Pagina 48 van 57

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 10:04
door Wimo
Gewoon Elon tweeten dan is ie zo rond.

Afbeelding

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 10:18
door Knot
Ik vind het wel gaaf eerlijk gezegd, maar dan niet in wit uiteraard!

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 10:27
door Wimo
840km bereik met de dure versie. Nieuwe batterijen die ook naar de M3 en de rest komen. Knap gedaan..

Eens kijken wat de eerste reviews zeggen en dan een proefritje.. De instapper met 1000pk is wel genoeg vermoed ik.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 10:44
door Tom
Indrukwekkende cijfers. Dat bereik is wel echt goed, doet geen ander merk ze na.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 10:48
door Gijzert
Nemen ze idd echt weer afstand van de rest.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 11:02
door Knot
Waarom hebben we dan die supercharger systemen als ze er grote/dure accu's in zetten?

BMW brengt toch ook geen 530d met een 200 liter brandstoftank uit.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 11:11
door Wimo
Knot schreef: 28 jan 2021, 11:02 Waarom hebben we dan die supercharger systemen als ze er grote/dure accu's in zetten?

BMW brengt toch ook geen 530d met een 200 liter brandstoftank uit.
De truuk is in dezelfde ruimte meer capaciteit te duwen door betere accu's en verbeterde techniek. Dat is lastiger met een brandstoftank.

De batterijtechniek staat eigenlijk nog in de kinderschoenen vergeleken met fossiele brandstof. Er is nog enorm veel te winnen..

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 12:49
door sitechris
Stuurtje lijkt me niet handig als je van sturen houdt.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 13:26
door Knot
Vind het wel wat hebben dat stuur, zal vanwege veiligheid etc wel niet doorgaan.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 20:29
door Booooh
Wimo schreef: 28 jan 2021, 10:27 840km bereik met de dure versie. Nieuwe batterijen die ook naar de M3 en de rest komen. Knap gedaan..

Eens kijken wat de eerste reviews zeggen en dan een proefritje.. De instapper met 1000pk is wel genoeg vermoed ik.
Lijkt me ook, zeker gezien de meerprijs van die 80pk+ versie ;) , de lat wordt weer eens verlegd zo :thumbup: ...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 20:40
door sitechris
Dan kun je zelfs wel even autonahnbrennen zonder dat je iedere 100km moet laden. En dan schijnt dat ook weer sneller te gaan. Goed bezig daar.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 21:04
door Erik
Jammer dat ze niet de gelegenheid hebben gegrepen dat 10 jaar oude zwaar belegen uiterlijk van de S aan te pakken.
Qua techniek dikke prima natuurlijk, de normale LR nu 663km, begint erop te lijken.
Dat stuur ? Er zitten daar echt een paar ego's zeg......man man man

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 21:55
door Booooh
Ik begrijp niet dat er geen fabrikant is die eens met Tesla om de tafel is gaan zitten, jouw onderstel, accu's en software, mijn koetsje en afwerking er bovenop, powered by Tesla lijkt me echt geen slechte optie ...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 jan 2021, 22:10
door Gijzert
Booooh schreef: 28 jan 2021, 21:55 Ik begrijp niet dat er geen fabrikant is die eens met Tesla om de tafel is gaan zitten, jouw onderstel, accu's en software, mijn koetsje en afwerking er bovenop, powered by Tesla lijkt me echt geen slechte optie ...
Of omdraaien. Waarom Tesla geen betere mensen / machines / leveranciers van concurrenten binnenhaalt. Technisch lopen we 5 jaar voor. Nu de rest heel snel fixen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 08:50
door EvdP
^ Centenkwestie? Ze kunnen volgens mij nog steeds meer verkopen dan dat ze produceren. En volgens mij draaien ze nog steeds verlies op de auto's maar trekken ze dat recht met de verkoop van hun emissierechten.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 10:15
door alt
De bouwqualiteit van de Tesla is een probleem van de Amerikaanse werknemer, een cowboy die denk dat het een paard is.

