BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 15:10

GTS is 'n lekkere kar en ik had 't er met Andre net nog over. 68k een M3 in D. 136k een GTS in D. Daar begint 't al. Hiero 200k.

Als ik 200k in NL op NL platen te besteden had: geen konthaar op m'n hoofd die aan 'n GTS denkt. En dat ligt niet alleen aan 't feit dat ik Republikein ben. Wat Ferdi ook zegt. Bij 200k euro denk ik aan GT3's en hoger en aan Astons etc. Niet aan BMW's gebaseerd op 3 series. HOE GOED EN LEKKER HIJ OOK IS)

Dus dat Duitse platen import verhaal is zo gek nog niet. Ook 'n GmbH in D dus niet. Maar dan nog geen GTS ook niet voor de zeker 136000 borstharen die ik heb. En niks op m'n harses gvd. :| :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 15:22

Ferdinand vorlopig is er al wel een DF'er die een GTS gekocht heeft. En dat is iemand die het echt wel snapt.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 15:29

RVV schreef:Ferdinand vorlopig is er al wel een DF'er die een GTS gekocht heeft. En dat is iemand die het echt wel snapt.
Om de staatskas te spekken :bag: .
Nee nogmaals congrats Gerwin, gave kar etc etc. :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 13 mei 2011, 15:40

Samenvattend, als je het geld hebt, dan is het een leuke auto. Wil je nog een Nederlands kenteken, dan heb je gewoon maling aan wat anderen denken. Helemaal goed.

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 15:41

Staatkas spekken we natuurlijk allemaal wel, daar hoef je geen GTS voor te kopen. 20 golfrijders die een GTI kopen spekken in absolute zin meer de staatskas dan Gerwin met die ene GTS (ik haal even de GTI aan omdat ik die momenteel bij bosjes zie rondrijden).

Eigenlijk is het natuurlijk ook een beetje flauw, de GTS, je kunt alles van de prijsstelling vinden, maar het is wel een liefhebbersauto en DF rijdersauto pur sang. Ik zie liever één GTS op een DF trackday, dan 100 van die kutterige ECO punto's dagelijks op de weg. En daar worden we momenteel wel mee doodgegooid. :?

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 15:42

RVV schreef:Ferdinand vorlopig is er al wel een DF'er die een GTS gekocht heeft. En dat is iemand die het echt wel snapt.
Dat wordt dus nogal eens bestreden. Die persoon is in eerste instantie een BMW man. Zoals een citrofiel altijd een citroen zal kopen, koopt Gerwin altijd een BMW. Is heel mooi voor hem, maar de auto wordt er geen spruit beter om.

Mooier trouwens ook niet. Bij De Beier staat er zo'n oranje sinaasappel met splitter als achterpoiler op de eerste verdieping. Ik draai me dan altijd even wat in de Punto om, zo zeer doet het aan de ogen :lol:
Laatst gewijzigd door Hielke op 13 mei 2011, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 15:46

Hielke schreef:
Dat wordt dus nogal eens bestreden. Die persoon is in eerste instantie een BMW man. Zoals een citrofiel altijd een citroen zal kopen, koopt Gerwin altijd een BMW.

Dusssss.. dan is het toch alleen maar mooi dat BMW een alternatief voor een Porsche GT3/RS heeft gemaakt. Dan boeit het ook niet of die Porsche nou wel of niet de betere auto is. Je bent toch voor een BMW in de markt.

Zo koop ik ook alleen maar BMW's.. geen GTS'en maar voor mij is een Porsche Boxster of Cayman ook geen alternatief.. daarom ook voor de Z4 Coupé gekozen. en dan mag zo'n Cayman dan wel de betere auto zijn. Mij boeit dat ding echt helemaal geen zier.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 15:49

Mooi verhaal, maar wat heeft dat dan met "het echt wel snappen" te maken?

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 15:53

Hielke schreef:Mooi verhaal, maar wat heeft dat dan met "het echt wel snappen" te maken?
Dat ben ik dan weer met Hielke eens, Rico.

Ik herinner me dat ik door omstandigheden de E46 M3 inruilde op 'n fully loaded 120d eind 2004. Die laatste kostte toen 51k euro. Ik heb 't toen geweten.Pff. De grootste mongool op aarde was nog niks in vergelijking met mij. :mrgreen:

Maar 'ik snapte het toen echt wel'. :D

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 15:57

Ik snapte jou toen in ieder geval wel Robin. Dat anderen je niet snapten dat snapte ik ook wel, maar dat lag er volledig aan dat die anderen uberhaupt weinig snapten.

Wat ik dan weer niet snap is dat jij een boot gekocht hebt terwijl ik je nooit zie varen :lol:

Maar Rico, verduidelijk jezelf, wat snapt Gerwin echt wel?

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 16:19

Hielke schreef:Mooi verhaal, maar wat heeft dat dan met "het echt wel snappen" te maken?
Dat hij het snapt dat hij een GTS koopt voor het plezier en de Driving-fun die de auto biedt en niet voor de pats of omdat hij niet weet wat hij anders met zijn geld moet doen. Hij koopt de GTS als autoliefhebber. Sinds wanneer lopen we hier op DF te zeiken over poen die een AUTOLIEFHEBBER lees goed Hielke LIEFHEBBER aan zijn auto wil uitgeven. Als hier morgen iemand zich meldt met een F458 valt half DF kwijlend over hem heen. En als je een GTS koopt ben je ineens gekke henkie pphfffff.. :roll:

Joost

Bericht door Joost » 13 mei 2011, 16:27

Even off topic, sorry.

Ik vraag me soms echt af waar jullie de tijd vandaan halen om hele dagen forumtopics zoals deze vol te kiepen met jullie gedachten, waarheden, onwaarheden en alles wat daar op lijkt.

Begrijp me niet verkeerd, het is (soms) erg vermakelijk, soms iets minder. Maar wat een tijd gaat daar wel niet in zitten?!?

Hielke, word jij 'stiekem' betaald per post ofzo?

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 16:32

Joost schreef:Hielke, word jij 'stiekem' betaald per post ofzo?
Nee ik word betaald voor iedere post die Hielke plaatst :roflol: (heerlijk zo'n commerciële rotbende LOL)

Joost

Bericht door Joost » 13 mei 2011, 16:39

Haha, heb je goed geregeld dan!

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 16:41

Rico, een M3 GTS is als een Grand Seiko van 8500,- euro, 'handgemaakt' en technisch beter inmekaar dan'n Rolex, maar 'n Seiko. Een Audemars Piguet ROO van 18 mille is als een Aston Vantage.

De laatste is 2x zo duur, maar IK(zei de gek) spaar liver 5x zo lang voor die ROO Audemars.

Dit was even 'n analogie die raar overkomt, maar BMW kan tot 'n dikke ton 'wegkomen'met wat die karren bieden, rijplezier, luxe, status. Een GTS is top en prachtig, maar voor 2 ton rij je nog steeds een 3 serie derivaat. Hoe je 't ook wendt of keert. En dan heeft ie ook nog eens 'n niet denderende NS tijd en zijn de specs goed, maar niet overdonderend tov de concurrentie(eigenlijk helemaal niet)

ALS(in theorie) BMW weer eens met een eigen platform V10/12 Z8 achtig special a la R8/SLR 600pk achtig plat 'supersportwagen'ding komt, tja dan is die 2 ton(en daar redt je 't niet mee natuurlijk ) ook veel poen, maar net weer wél IN MIJN OGEN iets meer een auto waarbij ik die prijs dan weer wél kan begrijpen.

Nou ja ik snap mezelf prima. 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 13 mei 2011, 16:51

Robin schreef:Nou ja ik snap mezelf prima. 8)
Daar hebben meer mensen hier last van :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 16:57

Leuke uiteenzetting, alleen zijn dat weer jouw keuzes.. iedereen lult hier 'as usual' in zijn eigen straatje.

Dat kapotgerationaliseer, wat schiet dat nou op? Dan krijg je wat Hielke is overkomen.. elke dag in een suffe punto terwijl voor een paar stuivers meer in de fijnst rijdende 1 serie (120d) had kunnen rijden. Ik hoor vaak de term, het laatste hemd heeft geen zakken.. wat de neuk maakt het dan uit wat je koopt, als je er maar gelukkig mee bent toch?

Ik denk dat iemand die een GTS koopt daar niet echt doodongelukig van zal zijn. En een ander koopt weer liever een GT3.

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2011, 17:01

Je hebt 5000 euro te besteden voor een knap klokje.

Wordt het dan een rolex of een seiko.

Wat is jou keus. De mijne weet je wel.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 17:02

Goed verhaal, Rico hoor.

Maar soms zijn bepaalde luxeproducten qua prijs echt over the top: Een stalen Rolex duiker kost zeg 6k euro, een witgouden exact zelfde versie misschien wel 20(?) k euro. Denk je dat(buiten die enorm gestegen goudprijs) daar nou echt voor 14 mille aan goud aan 't zelfde modelletje zit?

Dus die eerste kies ik zonder nadenken, die tweede never in mijn leven, ja als ie 9k kost, missschien. 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 17:16

RVV schreef:
Joost schreef:Hielke, word jij 'stiekem' betaald per post ofzo?
Nee ik word betaald voor iedere post die Hielke plaatst :roflol: (heerlijk zo'n commerciële rotbende LOL)
Even naar de postcount kijken Joost. Ik zit er op DF vanaf het begin bij maar ben slechts een heel bescheiden poster. Ik post per maand ongeveer net zoveel als Rico per dag :lol:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 17:17

Vooropgesteld dat ik vind dat je horloges niet echt met auto's kunt vergelijken want dan ben je ook compleet achterlijk als je 4 ton uitgeeft voor een Grande de Complication van welk willekeurig merk. Toch verketteren wie die mensen ook niet.

