Riceaux schreef: 07 mei 2019, 04:18
Waarom kopen? Veel mensen geven niks meer om bezit van een auto. Mobiliteit willen ze hebben, bezit is daarbij overbodig. Helemaal in steden zoals Amsterdam met al die ecohufters.
Tja dat hoor je vaak inderdaad, dat autodelen de toekomst is en je met een app een auto reserveert.
Aan de andere kant is zoiets als Greenwheels ook al 10+ jaar hier actief, zie ze wel eens in grote steden maar of het nou een succes is?
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 10:19
door Downforce Hans
Robin schreef: 07 mei 2019, 07:29
Heb 'm even embedded alt:
Model 3 is natuurlijk een beetje een technologische mijlpaal, zover ben ik al. Al vaak geopperd dat ik graag eens zou willen rijden. Mooier wordt 't(hij) tóch niet.
Toch even deze dingen, ik val in herhaling, maar je hebt rijgenot /bezitsgenot met zo 'n kar en alles wat daarmee verkleefd is en dan ben ik als Dinosaurier wel bang dat dit 't niet is en het ook niet wordt als er meer EVs komen(?)
6:13 'snel in 30-40 minuten weer helemaal opgeladen kunt worden'
7:51 'als ie helemaal vol moet moeten we hier nog 25 minuten blijven staan....'
8:10 'Laadsnelheid is afhankelijk van hoe vol de accu is. Hoe druk het is want op dit moment staat tweederde vol met Tesla taxi's dus vrij druk. En of er een Tesla NAAST JE STAAT, want dan HALVEERT DE SNELHEID van de laadpaal'
Hoe komt dat in de nabije toekomst? Als 'iedereen bij z'n huis een snellader heeft en 's nachts gaat laden' Is 'de wereld' hier op berekend?
12:00: 'en dan weet je zeker dat je na 'n uurtje of 6 tot 8 en zeker de volgende dag weer helemaal vol bent...'
Een kennis van mij maakt de software voor die laadpalen en die zorgt er voor dat het laden per toebeurt gaat. Dus staan er 4 auto`s dan krijgt auto 1 een tijdje stroom, dan bv auto 3, dan auto 4 etc. Er staan dus nooit in dit geval 4 auto`s tegelijkertijd te laden.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 10:30
door Hielke
Toch een leuk overzichtje in die video.
Dure stroom inmiddels als je van fastned laden gebruik wilt maken.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 10:35
door Robin
Downforce Hans schreef: 07 mei 2019, 10:19
Een kennis van mij maakt de software voor die laadpalen en die zorgt er voor dat het laden per toebeurt gaat. Dus staan er 4 auto`s dan krijgt auto 1 een tijdje stroom, dan bv auto 3, dan auto 4 etc. Er staan dus nooit in dit geval 4 auto`s tegelijkertijd te laden.
Ok, maar dan duurt het langer en stel je voor in 2030 wanneer heel NL aan de EV zit...?
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 10:47
door Andre
Ons stroomnet kan het lang niet aan. En al helemaal niet met dikke snelladers.
Zalig zijn de onnozelen van geest!
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 10:49
door Robin
Andre schreef: 07 mei 2019, 10:47
Ons stroomnet kan het lang niet aan. En al helemaal niet met dikke snelladers.
Zalig zijn de onnozelen van geest!
Dat zegt m'n ouweheer ook vaak:)
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 10:52
door Alfata
Hielke schreef: 07 mei 2019, 10:30
Toch een leuk overzichtje in die video.
Dure stroom inmiddels als je van fastned laden gebruik wilt maken.
Diesel is goedkoper:
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 10:56
door Robin
Wisselstroom vs Gelijkstroom, deze kant gaan we op:)
Met Bon Scott natuurlijk!
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 12:08
door alt
Enkel de constructie die ik gebruik van een gebruikte Model S met levenslang vrij superchargen, die aan de auto gebonden is, maakt het interessant. Zeg maar, de voordelen wegen tegen de nadelen van elektrisch rijden op. Ik rij gratis, de auto rijdt op zijn sloffen 500K km's. Ik verwacht dat de waarde het beter doet dan de diesel die ik heb verkocht. Er waren handelaren die de diesel niet eens wilde inruilen.
Maar of ik een nieuwe ev zou kopen, als ik nu nog een goede diesel had, dat denk ik niet. De winst is te klein te opzichte van de nadelen.
Het verlies met de inruil, de winst van geen wbl & goedkope energie. Leasen is een ander verhaal, maar heb & zou nooit één auto leasen.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 16:24
door Mark
Andre schreef: 07 mei 2019, 10:47
Ons stroomnet kan het lang niet aan. En al helemaal niet met dikke snelladers.
