RVV schreef:Vooropgesteld dat ik vind dat je horloges niet echt met auto's kunt vergelijken want dan ben je ook compleet achterlijk als je 4 ton uitgeeft voor een Grande de Complication van welk willekeurig merk. Toch verketteren wie die mensen ook niet.
Maar als een Porsche GT3 een Rolex is, dan vind ik de M3 GTS meer een IWC.
Dan is de discussie waar ben je meer liefhebber van Rolex of IWC.. op basis van die keuze ga ik voor Rolex (=GT3), maar daarom ben je niet gelijk gek als je een mooie IWC kiest (=GTS).
Goud verhaal is natuurlijk relevant. Gouden horloges (wit of geel) koop je als statement. Van het goud wordt het horloge niets beter of slechter (eerder slechter ivm kraswerk).
Even over zo'n Grande Complication van 4ton, dat is als een Enzo, Carrera GT, Macca F1, Pagani, Reventon in horlogeland, dus daarom verketteren we die liefhebbers, dragers niet.
Verder is Rolex vs IWC een verhaal waarbij Rolex 't natuurlijk altijd wint,(als exbezitter van 5 IWC's zeg ik dat ja....) en IWC met hun inhouse toestanden en eeuwige kalenders(romo's ding dus) nog wat biedt, maar dat is ook geen 3serie(lees ETA) derivaat maar eerder een 850CSI V12, M5/6 V10 ofzo. Totaal wat anders.
Het goudverhaal is relevant, want de stalen Submariner is de M3 en de witgouden de GTS. Beide hetzelfde voor 80%, of je 't wilt of niet, maar de GTS is wel heel erg veel duurder, díe analogie.