Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Duitsland kan er ook wel wat van hoor. Recent werden de coronagevallen per 1000 inwoners hier in de stad gepubliceerd, per wijk ingedeeld.
Pak een beet 80% van de infecties komt uit de achterstandswijken. De hele top 10 van 'slechtste' wijken waren allemaal wijken met overwegend bewoners met een buitenlandse achtergrond.
Om die mensen zit ik al 13 maanden thuis met een gereduceerd salaris, mag ik mij niet met vrienden treffen (zelfs niet meer buiten) en is er vanaf vandaag een avondklok.
We kunnen wel blijven aanmodderen met lockdowns, avondklokken etc, maar als er een bepaalde groep zich nergens wat van aan blijft trekken en deze groep niet gehandhaafd wordt, heeft het toch helemaal geen zin?
Pak een beet 80% van de infecties komt uit de achterstandswijken. De hele top 10 van 'slechtste' wijken waren allemaal wijken met overwegend bewoners met een buitenlandse achtergrond.
Om die mensen zit ik al 13 maanden thuis met een gereduceerd salaris, mag ik mij niet met vrienden treffen (zelfs niet meer buiten) en is er vanaf vandaag een avondklok.
We kunnen wel blijven aanmodderen met lockdowns, avondklokken etc, maar als er een bepaalde groep zich nergens wat van aan blijft trekken en deze groep niet gehandhaafd wordt, heeft het toch helemaal geen zin?
- Peric
Heb ook ergens gelezen dat het ook genetisch bepaald is wie en hoe men de ziekte krijgt. En die groep kwam inderdaad naar voren. En dat schijnt hier in NL ook zo te zijn, veel moslims in het ziekenhuis.
-
OnlineLuco
Vraag het eens aan D66.Emilio schreef: 17 apr 2021, 12:15
Geloof jij ook in dat complot dat alle wereldleiders pedo zijn en kindjes in hun kelder hebben?

-
Maar dat kan toch in principe verklaart worden veel moslims zijn niet superrijk leven in een flat en raken allen dezelfde deurklink aan+ als "god" hen beschermd kan je je afvragen hoe ze met het virus omgaan wss zelfde als Urk.Peric schreef: 17 apr 2021, 16:52 Heb ook ergens gelezen dat het ook genetisch bepaald is wie en hoe men de ziekte krijgt. En die groep kwam inderdaad naar voren. En dat schijnt hier in NL ook zo te zijn, veel moslims in het ziekenhuis.
en dan heb je nog de ramadan.....
edit: zie dat dit al eens gezegd is
Laatst gewijzigd door Mickmans op 17 apr 2021, 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Tja Zed240. Dat was een jaar terug al in het nieuws en werd uiteraard snel verwijderd. Ik heb het vermoeden, laat ik het daarbij houden, dat het bij mij ook uit die kring komt. Geen leerling.
-
Emilio schreef: 17 apr 2021, 12:15 Zoveel complottheorieën heb ik zelden bij elkaar gezien.
Geloof jij ook in dat complot dat alle wereldleiders pedo zijn en kindjes in hun kelder hebben?

Scroll maar eens wat pagina's terug. Dit is gewoon een griepje hoor. Paniekgriepland.

- 350 Z
Die groep durft men niet aan te pakken want je zult maar voor racist worden uitgemaakt of stel na aanpakken komt die groep in opstand.Zed240 schreef: 17 apr 2021, 16:27 Duitsland kan er ook wel wat van hoor. Recent werden de coronagevallen per 1000 inwoners hier in de stad gepubliceerd, per wijk ingedeeld.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik heb dit verhaal een beetje gevolgd, maar dit snap ik dan weer even niet. Ze gaan met 190 personen negatief getest(alles ok) het vliegtuig in, naar Rhodos en halverwege de vakantie worden er dus een kleine handvol iig níet negatief getest(dus positief?)
https://www.nu.nl/economie/6128236/acht ... taine.html
Waar zit dan het lek, de nieuwe besmettingsbron? Of zijn die PCR tests halfgaar? Als alles hermetisch is afgesloten en er was géén Corona in het begin , hoe dan nu wél bij een aantal? Het hotelpersoneel?
Waar zit dan het lek, de nieuwe besmettingsbron? Of zijn die PCR tests halfgaar? Als alles hermetisch is afgesloten en er was géén Corona in het begin , hoe dan nu wél bij een aantal? Het hotelpersoneel?
- 328Ti
Verbaas ik me ook over... personeel blijft over die pendelt binnen de bubbelRobin schreef: 18 apr 2021, 07:55 Ik heb dit verhaal een beetje gevolgd, maar dit snap ik dan weer even niet. Ze gaan met 190 personen negatief getest(alles ok) het vliegtuig in, naar Rhodos en halverwege de vakantie worden er dus een kleine handvol iig níet negatief getest(dus positief?)
- jos_br
Die lek zit gewoon in de PCR test, volgens mij niet betrouwbaar............anders is dit niet te verklaren.Robin schreef: 18 apr 2021, 07:55 Ik heb dit verhaal een beetje gevolgd, maar dit snap ik dan weer even niet. Ze gaan met 190 personen negatief getest(alles ok) het vliegtuig in, naar Rhodos en halverwege de vakantie worden er dus een kleine handvol iig níet negatief getest(dus positief?)
Jos.
- jos_br
- daNpy
De incubatietijd is toch een aantal dagen? Dus je kan je prima laten testen vóór vertrek en het dan al bij dragen.328Ti schreef: 18 apr 2021, 08:00 Verbaas ik me ook over... personeel blijft over die pendelt binnen de bubbel
Tenzij alle 190 mensen echt echt echt 10 dagen in quarantaine zijn geweest waarbij ze niemand hebben gezien en alleen in hun eigen huis zijn gebleven.
-
@Jos: Ik begrijp de wanhoop wel van vele ondernemers, de enorme onmacht. Zeker in deze branche. Maar je kunt helaas in dit land nog steeds niet voor eigen rechter gaan spelen. Als men dit toelaat dan zal de rest volgen. Ondernemer geeft aan dat hij niet anders kon, dat is onzin. Je moet jezelf, hoe zuur het ook is, gewoon aan de regels houden. Er is meedere keren gewaarschuwd - nu komt er nog een boete bij in deze toch al zware tijd. Ik snap de logica niet, hij had immers kunnen weten dat er zou worden opgetreden.
- alt
Jos, je moet begrijpen dat als je ondernemer bent, dan ben je voor de ambtenaar een een slecht mens, die veel geld verdient door van arme mensen, hun geld afhandig te maken, doormiddel van slimmigheden, d.w.z. de mazen in de wet vinden.
Slechte mensen die ondernemers.
Daar aan tegen een ambtenaar is dienstbaar aan de burger, een ontwikkeld mens, die wordt geleid door duizenden nobele beleidsambtenaren, super intelligente mensen met goede bedoelingen voor de burgers.
Dat heb ik als tiener van mijn oude buurvrouw begrepen destijds toen ik nog een tiener was.
Mijn oude buurvrouw kwam uit de top van de Haagse kaasstolp.
Slechte mensen die ondernemers.
Daar aan tegen een ambtenaar is dienstbaar aan de burger, een ontwikkeld mens, die wordt geleid door duizenden nobele beleidsambtenaren, super intelligente mensen met goede bedoelingen voor de burgers.
Dat heb ik als tiener van mijn oude buurvrouw begrepen destijds toen ik nog een tiener was.
Mijn oude buurvrouw kwam uit de top van de Haagse kaasstolp.
- jos_br
535d schreef: 18 apr 2021, 09:05 @Jos: Ik begrijp de wanhoop wel van vele ondernemers, de enorme onmacht. Zeker in deze branche. Maar je kunt helaas in dit land nog steeds niet voor eigen rechter gaan spelen. Als men dit toelaat dan zal de rest volgen. Ondernemer geeft aan dat hij niet anders kon, dat is onzin. Je moet jezelf, hoe zuur het ook is, gewoon aan de regels houden. Er is meedere keren gewaarschuwd - nu komt er nog een boete bij in deze toch al zware tijd. Ik snap de logica niet, hij had immers kunnen weten dat er zou worden opgetreden.
Ik denk dat degene die aan het infuus hangen (ofwel; gewoon loon ontvangen) deze ondernemers helemaal niet begrijpen! Dit soort mensen plegen zelfmoord, dit zijn wanhoopsdaden! De meesten hebben hun huis al verkocht, alle jaren waar iets opgebouwd is, alles is weg. Dit kunnen mensen die het niet overkomt blijkbaar niet voorstellen hoe dit voelt. Voor de toeslagenaffaire heeft iedereen begrip, is er de nodige commotie (verder gebeurt er weer weinig), maar dit soort dingen wordt afgedaan als, "sterk blijven en doorgaan"??
Jos.
- daNpy
Het verhaal heeft een te grote afwijking tussen de gemeente en de ondernemer voor mij om uberhaupt in te kunnen zien waar de waarheid ligt.535d schreef: 18 apr 2021, 09:05 @Jos: Ik begrijp de wanhoop wel van vele ondernemers, de enorme onmacht. Zeker in deze branche. Maar je kunt helaas in dit land nog steeds niet voor eigen rechter gaan spelen. Als men dit toelaat dan zal de rest volgen. Ondernemer geeft aan dat hij niet anders kon, dat is onzin. Je moet jezelf, hoe zuur het ook is, gewoon aan de regels houden. Er is meedere keren gewaarschuwd - nu komt er nog een boete bij in deze toch al zware tijd. Ik snap de logica niet, hij had immers kunnen weten dat er zou worden opgetreden.
Maar dit klinkt wel weer als roepen vanaf een boot dat de mensen in het water harder moeten zwemmen om niet te verzuipen.
-
Jos 100% mee eens.
In de DDR hielden de meesten zich ook aan de regels.....
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ik snap niet hoe het je noodleidende winkel helpt door dingen gratis weg te geven 

- daNpy
Wintercollectie. Daar komen mensen nu niet meer voor. Ze mogen wel open zijn, maar te weinig klanten, dus misschien proberen ze mensen zo toch te trekken ook voor de andere kleding.Eric Z schreef: 18 apr 2021, 09:50 Ik snap niet hoe het je noodleidende winkel helpt door dingen gratis weg te geven![]()
-
En alles duidt erop dat ze een testsamenleving aan het optuigen zijn, dus in hoeverre we nu uit deze crisis kruipen en de vrijheid terugkrijgen weet ik niet.Robin schreef: 18 apr 2021, 09:47 Jos 100% mee eens.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Nederlanders zien dan vooral gratis, denk niet dat ze nog 4uur blijven wachten voor de afspraak om binnen te mogen...daNpy schreef: 18 apr 2021, 09:55Wintercollectie. Daar komen mensen nu niet meer voor. Ze mogen wel open zijn, maar te weinig klanten, dus misschien proberen ze mensen zo toch te trekken ook voor de andere kleding.Eric Z schreef: 18 apr 2021, 09:50 Ik snap niet hoe het je noodleidende winkel helpt door dingen gratis weg te geven![]()
- daNpy
Wetsvoorstel
Er worden weer een paar mensen héél rijk in ieder geval.
Maar in de toelichting staatArtikel 58rf. Gelijkstelling
1. Met betrekking tot het beschikken over een testuitslag voor deelname aan activiteiten of toegang tot voorzieningen kan bij of krachtens algemene maatregel van bestuur onder daarbij te stellen voorwaarden met een testuitslag worden gelijkgesteld een daarbij aan te wijzen document, waaronder een bewijs van vaccinatie tegen covid-19 of een medische verklaring, indien op basis daarvan met betrekking tot het virus SARS-CoV-2 kan worden vastgesteld dat een vergelijkbare kans op overdracht van het virus SARS-CoV-2 bestaat.
Geen vaccinatieplicht, maar dan bestaat je leven uit thuiswerken en boodschappen bestellen bij de appie.Benadrukt zij (de regering) dat het wetvoorstel geen (indirecte) vaccinatieplicht meebrengt. Het wetsvoorstel gaat over de inzet van testbewijzen. Hooguit kan bezien worden of een vaccinatiebewijs in de plaats kan komen van een recente testuitslag. Dat is echter pas aan de orde wanneer de besmettelijkheid van gevaccineerde personen wetenschappelijk is vastgesteld, hetgeen nog niet het geval is. Maar zelfs bij een dergelijke gelijkstelling is niemand verplicht zich te laten vaccineren of een vaccinatiebewijs te tonen. Men kan zich immers laten testen om een testbewijs te verkrijgen.
Er worden weer een paar mensen héél rijk in ieder geval.
-
Ik draai ook met ups en down omzetten in m'n winkeltje , hoop bellers voor een afspraak(batterijtjes........)Ook mensen die in de deuropening komen en vragen wanneer ze langs mogen komen: Wat denk je wat ik doe als 't rustig/leeg is bij mij?
Mijn gemeente staat bekend als relaxed in 't Coronaverhaal. Ook de dienders. Maar ALS die twee altijd dezelfde BOA's (ik ken ze nu wel) akkefietje mee gehad 2e Paasdag maandag door twee van m'n auto's voor m'n winkel te parkeren, feestdag deert niet, voetgangersgebied, gelukkig gen boet, wel wat gevloek van mijn kant tov die NSBers want de auto's moesten meteen weg) in mijn winkel tref met een belerend praatje, dan pak ik waarschijnlijk trillend de honkbalknuppel onder uit m'n balie en sommeer ik ze uit mijn winkel te vertrekken. Zal politie aan te pas gaan komen, en misschien pakken ze me op. Maar in die staat ben ik dan. Ik ken mezelf.
Maar relax even Robin. ....adem in adem uit.
Mijn gemeente staat bekend als relaxed in 't Coronaverhaal. Ook de dienders. Maar ALS die twee altijd dezelfde BOA's (ik ken ze nu wel) akkefietje mee gehad 2e Paasdag maandag door twee van m'n auto's voor m'n winkel te parkeren, feestdag deert niet, voetgangersgebied, gelukkig gen boet, wel wat gevloek van mijn kant tov die NSBers want de auto's moesten meteen weg) in mijn winkel tref met een belerend praatje, dan pak ik waarschijnlijk trillend de honkbalknuppel onder uit m'n balie en sommeer ik ze uit mijn winkel te vertrekken. Zal politie aan te pas gaan komen, en misschien pakken ze me op. Maar in die staat ben ik dan. Ik ken mezelf.
Maar relax even Robin. ....adem in adem uit.
- daNpy
Bij welke winkel wordt die 4 uur in acht genomen dan? Als er plek is kun je gewoon naar binnen, geen enkele ondernemer gaat een klant wegsturen om 4 uur later (niet meer) terug te komen.Eric Z schreef: 18 apr 2021, 09:57 Nederlanders zien dan vooral gratis, denk niet dat ze nog 4uur blijven wachten voor de afspraak om binnen te mogen...
-
KPN winkel hier 'naast' en de Hema verderop:daNpy schreef: 18 apr 2021, 10:01Bij welke winkel wordt die 4 uur in acht genomen dan? Als er plek is kun je gewoon naar binnen, geen enkele ondernemer gaat een klant wegsturen om 4 uur later (niet meer) terug te komen.Eric Z schreef: 18 apr 2021, 09:57 Nederlanders zien dan vooral gratis, denk niet dat ze nog 4uur blijven wachten voor de afspraak om binnen te mogen...
Paar weken terug, goede klant van mij, komt'woest'binnen.
Wilde na maanden zo'n halve Hema rookworst(hier/buiten opeten) 2x bestellen, lekker denkt ie.
Zegt dat 18 jarige kind. U moet ons eerst bellen en over 4 uur ophalen of iets in die richting.

Maar wat triest....
De 'normale kleine ondernemer' doet dat dus niet:)