BMW S 1000 RR
-
Re: BMW S 1000 RR
Ik heb er niet alleen voor de fun op gereden hoor, dan schiet het niks op. Nu ga ik hem niet aanschaffen, maar in de toekomst lijkt het me tof om zoiets te bezitten. Vooral als ze tweedehands tevoorschijn komen. Voor de 848 geld hetzelfde voor mij.
-
Het is een dubbel gevoel, ik heb ontzettend veel plezier van de fiets maar dat weegt ineens niet meer op tegen de prijs die ik ervoor betaal als het ding alleen al stil staat. Ik ben het zonde van het geld gaan vinden :SRoy schreef:Stop je ermee of gewoon nog niks gevonden?
@Knot: als een dealer je een rit aanbiedt wil hij dat je proeft van de fiets. Wil hij je enthousiasmeren om HEEEEEL misschien ooit op een shortlist te komen! Wat is er dan mis met een proefrit?
- Knot
Als iemand het aanbiedt prima natuurlijk maar ik ga niet speciaal naar een dealer om een proefritje te regelen/bedelen zegmaar, dat bedoelde ik.
-
Ah oke, duidelijk. Misschien verstandig om de 1198 te verkopen en een leuke oudere fiets terug te kopen? Ik weet namelijk precies wat je bedoelt. Met mijn leeftijd (22) de STR all risk verzekeren word je ook niet echt vrolijk van. Daarom wil ik nu ook zeker niet aan fietsen als de S1000RR, 1198 etc.Ruud schreef:Het is een dubbel gevoel, ik heb ontzettend veel plezier van de fiets maar dat weegt ineens niet meer op tegen de prijs die ik ervoor betaal als het ding alleen al stil staat. Ik ben het zonde van het geld gaan vinden :SRoy schreef:Stop je ermee of gewoon nog niks gevonden?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wie heeft er ervaring met een rugzak op de motor? Ik lees op het motorforum iets over
http://www.xtravus.com/epages/Xtravus.s ... Tassen_rug" onclick="window.open(this.href);return false;
Schijnt wel goed te zijn, bij langere ritten vind ik het wel prettig om iets mee te kunnen nemen, dit gezien de non opbergruimte op de S1RR…..
Vervolgens is dan de vraag; ik heb zo`n "aero bobbel" acher op mijn pak, kan daar wel zo`n rugzak bij, of is dit niet aan te raden?
http://www.xtravus.com/epages/Xtravus.s ... Tassen_rug" onclick="window.open(this.href);return false;
Schijnt wel goed te zijn, bij langere ritten vind ik het wel prettig om iets mee te kunnen nemen, dit gezien de non opbergruimte op de S1RR…..
Vervolgens is dan de vraag; ik heb zo`n "aero bobbel" acher op mijn pak, kan daar wel zo`n rugzak bij, of is dit niet aan te raden?
- frank de jonge
Hoe groot is die aero gobbel? Rugzak móet wel willen. Had vorig jaar met vakantie rugzak mee op de motor. Ging perfect. Zelfs bij 270km/h bleef die goed zitten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
frank de jonge schreef:Hoe groot is die aero gobbel? Rugzak móet wel willen. Had vorig jaar met vakantie rugzak mee op de motor. Ging perfect. Zelfs bij 270km/h bleef die goed zitten.
Zo dus;
Dat gaat hem niet worden vrees ik…………….

-
Rits in je 'Aero bobbel' maken, dan heb je een rugzak 

- romo
mark m schreef:Rits in je 'Aero bobbel' maken, dan heb je een rugzak
Das mooi idd, maar dan moet ik een ander vragen er wat in te stoppen, c.q. uit te halen………...

