BMW M135i
- Macboy
Re: BMW M135i
Nou dan zijn we er eindelijk ! Ik vind de Megane RS namelijk echt geweldig.
Nu Hans nog en kan het draadje op slot ...
EDIT: wat op die BMW aan opties zit kan je niet eens krijgen op de Megane. Is dat je punt ? De Megane voor 41k uitgerust is bij BMW allemaal standaard voor 53k. Dat is weer mijn punt.
Nu Hans nog en kan het draadje op slot ...
EDIT: wat op die BMW aan opties zit kan je niet eens krijgen op de Megane. Is dat je punt ? De Megane voor 41k uitgerust is bij BMW allemaal standaard voor 53k. Dat is weer mijn punt.
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 dec 2012, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Macboy,
Ik heb een paar bedrijven en werk al 22 jaar voor mezelf dus ik denk dat het met mijn rekenen wel goed zit anders had ik nu wel werkloos geweest.
Dat jij ook kan rekenen heb ik al wel van wat mensen vernomen om maar even net zo`n kinderachtig antwoord te geven als dat jij zojuist deed.
Ik heb een paar bedrijven en werk al 22 jaar voor mezelf dus ik denk dat het met mijn rekenen wel goed zit anders had ik nu wel werkloos geweest.
Dat jij ook kan rekenen heb ik al wel van wat mensen vernomen om maar even net zo`n kinderachtig antwoord te geven als dat jij zojuist deed.
- Downforce Hans
Verder no hard feelings hoor...............

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Heerlijk Avondje. 

- RVV
Macboy ik vind het een prima conceptje, mooie dat BMW nog iets van guts heeft ipv alleen maar nog auto's te maken waarbij bloemetjes uit de uitlaat groeien na het starten.
De 130i koste indertijd als basis model 42k de M135i kost als basismodel 53k. Kale modellen vergelijken dat is fair.
De 130i koste indertijd als basis model 42k de M135i kost als basismodel 53k. Kale modellen vergelijken dat is fair.
- Macboy
Hans de M135i moet veeeeeel beter zijn voor 20k. Ik betoog allereerst dat het 11k is. Verder geef ik aan dat een Gallardo veeeeeeeeeeeeeel beter moet zijn dan een Clio RS voor €300.000 dus mij ontgaat het punt.
Luco zegt dat we hier negatief doen over de Megane. Jij noemt de gele wijzerplaat. In beide gevallen gaat het volgens mij om Rico, iemand die juist ook negatief is over de M135i.
Vallen jullie argumenten dan niet compleet in duigen ?
Rico: de 130i had geen M-pakket en geen xenon standaard en zelfs met M-pakket 17" terwijl de M135i 18" heeft en standaard M-pakket en xenon dus kale prijzen vergelijken is prima maar is een onzinnig vergelijk.
Luco zegt dat we hier negatief doen over de Megane. Jij noemt de gele wijzerplaat. In beide gevallen gaat het volgens mij om Rico, iemand die juist ook negatief is over de M135i.
Vallen jullie argumenten dan niet compleet in duigen ?
Rico: de 130i had geen M-pakket en geen xenon standaard en zelfs met M-pakket 17" terwijl de M135i 18" heeft en standaard M-pakket en xenon dus kale prijzen vergelijken is prima maar is een onzinnig vergelijk.
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 dec 2012, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dus Rico jij haalt met je durf binnenkort die 1M kneiter of 'n 428i 4 cylnder turbo?
Zal mij benieuwen en ik geloof er bij jou geen zak van. Nul komma nul.
Zal mij benieuwen en ik geloof er bij jou geen zak van. Nul komma nul.
-
Weinig zon de laatste tijd he dames? Heb zelf inmiddels ook wat last van m'n humeur... 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Eens met Rico.
Die M135i is helemaal niet zo speciaal. Gewoon een standaard 1-serie ding met andere bumpers en een dikke motor. That's it.
Die godlike status en dat gefap op zo'n ding.... zeer apart. Het is geen 1M, zelfs een Megane RS vind ik specialer. En 'maar' 53K? Vind ik nog steeds te duur voor zo'n ding. Het is en blijft een 114i met andere bumpers en een ander motorblok. Zit niet eens een fatsoenlijk diff in dat ding.
Goeie rechtuitbrander dus.
Zo.
Die M135i is helemaal niet zo speciaal. Gewoon een standaard 1-serie ding met andere bumpers en een dikke motor. That's it.
Die godlike status en dat gefap op zo'n ding.... zeer apart. Het is geen 1M, zelfs een Megane RS vind ik specialer. En 'maar' 53K? Vind ik nog steeds te duur voor zo'n ding. Het is en blijft een 114i met andere bumpers en een ander motorblok. Zit niet eens een fatsoenlijk diff in dat ding.

