BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Is toch een mooi Filmpie
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
die vind ik wel grappig gedaanWJ schreef:Nou, bij deze dan..Robin schreef: Het wachten is op 'n sneer naar mij vanwege deze post.

- BartB.
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 dec 2010, 23:06
- Locatie: Hinterecke
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ben het deels wel met je eens ook... een project is meer zoals het kanon van Jeffer of die T/A auto van Misha. Maargoed nu is een nieuwe M5 ook niet direct een auto waarvan je zegt ''kom, we strippen hem helemaal kaal en maken er een circuit machine van''.Hielke schreef:Die tuner is en blijft een prutser!
En sinds wanneer spreken we van een "project" als je een auto bij een garage neerzet om 'm na inlevering van een fors bedrag "aangepast" terug te krijgen? Als ik vanmiddag naar de kijkshop ga om een neustrimmer te halen mag ik dan ook van "project neustrimmer" spreken? Het is een project van tuner Mannhart, terwijl er gezien de prijs en het beloofde allang sprake van een gedegen eindproduct had moeten zijn.
Ik heb niks tegen die auto en ik heb niks tegen Frank. Dat ie voortdurend reclame voor Mannhart blijft maken begrijp ik dan weer niet. Uitgekleed en uitgeknepen worden vraagt om een andere reactie. Ook dat moet je durven zeggen.
Maar ik ga ook niet mijn bedenkingen uiten in topics van 14% bijtellers en andere eco meuk... terwijl ik bij mezelf ook denk ''god,wat een kut auto''.
En dat Frank het voor Mannhart op neemt is toch wel te begrijpen? Tenminste, ik kan er wel inkomen...
Als ik even voor mezelf spreek... Ik doe veel met motoren en heb afgelopen winter een projectje opgezet samen met een jongen die gespecialiseerd is in motortuning. Maar goed, gaandeweg kwam er best de nodige ellende voorbij en heb ik ik eigen zak nieuwe onderdelen betaald die door zijn toedoen stuk zijn gegaan... Maar, als je dat een beetje relativeert kun je ook denken...''tsja, risico van het vak...'' . Hij maakt het ook niet met opzet stuk maar het is gewoon trial and error met zulke projecten. En hij doet z'n best om het allemaal voor elkaar te krijgen...
Bij Mannhart ligt wss net iets anders... maar het idee zal wel hetzelfde zijn. Voor hun is het ook iets relatief nieuws... en gaandeweg kom je problemen tegen. Wat ik er zo van mee heb gelezen is dat Mannhart het gewoon goed probeert op te lossen en zelfs hun eigen demo ter beschikking stelt. En jaa je praat hier wel over grote bedragen... maargoed, wat ik al zei... trial and error

-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Doe maar een slot op dit topic.
Blijft maar doorgaan en updates komen er toch niet meer?!

Blijft maar doorgaan en updates komen er toch niet meer?!
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Hey Hielke misschien dat jullie denken dat jullie van die stoere Noormannen afstammen die zo af en toe met een bijl hun neus en die van andere trimden, maar jij koopt gewoon een neusHAREN trimmer, watje.......
In jou geval zou, gezien je leeftijd, een oorharen trimmer ook wel eens geen overbodige luxe kunnen zijn.

In jou geval zou, gezien je leeftijd, een oorharen trimmer ook wel eens geen overbodige luxe kunnen zijn.


- Martijn M
- Berichten: 3666
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Geef die man meteen een wc borstel want hij praat alleen maar poep.Downforce Hans schreef:Hey Hielke misschien dat jullie denken dat jullie van die stoere Noormannen afstammen die zo af en toe met een bijl hun neus en die van andere trimden, maar jij koopt gewoon een neusHAREN trimmer, watje.......
In jou geval zou, gezien je leeftijd, een oorharen trimmer ook wel eens geen overbodige luxe kunnen zijn.![]()

