Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Die vuistslagen, en vooral die bokshouding waren wel een beetje overdrieven. Denk dat die diender teveel naar Conor McGregor heeft gekeken of zo. Maar lang verhaal kort, ze kunnen ook rammen met gummiknuppels of pepperen. Ik zou liever een knal of paar knallen met zo'n gummiknuppel krijgen dan je bakkes vol met pepperspray. Als je gewoon aan het eerste bevel gehoor geeft dan krijg je echt niet direct tikken.
- Downforce Hans
De hemel..........optimist.Robin schreef: 28 apr 2021, 15:10Mee eens.Henk Jan schreef: 28 apr 2021, 14:07 Van mij mag de popo keihard optreden tegen excessen, maar vraag me wel af wat hier het achterliggende verhaal van is.
Potje boksen slaat natuurlijk nergens op en laat zien dat deze agent totaal ongeschikt is voor zijn functie.
Voor de rest móet de politie optreden. Daarvoor is er politie. We willen géén anarchistische toestanden.
George Floyd zal daar in de hemel anders over denken ben ik bang:-)

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Yep. Voor velen wordt dit steeds duidelijker dat zulke optredens buiten alle proporties zijn. Anderen vinden het blijkbaar normaal dat de politie en ME dergelijk excessief geweld toepassen op de eigen bevolking. Sommigen genieten daar zelfs van om dit geweld te zien: "Dan hadden ze maar moeten luisteren". Tja...coolfan schreef: 28 apr 2021, 13:35 Ja dit is om jou te beschermen tegen het virusDit soort dingen zouden niet misstaan in een zware dictatuur en laat zien dat het om een machtsgreep gaat wereldwijd. Maar deze instructie is ook te zien in de verhoren van de Buitenparlementaire onderzoekscommissie waar ME-ers met een trauma zitten te vertellen tot wat voor handelingen zij vanuit hoger hand worden aangezet en velen dit nu weigeren.
https://bpoc2020.nl/politieverhoren/
Gelukkig zijn er ook nog genoeg goede gematigde politieagenten en ME'ers die hier veel moeite mee hebben en niet meer wensen te worden ingezet als persoonlijke knokploeg van de staat, zoals ook blijkt uit die BPOC verhoren. Dapper dat zij opstaan omdat dit alle perken te buiten gaat. Respect voor hen, zij hebben tenminste nog principes. Dit is niet waarvoor ze ooit bij de politie zijn gegaan.
- Luco
Zodra de politie zonder gevolgen zomaar mag gaan schieten meld ik me aan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ook mee eens.Wouter81 schreef: 28 apr 2021, 17:31Yep. Voor velen wordt dit steeds duidelijker dat zulke optredens buiten alle proporties zijn. Anderen vinden het blijkbaar normaal dat de politie en ME dergelijk excessief geweld toepassen op de eigen bevolking. Sommigen genieten daar zelfs van om dit geweld te zien: "Dan hadden ze maar moeten luisteren". Tja...coolfan schreef: 28 apr 2021, 13:35 Ja dit is om jou te beschermen tegen het virusDit soort dingen zouden niet misstaan in een zware dictatuur en laat zien dat het om een machtsgreep gaat wereldwijd. Maar deze instructie is ook te zien in de verhoren van de Buitenparlementaire onderzoekscommissie waar ME-ers met een trauma zitten te vertellen tot wat voor handelingen zij vanuit hoger hand worden aangezet en velen dit nu weigeren.
https://bpoc2020.nl/politieverhoren/
Gelukkig zijn er ook nog genoeg goede gematigde politieagenten en ME'ers die hier veel moeite mee hebben en niet meer wensen te worden ingezet als persoonlijke knokploeg van de staat, zoals ook blijkt uit die BPOC verhoren. Dapper dat zij opstaan omdat dit alle perken te buiten gaat. Respect voor hen, zij hebben tenminste nog principes. Dit is niet waarvoor ze ooit bij de politie zijn gegaan.
Ja die verhoren. Triest....
- alt
Het frapante is dat de koffiedrinkers op het museumplein gelijk na de aankondiging van de politie gelijk met het waterkanon, de honden plus de me werden ingezet.
Maar bij de betoging van de klimaatactivisten - het grote deel Engelssprekend - na de aankondiging van de politie nog 3,5 uren doorging op het binnenhof, wat een veiligheidsgebied is, waar v.w. de veiligheid van de regering & parlement niet mag worden geprotesteerd.
Dan heb je een zwaar beroep als politieman/vrouw.
Maar bij de betoging van de klimaatactivisten - het grote deel Engelssprekend - na de aankondiging van de politie nog 3,5 uren doorging op het binnenhof, wat een veiligheidsgebied is, waar v.w. de veiligheid van de regering & parlement niet mag worden geprotesteerd.
