Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- RutgerK
Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?
Ik ga de derde week januari naar Washington en ik hoop op wat extra koopkracht dan met de euro. 
- Niall
Gaat goed
http://www.nu.nl/economie/1886807/bnp-p ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/economie/1886807/bnp-p ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- SteV6
Aan wie zijn die Nederlandse 16,8 miljard eigenlijk betaald? En aan wie zou BNP Paribas die 14 miljard overmaken?
Niet aan de aandeelhouders, want die klagen dat hun aandeel waardeloos is geworden. En dat zou niet kunnen als ze uitgekocht zijn, toch?
SteV6
Niet aan de aandeelhouders, want die klagen dat hun aandeel waardeloos is geworden. En dat zou niet kunnen als ze uitgekocht zijn, toch?
SteV6
- Tristan
Olie nu Usd 38,= 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Rolex SA vs Madoff? 900miljoen US$ verloren????
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... refer=home#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... refer=home#" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Dexter
Als dat waar is dan is het verlies bijna 20% van hun totale bedrijfswaarde....... 
- Dennis Cavallino
Volgens mij zijn de aandelen die de staat heeft, niet gekoppeld aan die aandelen die op de beurs verhandeld worden. Dus buiten de beurs om te verkopen.SteV6 schreef:Aan wie zijn die Nederlandse 16,8 miljard eigenlijk betaald? En aan wie zou BNP Paribas die 14 miljard overmaken?
SteV6
- SteV6
Dank je Dennis, maar dan nog blijft de vraag aan wie dat geld betaald is ... Als er een betalende kant (Wouter Bos) is moet er ook een ontvangende kant zijn. Als het niet de aandeelhouders van de via beurs te verhandelen aandelen zijn, wie dan wel? Wie exact was de verkopende partij in het Fortis-ABN AMRO debacle
Ruim 16 miljard blijft een hoop (belasting)geld. Als het goed is komt dat t.z.t. wel weer terug bij verkoop, dus dat is het grootste probleem niet. De rijzende ster van Wouter Bos kan echter zomaar in een vallende ster omslaan als die claim van 11 miljard van de aandeelhouders uiteindelijk door de rechter toch wordt toegekend, ondanks dat Wouter nu heel hard roept dat dat niet gaat gebeuren. We hebben immers wel gekkere dingen gezien de afgelopen maanden ...
SteV6
Ruim 16 miljard blijft een hoop (belasting)geld. Als het goed is komt dat t.z.t. wel weer terug bij verkoop, dus dat is het grootste probleem niet. De rijzende ster van Wouter Bos kan echter zomaar in een vallende ster omslaan als die claim van 11 miljard van de aandeelhouders uiteindelijk door de rechter toch wordt toegekend, ondanks dat Wouter nu heel hard roept dat dat niet gaat gebeuren. We hebben immers wel gekkere dingen gezien de afgelopen maanden ...
SteV6
- Dennis Cavallino
http://www.analist.nl/index.php?page=pe ... id=1141157" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zie je een klein beetje hoe het in elkaar stak achter Fortis, met gezamenlijke holdings van diverse banken (en die holdings zijn nu van de staat, zoals RFS Holdings B.V.)
Daar zie je een klein beetje hoe het in elkaar stak achter Fortis, met gezamenlijke holdings van diverse banken (en die holdings zijn nu van de staat, zoals RFS Holdings B.V.)
- SteV6
Wederom dank je wel Dennis.
Ze hebben het veel te ingewikkeld gemaakt, het zou net als autodrop verboden moeten worden
Bijzonder vermakelijk hoe die Belgen ermee omgaan, zoiets kan toch alleen maar in België of een bananenrepubliek
Poging tot manipulatie van de rechterlijke macht door de wetgevende macht ...
En aan de andere kant van de plas toch 17 miljard voor de Big Three om ze voorlopig overeind te houden.
SteV6
Ze hebben het veel te ingewikkeld gemaakt, het zou net als autodrop verboden moeten worden
Bijzonder vermakelijk hoe die Belgen ermee omgaan, zoiets kan toch alleen maar in België of een bananenrepubliek
En aan de andere kant van de plas toch 17 miljard voor de Big Three om ze voorlopig overeind te houden.
SteV6
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
idd; uitstel van executie......................En aan de andere kant van de plas toch 17 miljard voor de Big Three om ze voorlopig overeind te houden
- SteV6
Tja, beetje dubbel, want een 300C diesel staat hoog op mijn lijstje ...