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Gezien waar je graag inkruipt ongetwijfeld een expertise van je MartijntjeMartijn M schreef:Geef die man meteen een wc borstel want hij praat alleen maar poep.Downforce Hans schreef:Hey Hielke misschien dat jullie denken dat jullie van die stoere Noormannen afstammen die zo af en toe met een bijl hun neus en die van andere trimden, maar jij koopt gewoon een neusHAREN trimmer, watje.......
In jou geval zou, gezien je leeftijd, een oorharen trimmer ook wel eens geen overbodige luxe kunnen zijn.![]()

Ik had al een neustrimmer Hans. De ongemakken van mannen op onze leeftijd. Ik kocht de eerste ook al bij de kijkshop. 3 euro 99. Superding. Laatst kocht ik er een van Philips voor 12,99. Zo'n kam-achtig apparaat dat ook je oren en wenkbrauwen kan doen. Voor de neus is ie niet helemaal geschikt. Nou ja, om heel eerlijk te zijn doet ie nagenoeg niks. Maar omdat ie 4 x zo duur is als die van de kijkshop en omdat het ontwerp zo mooi is praat ik 'm op alle social media goed. Ook op fora waar ik er zelfs speciaal topics voor open. mannenmetneusharen.nl, watjeuktmedaar.nu, en pincetgedoe.com.
Nee dus, de Philips gaat krijgen waar ie om gevraagd heeft en wat ie verdient. Binnenkort ga ik 'm ritueel verbranden.
-
- Berichten: 55297
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
De rituele verbranding van iets uit Eindhoven hoeft niet zozeer aanstootgevend te zijn;
Mijn dagelijkse rituele verbranding van iets uit Joure(koffiebonen) is ook geen probleem:)

Mijn dagelijkse rituele verbranding van iets uit Joure(koffiebonen) is ook geen probleem:)

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Sodemieters Martijn, ik zit net even naar de foto's op je Flikker profiel te kijken, maar je bent in je kiekjesnemerij ook niet een beetje selectief zeg. Alleen maar exoten boven de 100.000 voor de lens. Nu snap ik je adoratie ook beter. En natuurlijk staat er soms ook nog een brakke ouwe Peugeot bij. Maar da's logisch
Best wel leuk eigenlijk Martijn, iemand op een forum volgen en dan overal commentaar op geven.

Best wel leuk eigenlijk Martijn, iemand op een forum volgen en dan overal commentaar op geven.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Dat promo filmpje van Mannhart gaat echt helemaal nergens over, echt slecht. Ze hadden daar gewoon iemand als daily driver in een standaard M5 moeten laten crossen (of een of andere Ferrari) en dan als die thuis komt s'avonds voor de fun met een big smile in z'n Mannhart M stapt....Ofzo...

Dit schreeuwt om een ander Calimero plaatje.Hielke schreef:Die tuner is en blijft een prutser!

- Aerschtuner
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 17:13
- Locatie: Noord-Brabant
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Willen jullie niet zo naar doen tegen Frank?
Jullie hebben 'm weggepest .. nu zit die jongen helemaal alleen met z'n M5
Moest dat nou?

Jullie hebben 'm weggepest .. nu zit die jongen helemaal alleen met z'n M5
Moest dat nou?

- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Kom op Hielke, over het algemeen deel ik je mening in dit topic. Maar dit is wel een beetje zwakjesHielke schreef:Sodemieters Martijn, ik zit net even naar de foto's op je Flikker profiel te kijken, maar je bent in je kiekjesnemerij ook niet een beetje selectief zeg. Alleen maar exoten boven de 100.000 voor de lens. Nu snap ik je adoratie ook beter. En natuurlijk staat er soms ook nog een brakke ouwe Peugeot bij. Maar da's logisch![]()
Best wel leuk eigenlijk Martijn, iemand op een forum volgen en dan overal commentaar op geven.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Tussen kritisch en beledegen, zit volgens mij toch een verschil.
Trouwens Hielke, waarop baseer je dat Manhart een prutser is?
Dat ze het probleem met de brandstofpomp ook op een goede rollingroad, hadden moeten tegenkomen, ben ik met je eens, voor de rest kan ik vanaf de zijlijn geen oordeel geven, dus benieuwd, naar jou onderbouwing?
Trouwens Hielke, waarop baseer je dat Manhart een prutser is?
Dat ze het probleem met de brandstofpomp ook op een goede rollingroad, hadden moeten tegenkomen, ben ik met je eens, voor de rest kan ik vanaf de zijlijn geen oordeel geven, dus benieuwd, naar jou onderbouwing?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Dieptriest topic is het geworden.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
PD, ik zou gezien de ervaringen met de tuning eigenlijk moeten vragen wat jouw onderbouwing van het succes van de tuning is.
1. De auto is teruggegeven met de waarschuwing niet vanuit stilstand vol te accelereren omdat anders de bak aan gort gaat. Voor een gebruiker die graag in rechte lijn accelereert hoort dat als tuner een no go te zijn.
2. Het probleem met de brandstofpomp was al bijna een jaar geleden bekend. Dat de tuner het alsnog laat liggen is onverklaarbaar.
3. De acceleratiecijfers van de tuner (middels bijv. een foto van een Performance Box) zijn ongeloofwaardig (zie de acceleratievideo tegen de instap Ferrari)
Voor de vele centen die Mannhart voor een weinig exotische tuning vraagt (aangepaste turbo, spruitstuk, downpipe) hoort het resultaat 100 punten te zijn.
1. De auto is teruggegeven met de waarschuwing niet vanuit stilstand vol te accelereren omdat anders de bak aan gort gaat. Voor een gebruiker die graag in rechte lijn accelereert hoort dat als tuner een no go te zijn.
2. Het probleem met de brandstofpomp was al bijna een jaar geleden bekend. Dat de tuner het alsnog laat liggen is onverklaarbaar.
3. De acceleratiecijfers van de tuner (middels bijv. een foto van een Performance Box) zijn ongeloofwaardig (zie de acceleratievideo tegen de instap Ferrari)
Voor de vele centen die Mannhart voor een weinig exotische tuning vraagt (aangepaste turbo, spruitstuk, downpipe) hoort het resultaat 100 punten te zijn.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ik mis het 1.0 draadje.. Waar iedereen nog vriendelijk was .. 

