Hmm, toch merkte ik aardig verschil tussen beide. Misschien dat het anders is @ Bmw.Bert ///M3 schreef:Denk het niet, geel is de endrance versie van oranje, zit niet heel veel tussen die 2.
DOWNFORCE MOTORSPORT
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Hm wel in bite enz maar niet zozeer in temperatuursrating.
Bij de WTCC auto's etc worden die blokken eigenlijk alleen gebruikt voor de achteras.
Bij de WTCC auto's etc worden die blokken eigenlijk alleen gebruikt voor de achteras.
- Prins Claus †
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: BMW 118iA
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Live stream van Zolder: http://www.garnierstreamingmedia.com/as ... stream=158
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Werkt bij mij niet. Moet ik vooraf nog iets doen misschien?Prins Claus † schreef:Live stream van Zolder: http://www.garnierstreamingmedia.com/as ... stream=158
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Het duurde bij mij ook even.
Er is nu nog niks te zien trouwens.
Er is nu nog niks te zien trouwens.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Ah, dat zou ook een reden kunnen zijnSnipe schreef: Er is nu nog niks te zien trouwens.


- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Misschien helpt dit.
Sunday 19 juli 2009 10:05‐18:30
10:05 10:30 25 15 40 MIN Race 1 Youngtimers 12 laps or 25 minutes
10:45 11:05 20 25 45 MIN Race 1 EuroBoss 20 min.
11:30 12:15 45 15 60 MIN Race 1 Superleague Formula 44 min. + 1 lap
12:30 12:55 25 15 40 MIN Race 2 Formule Ford Benelux 12 laps or 25 min.
13:10 14:00 50 10 60 MIN Race 2 DSC Divisions Supersport II‐Sport 50 min.
14:15 14:45 30 15 45 MIN Pitwalk Superleague Formula
15:00 15:45 45 20 65 MIN Race 2 Superleague Formula 44 min + 1 lap
16:05 16:55 50 15 65 MIN Race 2 DSC Divisions GT ‐ Supersport I 50 min.
17:10 17:30 20 15 35 MIN Race 2 EuroBoss 20 min.
17:45 18:15 30 0 30 MIN Race 2 Youngtimers 12 laps or 30 min.
Sunday 19 juli 2009 10:05‐18:30
10:05 10:30 25 15 40 MIN Race 1 Youngtimers 12 laps or 25 minutes
10:45 11:05 20 25 45 MIN Race 1 EuroBoss 20 min.
11:30 12:15 45 15 60 MIN Race 1 Superleague Formula 44 min. + 1 lap
12:30 12:55 25 15 40 MIN Race 2 Formule Ford Benelux 12 laps or 25 min.
13:10 14:00 50 10 60 MIN Race 2 DSC Divisions Supersport II‐Sport 50 min.
14:15 14:45 30 15 45 MIN Pitwalk Superleague Formula
15:00 15:45 45 20 65 MIN Race 2 Superleague Formula 44 min + 1 lap
16:05 16:55 50 15 65 MIN Race 2 DSC Divisions GT ‐ Supersport I 50 min.
17:10 17:30 20 15 35 MIN Race 2 EuroBoss 20 min.
17:45 18:15 30 0 30 MIN Race 2 Youngtimers 12 laps or 30 min.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Helpt ook niet want volgens het schema zou het nu moeten werken maar hij doet bij mij nog steeds Belgisch.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Hmmmja, testbeeld. Er staat Supercarchallenge in beeld, dus mss doen ze alleen DSC?
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Ze rijden dus tussen 4 en 5 uur?
- Prins Claus †
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: BMW 118iA
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Ondertussen doet 'ie 't... Maar ik stap over een halfje uurtje in de auto om 't live te gaan bekijken... 8)
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Maar ze rijden dus in de race van 16:00 uur?Prins Claus † schreef:Ondertussen doet 'ie 't... Maar ik stap over een halfje uurtje in de auto om 't live te gaan bekijken... 8)
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

- Prins Claus †
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: BMW 118iA
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Volgens mij om 13:10 uur: http://www.supercarchallenge.nl/eventfi ... fileID=223
Ben d'r vandoor!
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
Ben d'r vandoor!