-
- MarkS
Heel triest idd. Dat is toch die mevrouw die de hele tijd “sla dan, sla dan” aan het roepen is? Ik meen dat ook een wat langere versie van die video rondgaat. Maar waarom zul je ons, DF toetsenbord ridders, daar nou niet aantreffen. Of heeft iemand van hier gister toevallig wel ook klappen van de ME gekregen?
Verder zie ik in dit topic ook vaak boekentips voorbij komen. Ik heb ook nog wel een tip. Geen leestip maar een vakantietip. De volgende keer in Spanje eens kijken en vragen (aan de locals) hoe daar de guardia civil en nationale politie normaal gesproken optreedt, bekeken en benaderd wordt. Over normen en waarden gesproken. Respect tegenover de politie was hier natuurlijk al veel langer zoek. En nu is het iedere keer weer raak en de grenzen opzoeken en allemaal blijven staan als je wordt gevraagd te vertrekken. Met je iPhone net zo lang blijven filmen (of zijn het allemaal journalisten/demonstranten?) wachten totdat een agent een keer z’n boekje te buiten gaat na de zoveelste provocatie, steen/blikje/vuurwerk etc tegen z’n hoofd. Videootje knippen en plakken en op social media. Het is idd makkelijk (ver)oordelen op basis van fragmenten. Maar wel naar beide kanten.
Verder zie ik in dit topic ook vaak boekentips voorbij komen. Ik heb ook nog wel een tip. Geen leestip maar een vakantietip. De volgende keer in Spanje eens kijken en vragen (aan de locals) hoe daar de guardia civil en nationale politie normaal gesproken optreedt, bekeken en benaderd wordt. Over normen en waarden gesproken. Respect tegenover de politie was hier natuurlijk al veel langer zoek. En nu is het iedere keer weer raak en de grenzen opzoeken en allemaal blijven staan als je wordt gevraagd te vertrekken. Met je iPhone net zo lang blijven filmen (of zijn het allemaal journalisten/demonstranten?) wachten totdat een agent een keer z’n boekje te buiten gaat na de zoveelste provocatie, steen/blikje/vuurwerk etc tegen z’n hoofd. Videootje knippen en plakken en op social media. Het is idd makkelijk (ver)oordelen op basis van fragmenten. Maar wel naar beide kanten.
- JP
Vrouw ziet knuppel, kan opeens geen 1.5meter afstand houden. Ja, liefde maakt blind.
-
Dat zal zeer zeker Mark. Maar ook al zegt ze 'sla dan', dan ben je als ME er toch getraind/bewust en professional om dat niet te doen. Nu wordt die ongewapende schreeuwende vrouw bij de strot gegrepen en in bedwang gehouden door twee Me ers. Ietsje teveel van het goede.
Dit hadden ze een klein jaar terug met die BLMers op de Dam moeten doen. Dan had ik geapplaudiseerd voor de ME.
Of daar in Flint/VS. Hebben 'we' toch ook allemaal een negatieve mening over de politie(ik niet)
En hier zo'n NL vrouwtje in mekaar huffen. En die klimaat/antifa BLM flapdrollen komen ermee weg.
Ga boeven vangen is een cliche, maar ik zou 't wel roepen:-)
Dit hadden ze een klein jaar terug met die BLMers op de Dam moeten doen. Dan had ik geapplaudiseerd voor de ME.
Of daar in Flint/VS. Hebben 'we' toch ook allemaal een negatieve mening over de politie(ik niet)
En hier zo'n NL vrouwtje in mekaar huffen. En die klimaat/antifa BLM flapdrollen komen ermee weg.
Ga boeven vangen is een cliche, maar ik zou 't wel roepen:-)
-
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Ja dit is bizar. Denk dat het eerlijk gezegd dat mensen het gewoon niet kunnen bevatten wat hier gaande is omdat ze altijd vrijheid hebben gekend en denken dat het alleen maar in de geschiedenis gebeurde of andere landen. Maar zie de BPOC en de instructies die ze hebben gekregen.Robin schreef: 28 apr 2021, 18:52 Dit vind ik wel zeer triest
https://www.facebook.com/10000250566343 ... 25815/?d=n
- MarkS
Ze verzet zich, moet je niet doen zelfs/ook niet als vrouw. En ze wordt daarna door een agent de handboeien om gedaan (ik vermijd bewust de uitdrukking in de boeien geslagen). Einde verhaal.
-
Dat geloof ik meteen. Not kidding.MarkS schreef: 28 apr 2021, 19:38 Ze verzet zich, moet je niet doen zelfs/ook niet als vrouw. En ze wordt daarna door een agent de handboeien om gedaan (ik vermijd bewust de uitdrukking in de boeien geslagen). Eind verhaal.