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Even reageren op je punten hoor Hielke..Hielke schreef:PD, ik zou gezien de ervaringen met de tuning eigenlijk moeten vragen wat jouw onderbouwing van het succes van de tuning is.
1. De auto is teruggegeven met de waarschuwing niet vanuit stilstand vol te accelereren omdat anders de bak aan gort gaat. Voor een gebruiker die graag in rechte lijn accelereert hoort dat als tuner een no go te zijn.
2. Het probleem met de brandstofpomp was al bijna een jaar geleden bekend. Dat de tuner het alsnog laat liggen is onverklaarbaar.
3. De acceleratiecijfers van de tuner (middels bijv. een foto van een Performance Box) zijn ongeloofwaardig (zie de acceleratievideo tegen de instap Ferrari)
Voor de vele centen die Mannhart voor een weinig exotische tuning vraagt (aangepaste turbo, spruitstuk, downpipe) hoort het resultaat 100 punten te zijn.
1. Zelf val ik ook vast onder de rechtuitbranders maar doe bijna nooit sprints vanuit stilstand dus zo belangrijk is dat niet dat je geen launch control mag gebruiken. En trouwens Launch Control is voor iedere al dan niet getunde auto ronduit slecht, zelfs met niet launch control vol accelereren vanuit stilstand is niet best. Voor iedere auto!
En dat weten we allemaal hier op DF, alleen nemen we dat voor lief. Zo neemt Frank voor lief dat hij beter geen Launch Control kan gebruiken.
2. Dat van die brandstofpomp betwijfel ik echter, het is namelijk geen probleem geval bij BMW. Daar heb ik namelijk over gebeld met de garantie afdeling van BMW-NL. Dat er M5's zijn die er problemen mee hebben gehad, ja dat kan natuurlijk best. Maar zeker geen lopende band werk er is geen Technische Aktie van BMW open gezet op de brandstofpomp.
Buiten dit alles is de M5 F10 een relatief nieuwe auto met nieuwe techniek. Manhart durft hier vrij snel flink aan te sleutelen. Dat je bij vraag naar meer vermogen zomaar eens meer brandstof nodig hebt snappen ze daar heus wel hoor. En dat daar misschien een zwaardere pomp voor nodig kan zijn ook, maar dan moet die er wel zijn voor de toch vrij nieuwe M5 en getest worden. Dat kost tijd en Frank is bereid hen de tijd te geven. Als je gaat tunen aan je auto dan weet je ook dat je tegen dit soort haken en ogen aan kunt lopen.
3. Heb je de video's van Frank en GTBOARD.com goed bekeken???????? De M5 van Frank maakt de loei snelle Benz compleet af. De Benz laat de toch niet al te trage M3 e92 op zijn beurt flink in z'n hemd staan.
De M6 van Manhart verslaat ook vrijwel alles die dag behalve de McLaren, Bugatti en dat soort supercars....
Laatst gewijzigd door Erik K. op 04 jun 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ik weet niet waarom ik nog reageer, maar punt 1 en 2 heb je dus al totaal verkeerd begrepen.Hielke schreef:PD, ik zou gezien de ervaringen met de tuning eigenlijk moeten vragen wat jouw onderbouwing van het succes van de tuning is.
1. De auto is teruggegeven met de waarschuwing niet vanuit stilstand vol te accelereren omdat anders de bak aan gort gaat. Voor een gebruiker die graag in rechte lijn accelereert hoort dat als tuner een no go te zijn.
2. Het probleem met de brandstofpomp was al bijna een jaar geleden bekend. Dat de tuner het alsnog laat liggen is onverklaarbaar.
3. De acceleratiecijfers van de tuner (middels bijv. een foto van een Performance Box) zijn ongeloofwaardig (zie de acceleratievideo tegen de instap Ferrari)
Voor de vele centen die Mannhart voor een weinig exotische tuning vraagt (aangepaste turbo, spruitstuk, downpipe) hoort het resultaat 100 punten te zijn.
1. Zoals al 10x aangegeven; BMW zelf geeft al aan dat Launch Control niet goed is. Frank heeft zijn M5 door Manhart laten tunen met garantie, waarom dat dan verpesten door vanaf 0km/h met Launch Control wegsprinten?
2. Paar dingen; 1) Frank zijn M5 heeft standaard al meer vermogen dan een normale stock M5. 2) Een normale stock M5 krijgt al problemen met die pomp. 3) Een sterkere pomp was nog niet voor handen. Nu dus wel en direct ook vervangen door Manhart.
3. De acceleratie cijfers, tsja, die hoef je natuurlijk niet te geloven, maar als je er in hebt meegereden en vrolijk met 3 man in de auto wegrijdt van een Ducati 1098, kun je op je vingers natellen dat het wel zal kloppen.
Euh.. Wat Erik K. dus zegt....
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
1. Een tuner die garantie geeft op hun werk is zeldzaam. Helemaal bij dit soort nieuwe en "extreme" projecten. Dit is niet een simpele ECU tune. Frank mag onbeperkt wegtrekken vanaf stilstand, alleen bij gebruik van Launch Control vervalt deze garantie. Dit zelfde geldt ook voor de garantie die de dealer geeft. Niks geks aan.Hielke schreef:PD, ik zou gezien de ervaringen met de tuning eigenlijk moeten vragen wat jouw onderbouwing van het succes van de tuning is.
Volgens mij moet Hielke toch aan de bril aangezien 3 mensen je punten onderuit halen........
1. De auto is teruggegeven met de waarschuwing niet vanuit stilstand vol te accelereren omdat anders de bak aan gort gaat. Voor een gebruiker die graag in rechte lijn accelereert hoort dat als tuner een no go te zijn.
2. Het probleem met de brandstofpomp was al bijna een jaar geleden bekend. Dat de tuner het alsnog laat liggen is onverklaarbaar.
3. De acceleratiecijfers van de tuner (middels bijv. een foto van een Performance Box) zijn ongeloofwaardig (zie de acceleratievideo tegen de instap Ferrari)
Voor de vele centen die Mannhart voor een weinig exotische tuning vraagt (aangepaste turbo, spruitstuk, downpipe) hoort het resultaat 100 punten te zijn.
2. Frank zijn brandstofpomp was al vervangen door BMW. Dit loste het probleem niet op. Manhart heeft zelf bij Bosch een aangepaste brandstofpomp laten maken met een hogere capaciteit. Dit heeft het probleem opgelost. Het probleem kwam maar zelden voor en manhart kan moeilijk met elke auto die ze tunen duizenden test km's gaan maken. Ik zou niet weten wat Manhart meer had kunnen doen dan wat ze nu gedaan hebben. De service was goed en ze hebben zo snel mogelijk het probleem geprobeerd op te lossen. Dit is het risico van een nieuwe auto tunen. Als het allemaal zo makkelijk was had BMW zelf wel de M5 voorzien van 700pk.
3. Er is altijd wel wat te zeiken over acceleratiecijfers. Wil je de cijfers niet geloven doe je dat niet. Ik heb samen met 3 andere in Frank zijn auto gezeten en op de autobahn liepen we uit op een Ferrari 458. Deze Ferrari zat ongetwijfeld in de verkeerde versnelling, had de verkeerde benzine getankt en reed met een lage bandenspanning.
En ja, ik heb aandelen in Manhart en ik krijg voor elke positieve feedback die ik geef over Manhart een dikke zak met geld!

- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Hielke, waar zeg ik dat het een succes is...? dus hoef ik het ook niet te onderbouwen, sterker nog ik geef juist net aan, dat ik er vanaf de kantlijn niet over kan oordelen.....wil best discuseren (Forum) maar wel handig dat je andermans replays leest.
1) Volgens mij geeft Frank meermalen aan, dat het wel mag, maar dat ook bij de standaard auto wordt geadviseerd dit niet te vaak te doen (van horen zeggen), beter de klant hierover informeren, dan gewoon wachten, tot dat het mis gaat, Frank geeft ook aan, dat hij dit geen probleem vind, zoniet dan was het verhaal anders, dan hadden ze hem waarschijnlijk meer begrensd bij de lagere versnelingen, wat op zich niet zo spannend is, maar misschien heeft de klant ( in dit geval Frank) wel juist aangegeven dit niet te willen.( aanname mijnerzijds)
2) Ken daarvoor de feiten niet goed genoeg, maar kan ik deels met je eens wezen, gaf ik ook aan in de vorig replay, dit had zichtbaar moeten zijn tijdens een serieuze rollingroad test, dus tijdens het afstellen, maar tuner heeft dit wel netjes opgelost, dus om hem daarop af te fikken....
3) Ik heb niks concreets gezien kwa acceleratie, dus kan er ook niet over oordelen, zal wel hard gaan, Frank is er schijnbaar heel tevreden over, volgens mij is er dan toch wat goeds gebeurd.
Maar komop Hielke, je moet nu toch met iets heel concreets komen, om iemand voor prutser uit te maken.