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Dan sla ik maar een keertje over...
Gaat krap worden om nu nog op tijd in Zolder te zijn.
Wens ze succes!
Gaat krap worden om nu nog op tijd in Zolder te zijn.
Wens ze succes!
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
De stream bekijken lukte mij ook niet. Niet met de standaard Windows Media Player en niet met Mediaplayer Clasic. Ik heb uiteindelijk VLC Mediaplayer maar gedownload en dat werkt prima. Dus Hielke, als je die speler download op op de volgende site: http://www.videolan.org/mirror-geo.php? ... -win32.exe" onclick="window.open(this.href);return false; zou je de DSC nog kunnen volgen.
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Winamp speelt em ook af.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Laurens wéér van achteraan 2e (hoevaak hebben we dat dit jaar niet gezien?) en Peter en Jitse weer uitgevallen =s was echt een pechweekend voor DF motorsport qua uitvallen.
- Prins Claus †
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: BMW 118iA
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Regende het? Laurens ook eens z'n zin.
Maar oej wat is er met Peter/Jitse gebeurd?
Maar oej wat is er met Peter/Jitse gebeurd?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Het begon te regenen toen iedereen net op slicks gestart was.. Laurens weer tweede geworden.
Was leuk om weer eens te zien, dank voor de gastvrijheid Jan en team.

Was leuk om weer eens te zien, dank voor de gastvrijheid Jan en team.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Jammer van de schade idd.
En het team idd bedankt voor de gezelligheid
En het team idd bedankt voor de gezelligheid

-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Mooi he, zo'n E34
Was een weer een intens weekend.
Rico, ik blijf het zeggen. Echt serieus goede matrassen heb je geleverd. Na de zoveelste nacht op zo'n ding kan ik alleen maar concluderen dat ze goed zijn. 0 rug of nekklachten ! En een uitgerust team presteert beter
Op de terugrit nog een hele tijd met een avusblauwe Audi RS2 opgereden!

Was een weer een intens weekend.
Rico, ik blijf het zeggen. Echt serieus goede matrassen heb je geleverd. Na de zoveelste nacht op zo'n ding kan ik alleen maar concluderen dat ze goed zijn. 0 rug of nekklachten ! En een uitgerust team presteert beter

Op de terugrit nog een hele tijd met een avusblauwe Audi RS2 opgereden!