Had George Floyd ook niet beter mee kunnen werken nietwaar?:)
-
As usual, weer opgeknipt door rare figuren die in dit geval de politie (maar vaak ook de media/overheid) in diskrediet willen brengen, cq. in een kwaad daglicht willen plaatsen. Dat hebben we gisteren hier ook al feilloos kunnen lezen.MarkS schreef: 28 apr 2021, 19:27 Heel triest idd. Dat is toch die mevrouw die de hele tijd “sla dan, sla dan” aan het roepen is?

En och het is een vrouw, dan krijg je weer die nobele ridders op het witte paard. Als je je als een man wilt gedragen dan moet je ook niet janken als je tikken krijgt.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 28 apr 2021, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkS
Ze zocht een “knuffelmaatje”? Kan ik inkomen. Lichte voorkeur voor SM wellicht.JP schreef: 28 apr 2021, 19:33 Vrouw ziet knuppel, kan opeens geen 1.5meter afstand houden. Ja, liefde maakt blind.
- MarkS
Beetje appels peren Robin. Klein beetje?Robin schreef: 28 apr 2021, 19:39Dat geloof ik meteen. Not kidding.MarkS schreef: 28 apr 2021, 19:38 Ze verzet zich, moet je niet doen zelfs/ook niet als vrouw. En ze wordt daarna door een agent de handboeien om gedaan (ik vermijd bewust de uitdrukking in de boeien geslagen). Eind verhaal.
Had George Floyd ook niet beter mee kunnen werken nietwaar?:)
Koffie met appelflap?
-
Nee zeker niet Mark. Een gedrogeerde crimineel. Hij had mee kunnen werken. Deed hij niet. Helaas .....
Oh nee ze is wit dan geldt dat niet.
Snap ik, maar stel ze heet Ingrid de Vries. Dan denk ik dat de Coentunnel binnnenkort Ingrid de Vries tunnel gaat heten.535d schreef: 28 apr 2021, 19:39As usual, weer opgeknipt door rare figuren die in dit geval de politie (maar vaak ook de media/overheid) in diskrediet willen brengen, cq. in een kwaad daglicht willen plaatsen. Dat hebben we gisteren hier ook al feilloos kunnen lezen.MarkS schreef: 28 apr 2021, 19:27 Heel triest idd. Dat is toch die mevrouw die de hele tijd “sla dan, sla dan” aan het roepen is?
En och het is een vrouw, dan krijg je weer die nobele ridders op het witte paard. Als je je als een man wilt gedragen dan moet je ook niet janken als je tikken krijgt.

Oh nee ze is wit dan geldt dat niet.
-
Mee eens Alt, er wordt met twee maten gemeten en dat is zeer kwalijk.alt schreef: 28 apr 2021, 17:52 Het frapante is dat de koffiedrinkers op het museumplein gelijk na de aankondiging van de politie gelijk met het waterkanon, de honden plus de me werden ingezet.
Sta je voor BLM of klimaat te protesteren, dan mag het. Maar ben je tegen Corona-maatregelen dan wordt je met grof geweld weggejaagd. Dat is geen toeval meer maar hebben we de afgelopen maanden meerdere keren gezien, duidelijk een patroon.
Verder vind ik dat politie/ME hard mag optreden als er regels worden overtreden. Weg met dat softe gedoe. Maar, ik heb het eerder gezegd, ik heb het idee dat ze bij corona-protesten de boel zelf ook wat aanjagen/provoceren om maar in te kunnen grijpen terwijl er een meer 'afwachtende' houding is bij andere protesten. Dat soort vermoedens kun je natuurlijk nooit hard maken maar in alles lijkt het op een bepaalde manier politiek en van hogerhand gestuurd.
-
+1 Tom & Alt....
Ik wil géén anarchie, ik wil meer blauw op straat, veiligheid, al jaaaren pleit ik daarvoor, ook in mijn woonplaats, ik heb prima persoonlijk contact met de politie. Topmensen in persoon ook.
Maar aan dit ME verhaal moet ik 'wennen':)
En dat 'we' hier niks gewend zijn tov politie en ME: Inderdaad. Guardia Civil. Politie VS. Maar dat vergelijk mag dan weer niet blijkbaar.....
Mitch Henrique, de zwijgende NL meerderheid was 't er wel over eens dat 'hij zelf fout was', boontje komt om z'n loontje helaas.
Maar met Floyd ligt 't anders?
Ik vind 't moeilijk. Allebei hufters. En ik zie die Ingrid niet meteen als staatsgevaarlijk:)
Ik wil géén anarchie, ik wil meer blauw op straat, veiligheid, al jaaaren pleit ik daarvoor, ook in mijn woonplaats, ik heb prima persoonlijk contact met de politie. Topmensen in persoon ook.
Maar aan dit ME verhaal moet ik 'wennen':)
En dat 'we' hier niks gewend zijn tov politie en ME: Inderdaad. Guardia Civil. Politie VS. Maar dat vergelijk mag dan weer niet blijkbaar.....
