Bericht
door malle eppie » 20 okt 2016, 21:10
Na veel gelezen te hebben over deze auto recentelijk zelf een testrit mogen maken.
De huidige fun auto is een Mini Cooper S uit 2005, iets gekieteld naar 204 pk.
Eerste indruk, niet overtuigd. De nitrous blue kleur is niet mijn keuze en interieur is prima, maar ( uiteraard ) niet zo top als bv BMW of Audi.
Qua rijden de eerste meters in de bebouwde kom en op een 80 weg achter langzaam verkeer. Uit ongeduld toch bij een dubbele doorgetrokken streep de oude 2CV voor mij ingehaald en gas kunnen geven, OK dan dit gaat op zich best vlot...
Maar ik mis nog iets, misschien hier eens links af op dit boerenweggetje. Smerig, nat en krap. En dan begint er een smile op mijn gezicht te komen. Dit ding moet gewoon op zijn sodemieter hebben, hij vraagt om hard insturen. Gas erop en kijken waar de grip ligt.
Ben echt geen coureur, maar nu begin ik iets te voelen bij deze wagen. Dit rijdt gewoon erg goed. Fijn stuurgevoel en ik vind de auto
goed communiceren.
Wat ik mis ten opzichte van onze mini is Geluid, maar nu lees ik net dat in driftmodus er meer geploft wordt. Ik had hem alleen in sportmodus staan. Geluid is voor mijn eigen beleving erg belangrijk, ben dus even buiten gaan staan en heb mijn vrouw gevraagd om met flink gas weg te rijden. Van buiten klinkt de RS echt super, dat mis ik een beetje als je er in zit.
Al met al toch wel overtuigd dat dit een erg goede auto is! Uiteindelijk moet je er zelf in rijden en kijken of het bij je past.