Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 23 jul 2011, 14:24

romo schreef:Allemaal gezeur...................."gewoon" een debiel die het in de bol geslagen is......................valt nergens aan te liëren.............................die diepere hersenspinsels en motivatie zullen we wel nooit te weten komen danwel snappen..........
+1000
Er zijn mensen die het schijnbaar nodig vinden om voor alles maar iets of iemand als schuldige aan te wijzen.
Waarschijnlijk om hun eigen tekortkomingen en hersenspinsels te verdoezelen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 23 jul 2011, 15:55

Afbeelding

WTF Op dat pleintje heb ik in april nog gezeten volgens mij. :gek:

Remy

Bericht door Remy » 23 jul 2011, 16:03

Hartstikke goed Riceaux. In een zin de ernst van de situatie omschreven.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 23 jul 2011, 18:18

Gewoon een opmerking hoor, maar die webposts van hem die in het nieuws zijn geciteerd... kom je op dit forum ook tegen. En hoe komt het dat ze, sinds het een autochtoon blijkt - hem geen terrorist meer noemen?

Luco

Bericht door Luco » 23 jul 2011, 18:31

Ravin ///M schreef:Gewoon een opmerking hoor, maar die webposts van hem die in het nieuws zijn geciteerd... kom je op dit forum ook tegen. En hoe komt het dat ze, sinds het een autochtoon blijkt - hem geen terrorist meer noemen?
Nee joh, hier zitten geen rascisten en idioten :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 23 jul 2011, 18:52

Breaking:
Britse drankindustrie voorziet faillisement na volgende bericht:
http://www.nu.nl/algemeen/2572795/amy-w ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EG

Bericht door EG » 23 jul 2011, 19:46

Robin schreef:
EG schreef:
Robin schreef:Hoor net op het nieuws dat de dader een 'christenfundamentalist' is...jeses, krijgen we dat ook nog.
Geloof er niks van, lijkt me eerder een doorgeschoten (no phun intended) extreem rechste sick fuck die altijd zulke plannen heeft gehad, en ze gisteren tot uitvoering heeft gebracht. Ik denk dat ie per se "linksige" mensen moest hebben, want daar zijn ze over het algemeen niet dol op.

Ik heb gehoord dat Noorwegen een kleine maar zeer fanatieke groep neonazis heeft.
Tja, ze zeggen 't zelf op 't nieuws. Maakt mij niks uit hoor. Ik weet wat religie doet met mensen. :D
Sjah en ik weet wat extreem rechts doet met mensen (zie ook Alphen aan den Rijn :D ), ik zie niks christelijks aan die quotes uit zijn (facebook :kikker: pagina). Die meneer is gewoon een doorgeflipte rechtse gek die een hekel heeft aan links en immigranten. Klaar.

Tom

Bericht door Tom » 23 jul 2011, 22:30

http://frontpage.fok.nl/nieuws/455120/1 ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Z'n levenswerk a 1500 pagina's waarin vrijwel alles beschreven staat.
Net dat document es door zitten bladeren.
Wtf... die gast was gek maar niet dom.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 jul 2011, 11:50

In z'n redenatie en planning mag je 'm gerust een mate van genialiteit verwijten.

Hannibal Lecter is er een softie bij.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jul 2011, 11:53

Hielke schreef:In z'n redenatie en planning mag je 'm gerust een mate van genialiteit verwijten.

De grens tussen genialiteit en gekte is flinterdun......................

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 jul 2011, 19:02

Reactie van een bezoeker op GeenStijl:
We hebben in ruil voor een stukje extra vrijheid naar voorbeeld van het boek 1984 door George Orwell heel veel privacy, geld en tijd ingeleverd. Blijkbaar heeft de overheid daar geen ENKELE extra veiligheid voor teruggegeven.

Keer op keer zijn we bang gemaakt. We moeten al onze communicatie laten kopiëren en inleveren. We moeten onze vloeistoffen in het vliegtuig in kleine hoeveelheden in een doorzichtig zakje meenemen. Onze verkeergegevens worden jaren bewaard. We worden vaker getapt als in de USA, we worden op iedere hoek van de straat gefilmd en we moeten als een crimineel onze vingerafdrukken inleveren voor een paspoort.