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Leuk om Downforce live in actie te zien.
Vanochtend zat ik te bedenken wat ik vandaag zou gaan doen. Ik zag dat Ruben online was, dus ik stuurde hem maar eens een berichtje of 'ie al wat te doen had. Dat bleek niet zo te zijn, dus zijn we in de auto gestapt en richting Zolder gereden. Voor mij was het al weer even geleden dat ik überhaupt bij wat voor race dan ook was geweest, dus dat was wel weer eens leuk.
Vlak na het begin van de DSC-race kwamen we aan. Die konden we even volgen, tot er een wolkbreuk van bijbelse omvang losbarstte. Vervolgens hebben we de laatste 3 rondes half van onder een tent kunnen zien, waarbij opviel dat Laurens lekker voorin zat en Peter even buiten beeld was.
Verder:
- Superleague was niet echt spannend
- Belgische marshalls opereren nogal merkwaardig
- Euroboss is leuk
- youngtimers ook
@ Hugo: E34 is idd mooi
Vanochtend zat ik te bedenken wat ik vandaag zou gaan doen. Ik zag dat Ruben online was, dus ik stuurde hem maar eens een berichtje of 'ie al wat te doen had. Dat bleek niet zo te zijn, dus zijn we in de auto gestapt en richting Zolder gereden. Voor mij was het al weer even geleden dat ik überhaupt bij wat voor race dan ook was geweest, dus dat was wel weer eens leuk.
Vlak na het begin van de DSC-race kwamen we aan. Die konden we even volgen, tot er een wolkbreuk van bijbelse omvang losbarstte. Vervolgens hebben we de laatste 3 rondes half van onder een tent kunnen zien, waarbij opviel dat Laurens lekker voorin zat en Peter even buiten beeld was.
Verder:
- Superleague was niet echt spannend
- Belgische marshalls opereren nogal merkwaardig
- Euroboss is leuk
- youngtimers ook
@ Hugo: E34 is idd mooi
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Wat een weekend weer!
Ik wil eigenlijk een uitgebreid verslag typen, maar dat komt niet meer goed ben ik bang....
Donderdag iets later gepland naar Zolder afgereisd, was net halverwege toen ik opgebeld werd dat er nog een HANS systeem thuis rond slingerde. Ok.....
Dus weer terug dat ophalen en weer door naar Zolder, daar nog even wat mee kunnen helpen met de tent opzetten, maar eigenlijk was dat al gebeurd tegen de tijd dat ik er was. De rest van de dag stond in het teken van alles rustig klaar maken voor het weekend, wat eten en drinken en liter flessen cola van €11 per stuk incl. statiegeld (welkom in Zolder
).
Vrijdag de vrije training, op een natte maar opdrogende baan besloten om op slicks te gaan rijden. Jitse eerst, dat ging best goed en ik daarna, rustig aangedaan en ook geen temperatuur in de banden gekregen, maar het was ook maar een vrije training, even kijken hoe de baan ook al weer liep en hoe de curbstones erbij lagen.
Uiteindelijk een 11e tijd gereden (maar dat wist ik al onder het rijden, had ook helemaal geen zin om ervoor te gaan zitten om een goede tijd te rijden onder die omstandigheden); Laurens had wel nog even zijn best gedaan en een tweede tijd gereden achter de bekende JR M3.
's Middags de kwalificatie, Jitse zou eerst een paar rondjes rijden en ik daarna. Maar al bij het naar de pitstraat rijden voelde hij dat er iets in de aandrijflijn niet in orde was; afgebroken bevestiging van het diff was de conclusie helaas dus geen kwalificatie voor ons.
Laurens reed de tweede tijd, dus dat zag er wel mooi uit.
Zaterdag raceday.
Jitse zou beginnen, ik zou de tweede stint rijden. Jitse had een goede start en haalde meteen al een handvol deelnemers in, dus dat begon veelbelovend. Zou een dubbel podium voor Downforce er dan weer in zitten?
Even leek het erop, totdat Jitse na een kleine tien rondjes op de boordradio meldde dat zijn race voorbij was; vanwege fading had hij zijn lijn gemist en een aandrijfas stuk gereden op de achterlijk hoge curbstones achter op het circuit. Flink balen dus, en dat werd dubbel balen toen Laurens binnen kwam en zijn remblokken ook compleet weg bleken te zijn. Twee auto's uit de strijd, dat was wel even wat anders dan een dubbel podium. Het circuit van Zolder deed zijn imago als remmen-killer weer meer dan eer aan.
Zondag, nieuwe ronde nieuwe kansen.
De tweede race zou ik beginnen en Jitse zou de tweede helft van de race rijden. Met nieuwe remmen (uiteraard) die in de opwarmronde nog ingeremd en afgekoeld moesten worden. Na vrijdag hadden Dennis en zijn monteurs ook een korter diff ingebouwd en daar zou ik voor het eerst mee rijden, maar dan meteen in de race, dat zou wel even wennen zijn dus.
Nou, dat bleek!
De opwarmronde ging van start op een prachtig droog circuit van Zolder en ik was samen met Laurens druk bezig om onze remmen in te remmen en tegelijkertijd in die vier kilometer genoeg temperatuur in de banden te krijgen (dat valt nog niet mee, op langere circuits is dat toch iets makkelijker). Ik zat nog in de chicane toen het licht al op groen ging (nooit gezien, maar ik hoorde de eerste auto's gas geven en tegelijkertijd Bjorn 'go go go' op de radio roepen en werd al meteen ingehaald door een 580pk sterke M3 GTR die achter me stond.
Op weg naar de eerste bocht spinde een Exige en in de eerste bocht zag ik voor me drie BMW's rond gaan, eerste reactie: what the f*ck?!
Totdat ik instuurde en merkte dat er 0,0 grip was, wat ook logisch was aangezien het ter plekke enorm aan het regenen was. Ik zat op dat moment aan de binnenkant van Laurens en voor me spinde nog een E36 M3 (niet die....), dus de keus was op dat moment of bij die M3 naar binnen rijden of zelf ook spinnen. Voordat ik kon kiezen werd de keus al voor me gemaakt door de auto en ik stond samen weet ik veel hoeveel andere auto's achterstevoren in de eerste bocht. Laurens zat op de buitenste lijn en daar ligt minder rubber, dus meer grip, dus die kon de eerste bocht wel halen en was alweer uit het zicht verdwenen toen ik de race kon hervatten, weg plan om achter hem aan te rijden door het veld heen.....
Daarna de race was echt ziek. Het regende de eerste vier bochten echt ongelofelijk hard, de hele baan stond daar blank en er was eigenlijk gewoon niet te rijden op slicks, iedere bocht was ik de auto vier, vijf keer kwijt en dat met een snelheid van misschien 60-70km/u waar je normaal 160-170 rijdt.....
En dan kwam je de kanaalbocht uit en was de rest van de baan wel nat en vochtig, maar niet zo extreem, dus eigenlijk nog best te doen.
Ik heb een paar mensen in kunnen halen, geen flauw idee wie en hoe veel, totdat ik drie, vier rondjes later aankwam bij de chicane op het achterste rechte stuk, met tussengas terug wilde schakelen van vijf naar vier naar drie, maar blijkbaar remde ik net iets te hard, dus ik kon geen tussengas geven, shiftlock en achterstevoren, net voor het punt waar alle Downforce gasten en teamleden die niet in de pits stonden de race aan het bekijken waren: oeps....
Nog een plaats verloren ook daarmee, dus snel verder en opnieuw beginnen; links en rechts op de baan stonden auto's in de grindbak of met schade; iedereen reed op slicks in de hoop dat vol te kunnen houden tot de verplichte eerste pitstop, maar het was enorm verraderlijk, iedere ronde liepen de riviertjes op de baan weer anders, was het ergens anders glad dan de ronde ervoor en om het af te maken trok een stuk gaande Supersport auto ook nog een ellenlang oliespoor over de baan.
Maar qua rijden ging het eigenlijk best goed; ik had nog nooit met een 130i in de regen gereden en al zeker niet op slicks onder dit soort omstandigheden, maar ik had het idee dat ik een redelijk tempo kon rijden zonder risico's te nemen en wilde zoals vooraf afgesproken graag in een treintje achter het middenveld (bestaande uit enkele M3's, Exiges en Clio's) aanrijden, omdat die strafseconden hadden en wij niet en Jitse er na de pitstop dan wel voor zou moeten kunnen zitten.
Totdat ik een E36 M3 tegenkwam (die uit de allereerste bocht van de race). Ik reed er heel hard naartoe en kon hem voor de eerste bocht uitremmen. In de tweede bocht gleed ik wat te ver naar buiten waar het echt mega glad was dus toen stond ik bijna stil en zat hij weer aan mijn binnenkant, bij het uitacceleren van die tweede en de derde bocht liep ik weer wat weg en toen kwam de kanaalbocht, remmen, insturen en heel dom halverwege de bocht even in mijn binnenspiegel kijken wat het gat met die M3 was. Niet doen dus, dat weet ik ook, maar toch keek ik...... Ik was misschien 0,1 seconde afgeleid en toen ik weer voor me keek zag ik de auto net iets te ver naar buiten drijven. De twee seconden daarna leken wel twee minuten te duren; ik zag de curbstones aan de buitenkant van de bocht dichterbij komen en hoopte nog dat ik ze net niet zou raken, maar het werd net wel. De curbstones trokken de auto vervolgens op het gras en toen was ik passagier. Daarna zo hard mogelijk geremd en zo veel mogelijk snelheid uit de auto gehaald (ging toch hoog in de vierde versnelling de curbstones op.....), maar helaas toch net de baanafzetting aan de binnenkant geraakt.

Om het af te maken hebben zowel Luuk als Sinh hier videobeelden van, volgens mij zowel onboard als van buiten, dus jullie zien het wel verschijnen.
Ik kan me niet herinneren ergens zo erg van gebaald te hebben, zo'n ontzettend vermijdbaar ongeluk.
Had me op dat moment het liefst heel hard onder mijn kont geschopt. Maar dat helpt ook niks, dus de auto de paddock op laten slepen en te voet richting pits gegaan om Laurens zijn race af te kijken.
Die ging super totdat hij in de allerlaatste ronde even afgeleid werd en zijn auto kwijt raakte tussen de eerste en de tweede bocht. Daar is gelukkig wel wat meer ruimte, dus hij raakte niks, maar verloor net te veel tijd om zijn koppositie te behouden. Toch nog een erg knappe tweede plaats na bijna helemaal achteraan gestart te zijn!
En dat was dus Downforce op Zolder; Laurens toch weer op het podium, maar er had meer in gezeten.
En dat geeft meteen ook aan hoe goed de auto's en het technische team nu zijn, want een paar races geleden waren we nog superblij met een podium finish, nu ligt de lat toch al weer hoger.
And on that bombshell gaan we ons klaar maken voor Frankrijk; mensen die nog mee willen zijn nog van harte welkom om de laatste paar kamers te bevolken!
Ik wil eigenlijk een uitgebreid verslag typen, maar dat komt niet meer goed ben ik bang....
Donderdag iets later gepland naar Zolder afgereisd, was net halverwege toen ik opgebeld werd dat er nog een HANS systeem thuis rond slingerde. Ok.....
Dus weer terug dat ophalen en weer door naar Zolder, daar nog even wat mee kunnen helpen met de tent opzetten, maar eigenlijk was dat al gebeurd tegen de tijd dat ik er was. De rest van de dag stond in het teken van alles rustig klaar maken voor het weekend, wat eten en drinken en liter flessen cola van €11 per stuk incl. statiegeld (welkom in Zolder

