Knot schreef: 14 okt 2021, 09:24
Het punt is, kinderen zitten op een andere school en soms is het regenachtig weer dan moeten we 2 sedan/4/5drs auto's hebben (1 brengen, ander halen). Een 3e auto is teveel van het goede, hebben ook nog motorscooter en pas de F900R nieuw gekocht voor de fun.
Blijf liefhebber dus een fraaie 330i met sper of een C-klasse AMG oid vind ik prachtig. Aan de andere kant denk ik, die CT200h van 10k doet niks fout, 1 op 20, wat krasjes erop, kinderen stappen erin/eruit met vieze schoenen, ding gaat mee voor schooluitjes, korfbal enz, kan overal geparkeerd worden. Nette auto van 50k+ sta ik weer 3x per week de ramen aan de binnenkant te doen, al het plastic en matten schoon te maken en stofzuigen (behalve touchscreen

) en met parkeren weer verhoogde bloeddruk overal.
Z4 als 3e auto was echt mijn auto, ding was 100% clean garage uit en weer in maar 2 bruikbare auto's is the way 2 go...
Hybride is gewoon superzuinig en als F-sport ook nog eens luxe, alleen enige lol die je eruit kunt halen is hem boven de 1 op 20 te houden en genieten van het lexus soundsystem (Mark Levinson zou hem helemaal afmaken).
Ga ik naar een 2006 BMW 130i 5drs kan je weer los met 6cyl sound, sper erop zetten, onderstelletje, remmen, maar ga je ook richting 5k bijleggen met alle mods, krijg je een nog 6 jaar oudere auto vaak ruim over de 2 ton die 1 op 10 loopt en een stuk minder garantie dat je elke dag probleemloos bij school en werk aan komt dan de CT200h.