Daarom zie je steeds meer "loadbalancing" om bij weinig vraag meer capaciteit te krijgen en bij veel vraag minder capaciteit te krijgen.
Anyway, ik ga het meemaken. Een standard range plus besteld, levering november.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 18:00
door Andre
Ja maak het maar mee. Paar keer zonder stroom langs de weg wachten als je snel naar huis wil. Je moet het maar willen.
Al die electrische auto s hangen achter vrachtwagens of rijden 125 waar ze 130 mogen. Deze mensen hebben er wel wat voor over om de range te halen! Ik kan het niet.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 18:07
door Booooh
Sprak vandaag eens m'n buurman aan wat ie er nou van vindt, z'n Model X, hij was vrij duidelijk, helemaal KUT , 7 persoons uitvoering, P100 en volgens hem een werkelijke range van 320 km.
Was laatst eens op pad richting Amsterdam en wilde bij een snellader even bijladen, bonje met verschillende taxi chauffeurs die ook allemaal aan het knokken waren om een plekje bij de snellader, wachttijd was 3 kwartier om vervolgens alsnog dezelfde tijd nodig te hebben om enigszins voldoende bij te laden.
Voor hem is het hem niet, gaat hem dan ook weer wegdoen en een ouderwets ICE busje aanschaffen, geeft ook niet zo heel veel om auto's maar dit was redelijk aantrekkelijk om eens te proberen zei die.
Ik kijk straks nog wel even als de Roadster leverbaar is met 1000 km range
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 18:45
door Andre
Zo gaat dat in het dagelijkse leven. Mooi kopen!
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 19:17
door Joop
Hielke schreef: 07 mei 2019, 10:30
Toch een leuk overzichtje in die video.
Dure stroom inmiddels als je van fastned laden gebruik wilt maken.
En die dure stroom zet Fastned zelf ook geen zoden aan de dijk...
...de onderneming draait volop in d erode cijfers en ook niet zo gek als je gemiddeld 11,6 bezoekers aan je ‘pompje’ hebt staan met omgerekend een 70eu aan omzet:
Als die wegvallen wordt je optie om bij te laden nog kleiner, al is of het EV wagenpark te klein voor het aantal bezoekers, of wordt er door de EV-rijders beter gepland...
...lijkt mij nog een verschrikking om mijn hele agenda om de laadmogelijkheden en laadtijden van een EV te vouwen; prima met een afspraak buiten de deur, maar je moet er niet twee hebben, waarvoor je al het hele land door moet en stiekem iets te laat vertrokken bent bij je vorige afspraak en er ook nog eens een wachtrij voor de charger staat...
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 19:17
door Tom
Booooh schreef: 07 mei 2019, 18:07
Sprak vandaag eens m'n buurman aan wat ie er nou van vindt, z'n Model X, hij was vrij duidelijk, helemaal KUT , 7 persoons uitvoering, P100 en volgens hem een werkelijke range van 320 km.
Dan is ie niet de enige. Mijn baas heeft ook zo'n Model X topmodel, vind het ook een kut ding (qua looks, afwerking, kwaliteit).
Als ie naar ons kantoor komt (lange rit) pakt ie z'n 335i.
Maargoed, staan ook weer tig mensen tegenover die er wel positief over zijn.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 19:50
door romo
Het begrip van 2019;
Range Anxiety
En van 2020, 2021,2022.....................2030 dan moet het wel een beetje kloppen als ik over wil
Inderdaad. ^^^^ En let op Den Haag. Electriciteit wordt binnenkort kneiterduur.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 mei 2019, 22:03
door HSR
Veel spijkers op laag water hier. Mijn broer heeft een Model S 90D en heeft heel veel ad hoc afspraken. Sjeest steeds tussen Brabant en Utrecht op en neer, 100en kilometers per dag. Nooit trammelant met opladen. Voor dagelijks woon-werk is EV gewoon erg de moeite waard. Uiteindelijk proberen we met een soepele verbrandingsmotor en mooie V-bak simpelweg een EV na te bootsen.
Of EV de oplossing is voor de klimaatuitdagingen, dat denk ik niet. Is een EV leuker rijden dan een auto met verbrandingsmotor? Nee, wat mij betreft niet. Maar wij zijn hier natuurlijk ook een ster in het vergelijken van EV's met Mx en AMG modellen en dat slaat nergens op. Een Skoda Superb is natuurlijk ook een saai hok om dagelijks mee in de file te staan.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 mei 2019, 22:26
door Andre
Je vergeet 1 ding. Als velen elektrisch rijden dan kan Je leuke M en Amg en porsche s ook wel vergeten. Met de aankoop van deze subside mobielen help je het laatste beetje fun van leuke auto s ook naar de afgrond!
