Martijn's Coopertje
- TurboClouseau
Re: Martijn's Coopertje
Dikste Mini van het noorden!
- MartijnGizmo
- Petrolhead Tom
-
Die velgen zijn geniaal.
- Johnny
Die velgen staan erg goed onder je Mini Martijn!
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Echt heel gaaf zo!
Ben heel benieuwd wat het volgende gaat zijn dat je aan de buitenkant gaat doen, want volgens mij kan het nauwelijks beter worden dan dit
Ben heel benieuwd wat het volgende gaat zijn dat je aan de buitenkant gaat doen, want volgens mij kan het nauwelijks beter worden dan dit
- MartijnGizmo
Daar zal voorlopig ook niet veel aan veranderen. Een chroomloze kofferklepgreep en binnenkort de winterwielen eronder.
Gisteravond de 150K gepasseerd:

Dat uiteraard gevierd met een potje scheuren, 7000+rpm en over vier wielen glijdend de bocht door!
Gisteravond de 150K gepasseerd:
Dat uiteraard gevierd met een potje scheuren, 7000+rpm en over vier wielen glijdend de bocht door!

- Petrolhead Tom
En een OBX header voor wat meer geluid? 

- MartijnGizmo
Dat is wel het plan ja, maar eerst een Getrag-6-bak. En daar zie je aan de buitenkant niets van... 

- Petrolhead Tom
Ik weet niet waar je dat gaat (laten) doen maar als de boel toch los ligt waarom dan niet direct die spruit erop zetten?
Spaart je weer uurloon. En mocht dat bij Spenkelink moeten gebeuren is hij misschien ook wel geïnteresseerd in een spruitstuk voor zijn project.
Tenminste, dat is wat ik uit betrouwbare bron vernomen heb afgelopen zaterdag. 

- MartijnGizmo
Ja, ik had ook al bedacht om dat in 1 keer te doen. Maargoed, dat zal nog wel ff duren...
- Petrolhead Tom
Geduld is een schone zaak. :strong:
- Petrolhead Tom
Dit is misschien iets om te onthouden. Schijnt genoeg te zijn om het MIL lampje uit te houden met een decat.
http://www.ebay.co.uk/itm/Angled-Lambda ... 8260408%26
http://www.ebay.co.uk/itm/Angled-Lambda ... 8260408%26
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
heeft die getrag bak langere ratio's, of blijven de eerste versnellingen gelijk? Want als ze allemaal langer zijn dan zou ik dat zonder toename in vermogen niet doen!
- MartijnGizmo
De Getrag van een facelift-Cooper-S heeft juist erg gunstige overbrengingen: 1+2 zijn een stuk korter, 3 is ongeveer gelijk, 4+5 zijn iets korter en 6 is iets langer dan de huidige 5. Ideaal voor een Cooper dus. Ook zit er meteen een LSD in als je de juiste bak neemt. Niet meteen nodig, maar wel handig als ooit het bijbehorende blok er ook in komt.
Het vliegwiel is een dubbel-massa-exemplaar van zo'n 13kg vs 7kg bij een Cooper, maar Fidanza heeft een mooie van 5kg die er dan meteen in kan...
Het vliegwiel is een dubbel-massa-exemplaar van zo'n 13kg vs 7kg bij een Cooper, maar Fidanza heeft een mooie van 5kg die er dan meteen in kan...
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Dan is het een zeer leuke upgrade inderdaad, ik zit zelf namelijk ook met het idee van een bakwissel in mijn hoofd maar ik wil het liefst geen snelheid in tussensprints verliezen. De 5 mag wel iets langer zodat een top boven de 260 mogelijk is.
Een cooper-s blok is natuurlijk helemaal leuk, is het niet goedkoper om de onderdelen rustig te verzamelen en dan alles in 1x te wisselen? Scheelt wel wat arbeidsloon denk ik..
Een cooper-s blok is natuurlijk helemaal leuk, is het niet goedkoper om de onderdelen rustig te verzamelen en dan alles in 1x te wisselen? Scheelt wel wat arbeidsloon denk ik..
- Petrolhead Tom
Bak en spruit ineens doen.
- MartijnGizmo
Spruit is een uurtje werk bij een MINI, dus dat is het punt niet...
- Petrolhead Tom
Dat valt reuze mee inderdaad.
- MartijnGizmo
Katloos ga ik overigens niet doen, teveel herrie en ieder jaar gedoe met wisselen voor de APK. Ik denk dat ik dan voor zo'n OBX ga (schaamteloze Supersprint-kopie) met de originele kat er tussen. Al die sportkat's gaan na een half jaar al stuk...

- Joopieboy
Ik weet alleen niet hoe het zit met scheuren van die imitatie dingen?
Maar leuke plannen! Ben je alleen niet bang dat je dadelijk moet schakelen alsof je een diesel hebt met die nieuwe verhoudingen? Dat zou wel een bummer zijn!
Maar leuke plannen! Ben je alleen niet bang dat je dadelijk moet schakelen alsof je een diesel hebt met die nieuwe verhoudingen? Dat zou wel een bummer zijn!
- MartijnGizmo
Er rijden al zat Engelsen met 250-300pk met zo'n spruitstuk, en die rijden over het algemeen vlot genoeg om gebreken snel op te sporen...
Ik kan nu volgens mij 115 oid halen in de 2, dus een beetje minder lengte kan geen kwaad met maar 116pk. Uit de PDF met ombouwinstructies heb ik deze grafiekjes gehaald en over elkaar gelegd. Jammer dat het geen snelheid vs toerental is, maar het geeft enigszins een indruk. Zwart voor de Midlands-5-bak, rood voor de facelift-Getrag-6-bak:

Ik kan nu volgens mij 115 oid halen in de 2, dus een beetje minder lengte kan geen kwaad met maar 116pk. Uit de PDF met ombouwinstructies heb ik deze grafiekjes gehaald en over elkaar gelegd. Jammer dat het geen snelheid vs toerental is, maar het geeft enigszins een indruk. Zwart voor de Midlands-5-bak, rood voor de facelift-Getrag-6-bak:
- Petrolhead Tom
Ziet er goed uit. Ik kan die OBX headers niet vinden op Ebay.
- MartijnGizmo
Het aanbod wisselt nogal, net als artikelnaam, maar bijv.: http://www.ebay.nl/itm/OBX-Silver-Exhau ... 0499418946
Hier zie je trouwens een echte SuperSprint:

Het originele spruitstuk is teruggerekend geoptimaliseerd voor 11.000rpm oid. Bijna alle aftermarket-varianten zijn een stuk langer, en leveren dus wat winst op in het middengebied, Dat zal bij een Cooper natuurlijk geen wereld van verschil maken, maar voor die paar centen is het alleen al voor de extra uitlaatplofjes de moeite waard!
Hier OBX vs de originele. Kat moet je afzagen bij de lasnaad en aan de OBX-flens (laten) lassen:

Hier zie je trouwens een echte SuperSprint:
Het originele spruitstuk is teruggerekend geoptimaliseerd voor 11.000rpm oid. Bijna alle aftermarket-varianten zijn een stuk langer, en leveren dus wat winst op in het middengebied, Dat zal bij een Cooper natuurlijk geen wereld van verschil maken, maar voor die paar centen is het alleen al voor de extra uitlaatplofjes de moeite waard!

Hier OBX vs de originele. Kat moet je afzagen bij de lasnaad en aan de OBX-flens (laten) lassen:
- Petrolhead Tom
Dat ziet er goed uit. Thanks voor de link.