Maar de vorige keer ging het ook niet zo goed met de producent van een hoog op mijn lijstje staande auto, de MG ZT260
SteV6
Maar de vorige keer ging het ook niet zo goed met de producent van een hoog op mijn lijstje staande auto, de MG ZT260
SteV6
- Maus335i
Wat staat er nog meer hoog op je lijstje dan? Weet ik dat ik die niet moet zoekenSteV6 schreef:Tja, beetje dubbel, want een 300C diesel staat hoog op mijn lijstje ...
Maar de vorige keer ging het ook niet zo goed met de producent van een hoog op mijn lijstje staande auto, de MG ZT260![]()
SteV6
- SteV6
- Chrysler 300C diesel (nieuw) / SRT-8 (2e hands)
- Opel Insignia V6 4x4 (nieuw)
- Golf .:R32 / .:R36 (nieuw)
- Phaeton 4.2 (2e hands)
- Corvette C6 (2e hands)
Dat is de shortlist mocht de Cupra4 straks vervangen moeten worden. De vorige keer is het gelukkig niet de MG ZT260 geworden, maar heb ik de Leon gehouden en de Opel Speedster erbij gekocht ...
Doe er je voordeel mee Maurice.
SteV6
- Opel Insignia V6 4x4 (nieuw)
- Golf .:R32 / .:R36 (nieuw)
- Phaeton 4.2 (2e hands)
- Corvette C6 (2e hands)
Dat is de shortlist mocht de Cupra4 straks vervangen moeten worden. De vorige keer is het gelukkig niet de MG ZT260 geworden, maar heb ik de Leon gehouden en de Opel Speedster erbij gekocht ...
SteV6
- Hans
SteV6 schreef:De rijzende ster van Wouter Bos kan echter zomaar in een vallende ster omslaan als die claim van 11 miljard van de aandeelhouders uiteindelijk door de rechter toch wordt toegekend, ondanks dat Wouter nu heel hard roept dat dat niet gaat gebeuren.
Ik zou er bijna 11 miljard voor over hebben.
- RutgerK
Hoewel Ford steeds in het lijstje wordt opgenomen heeft Ford geen steun aangevraagd in deze ronde. Het geld gaat alleen naar Chrysler en GM. Zet je wel even aan het denken hoe zwaar de eisen zijn die zijn gesteld. Te zwaar in ieder geval voor Ford om financiële steun aan te vragen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
116 Teletekst za 20 dec
Biden:economie VS kan instorten
` Aankomend vice-president Joe Biden
houdt er rekening mee dat de economie
van de VS volledig instort.Het land
staat er veel slechter voor dan werd
gedacht,zei hij in een tv-interview.
President Obama zal dan ook met een
nieuw pakket maatregelen moeten komen
om het tij te keren,zei Biden.Hij denkt
aan een bedrag van 600 tot 700 miljard
dollar.Eerder stelde de regering-Bush
al een noodfonds van 700 miljard dollar
beschikbaar om de economie te redden.
Biden herhaalde in het vraaggesprek
de belofte van Obama dat de economie
komend jaar de hoogste prioriteit heeft
van de regering.
van de regering.
- JohanH
Even off-topic, maar afgezien van de golf een mooi lijstje StefanSteV6 schreef: Dat is de shortlist mocht de Cupra4 straks vervangen moeten worden. De vorige keer is het gelukkig niet de MG ZT260 geworden, maar heb ik de Leon gehouden en de Opel Speedster erbij gekocht ...
SteV6
Maar waarom zit je zo tegen de MG ZT 260 aan te hikken? Mijn Rover werd destijds wel instant 1000 euro minder waard, maar de MG's houden hun waarde nog steeds erg goed vast voor zover ik weet. De V8 ZT is ook nog eens redelijk zeldzaam...
- SteV6
Owkee, ik ga even offtopic met je mee Johan.
Van de toenmalige MGdealer in Zutphen kreeg ik de importeurs-demo mee. En zoals altijd had ik mij al een tijdje op diverse fora ingelezen. Deze demo had alle (!) reeds bekende ZT260 gebreken. Dus, rammelend en bonkend diff, airco op hol als je achter elkaar de plus en min knop bediende, diverse spontaan knipperende lampjes in het dashboard enz. enz. Samen met de rijbelevenis leverde dat een gevoel op van niet doen ... Ondanks dat het verder een prima rijdende auto is met fantastische stoelen en een interieur dat prima bij mijn smaak past. Ondertussen werden de geruchten van faillissement van MG ook steeds sterker. En dan kan de (zeer prettige) verkoper bij hoog en bij laag beweren dat alle technische dingen te verhelpen zijn, maar als ik 60K aan een nieuwe auto ga uitgeven, dan wil ik ook een betrouwbare wagen op de oprit hebben. De ZT260 was voor mijn gevoel ongeveer even snel als de Cupra, maar nog meer GT dan de Leon al is. En daar was ik toen nog niet aan toe. Inmiddels ben ik weer een paar jaar ouder en heb ik voor de dolle uurtjes de Speedster erbij staan. Vandaar dat mijn huidige lijstje wat meer limousines bevat.
Ontopic:
Wie durft nu voorspellingen aan m.b.t. de laagste stand AEX in 2009 en waar gaat de ruwe olieprijs naar toe?
SteV6
Van de toenmalige MGdealer in Zutphen kreeg ik de importeurs-demo mee. En zoals altijd had ik mij al een tijdje op diverse fora ingelezen. Deze demo had alle (!) reeds bekende ZT260 gebreken. Dus, rammelend en bonkend diff, airco op hol als je achter elkaar de plus en min knop bediende, diverse spontaan knipperende lampjes in het dashboard enz. enz. Samen met de rijbelevenis leverde dat een gevoel op van niet doen ... Ondanks dat het verder een prima rijdende auto is met fantastische stoelen en een interieur dat prima bij mijn smaak past. Ondertussen werden de geruchten van faillissement van MG ook steeds sterker. En dan kan de (zeer prettige) verkoper bij hoog en bij laag beweren dat alle technische dingen te verhelpen zijn, maar als ik 60K aan een nieuwe auto ga uitgeven, dan wil ik ook een betrouwbare wagen op de oprit hebben. De ZT260 was voor mijn gevoel ongeveer even snel als de Cupra, maar nog meer GT dan de Leon al is. En daar was ik toen nog niet aan toe. Inmiddels ben ik weer een paar jaar ouder en heb ik voor de dolle uurtjes de Speedster erbij staan. Vandaar dat mijn huidige lijstje wat meer limousines bevat.
Ontopic:
Wie durft nu voorspellingen aan m.b.t. de laagste stand AEX in 2009 en waar gaat de ruwe olieprijs naar toe?
SteV6
- Niels
- Auto: Prius+
Ik weet waar je op doelt Stev met de olieprijs, ik zou ook voor een Phaeton gaan :banaan: 
- JohanH
Ah, een nieuwe... modeljaar 2004/2005 schijnt bijzonder slecht te zijn van zowel Rovers als MG's omdat men mindere materialen ging gebruiken om kosten te besparen. Gezien je ook naar de 300C zit te kijken, daar kan natuurlijk hetzelfde gebeuren. Chrysler is sowieso een raar verhaal gezien daar een grote investeerder achter staat die er geen geld in pompt maar wel verwacht dat de staat maar even miljarden injecteert om de werkgelegenheid te behouden.SteV6 schreef:Owkee, ik ga even offtopic met je mee Johan.
Van de toenmalige MGdealer in Zutphen kreeg ik de importeurs-demo mee. En zoals altijd had ik mij al een tijdje op diverse fora ingelezen. Deze demo had alle (!) reeds bekende ZT260 gebreken. Dus, rammelend en bonkend diff, airco op hol als je achter elkaar de plus en min knop bediende, diverse spontaan knipperende lampjes in het dashboard enz. enz. Samen met de rijbelevenis leverde dat een gevoel op van niet doen ... Ondanks dat het verder een prima rijdende auto is met fantastische stoelen en een interieur dat prima bij mijn smaak past. Ondertussen werden de geruchten van faillissement van MG ook steeds sterker.
Je verhaal doet me trouwens wat denken aan mijn proefrit in de Alfa 159
- Fernando
Weer een mooi voorbeeld van een Selffulfilling prophecy. Mensen lezen dit bericht en zullen hun bestedingen (nog meer) terugschroeven om (nog meer) reserve te kweken. Bestedingen lopen (nog meer) terug en door het wegvallen van hun afzetmarkt komen bedrijven (nog meer) in de problemen. Hieruit vloeien (nog meer) massaontslagen voort en tadaaaa de tijd waar voor gewaarschuwd wordt is aangebroken.Het kabinet en het Centraal Planbureau (CPB) onderschatten de economische gevolgen in Nederland van de wereldwijde crisis. De recessie zal volgend jaar veel dieper zijn dan het CPB voorspelt. Minister Wouter Bos van Financiën moet rekening houden met een forse verslechtering van zijn begroting. Dat zegt oud-minister van Financiën en oud-bankier Onno Ruding in een gesprek met het Financieele Dagblad.