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 mei 2019, 22:50
door HSR
Andre schreef: 09 mei 2019, 22:26
Je vergeet 1 ding. Als velen elektrisch rijden dan kan Je leuke M en Amg en porsche s ook wel vergeten. Met de aankoop van deze subside mobielen help je het laatste beetje fun van leuke auto s ook naar de afgrond!
De omslag naar EV is dat m.i. niet direct aan te rekenen. Toen BMW M over ging op turbomotoren werd er moord en brand geschreeuwd hier maar ook jij hebt dikke schik van je M2. Sterker nog, sinds 2006 wordt hier al geroepen dat het uit is met de fun ''binnenkort''. Ik zie dat niet zo negatief. Ik zie ook kansen. Lekker met een EV crosskart door een bos heen jakkeren. Geen teringherrie waarmee je mens en dier over de klink jaagt en wel gewoon je adrenalinekick.
De afname van de koopkracht is m.i. een groter probleem. Wil je leuk hobbyen met autootjes in Nederland heb je diepe zakken nodig.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 mei 2019, 23:19
door Wimo
Andre schreef: 09 mei 2019, 22:26
Je vergeet 1 ding. Als velen elektrisch rijden dan kan Je leuke M en Amg en porsche s ook wel vergeten. Met de aankoop van deze subside mobielen help je het laatste beetje fun van leuke auto s ook naar de afgrond!
BMW komt over een paar jaar gewoon met een ev //m en dan fap ook jij gewoon door... Tot die tijd kun je iedere 3 jaar genieten van 2 cilinders minder en twee turbo's erbij.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 mei 2019, 23:47
door Twist
De werkelijkheid voor mij:
1. Dagelijks leven met laadpaal thuis is ideaal. Heb in 2 maand nog NOOIT buiten de door hoeven laden. Rij vaak 300-400km op een dag, geen probleem. Dit is fijner dan elke week twee keer tanken. En in noodgevallen kun je altijd ff superchargen als het echt moet.
2. Wat langere trip van bv 1000km naar Zuid Frankrijk is wat meer planning nodig. Er zijn genoeg laadfaciliteiten maar voor langere trips is een ICE wat zorgelozer.
Voor mij weegt 340 dagen per jaar optie 1 véél zwaarder dan twee keer per jaar wat plannen bij optie twee. Maar dat is uiteraard persoonelijk. Als ik wekelijks 600km+ per keer moest rijden zou ik liever een ICE hebben.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 mei 2019, 03:10
door D20VT
Andre schreef: 09 mei 2019, 22:26
Je vergeet 1 ding. Als velen elektrisch rijden dan kan Je leuke M en Amg en porsche s ook wel vergeten. Met de aankoop van deze subside mobielen help je het laatste beetje fun van leuke auto s ook naar de afgrond!
Je vergeet 1 ding. Als je als fabrikant niet snel ev’s aan je gamma toevoegt je ivm de gemiddelde uitstoot ( en de Europese richtlijnen hiervan) je helemaal geen dikke ICE modellen meer kunt maken.
Waarom denk jij dat bijv Mercedes het merk smart compleet elektrisch maakt.
Omdat als ze dat niet doen en ze verkopen teveel grote ICE bakken ze een milieu boete krijgen van heb ik jou daar. ( gaat over miljoenen) Op moment dat je een elektrische smart dan bijv met €10.000,- per auto verlies op de markt zet , maar je verkoopt er veel van je het gemiddelde van de uitstoot zo naar beneden haalt dat het verlies op de smarts zelfs goedkoper is dan de boete voor die geproduceerde Amg's en andere uitstoot kanonnen.
Je ziet daarom ook bijv de a en b klasse modellen die nu techniek hebben die de toprange ook heeft. Dit om mensen in deze kleinere modellen te laten stappen die een lagere uitstoot hebben om de gemiddeldes naar beneden te halen. Alles gaat om de aantallen en gemiddeldes.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 mei 2019, 08:09
door Robin
Interessante punten inderdaad. De kern van het probleem ligt natuurlijk weer eens bij overheden wereldwijd die autofabrikanten bij 't nekvel hebben en hun dwingen aan de 'wettelijke' (want overheid dus is het waar) milieueisen te voldoen.
Wat niet altijd lukt: En boeing daar gaat weer een lid van de raad van 't bestuur van VAG het cachot in, want zwaar crimineel....