1) Volgens mij geeft Frank meermalen aan, dat het wel mag, maar dat ook bij de standaard auto wordt geadviseerd dit niet te vaak te doen (van horen zeggen), beter de klant hierover informeren, dan gewoon wachten, tot dat het mis gaat, Frank geeft ook aan, dat hij dit geen probleem vind, zoniet dan was het verhaal anders, dan hadden ze hem waarschijnlijk meer begrensd bij de lagere versnelingen, wat op zich niet zo spannend is, maar misschien heeft de klant ( in dit geval Frank) wel juist aangegeven dit niet te willen.( aanname mijnerzijds)
2) Ken daarvoor de feiten niet goed genoeg, maar kan ik deels met je eens wezen, gaf ik ook aan in de vorig replay, dit had zichtbaar moeten zijn tijdens een serieuze rollingroad test, dus tijdens het afstellen, maar tuner heeft dit wel netjes opgelost, dus om hem daarop af te fikken....
3) Ik heb niks concreets gezien kwa acceleratie, dus kan er ook niet over oordelen, zal wel hard gaan, Frank is er schijnbaar heel tevreden over, volgens mij is er dan toch wat goeds gebeurd.
Maar komop Hielke, je moet nu toch met iets heel concreets komen, om iemand voor prutser uit te maken.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ja, blijf er dan ook uit.........RVV schreef:Dieptriest topic is het geworden.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Wat jij zegt over begrenzen in zijn 1, dat vroeg ik me ook al af.
Met 700 PK vol gas sta je waarschijnlijk toch alleen maar banden te roken in zijn 1 dus waarom niet daar even wat terug schroeven.
Ik weet niet genoeg van LC in een M5 of iets anders met die bakken, maar volgens mij werkt het redelijk samen met de TC.
Als Manhart daar dus ook een stukje software voor had geschreven dan hadden ze wellicht misschien nog betere 0-100 en 0-200 geklokt.
Vind het zelf ook een overbodig iets zo'n LC functie maar het had het misschien wel net afgemaakt
Verder dat iets op een rollebank niet naar voren komt daar kan ik wel inkomen. Als die brandstofpomp net op de rand zit en je hebt het probleem maar af en toe, dan komt het op de rollebank niet eens naar voren omdat die runs te kort zijn. Bij een sprint 50-250 en hoger draai je langduriger op hogere toerentallen en zakt je druk ws. langzaam weg, als hij vervolgens buiten zijn range komt schiet hij pas in noodloop.
Met 700 PK vol gas sta je waarschijnlijk toch alleen maar banden te roken in zijn 1 dus waarom niet daar even wat terug schroeven.
Ik weet niet genoeg van LC in een M5 of iets anders met die bakken, maar volgens mij werkt het redelijk samen met de TC.
Als Manhart daar dus ook een stukje software voor had geschreven dan hadden ze wellicht misschien nog betere 0-100 en 0-200 geklokt.
Vind het zelf ook een overbodig iets zo'n LC functie maar het had het misschien wel net afgemaakt

Verder dat iets op een rollebank niet naar voren komt daar kan ik wel inkomen. Als die brandstofpomp net op de rand zit en je hebt het probleem maar af en toe, dan komt het op de rollebank niet eens naar voren omdat die runs te kort zijn. Bij een sprint 50-250 en hoger draai je langduriger op hogere toerentallen en zakt je druk ws. langzaam weg, als hij vervolgens buiten zijn range komt schiet hij pas in noodloop.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 04 jun 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ik krijg door de "meerij" reacties een beetje het idee met de 'Mannhart fanclub' te maken te hebben
PD, concreter wordt mijn opsomming niet. Voor de grote zak geld die de tuning kost verwacht ik blijkbaar meer dan de gemiddelde DF bezoeker.
Opmerkingen hierboven als "iedereen weet dat Launch Control slecht is, dus moet je het niet gebruiken" slaan natuurlijk nergens op. Zo'n onderdeel geeft juist charme aan een auto. Was het echt slecht voor een auto dan zou het er niet op zitten. En wat dan als de auto bij een 2e, 3e en 4e eigenaar komt? Of wordt er een certificaat bij geleverd dat Launch Control niet gebruikt mag worden? Natuurlijk niet.

PD, concreter wordt mijn opsomming niet. Voor de grote zak geld die de tuning kost verwacht ik blijkbaar meer dan de gemiddelde DF bezoeker.
Opmerkingen hierboven als "iedereen weet dat Launch Control slecht is, dus moet je het niet gebruiken" slaan natuurlijk nergens op. Zo'n onderdeel geeft juist charme aan een auto. Was het echt slecht voor een auto dan zou het er niet op zitten. En wat dan als de auto bij een 2e, 3e en 4e eigenaar komt? Of wordt er een certificaat bij geleverd dat Launch Control niet gebruikt mag worden? Natuurlijk niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], TurboClouseau, Zed240 en 7 gasten