
As suspicions about the authenticity of the first demonstration grew, a reporter from Stern TV, Juergen Brand, asked if he could accompany Specht in the car for the second run.
His request was declined amid concerns that he would detect that the system was not functioning due to the lack of an acoustic warning. (When the radar senses an obstacle, a warning beep sounds in the cabin.) With the wooden plank moved back, the second demonstration was carried out without mishap, although by then serious doubts about the test had arisen.
It was only after Stern TV producers studied their footage and questioned the authenticity of the test that Mercedes admitted it had withheld information about the system's inability to work within its own Safety Centre.
"We failed to inform Stern TV and I'm not proud of that," Ulrich Mellingh of, Mercedes's head of active safety, told Stern TV in a studio interview.
"With hindsight we should have cancelled the test there and then but we were worried about the negative impact that such a move may have cast on the [crash-avoidance] system's ability to perform in the real world."
For his part in the cover up, Specht has been sacked by Auto Bild, which claims it did not set out to deceive the public.
In Drive's experience, crash-avoidance technology is not infallible. At the international launch for the Mercedes S-Class earlier this year, two journalists managed to collide in a low-speed nose-to-tail crash, pictured below. The incident prompted Mercedes to remind drivers that electronic aids will not overcome physics. "If you're going too fast, you're going too fast," said a Mercedes minder at the time.
What really happened
* The demonstration started by showing an old C-Class sedan crashing into an offset barrier
* The C-Class was then hit from behind - as planned - by a current-model
S-Class.
* In the final pass, a journalist drove a new S-Class towards the crashed cars with the aim of testing the new radar-assisted crash-avoidance technology.
* Because the radar technology didn't work in the crash test centre, the driver agreed to brake manually, judging his distance with a plank a wood placed on the ground. He braked too late and crashed into rear of the previously crashed S-Class.
* A TV crew queried why a plank of wood needed to be placed on the ground if the system used radar to detect an obstacle such as a parked car.
* Checking its on-board audio recording equipment, the TV crew found that there was no audible alarm warning of the obstacles.
* Mercedes eventually admitted there was a cover-up. Stern TV has since performed the test 40 times in an outdoor test area with a 100 per cent success rate
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Gebeurt daar erg vaak.pimmetje schreef:Uit een ander topic gehaald, ik vind hem er goed.![]()
<
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
http://video.nl.msn.com/watch/video/u-s ... /1jhdxuzxqA couple of soldiers stationed in Afghanistan perform this awesome cover of Lady Gaga's 'Telephone'.
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Ik dacht dat ze daar juist zaten om de wereld wél van de ondergang te redden.Xave30 schreef:http://video.nl.msn.com/watch/video/u-s ... /1jhdxuzxqA couple of soldiers stationed in Afghanistan perform this awesome cover of Lady Gaga's 'Telephone'.
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
http://www.dumpert.nl/mediabase/941751/ ... peech.html
Ben ik hier de enige die daar wat eehm... trekjes zie?
De manier waarop het gebracht word, de toon, en oja: Iets met de beste van Europa willen zijn...

Ben ik hier de enige die daar wat eehm... trekjes zie?
De manier waarop het gebracht word, de toon, en oja: Iets met de beste van Europa willen zijn...


-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
die associatie is makkelijk gemaakt, omdat het duits is... Van gaal is nog steeds +1 voor mij! hahahahaha held!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12975
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
^^Hands down best ever!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Geniaal! 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, Bing [Bot], Google [Bot], MarcelV en 6 gasten