Bedrijven en overheden leggen over iedere eerzame burger dossiers aan. Terroristen zijn onbekend, onbemind en blijkbaar nog steeds heel vrij in hun handelen. De eerzame burger wordt op internet, aan de telefoon of in het centrum van de stad behandeld als verdachte of dader. In Noorwegen kunnen terroristen in alle vrijheid op 1 dag een heel scala van aanslagen plegen. De veiligheidsdiensten weten het merk van de onderbroek van mijn oma, dit wisten ze niet. Uw overheid heeft ook vandaag weer hard gefaald.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 24 jul 2011, 19:15

Dat laatste is heel waar Romo.

Ik ben op deze regenachtige zondag begonnen zijn verhaal te lezen. Ik ben pas op pagina 102, maar wat ik niet begrijp is hoe iemand die zo minitieus onderzoek heeft weten te doen, en dat zo uitgebreid heeft weten te verslaan, tot zo'n gruweldaad is gekomen. Hij schrijft in feite wat Geertje met z'n Fitnarommeltje wilde uitbeelden. Factor 40 verschil in intelligentie denk ik, dus lees het niet als compliment voor de peroxidepuist. Als hij zijn compendium gepubliceerd had, was er op fatsoenlijke wijze over gediscussieerd. Ik moet nog 90% van z'n verhaal lezen natuurlijk, maar ik durf al wel te zeggen dat een deel ervan een feitelijke weergave van zaken is. Wat hij er voor concusies aan verbindt is zijn recht als schrijver, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar wat zijn achterlijke gruweldaad hier nou mee te maken heeft snap ik totaal niet. Ik heb nog geen van z'n zaken gelezen waarin hij beschrijft hoe hij z'n aanslag gaat plegen en ik vraag me af of dat wel uit dit werk is geciteerd. Dan zal het namelijk van een semi-wetenschappelijk werk moeten evolueren naar een facebook-status verslagje. Maar zoals gezegd, ik ben nog niet zo ver.

We zullen als west-europeanen na het onbegrijpelijk falen van onze overheid in haar rol van beschermer ook nog eens een keer zo fatsoenlijk zijn om hem een fair trial te geven en netjes op te sluiten. Maar voor z'n daad verdient hij jarenlange marteling, lichamelijk en geestelijk, tot de dood er langzaam, heel bewust en onverdoofd uiteindelijk op volgt.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 19:19

hij wilde een boodschap afgeven, daarom heeft hij zich ook vrij makkelijk laten oppakken en wel levend om zijn verhaal te kunnen doen.
veel erg goed voorbereid en veel voor opgeofferd en niet alleen voor zichzelf.

keur het natuurlijk niet goed wat ie deed (dat zul je begrijpen), maar probeer in het kort een beeld te schetsen zo het overkomt tot nu toe wat we horen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 24 jul 2011, 19:27

Dat begrijp ik. Maar waarom deze daad. Schiet dan in een week 20 pedofielen neer; is even relevant maar dat valt nog te bevatten. Dit is absurd; onschuldige kinderen vermoorden om wat?

dvh

Bericht door dvh » 24 jul 2011, 19:29

romo schreef:
Hielke schreef:In z'n redenatie en planning mag je 'm gerust een mate van genialiteit verwijten.

De grens tussen genialiteit en gekte is flinterdun......................
Zoveel credit verdient deze niet.
Er is niks geniaals aan wanneer je verkleed als agent naar een EO jongerendag gaat om vervolgens in het midden van een mensenmassa rond je heen te gaan schieten.

De genialiteit zal , wat mij betreft , nooit geschreven of benoemd worden. Alleen de gekte.
Zijn verhalen in de papierversnipperaar. Geen media aandacht, enkel langzaam lijden is wat deze man verdient.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 24 jul 2011, 19:32

Dat laatste is het beste dvh. Maar who will stop the internet?

Luco

Bericht door Luco » 24 jul 2011, 19:37

Een boodschap afgeven doe je niet op deze manier.
Hij doet nu hetzelfde als andere idiote achterlijke extremisten.

Als je deze daad ziet of intrepeteerd als een boodschap, wordt het hoog tijd om je na te laten kijken.

EG

Bericht door EG » 24 jul 2011, 19:48

Het grappige is dat hij met zijn daad juist het tegenovergestelde heeft bereikt, er is nu NOG minder begrip voor extreem rechts (behalve de idioten zelf, want rekene maar dat deze "daad" zal opgehemeld worden op "Stormfrontachtige" fora).

