Ja das toch altijd een lastige beslissing. Ben een beetje aan het rondkijken voor een 22 jaar oude compacte hothatch met een V6 en ik merk dat alles boven de zeg 175.000km wel een heel forse investering nodig heeft om hem weer echt netjes te krijgen. Zeker als de basis 20 jaar pekel en andere zooi te verwerken heeft gekregen. Dan is de prijs wel weer een stuk lager maar is het lastiger in te schatten wat er overal tevoorschijn komt als je gaat beginnen. De lage kilometerstanden hebben duidelijk minder geleden, maar daarvan is de prijs weer fors hoger. Heb de zoektocht ook uitgebreid naar de wat warmere delen van de wereld waar niet zo kwistig met zout wordt gestrooid. Ik weet het ook niet zeker, maar ik vermoed dat een lage originele kilometerstand uiteindelijk een hogere restwaarde heeft na een X aantal jaren in de garage. Dan is het weer de vraag, ga ik zo’n mooi origineel exemplaar weer aanpassen naar je eigen behoefte. Ik zie de exemplaren met, in mijn ogen, waardevolle aanpassingen icm een lage kilometerstand weer langer te koop staan dan een volledig origineel exemplaar. Zo’n zoektocht is wel een deel van de fun voor mij.RS-Ron schreef: 31 jan 2026, 11:19quote=Arthursx post_id=1712206 time=1769673371 user_id=10987]Arthursx schreef: 29 jan 2026, 08:56 Je kan soms beter een liefhebbers auto kopen met hoge km-stand waarbij alle bekende kwaaltjes al zijn aangepakt i.p.v. 1 met een ton op de klok waarbij je eerst 10k moet investeren om 'm goed te krijgen..
Je kan soms beter een liefhebbers auto kopen met hoge km-stand waarbij alle bekende kwaaltjes al zijn aangepakt i.p.v. 1 met een ton op de klok waarbij je eerst 10k moet investeren om 'm goed te krijgen..
Gr Ron
[/quote]
Voor de restwaarde is een aantoonbaar lage kilometerstand wel echt key.
Hier een in mijn ogen perfecte 130i (oké, de velgen misschien niet, maar das een detail). Alleen die km. stand, die auto verkoopt gewoon niet: Ich habe dieses interessante Angebot gefunden:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... Pasteboard