Mitch Henrique, de zwijgende NL meerderheid was 't er wel over eens dat 'hij zelf fout was', boontje komt om z'n loontje helaas.
Maar met Floyd ligt 't anders?
Ik vind 't moeilijk. Allebei hufters. En ik zie die Ingrid niet meteen als staatsgevaarlijk:)
Laatst gewijzigd door Robin op 28 apr 2021, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkS
On a positive off topic note (hoop ik). Hoe gingen de zaken vandaag?Robin schreef: 28 apr 2021, 19:42 Nee zeker niet Mark. Een gedrogeerde crimineel. Hij had mee kunnen werken. Deed hij niet. Helaas .....
-
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Pfffff, denk jij nou echt dat de ME vroegâh geen rake klappen uitdeelde.....wake up.coolfan schreef: 28 apr 2021, 19:36Ja dit is bizar. Denk dat het eerlijk gezegd dat mensen het gewoon niet kunnen bevatten wat hier gaande is omdat ze altijd vrijheid hebben gekend en denken dat het alleen maar in de geschiedenis gebeurde of andere landen. Maar zie de BPOC en de instructies die ze hebben gekregen.Robin schreef: 28 apr 2021, 18:52 Dit vind ik wel zeer triest
Dat ze die vrouw zo aanpakken keur ik zeker niet goed, maar soms in het heetst van de strijd gaan er weleens dingen zoals ze niet horen te gaan.
40 jaar geleden al meegemaakt dat er een jongen van 16, die alleen stond te kijken bij een vreugdevuur op oudejaarsavond, klappen kreeg van 4 ME'ers, over een heg heen werd geslagen en daarna met een heel opgezwollen gezicht en dikke lippen naar de dokter kon.
Jongen stond gewoon te kijken en dacht dat ze hem niets zouden doen, omdat hij ook niets verkeerds deed, terwijl degenen om hem heen wel de politie stonden te bestoken met vuurwerk.
ME voerde dus een charge uit en hij bleef staan, terwijl de rest zich uit de voeten maakte en dat kon ie mooi bekopen met een bezoek aan de dokter.
En dit gebeurde toentertijd al in het dorp waar ik woon.
Dus 40 jaar geleden moesten wij ons dus ook zorgen gaan maken, omdat de politie wat hard optrad?!

- MarkS
Mooi, goed om te horen.
-
Dank Mark, wordt gewaardeerd!
Ergens 1980 reed ik met m'n ouders centrum A'dam binnen. ME busjes en ME slaags met dat krakerstuig. Dat was wat en wij zaten eerste rang op 20 meter in de file voor een van die verkeerslichten. Man. Ramme op die krakers en dat provo anti kernwapen volk!
Dit. Klopt!Opa schreef: 28 apr 2021, 19:51Pfffff, denk jij nou echt dat de ME vroegâh geen rake klappen uitdeelde.....wake up.coolfan schreef: 28 apr 2021, 19:36Ja dit is bizar. Denk dat het eerlijk gezegd dat mensen het gewoon niet kunnen bevatten wat hier gaande is omdat ze altijd vrijheid hebben gekend en denken dat het alleen maar in de geschiedenis gebeurde of andere landen. Maar zie de BPOC en de instructies die ze hebben gekregen.Robin schreef: 28 apr 2021, 18:52 Dit vind ik wel zeer triest
Dat ze die vrouw zo aanpakken keur ik zeker niet goed, maar soms in het heetst van de strijd gaan er weleens dingen zoals ze niet horen te gaan.
40 jaar geleden al meegemaakt dat er een jongen van 16, die alleen stond te kijken bij een vreugdevuur op oudejaarsavond, klappen kreeg van 4 ME'ers, over een heg heen werd geslagen en daarna met een heel opgezwollen gezicht en dikke lippen naar de dokter kon.
Jongen stond gewoon te kijken en dacht dat ze hem niets zouden doen, omdat hij ook niets verkeerds deed, terwijl degenen om hem heen wel de politie stonden te bestoken met vuurwerk.
ME voerde dus een charge uit en hij bleef staan, terwijl de rest zich uit de voeten maakte en dat kon ie mooi bekopen met een bezoek aan de dokter.
En dit gebeurde toentertijd al in het dorp waar ik woon.
Dus 40 jaar geleden moesten wij ons dus ook zorgen gaan maken, omdat de politie wat hard optrad?!![]()
Ergens 1980 reed ik met m'n ouders centrum A'dam binnen. ME busjes en ME slaags met dat krakerstuig. Dat was wat en wij zaten eerste rang op 20 meter in de file voor een van die verkeerslichten. Man. Ramme op die krakers en dat provo anti kernwapen volk!
-
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Dit waren mensen die protesteerden om vrij te mogen leven en daar heeft ieder mens recht op.