Ruding voorspelt in de eerste maanden van 2009 een economische krimp ‘van een paar procent’. De voorspelde krimp van 0,75% door het CPB vindt hij veel te optimistisch. ‘Ik hoor doorgaans niet bij de pessimisten, maar we zitten nu wel in een echt diepe recessie. Vooral het eerste kwartaal van volgend jaar wordt heel erg’, zegt Ruding.
Enorme repercussies
Volgens hem zien politici niet de ernst van de situatie in. ‘Neem de raming van het CPB die uitkomt op van -0,75%. Waar heb je het over? Dat zijn de recessies die we al een aantal keer hebben gehad, vervelend maar niet dramatisch. Maar nu gaat het om een aantal procenten negatieve economische groei. Dat staat voor mij vast.’
- RutgerK
Als ik Biden was zou ik ook zinspelen op het ineenstorten van de economie als er niets gedaan wordt. Met het aankomend presidentschap van Obama is het verstandig om nu het ergste scenario te presenteren. Nu kan je het nog linken naar het Republikeinse presidentschap.romo schreef:116 Teletekst za 20 dec
van de regering.
- Dennis Cavallino
Vanochtend een gesprek gehad met de kapper, die is fransman van origine en had in een tv programma gezien dat hun minister zei dat we nu slechts een puntje van de ijsberg kunnen waarnemen, maar dat het dus veel erger is dan andere politici en vooraanstaande personen in landen om hem heem zouden suggereren. Mijn kapper had een bekende Nederlandse minister op bezoek gehad en die zei ook dat iedereen in de politiek nu z'n kop stijf hield om paniek te voorkomen, maar dat ze allemaal zelf al vol angst zitten van wat komen gaat. Het vertrouwen is volkomen weg, zo werd geschetst. En dat is dus een bericht van een insider, geen internettende quasi-doomdenker als ik.
Gisteren en eergisteren naar een huis gekeken (1e en 2e bezichtiging), maar ik blijf zo 'dom' om die doomscenario's mee te laten wegen in onze onderhandelingen. Ik heb namelijk geen zin om straks in een huis te zitten als we extreme waardedalingen én devaluaties tegemoet gaan. Als koper wil je toch een stuk zekerheid hebben, maar de bank wil dat nu helemaal. Vandaag lukt 't nog om een hypotheek af te sluiten, maar hoe is het over 2 maanden? We moeten opschieten, zo lijkt 't.
Gisteren en eergisteren naar een huis gekeken (1e en 2e bezichtiging), maar ik blijf zo 'dom' om die doomscenario's mee te laten wegen in onze onderhandelingen. Ik heb namelijk geen zin om straks in een huis te zitten als we extreme waardedalingen én devaluaties tegemoet gaan. Als koper wil je toch een stuk zekerheid hebben, maar de bank wil dat nu helemaal. Vandaag lukt 't nog om een hypotheek af te sluiten, maar hoe is het over 2 maanden? We moeten opschieten, zo lijkt 't.
- Michel P
Dennis,
Afwegingen die moeilijk blijven. Indien beide inkomens vast zijn, en je binnen de NHG normen valt zal het nog steeds eenvouding zijn. Ook als je binnen de toetsingsnormen van de Gedragscode Hypothecaire Financiers blijft zal een totaal financiering geen probleem geven. Hypotheekrentes zijn dalende, dus dat is wel gunstig.
Je moet als je nu koopt de intentie hebben voor langere tijd op die plek te willen wonen, en dan denk ik aan minimaal 5 jaar.
Michel
Afwegingen die moeilijk blijven. Indien beide inkomens vast zijn, en je binnen de NHG normen valt zal het nog steeds eenvouding zijn. Ook als je binnen de toetsingsnormen van de Gedragscode Hypothecaire Financiers blijft zal een totaal financiering geen probleem geven. Hypotheekrentes zijn dalende, dus dat is wel gunstig.
Je moet als je nu koopt de intentie hebben voor langere tijd op die plek te willen wonen, en dan denk ik aan minimaal 5 jaar.
Michel