Speciaal voor jullie een mooie quote uit dat hele gezellige site dat "Stormfront" heet :
Kinderen is een ietswat foute term hier, de meeste waren 16-18 jaar oud, dat zijn tieners, en ze waren stuk voor stuk moslim knuffelende landverraders.
Voor diegenen die zich afvragen wat ik op Stormfront doe: hou je vrienden dicht bij je, maar je vijanden nog dichterbij. Dat is een hele bekende gezegde.

JP

Bericht door JP » 24 jul 2011, 20:30

Die jongeren waren gewoon een 'makkelijk' slachtoffer. Hij wou een bloedbad aanrichten en wat is er dan makkelijker dan 600-700 jongeren op een eiland. Jongeren hadden nauwelijks vluchtmogelijkheden, en voordat de overheid je overmeestert, ben je 1.5u verder,

Dat het dan gelovigen waren die daar verzameld waren....ik geloof niet dat dat het uitmaakt.

Verder snap ik niet dat zulke figuren die zoiets doen (dus net als in Alphen), altijd een wapenvergunning hebben. Het lijkt me makkelijker een wapen illegaal te verkrijgen, dan open en eerlijk zorgen dat je een vergunning hebt. Als je eenmaal die aanslag hebt gepleegd, of ben je zelf dood, of heb je in het gevang toch niets meer aan die vergunning

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 20:49

niemand kende hem en of zijn "boek" schrijven en wat hij en de zijnen wil duidelijk maken oid?
nu door zoiets neer te zetten praat de hele wereld erover en krijgt het heel veel aandacht die het anders niet zou krijgen...
hij blijft ook leven tot hij heeft gezien dat ie dat bereikt heeft wat ie redelijkwijs kan bereiken, dus aandacht aan "zijn" zaak/gedachte...als dat gedaan is in zijn visie pleegt ie zelfmoord oid in zijn cel oid.

zo ongeveer zal het gaan denk ik.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jul 2011, 20:55

Lees en huiver...........

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/24/ter ... -al-qaeda/" onclick="window.open(this.href);return false;

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 jul 2011, 21:20

Tja, die info was al te vinden. Dus zo schokkend vind ik de aangehaalde informatie niet. Het is nu alleen sneller te downloaden (1 muisklik om precies te zijn) ...

Ik heb wel eens geroepen dat ik blij ben dat terroristen "dom" zijn. De reden wil ik wel PBen, maar niet openbaar op een forum zetten.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 jul 2011, 22:40

Las net dat enkele passages zo goed als gekopieerd zijn uit het manifest van de unabomber.
Die gebruikte toendertijd kranten en aanslagen om zijn manifest gedrukt te krijgen.
Breivik gebuikt hedendaagse technologie om zijn pdf te slijten, met een korte guarilla marketingcampagne in GTA vorm.

bah :hammer:

Hielke

Bericht door Hielke » 24 jul 2011, 23:22

dvh,

genialiteit mbt de moord op de jongeren op het eiland is misschien niet de juiste omschrijving. Die moordpartij op zich, daar is natuurlijk niets geniaals aan. Maar de dekmantel van de kwekerij om aan de kunstmest te komen, de focus daarna op de gevolgen van die explosie om dan in alle 'rust' zijn 'ding' op dat eiland te doen. Alles zoals vooraf gepland, koel en berekend, dat getuigt van inzicht en planning.

Het politiek correcte klimaat moet in Noorwegen uitermate verstikkend zijn voor een ieder die in de islam en het multiculturalisme (zoals mijzelf) een bedreiging voor onze westerse waarden zien. Ik begrijp daarom deels zijn frustraties. Maar de route die hij heeft gekozen, en vooral de manier waarop ie tot uitvoer is gekomen, dat is onbegrijpelijk. Na die explosie in Oslo zou je als dader toch aan het denken gezet moeten zijn. En helemaal nadat je een medemens, een jongere, in koelen bloede hebt vermoord. Hij heeft als een machine gemoord. Hij was echt Anders.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 jul 2011, 00:38

Meneer zijn Fitna. (12 min ipv 1500 pagina's)
http://www.liveleak.com/view?i=093_1311453213" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie