Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Alexsti » 15 jun 2024, 09:45

Enrico schreef: 14 jun 2024, 17:04 Dat go fund me is belachelijk. Al hoorde ik dat hij het offline gezet heeft en daar ipv een donate via Paypal account heeft. Geen idee of het waar is.

Gerucht is dat de crash voor of na vastgesteld is door fotografen en inboards van andere wagens maar ik kan nog niets vinden.

Moet een harde klap zijn.

Mij verbaasde dat hij verteld dat de medici ter plekken hem de keuze gaven om niet naar de MC te gaan. In NL was de regel auto 20cm korter mag je direct naar het MC.
Als ik op het medische verhaal in mag haken, hier in Ned. heb je weinig keuze als de medici vinden ter plaatse dat de impact zo hard geweest is en dat je wel 'iets' kan hebben ga je gewoon mee voor controle, en als ik de restanten van de auto gezien heb was deze de persoon gelijk mee gegaan.
Je zal niet de eerste coureur zijn die op adrenaline nog even niks voelt en dan in elkaar zakt, daarom worden ze vaak meegenomen mogen ze ff bijkomen in de MC.
En deze service is ook gewoon zonder kosten, maar dat zal denk ik op de Ring anders zijn misschien ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jun 2024, 10:45

Even met 'n bak koffie erbij weer eens kijken waar we nu staan in dit verhaal...Benefit of the Doubt is Misha bij mij al kwijt...

Edit: Wat worden we er wijzer van? Misha crashed voor de zoveelste keer en weer gaat 't over de negatieve comments en de haters, hij kan 't ook nooit goed doen die arme Misha. Misha het is allemaal afgunst jonge. Topper!

De Paus belde, die wil Misha heilig gaan verklaren:)

JP

Bericht door JP » 15 jun 2024, 11:12

Krijg het idee dat Misha een beetje moe is......misschien is dat zijn ali-b(i) :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 15 jun 2024, 11:22

Wat veejay op de vorige pagina ook al zei: Hij is eigenlijk de enige met dagelijkse Nürburgring/NS content. En aangezien 'we' hier die racebaan und Umgebung etc een warm hart toedragen is Misha de person 'to go to' een beetje.
Nu z'n attitude danig is veranderd komen er ergernissen/nare comments van de reaguurders. OF is z'n attitude veranderd door de nare comments.
Kip en Ei?

Die man blijft toch doen waar hij zin in heeft(en gelijk heeft ie!). Maar omdát het een enorm bekeken kanaal is met 1.4 Mio subscribers zou hij sommige dingen iets diplomatieker aan moeten pakken én iets minder agressief(hij noemt dat enthousiast) gaan rijden tijdens TF.

Ik word wel lichtelijk irri van z'n gedrag en z'n reactie geleuter. Yech. Ook omdat we nu wel weten hoe ''t zit. Gewoon publiekelijk sorry en daarna geen jamaar....maar vooral dat jamaar. Daar gaat ie imho totaal mee in de fout.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 jun 2024, 12:57

Dat krijg je hè als je denkt dat je Dé mannelijke Sabine van de NR bent. Tijd voor beide klompen terug op de grond.

Robin

Bericht door Robin » 15 jun 2024, 13:08

Sabine(RIP) kon wél rijden....

MParallel

Bericht door MParallel » 15 jun 2024, 13:17

Exact. Vandaar "denkt".

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 15 jun 2024, 17:19

En met Vulcan Alpha draagt hij bij aan de volgende stap in de wapen wedloop tijdens TF. Met downforce voor de massa worden de snelheidsverschillen nog groter. Als de markt er is.... En anders springt een ander er wel in. De spirit van TF is nu wel helemaal naar de knoppen.

Enrico

Bericht door Enrico » 15 jun 2024, 18:50

Robin schreef: 15 jun 2024, 13:08 Sabine(RIP) kon wél rijden....
Zij was de definitie van “down to earth” en “humble”

RIP indeed

MParallel

Bericht door MParallel » 16 jun 2024, 16:51

Tijd dat TF weer TF wordt. Weg met geprepareerde ‘racewagens’ op kenteken. Die vervolgens ook nog de baan opeisen als hun persoonlijke eigendom.

En dan maar max 180 ofzo.
Opa in zijn Agila moet ook gewoon een rondje kunnen doen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 jun 2024, 17:05

Als je maar niet in de weg rijdt dan ;)

MParallel

Bericht door MParallel » 16 jun 2024, 17:37

Wat is in de weg? Je hebt allemaal net zoveel recht op de ideale lijn.

Als je idioot met 250 op een auto die 100 rjdt afstormt, dan rem je en wacht je tot die ander veilig naar rechts kan. Pas dan ga je er voorbij.

Dus niet grootlicht seinend, toeterend iemand wegdrukken.

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 17 jun 2024, 12:44

MParallel schreef: 16 jun 2024, 16:51 Tijd dat TF weer TF wordt. Weg met geprepareerde ‘racewagens’ op kenteken. Die vervolgens ook nog de baan opeisen als hun persoonlijke eigendom.

En dan maar max 180 ofzo.
Opa in zijn Agila moet ook gewoon een rondje kunnen doen.
Ik voel mij wel enigzins aangesproken met je eerste zin haha. Maar zit ook wel verschil in of je met 200 of 500pk rondrijd en 2x zo brede banden. Wat vooral moet zijn is dat mensen met hun volle verstand rijden i.p.v. gewoon te gaan en maar hopen op de goede uitkomst of schijt hebben aangezien het toch verzekerd is.

Mijn ideeën
-Beter als circuit verder ipv openbare weg, dus zonder de aansprakelijkheid. Dan zullen er echt wel meer zijn die het niet meer aandurven met de onmogelijk dure bakken en bijbehorende snelheid.
-Een los tijdslot per dag tijd voor echte toeristische ritjes en voor de gevorderde rijders (Verplicht de eerste 50 ronden toeristisch oid)
-Graag ook doordeweeks langer open, dan is er ook iets meer spreiding i.p.v. alle ballen op het weekend of die korte tijd doordeweeks.

Jan Terwolde

Bericht door Jan Terwolde » 17 jun 2024, 12:48

MParallel schreef: 16 jun 2024, 17:37 Wat is in de weg? Je hebt allemaal net zoveel recht op de ideale lijn.

Als je idioot met 250 op een auto die 100 rjdt afstormt, dan rem je en wacht je tot die ander veilig naar rechts kan. Pas dan ga je er voorbij.

Dus niet grootlicht seinend, toeterend iemand wegdrukken.
Degene die meestal traag gaan zijn ook nog druk bezig met alle bochten e.d. en kunnen niet zo goed opletten met wat er achter je gebeurt. Als je de baan fatsoenlijk kent ga je zelfs met trage auto veel beter mee. Dus minder last van opkomend verkeer en je kan het beter in de gaten houden.

Als je 100 rijd op de ring kun je beter het hele rondje gewoon rechts rijden. Doe je op de weg ook en dat is in principe hoe de regels nu ook zijn.

Jan Terwolde

Bericht door Jan Terwolde » 17 jun 2024, 12:52

Het was wel echt weer verschrikkelijk druk bij de ring afgelopen weekend. Echt kansloos dat ze niet eens flink investeren in de infra er omheen.

MParallel

Bericht door MParallel » 17 jun 2024, 17:04

"Beter als circuit verder ipv openbare weg". Daar zijn de trackdays voor. TF is (was) juist precies wat de naam zegt. Je komt daar als bijvoorbeeld doorreiziger voorbij en denkt tof, ik pak even leuk zo'n rondje mee om eens mee te maken. En dan kom je nietsvermoedend ineens in een groep terecht die TF zien als een trackday.

Ik ben zelf een vlotte TF'er en absoluut geen mes-tussen-de-tanden, all out racer en ik ken die baan na 15 jaar sturen ook wel zo'n beetje. Neemt niet weg dat ook met 100-150 je niet altijd alleen maar rechts kunt rijden. Soms kijk je in je spiegel en heb even vrij baan, dus pak je ook de ideale lijn. Neem die Bellof S's of hoe dat heet, net voor het einde als je die stijle helling naar beneden duikt. Je maakt daar behoorlijk snelheid en dan die blinde rechter in, tot de curb links 'opdoemd'. Als er op dat moment net een GT3 met 200+ op je afkomt, dan moet zo'n rijder ook snappen dat de auto voor niet naar rechts kan duiken. Dan is het einde verhaal voor die auto. Geef die auto's ook de kans op naar rechts te gaan. (net zoals op de openbare weg en de StVO die daar geldt).

Maar nee, want GT3mans is weer zijn laprecord aan het aanscherpen en claimt de baan en jij ziet maar met gevaar voor eigen lijf dat je aan de kant gaat...

Ik heb vorig jaar een keer een bijna aanrijding gehad, al was dat op het F1 circuit waarbij ik al aangaf naar rechts te gaan, maar zo'n meneertje ongeduld het nodig vond om mij rechts voorbij te gaan. Dat zag ik echt op het allerlaatste nippertje.
Na de sessie de persoon nog proberen op te zoeken, maar helaas niet gevonden.

Jan Terwolde

Bericht door Jan Terwolde » 17 jun 2024, 19:00

Er zijn idd te veel die echt met het mes tussen de tanden rijden (ook op de trackdays op ieder circuit). Al zijn er ook zat die pas aan de kant gaan als je hem er tussen duwd.

De tijden dat een paar locals en wat doorreizigers met ongeprepareerde autos over de baan gaan zullen nooit meer terug komen. Picknicken zal hem ook niet meer worden.
Qua hoeveelheid type rijders en verhouding trackdays-tf krijg je dat de trackdaymensen tf rijden. Ook qua kosten natuurlijk. Er zijn tegenwoordig veel meer die een losse circuit auto hebben dan die met hun daily gaan en dat is nu waar het geld verdient wordt. Dus waarom ook niet die meer de gelegenheid bieden?

Andre

Bericht door Andre » 17 jun 2024, 23:30

Straks komt er iemand met een gare frikandel en die wil graag een rebuild. Dat kan je misha wel even laten sturen.

Enrico

Bericht door Enrico » 18 jun 2024, 14:36

Andre schreef: 17 jun 2024, 23:30 Straks komt er iemand met een gare frikandel en die wil graag een rebuild. Dat kan je misha wel even laten sturen.
🤣

De Ring is al lang niet meer wat het geweest is. 2013 was mijn laatste jaar met een jaarkaart. Nu rij ik enkele ronden om de niet drukke dagen. Die zijn er af en toe ‘s ochtends vroeg terwijl de ring kings nog slapen.

Thomas_V_
Auto: Vw golf 5 GTI, Saker Sprint

Bericht door Thomas_V_ » 18 jun 2024, 22:02

Alexsti schreef: 15 jun 2024, 09:45
Enrico schreef: 14 jun 2024, 17:04 Dat go fund me is belachelijk. Al hoorde ik dat hij het offline gezet heeft en daar ipv een donate via Paypal account heeft. Geen idee of het waar is.

Gerucht is dat de crash voor of na vastgesteld is door fotografen en inboards van andere wagens maar ik kan nog niets vinden.

Moet een harde klap zijn.

Mij verbaasde dat hij verteld dat de medici ter plekken hem de keuze gaven om niet naar de MC te gaan. In NL was de regel auto 20cm korter mag je direct naar het MC.
Als ik op het medische verhaal in mag haken, hier in Ned. heb je weinig keuze als de medici vinden ter plaatse dat de impact zo hard geweest is en dat je wel 'iets' kan hebben ga je gewoon mee voor controle, en als ik de restanten van de auto gezien heb was deze de persoon gelijk mee gegaan.
Je zal niet de eerste coureur zijn die op adrenaline nog even niks voelt en dan in elkaar zakt, daarom worden ze vaak meegenomen mogen ze ff bijkomen in de MC.
En deze service is ook gewoon zonder kosten, maar dat zal denk ik op de Ring anders zijn misschien ?

€25 schoon aan de haak, ziekenhuis daun is echter niet aan te raden :kotsen:

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 19 jun 2024, 13:08

Toch prachtig als twee self made internet helden samenkomen...

Overigens, iets fabrieksnieuw noemen met 24 jaar oude banden erop... :)

https://www.youtube.com/watch?v=JhXFybc ... L&index=20

*Speciaal voor MParallel een foto* :P
Bijlagen
Schermafbeelding 2024-06-19 130020.jpg
Schermafbeelding 2024-06-19 130020.jpg (73.91 KiB) 1887 keer bekeken
Laatst gewijzigd door veejay op 19 jun 2024, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

MParallel

Bericht door MParallel » 19 jun 2024, 13:18

Ik vermijd dit R*ick met alle macht en dan hier zijn gore porem lekker tonen.

MParallel

Bericht door MParallel » 19 jun 2024, 13:19

Thomas_V_ schreef: 18 jun 2024, 22:02
€25 schoon aan de haak, ziekenhuis daun is echter niet aan te raden :kotsen:
Wat dan?

JP

Bericht door JP » 19 jun 2024, 13:20

Oh is dat Rickie? Ik dacht een dode hamster :coffee:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 jun 2024, 13:22

In de comments hebben ze er ook plezier in.
rikkert.JPG
rikkert.JPG (29.43 KiB) 1870 keer bekeken

Plaats reactie