Vrijdag de vrije training, op een natte maar opdrogende baan besloten om op slicks te gaan rijden. Jitse eerst, dat ging best goed en ik daarna, rustig aangedaan en ook geen temperatuur in de banden gekregen, maar het was ook maar een vrije training, even kijken hoe de baan ook al weer liep en hoe de curbstones erbij lagen.
Uiteindelijk een 11e tijd gereden (maar dat wist ik al onder het rijden, had ook helemaal geen zin om ervoor te gaan zitten om een goede tijd te rijden onder die omstandigheden); Laurens had wel nog even zijn best gedaan en een tweede tijd gereden achter de bekende JR M3.
's Middags de kwalificatie, Jitse zou eerst een paar rondjes rijden en ik daarna. Maar al bij het naar de pitstraat rijden voelde hij dat er iets in de aandrijflijn niet in orde was; afgebroken bevestiging van het diff was de conclusie helaas dus geen kwalificatie voor ons.
Laurens reed de tweede tijd, dus dat zag er wel mooi uit.
Zaterdag raceday.
Jitse zou beginnen, ik zou de tweede stint rijden. Jitse had een goede start en haalde meteen al een handvol deelnemers in, dus dat begon veelbelovend. Zou een dubbel podium voor Downforce er dan weer in zitten?
Even leek het erop, totdat Jitse na een kleine tien rondjes op de boordradio meldde dat zijn race voorbij was; vanwege fading had hij zijn lijn gemist en een aandrijfas stuk gereden op de achterlijk hoge curbstones achter op het circuit. Flink balen dus, en dat werd dubbel balen toen Laurens binnen kwam en zijn remblokken ook compleet weg bleken te zijn. Twee auto's uit de strijd, dat was wel even wat anders dan een dubbel podium. Het circuit van Zolder deed zijn imago als remmen-killer weer meer dan eer aan.
Zondag, nieuwe ronde nieuwe kansen.
De tweede race zou ik beginnen en Jitse zou de tweede helft van de race rijden. Met nieuwe remmen (uiteraard) die in de opwarmronde nog ingeremd en afgekoeld moesten worden. Na vrijdag hadden Dennis en zijn monteurs ook een korter diff ingebouwd en daar zou ik voor het eerst mee rijden, maar dan meteen in de race, dat zou wel even wennen zijn dus.
Nou, dat bleek!
De opwarmronde ging van start op een prachtig droog circuit van Zolder en ik was samen met Laurens druk bezig om onze remmen in te remmen en tegelijkertijd in die vier kilometer genoeg temperatuur in de banden te krijgen (dat valt nog niet mee, op langere circuits is dat toch iets makkelijker). Ik zat nog in de chicane toen het licht al op groen ging (nooit gezien, maar ik hoorde de eerste auto's gas geven en tegelijkertijd Bjorn 'go go go' op de radio roepen en werd al meteen ingehaald door een 580pk sterke M3 GTR die achter me stond.
Op weg naar de eerste bocht spinde een Exige en in de eerste bocht zag ik voor me drie BMW's rond gaan, eerste reactie: what the f*ck?!
Totdat ik instuurde en merkte dat er 0,0 grip was, wat ook logisch was aangezien het ter plekke enorm aan het regenen was. Ik zat op dat moment aan de binnenkant van Laurens en voor me spinde nog een E36 M3 (niet die....), dus de keus was op dat moment of bij die M3 naar binnen rijden of zelf ook spinnen. Voordat ik kon kiezen werd de keus al voor me gemaakt door de auto en ik stond samen weet ik veel hoeveel andere auto's achterstevoren in de eerste bocht. Laurens zat op de buitenste lijn en daar ligt minder rubber, dus meer grip, dus die kon de eerste bocht wel halen en was alweer uit het zicht verdwenen toen ik de race kon hervatten, weg plan om achter hem aan te rijden door het veld heen.....
Daarna de race was echt ziek. Het regende de eerste vier bochten echt ongelofelijk hard, de hele baan stond daar blank en er was eigenlijk gewoon niet te rijden op slicks, iedere bocht was ik de auto vier, vijf keer kwijt en dat met een snelheid van misschien 60-70km/u waar je normaal 160-170 rijdt.....
En dan kwam je de kanaalbocht uit en was de rest van de baan wel nat en vochtig, maar niet zo extreem, dus eigenlijk nog best te doen.
Ik heb een paar mensen in kunnen halen, geen flauw idee wie en hoe veel, totdat ik drie, vier rondjes later aankwam bij de chicane op het achterste rechte stuk, met tussengas terug wilde schakelen van vijf naar vier naar drie, maar blijkbaar remde ik net iets te hard, dus ik kon geen tussengas geven, shiftlock en achterstevoren, net voor het punt waar alle Downforce gasten en teamleden die niet in de pits stonden de race aan het bekijken waren: oeps....
Nog een plaats verloren ook daarmee, dus snel verder en opnieuw beginnen; links en rechts op de baan stonden auto's in de grindbak of met schade; iedereen reed op slicks in de hoop dat vol te kunnen houden tot de verplichte eerste pitstop, maar het was enorm verraderlijk, iedere ronde liepen de riviertjes op de baan weer anders, was het ergens anders glad dan de ronde ervoor en om het af te maken trok een stuk gaande Supersport auto ook nog een ellenlang oliespoor over de baan.
Maar qua rijden ging het eigenlijk best goed; ik had nog nooit met een 130i in de regen gereden en al zeker niet op slicks onder dit soort omstandigheden, maar ik had het idee dat ik een redelijk tempo kon rijden zonder risico's te nemen en wilde zoals vooraf afgesproken graag in een treintje achter het middenveld (bestaande uit enkele M3's, Exiges en Clio's) aanrijden, omdat die strafseconden hadden en wij niet en Jitse er na de pitstop dan wel voor zou moeten kunnen zitten.
Totdat ik een E36 M3 tegenkwam (die uit de allereerste bocht van de race). Ik reed er heel hard naartoe en kon hem voor de eerste bocht uitremmen. In de tweede bocht gleed ik wat te ver naar buiten waar het echt mega glad was dus toen stond ik bijna stil en zat hij weer aan mijn binnenkant, bij het uitacceleren van die tweede en de derde bocht liep ik weer wat weg en toen kwam de kanaalbocht, remmen, insturen en heel dom halverwege de bocht even in mijn binnenspiegel kijken wat het gat met die M3 was. Niet doen dus, dat weet ik ook, maar toch keek ik...... Ik was misschien 0,1 seconde afgeleid en toen ik weer voor me keek zag ik de auto net iets te ver naar buiten drijven. De twee seconden daarna leken wel twee minuten te duren; ik zag de curbstones aan de buitenkant van de bocht dichterbij komen en hoopte nog dat ik ze net niet zou raken, maar het werd net wel. De curbstones trokken de auto vervolgens op het gras en toen was ik passagier. Daarna zo hard mogelijk geremd en zo veel mogelijk snelheid uit de auto gehaald (ging toch hoog in de vierde versnelling de curbstones op.....), maar helaas toch net de baanafzetting aan de binnenkant geraakt.



Om het af te maken hebben zowel Luuk als Sinh hier videobeelden van, volgens mij zowel onboard als van buiten, dus jullie zien het wel verschijnen.
Ik kan me niet herinneren ergens zo erg van gebaald te hebben, zo'n ontzettend vermijdbaar ongeluk.

Die ging super totdat hij in de allerlaatste ronde even afgeleid werd en zijn auto kwijt raakte tussen de eerste en de tweede bocht. Daar is gelukkig wel wat meer ruimte, dus hij raakte niks, maar verloor net te veel tijd om zijn koppositie te behouden. Toch nog een erg knappe tweede plaats na bijna helemaal achteraan gestart te zijn!
En dat was dus Downforce op Zolder; Laurens toch weer op het podium, maar er had meer in gezeten.
En dat geeft meteen ook aan hoe goed de auto's en het technische team nu zijn, want een paar races geleden waren we nog superblij met een podium finish, nu ligt de lat toch al weer hoger.
And on that bombshell gaan we ons klaar maken voor Frankrijk; mensen die nog mee willen zijn nog van harte welkom om de laatste paar kamers te bevolken!

-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: DOWNFORCE MOTORSPORT
Downforce Paraplu's te koop, slechts 10 Euro!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 36 gasten