Zo.

Laatst gewijzigd door Wouter81 op 05 dec 2012, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Heerlijk af reageren Allen !
Maar Rico: nogmaals jij vindt 60k geen scherpe prijs maar 53k met alle essentiele opties is volgens mij echt niet veel duurder dan de 130i met die opties. Zeker met 55pk meer erbij.
En wie heeft het over onder de 60k houden ? Ik vond het wel grappig om te doen maar om nu mij als basis te gebruiken in dit draadje terwijl iedereen weet dat ik toch weer een Golf ga leasen ?
@Wouter
Maar Rico: nogmaals jij vindt 60k geen scherpe prijs maar 53k met alle essentiele opties is volgens mij echt niet veel duurder dan de 130i met die opties. Zeker met 55pk meer erbij.
En wie heeft het over onder de 60k houden ? Ik vond het wel grappig om te doen maar om nu mij als basis te gebruiken in dit draadje terwijl iedereen weet dat ik toch weer een Golf ga leasen ?
@Wouter

- dvh
Macboy schreef:iedereen weet dat ik toch weer een Golf ga leasen ?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=125Prachtig interieur en erg mooie prijs. Hoewel een GTD amper duurder is. Maar goed die heeft ook flinke uitloop kortingen natuurlijk. Zou zeker een Seat overwegen.
- Macboy
Zit je de optielijsten al naast elkaar te leggen of durf je gewoon te zeggen dat je fout zit ?
@Hans: sorry dat ik je kinderachtig noemde maar je post was gewoon ongefundeerd
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 dec 2012, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Geeft niet mac........geen kado van de sint gehad dus voel me een beetje zoals Allen....... 

- Luco
Macboy laat jij dat verschil van 11 k eens zien danMacboy schreef:Luco zit je de optielijsten al naast elkaar te leggen of durf je gewoon te zeggen dat je fout zit ?
Ik kom bij vkv een full options megane tegen voor 40k,
full options 135i zit ik boven de 70
Ja en dat de opties verschillend zijn is logisch, ander merk, en dingen die op de bmw zitten kunnen niet op de megane nee, maar andersom reken je het niet mee, op de megane zit namelijk wel een goed sper

- Macboy
Luco snap je het nu echt niet ? Je moet de OPTIES met elkaar vergelijken niet het woord FULL

- Macboy
Dat was dus een ninja-edit van Luco die laatste zin
Nog nooit zoveel bewerkte berichten gezien haha maar goed denk dat ze nu geen punten meer over hebben. Kan ik eindelijk gaan slapen.

Nog nooit zoveel bewerkte berichten gezien haha maar goed denk dat ze nu geen punten meer over hebben. Kan ik eindelijk gaan slapen.
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 dec 2012, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Blijf jij je keus maar verdedigen hoor, is niet erg, maar waag het dan niet om weer een golf te leasen, want dan maak je je echt volkomen ongeloofwaardig.
De opties zijn niet te vergelijken, maar 11k is ook naar je eigen toe lullen om je keus te rechtvaardigen.
De opties zijn niet te vergelijken, maar 11k is ook naar je eigen toe lullen om je keus te rechtvaardigen.
- Macboy
Nee volhouden Luco dan kom je geloofwaardig over 
20k ... 11k
Iedereen kraakt Megane af ... niemand kraakt Megane af

20k ... 11k
Iedereen kraakt Megane af ... niemand kraakt Megane af
- Luco
@Rico, dat heb ik nu net andersom, met een hele oude renault die petjes eruitrijden in een premium merk, en als je dan die porems ziet, prachtig
Ja macboy ik weet het, kinderachtig maar prachtig