Hier een stukje ui de Telegraaf van 8-11-2016.
Tesla koopt Grohmann, de leverancier van lijnen voor de automobielindustrie.
Grohnmann bouwde lijnen voor Mercedes, BMW & Audi.
Sinds het Grohmann van Tesla is, bouwt Grohmann alleen voor Tesla lijnen.

Elke yanktank die je koopt springen de tranen in je ogen, zo slecht gebouwd.

Tesla koopt Duitse fabriek
08 nov. 2016 in LIFESTYLE



PRM (AFN) - Tesla heeft de Duitse machinebouwer Grohmann overgenomen. De maker van elektrische auto's maakte geen financiële details bekend over de deal.


Ⓒ TESLA
Grohmann, dat na afronding van de overname verdergaat als Tesla Grohmann Automation, speelt een belangrijke rol in de plannen van Tesla om de productie op te voeren naar 500.000 auto's per jaar in 2018. Tesla is van plan om die reden verder uit te breiden, naast de al bestaande productiefaciliteiten in Californië en Michigan.

De overname moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders in de VS en in Duitsland. Tesla hoopt de deal ,,vroeg" in 2017 af te ronden. De komende twee jaar moeten er ongeveer duizend banen bij komen in de nieuwe Tesla-locatie in Duitsland.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 12:29
door Downforce Hans
Tom schreef: 28 jan 2021, 10:44 Indrukwekkende cijfers. Dat bereik is wel echt goed, doet geen ander merk ze na.
Die 840 km bereik wil ik eerst nog wel eens zien.......

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 12:30
door Downforce Hans
EvdP schreef: 29 jan 2021, 08:50 ^ Centenkwestie? Ze kunnen volgens mij nog steeds meer verkopen dan dat ze produceren. En volgens mij draaien ze nog steeds verlies op de auto's maar trekken ze dat recht met de verkoop van hun emissierechten.
Precies......en eigenlijk wel een rare zaak dat verkopen van emisierechten.....

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 13:18
door Luco
Downforce Hans schreef: 29 jan 2021, 12:30
EvdP schreef: 29 jan 2021, 08:50 ^ Centenkwestie? Ze kunnen volgens mij nog steeds meer verkopen dan dat ze produceren. En volgens mij draaien ze nog steeds verlies op de auto's maar trekken ze dat recht met de verkoop van hun emissierechten.
Precies......en eigenlijk wel een rare zaak dat verkopen van emisierechten.....
Daar zijn de traditionele fabrikanten de mist ingegaan denk ik, die dachten, het loopt niet zon vaart, we kijken hoe het gaat en we kopen wel emissierechten van Tesla, daardoor lopen ze nu een aantal jaren achter.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 13:21
door Wimo
En bouwt Tesla van die centen in recordtempo mega fabrieken .. in de achtertuin van de concurrent.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 14:05
door ///Joost
Tesla-critici krijgen de schijn steeds meer tegen...Toch wel indrukwekkend. Tesla heeft ook voor het eerst een jaar winst gedraaid.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 14:38
door EvdP
Klopt, door de verkoop van de emissierechten. Niet met de verkoop van auto's.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 14:59
door ///Joost
EvdP schreef: 29 jan 2021, 14:38 Klopt, door de verkoop van de emissierechten. Niet met de verkoop van auto's.
Winst is winst, don't fight the system. Zo werkt het momenteel. Hierbij zeg ik niet of het goed, fout of gefundeerd is. Ik constateer alleen wat er gaande is.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 15:03
door EvdP
Ook dat klopt. Ik doe hetzelfde. Ik geef aan dat een autofabrikant winst maakt met de verkoop van hun emissierechten en niet met de verkoop van hun auto's.

Ik denk dat Tesla een prima aandrijflijn heeft ontwikkeld maar dar het omhulsel wel wat kwaliteitsimpulsen verdiend.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 jan 2021, 15:06
door ///Joost
Afbeelding