3 dagen mee mogen spelen op Ales.
Ik ben of een heel erg stijve hark of ik ben een actieve houding niet meer gewend. 3 dagen "cursus" in Ales en 2 dagen bezig geweest met de zithouding. De 2e dag echt "gevochten" met die motor om er goed op te zitten, het is gelukkig de 3e dag toch aardig goed gekomen. Ver naar achter zitten en het stuur aan de uiteinden vasthouden was uiteindelijk voor mij de oplossing.
Ondanks wat gele en rode vlaggen en dus afgebroken sessies toch een leuke 1:29 neer kunnen zetten. En dat terwijl we voornamelijk met de zithouding en bochtentechniek zijn bezig geweest, nog niet eens erg met countersteering, laat staan remmen.
Algemene indruk van de S1000RR. Erg makkelijke motor om mee te sturen, iets te gemakkelijk voor wat ik gewend ben. Ik kwam steeds te vroeg in de bocht uit, voor de apex dus. (Oftewel ik ging gewoon te langzaam

). Je kunt ook zonder een goede zithouding erg vlot gaan, maar dat wreekt zich later (hebben een paar deelnemers gemerkt), omdat je dan de motor dus te plat gaat leggen.
Traction control werkt aardig, op stand sport gereden. Stand race was de gascontrole te zenuwachtig. Traction control werkte alleen (zichtbaar dmv. de indicatie) in een 2e versnelling bocht die verkeerd verkant ligt, dmv. de motor wat meer overeind te houden ging dat zonder problemen.
De versnellingsbak is alleen wat hakelig, neutraal vinden zelfs een probleem.
De motoren waren door BMW ter beschikking gesteld, er zaten wel wat verschillen tussen de diverse motoren (settings waren allemaal hetzelfde ingesteld) qua koppelingspeling, gasresponse etc. Apart.
Overall gewoon een erg goede motor, leuk en makkelijk om mee te rijden. Je zou 'm bijna vergelijken met een Honda (en dat zegt genoeg over de motor).