Ja macboy ik weet het, kinderachtig maar prachtig

- Luco
Ongeveer net zo geloofwaardig als jijzelfMacboy schreef:Nee volhouden Luco dan kom je geloofwaardig over![]()

-
Mac, je wilt langszaam opbouwen van een Polo naar een Golf? Ben je de A3 van voor de Polo gemakshalve vergeten? 
Verder zie ik dt opbouwen niet zo als een must. Je kunt ook meteen een paar stappen overslaan. ( en een 4-serie gaan rijden) zolang je maar niet stappen terug moet doen, want dat schijnt aardig op het humeur te werken, merk ik hier bij een aantal leden

Verder zie ik dt opbouwen niet zo als een must. Je kunt ook meteen een paar stappen overslaan. ( en een 4-serie gaan rijden) zolang je maar niet stappen terug moet doen, want dat schijnt aardig op het humeur te werken, merk ik hier bij een aantal leden

- Macboy
Rico jij hebt een periode in je leven gehad waarin je de 130i wilde hebben. Of de M5. Die periode heb jij al gehad. Die periode heb ik nog niet gehad. Sterker nog: als BMW liefhebber heb ik nog nooit een BMW gereden. En de 1 serie is de instap BMW. Ik ben liefhebber van 6-cilinders. En turbo is voor mij juist geweldig want ik ben diesel gewend en niets fijner in het dagelijks verkeer dan veel koppel bij weinig toeren. Die M135i is daarmee juist niet voor het circuit. En het probleem met turbo was het turbogat bij accelereren. De 1M loopt gewoon lichtjaren achter op de M135i want het turbogat is nu helemaal weg, iets dat bij de 1M alles behalve het geval is. En daarnaast is de 1M ongeveer 30k duurder voor alleen een sper (die je erop kan zetten) en wat spatborden die breder zijn. No way dus ! En liep jij ook niet alle testen af en kocht je ook niet elk blad waarin de 130i voorkwam ?
Met mijn huidige 170pk kom ik absoluut vermogen te kort in het verkeer. Vooral op zondag als iedereen links blijft hangen en ik er een kick van krijg om te laten zien dat het ook op zondag gewoon nog veel asocialer kan dan wat iedere zondagsrijder denkt. Daarom 320pk. Gewoon omdat het kan.
Daarnaast is de M135i in de lease amper duurder dan de GTD.
Nog meer redenen nodig ?
Het gaat mij niet om het gelijk halen. Dat is voor mij niet zo moeilijk als mensen ongefundeerde uitspraken doen. Het gaat erom dat het onnodig negatief doen iets zegt over de samenleving en voor mij is dat veel erger dan onnodig positief doen. Positief doen is goed. Negatief doen is niet goed. De woorden zeggen het al. Blijf dan weg uit dit draadje als je negatief doet. Geef een keer je mening en dan is het duidelijk. Laat dan de mensen die er wel van genieten hun gang gaan toch ?
Zo kijk ik er tegenaan. En dat ik alsnog een Golf VII ga leasen zal mij aan mijn kont roesten.
Met mijn huidige 170pk kom ik absoluut vermogen te kort in het verkeer. Vooral op zondag als iedereen links blijft hangen en ik er een kick van krijg om te laten zien dat het ook op zondag gewoon nog veel asocialer kan dan wat iedere zondagsrijder denkt. Daarom 320pk. Gewoon omdat het kan.
Daarnaast is de M135i in de lease amper duurder dan de GTD.
Nog meer redenen nodig ?
Het gaat mij niet om het gelijk halen. Dat is voor mij niet zo moeilijk als mensen ongefundeerde uitspraken doen. Het gaat erom dat het onnodig negatief doen iets zegt over de samenleving en voor mij is dat veel erger dan onnodig positief doen. Positief doen is goed. Negatief doen is niet goed. De woorden zeggen het al. Blijf dan weg uit dit draadje als je negatief doet. Geef een keer je mening en dan is het duidelijk. Laat dan de mensen die er wel van genieten hun gang gaan toch ?