Maar als een Porsche GT3 een Rolex is, dan vind ik de M3 GTS meer een IWC.

Dan is de discussie waar ben je meer liefhebber van Rolex of IWC.. op basis van die keuze ga ik voor Rolex (=GT3), maar daarom ben je niet gelijk gek als je een mooie IWC kiest (=GTS).

Goud verhaal is natuurlijk relevant. Gouden horloges (wit of geel) koop je als statement. Van het goud wordt het horloge niets beter of slechter (eerder slechter ivm kraswerk).

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mei 2011, 17:18

Weet je wat ik nog het meest vreemde vind?

Een 1:43 GTS is amper duurder dan een 1:43 1M

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 17:30

RVV schreef:Vooropgesteld dat ik vind dat je horloges niet echt met auto's kunt vergelijken want dan ben je ook compleet achterlijk als je 4 ton uitgeeft voor een Grande de Complication van welk willekeurig merk. Toch verketteren wie die mensen ook niet.

Maar als een Porsche GT3 een Rolex is, dan vind ik de M3 GTS meer een IWC.

Dan is de discussie waar ben je meer liefhebber van Rolex of IWC.. op basis van die keuze ga ik voor Rolex (=GT3), maar daarom ben je niet gelijk gek als je een mooie IWC kiest (=GTS).

Goud verhaal is natuurlijk relevant. Gouden horloges (wit of geel) koop je als statement. Van het goud wordt het horloge niets beter of slechter (eerder slechter ivm kraswerk).

Even over zo'n Grande Complication van 4ton, dat is als een Enzo, Carrera GT, Macca F1, Pagani, Reventon in horlogeland, dus daarom verketteren we die liefhebbers, dragers niet.

Verder is Rolex vs IWC een verhaal waarbij Rolex 't natuurlijk altijd wint,(als exbezitter van 5 IWC's zeg ik dat ja....) en IWC met hun inhouse toestanden en eeuwige kalenders(romo's ding dus) nog wat biedt, maar dat is ook geen 3serie(lees ETA) derivaat maar eerder een 850CSI V12, M5/6 V10 ofzo. Totaal wat anders.

Het goudverhaal is relevant, want de stalen Submariner is de M3 en de witgouden de GTS. Beide hetzelfde voor 80%, of je 't wilt of niet, maar de GTS is wel heel erg veel duurder, díe analogie.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2011, 17:32

Rico, als je maar snapt dat een GT3 als supersporter superieur aan een GTS is. Dat is vreemd omdat beide auto's hetzelfde kosten.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 mei 2011, 17:33

RVV schreef:
Dat hij het snapt dat hij een GTS koopt voor het plezier en de Driving-fun die de auto biedt en niet voor de pats of omdat hij niet weet wat hij anders met zijn geld moet doen. Hij koopt de GTS als autoliefhebber. Sinds wanneer lopen we hier op DF te zeiken over poen die een AUTOLIEFHEBBER lees goed Hielke LIEFHEBBER aan zijn auto wil uitgeven. Als hier morgen iemand zich meldt met een F458 valt half DF kwijlend over hem heen. En als je een GTS koopt ben je ineens gekke henkie pphfffff.. :roll:
Uiteraard feliciteer in de GTS rijder met zijn fantastische kar. Zonder twijfel en zonder reserve.
Maar we kletsen wat langs mekaar heen :mrgreen: Denk dat iedere DF-er het leuk vindt als een andere DF-er met trots zijn DF-pronkstuk laat zien, en er zo blij mee is. Dat is inderdaad het allerbelangrijkste dat telt voor DF. Ookal is dat een melkwagen of een Fiat Puncto (wat? Rijdt er hier iemand Fiat Puncto ..?).

Neemt niet weg dat een GTS een gepimpte 3 serie is, voor heeeeel veeeeel geld. Gewoon ff beetje (zogenaamd) objectief lullen over prijs/product/kwaliteit, is een GTS ontzettend cool, maar gewoonweg te duur. Een 1M voor 80K is ook gewoon te duur. Beiden overigens supergave karren, niets mis mee.

Een F458? Is dat een gepimpte Puncto misschien? Dan geldt daarvoor hetzelfde, wel cool maar te duur. Hielke, klopt dat? Kom er maar in, jij krijgt voor je posten betaald begrijp ik. Ik krijg alleen een lullig broodje kaas van Rico omdat ik mijn ACS1 ter beschikking stel aan de DF wetenschap op 25 mei as.

Plaats reactie