- wjn
Voor korte ritten (woon-werk, dagtoer oid) vind ik een rugzak prima. Voor langere (enkele dagen) wordt het lastiger, gaat toch een paar kg in en je gaat het op een gegeven moment wel voelen. Dan kun je beter wat acherop binden (indien mogelijk) of een tanktas nemen.
Ik heb dit:

Ideaal, past genoeg in voor 2 personen voor een weekendje 8), of voor mezelf voor meerdere dagen.
Op de 999 had ik een tanktas:

Nadelig is dat het gaat krassen (als je met nat weer rijdt komt er troep/zand e.d. tussen) en dat je niet meer helemaal kunt wegduiken achter de kuip.
Ik heb dit:
Ideaal, past genoeg in voor 2 personen voor een weekendje 8), of voor mezelf voor meerdere dagen.
Op de 999 had ik een tanktas:
Nadelig is dat het gaat krassen (als je met nat weer rijdt komt er troep/zand e.d. tussen) en dat je niet meer helemaal kunt wegduiken achter de kuip.
-
Ik heb een tanktas en een rugtas, beide vind ik perfect. Ik heb de rugtas gekocht welke als beste uit de Motoplus test kwam.

Het merk is Kappa en welke ik heb is een 30 liter tas.
Wat ik echt ideaal vind is dat het eigenlijk gewoon een grote zak is, je hebt niet de traditionele rondlopende ritssluiting. Hierdoor kan je er toch wel een klap meer in doen. Je vouwt de bovenkant zegmaar dubbel en die klik je weer vast.
Qua prijs was ie ook nog eens de beste, iets van 55 euro.
Het merk is Kappa en welke ik heb is een 30 liter tas.
Wat ik echt ideaal vind is dat het eigenlijk gewoon een grote zak is, je hebt niet de traditionele rondlopende ritssluiting. Hierdoor kan je er toch wel een klap meer in doen. Je vouwt de bovenkant zegmaar dubbel en die klik je weer vast.
Qua prijs was ie ook nog eens de beste, iets van 55 euro.
- wjn
Tip van Durbahn:
Laat je kleppendeksel controleren op corrosie en eventueel spuiten/anodiseren:

(Zoals je ziet is het voornamelijk magnesium: MgAl9Zn1)
Laat je kleppendeksel controleren op corrosie en eventueel spuiten/anodiseren:
(Zoals je ziet is het voornamelijk magnesium: MgAl9Zn1)
- romo
Zal het na laten kijken, moet toch noch een afspraak maken voor het installeren van de val sensor en het upgraden van de carter ontluchting slang (BMW terugroepactie)
- wjn
Hij gebruikt dit goedje ervoor:

Maar ja, als je garantie hebt zou ik het lekker door de dealer laten oplossen.
Hij is ook weer leuke dingen aan het doen:

Desmosedici injectoren erop
Maar ja, als je garantie hebt zou ik het lekker door de dealer laten oplossen.
Hij is ook weer leuke dingen aan het doen:
Desmosedici injectoren erop

- Niels
- Auto: Prius+
- romo
Bovenstaande zegt me niets…...
Wat is er zo speciaal?

Wat is er zo speciaal?
- Niels
Het injectie systeem
Altijd gaaf dat soort projecten 

- romo
OKAY…………..speciaal merk of zo?
- Niels
Ja van een Ducati
De injectoren zijn hier hoog geplaatst zoals bij een Formule 1 motor i.p.v. de injector in het gasklephuis zit. De menging is nu veel beter alleen zal het ook behoorlijk wat verbruiken
Op zich is dit mechanisch allemaal niet zo moeilijk te realiseren maar om het goed draaiende te krijgen wel. Gaaf!

De injectoren zijn hier hoog geplaatst zoals bij een Formule 1 motor i.p.v. de injector in het gasklephuis zit. De menging is nu veel beter alleen zal het ook behoorlijk wat verbruiken

- romo
De "benzine druppel" valt………. 

-
Heb ik ook op mn Mille, heb er 1 van Amann Tuning
:
http://www.motorrad-amann.de/products/o ... n.html?L=1

http://www.motorrad-amann.de/products/o ... n.html?L=1
- romo
Ik probeer wat iPhone pics te uploaden middels immage shack…………..maar het erkt niet………………altijd gedaan, no problemo…………………en nu gaat het niet…………..HELP, wat doe ik fout?
- Niels
Neem een google pics (picasa) account 

- romo
Niels schreef:Neem een google pics (picasa) account
Even bekeken, ik moet we meer aanmelden, account maken………………..openbare pagina`s………………..zit ik allemaal niet op te wachten die onzin………………….gewoon simpel uploaden, kan dat ergens??
- Alex
Op http://www.imageshack.us" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.tinypic.com" onclick="window.open(this.href);return false;