Zo kijk ik er tegenaan. En dat ik alsnog een Golf VII ga leasen zal mij aan mijn kont roesten.
-
Macboy schreef:
Met mijn huidige 170pk kom ik absoluut vermogen te kort in het verkeer. Vooral op zondag als iedereen links blijft hangen en ik er een kick van krijg om te laten zien dat het ook op zondag gewoon nog veel asocialer kan dan wat iedere zondagsrijder denkt.
Vergeet niet de Youtube filmpjes te posten als het zo ver is.....
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik vind beide auto's echt wel heel fantastisch. Maar wat me wel stoort bij BMW is dat je voor een paar obligate opties heel erg veel mag bijbetalen.
- Automatische airco icm comfort pakketje: 1000 euro
- Neerklapbare achterbank: 300 euro
- Navigatiesysteempje Business: 1750 euro (bij Renault heb je navi voor paar knaken erin)
- PDC achter: 500 euries (standaard op de Megane)
- Metaallak: 1000 euries
Bij de configuratie van de Megane vink ik aan:
- Pack Essential: 300 euries
- Cuponderstel: 1500 euries
- Metaallak: 800 euries
- Radio Arkamys: 500 euries
- Recaro's: 1500 euries
- Bi-xenon: 1000 euries
- Carminat Tom Tom: 500 euries
Dat brengt het totaal rond de 42,5k.
De BMW komt in totaal toch op 58k uit. Scheelt bijna 16k. Vind ik persoonlijk echt veel te veel geld om het verschil te rechtvaardigen. Maar ik snap best dat mensen gecharmeerd zijn van de M135i. Als je het kan betalen, why not. Het heeft weinig zin om al je centjes uiteindelijk mee in het graf te nemen. Maar ik kies voor de Megane in dit vergelijk. Die vind ik overigens ook better looking, maar niets zo persoonlijk als smaak..
- Automatische airco icm comfort pakketje: 1000 euro
- Neerklapbare achterbank: 300 euro
- Navigatiesysteempje Business: 1750 euro (bij Renault heb je navi voor paar knaken erin)
- PDC achter: 500 euries (standaard op de Megane)
- Metaallak: 1000 euries
Bij de configuratie van de Megane vink ik aan:
- Pack Essential: 300 euries
- Cuponderstel: 1500 euries
- Metaallak: 800 euries
- Radio Arkamys: 500 euries
- Recaro's: 1500 euries
- Bi-xenon: 1000 euries
- Carminat Tom Tom: 500 euries
Dat brengt het totaal rond de 42,5k.
De BMW komt in totaal toch op 58k uit. Scheelt bijna 16k. Vind ik persoonlijk echt veel te veel geld om het verschil te rechtvaardigen. Maar ik snap best dat mensen gecharmeerd zijn van de M135i. Als je het kan betalen, why not. Het heeft weinig zin om al je centjes uiteindelijk mee in het graf te nemen. Maar ik kies voor de Megane in dit vergelijk. Die vind ik overigens ook better looking, maar niets zo persoonlijk als smaak..
-
Goed verhaal badmuts:-)Macbadmuts schreef:doen. Het gaat erom dat het onnodig negatief doen iets zegt over de samenleving en voor mij is dat veel erger dan onnodig positief doen. Positief doen is goed. Negatief doen is niet goed. De woorden zeggen het al. Blijf dan weg uit dit draadje als je negatief doet. Geef een keer je mening en dan is het duidelijk. Laat dan de mensen die er wel van genieten hun gang gaan toch ?
Anyway, klaagzang vs adoratie: We(ik ook dus) kunnen ook 'n week ofzo 'wegblijven' uit dit draadje. Doodbloeden zal ie niet maar geheid en wedden dat het er alleen maar negatiever op wordt ook al post ik niet, post Macbadmuts niet. Ik kijk volgende week hoe 't hier gaat en post weer n's n'n fottoje misschien of andere info die dan weer totaal afgebrand zal worden, weet ik nu al:))))
Kortom deze jongen geeft in DIT draadje 6 dec '12 22:49 de pijp aan Maarten om volgende week te kijken hoe 't hier gaat.
-----