Goed verhaal waarom Nederland dus naar de haaien gaat

De toetsenbordstrijders die zich digitaal tegen asielzoekers verzetten, zouden dus een mooi initiatief kunnen beginnen, waarmee ze zoveel mogelijk bezorgde burgers mobiliseren die zich ontfermen over eenzame ouderen. Het lukt immers ook om tienduizenden mensen te enthousiasmeren voor een uitzwaaidag voor iemand die domme dingen zegt en doet. Waarom niet een actie voor onze eigen bejaarden? Ik vrees dat zulks moeilijk is, want dan moeten ze écht in beweging komen, weg van die computer, en dat is natuurlijk ingewikkeld, omdat ‘de overheid uit misdadigers bestaat, de elite landverraders zijn en vluchtelingen alles komen afpakken’.
Kortom, er is altijd wel een reden om de eigen lamlendigheid te camoufleren, desnoods over de rug van een vrouw die wél iets onderneemt.
...tanden voor degene die die stoel in z'n smoelwerk kreeg inderdaad.Arthur schreef:Nep...
Overigens zijn dit soort bedrijven volgens mij ook de reden waarom er steeds meer zware ongelukken gebeuren waarbij onoplettende/slapende chauffeurs op files rijden e.d..Ook krijgen de Filipijnen opdracht de rust- en rijtijden wet te negeren en verblijven ze weken achtereen in hun cabines.
smiley schreef:Ik ben benieuwd waar dit naartoe gaat met de laag opgeleiden van Nederland.
De lusten gaan naar de ondernemers, en de lasten in de vorm van ww en bijstand naar de samenleving.
Dat moet ergens niet meer te betalen zijn. En dan?
Zed240 schreef:En dan komt er een hippie die vertelt dit:
Wat dus bullshit is. Die buitenlandse werknemers 'jatten' geen banen vanwege skills, maar omdat ze voor lonen werken waar je als Nederlander nog niet eens je huur van kan betalen.
Overigens in- en intriest als je je als werkgever tot dit niveau moet verlagen. Ik ben behoorlijk rechts-georiënteerd en vind dat de directie heus wel flink mag verdienen aan een commercieel bedrijf, maar zo over de rug van je personeel dat tot de laatste cent wordt uitgeknepen... Echt misselijk.
Overigens zijn dit soort bedrijven volgens mij ook de reden waarom er steeds meer zware ongelukken gebeuren waarbij onoplettende/slapende chauffeurs op files rijden e.d..Ook krijgen de Filipijnen opdracht de rust- en rijtijden wet te negeren en verblijven ze weken achtereen in hun cabines.
Als bedrijf 3 poolse werknemers in dienst heeft onder een nl'se coa, moet hij deze ook volgens die coa betalen, en dan niet via een schimmige postbusadres in Polen de werknemers in NL te werk stellen en ze vervolgens op Pools loon te betalen. Daarbij is de taal en kunde ook nog een struikelblok, maar ja......ze blijven toch zo lekker goedkoop.Luco schreef:(...)
BV je platte dak moet vernieuwd worden, met 10 jaar verzekerde garantie en nog wat aanvullende eisen en er schrijven drie bedrijven in:
prijs bedrijf 1: 25.000 euro ex want die heeft alleen zeikende nederlandse werknemers in dienst die altijd het onderste uit de kan willen hebben en bij elke gelegenheid staken en zeiken.
prijs bedrijf 2: 21.000 euro want die heeft geen eigen personeel en huurt allemaal nederlandse zzp-ers in die onder de prijs duiken
prijs bedrijf 3: 14.000 euro want die heeft poolse dakdekkers in dienst. die niet zeiken en drie keer zo hard werken als die nederlanders.
Garantie is allemaal gedekt via dezelfde instanties dus geen risico voor jouw, wie neem je dan????
@JP het is een voorbeeld, maar feit is gewoon dat nederlandse werknemers gewoon duurder zijn en ja ik denk dat de nederlandse werknemer vaak zeurt, zie het genoeg om me heen.JP schreef:Vanwaar de aanname dat bij bedrijf 1 iedereen maar zeikt en staakt ? Er zijn genoeg hardwerkende nl'ers alleen zien de zelfstandige/werkgevers op DF dit niet of geven het niet toe.
Bij je keukenkeuze was je toch ook van het afdingen
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, matthyssie, SlowCo, WJ en 3 gasten