Pagina 45 van 57
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 15:21
door Eric Z
Wimo schreef: 23 sep 2020, 14:05
Eind 2021 zou ie bij de dealers moeten staan..
De 1100pk en geen enkele andere uit de opsomming?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 16:07
door sitechris
Is deze al langsgekomen? Model S met 1100 pk. 0-100 in 2.1 sec, topsnelheid 320 en verwacht bereik (WLTP) van 840 km. Kost 140k. Geen geld voor supercar performance.
https://www.autoblog.nl/nieuws/officiee ... oop-177531
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 16:09
door ///Joost
Lol Chris.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 16:11
door Bram
Nee, vertel er eens meer over

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 16:12
door sitechris
Ow fuck. Ik ben aan het slapen. Negeer mijn vorige post hahaha
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 16:13
door Bram
Wel bizar ding trouwens. En die actieradius van dik 800 km is dikke prima.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 19:10
door WJ
1/4mijl is idioot snel. Mclaren P1 en Porsche spyder doen daar bv 9.8sec over..
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 23 sep 2020, 19:16
door Wimo
Eric Z schreef: 23 sep 2020, 15:21
Wimo schreef: 23 sep 2020, 14:05
Eind 2021 zou ie bij de dealers moeten staan..
De 1100pk en geen enkele andere uit de opsomming?
Beide. De 1100 heeft die techniek al.. massa productie pas (heel) veel later.
En de potentie van dit model is nog veel groter.. de motoren kunnen tot 500pk p.s. Kan niet wachten

)
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 08:57
door Gijzert
Laat ze eens de opvolger uitkomen van die model S. Ding loopt al te lang mee.
Nieuw uiterlijk zou niet verkeerd zijn.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 10:13
door Robin
Indrukwekkende prestaties. Geen geintje. Range moeten we nog zien. Prijskaartje maakt de deal en we weten waar dat aan ligt.
Anyway. Op Laguna Seca is hij dan 'net zo snel' als 'n '19 GT3RS. Prima.
Nu bedacht ik een rekensommetje( en als die niet klopt, shoot me), met all other things being equal.
Dus komtie. Voor het gemak.
GT3RS 1400kg en 500pk. Rijd '1:30' op Laguna Seca
Model S Plaid. 2100(?) kg en 1100 pk , ook '1: 30' voor wat we nu weten.
Als ik 500(pk) deel door 1400(kg) en vermenigvuldig met 2100(kg Tesla) kom ik op '750' uit. 750pk.
Theoretisch zou de Tesla met 750pk dat kunstje moeten kunnen flikken. Maar hij heeft er 1100 nodig blijkbaar.
Verder zeer zeer indrukwekkend, geen geintje.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 13:04
door alt
Die model s plaid is wel een salonboot, huh saloon car met 5 zetels, een zwaar glazen dak
En vooral Amerikaans, dat zegt alles.
Dan heb je vooral koppel & pk's nodig om zijn afkomst te verloochenen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 13:42
door Wimo
Log vrachtschip is het. Geen gein, beenruimte achterin is ook erg prettig. Ik snap de vergelijking dan ook nooit met de Taycan.. dat is gewoon een 2+2. Op dit moment is er volgens mij geen andere fabrikant die een EV maakt van deze proporties.
Ook tijd dat er een Model3 komt met het volle vermogen... Zeker nu de S nog sneller wordt kan de 3 gerust +200pk krijgen. Er zit nog zoveel potentie in die motoren.. kunstmatig downtunen om niet de huidige MSP voorbij te gaan..

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 14:54
door Booooh
Een eventueel bestelde Roadster kun je wel weer afbestellen lijkt me

, komt dat ding nou nog?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 15:23
door Robin
Een roadster met 1100pk? Als de toupet dan maar blijft zitten.
Sponsored by Pritt:))))
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 15:25
door ///Joost
Wimo schreef: 24 sep 2020, 13:42
Ook tijd dat er een Model3 komt met het volle vermogen... Zeker nu de S nog sneller wordt kan de 3 gerust +200pk krijgen. Er zit nog zoveel potentie in die motoren.. kunstmatig downtunen om niet de huidige MSP voorbij te gaan..
Niets anders dan wat Porsche indertijd deed/doet met de Cayman, toch? Daar moesten ze ook rustaaaahhgg aan doen, omdat ie anders rondjes om de 911 zou rijden voor minder euro's.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 15:41
door Booooh
Robin schreef: 24 sep 2020, 15:23
Een roadster met 1100pk? Als de toupet dan maar blijft zitten.
Sponsored by Pritt:))))
Geen idee hoeveel PK die heeft, koppel zat

... Die toupet blijft ook met Pritt niet zitten vrees ik

...

- Schermafbeelding 2020-09-24 om 15.40.41.png (105.39 KiB) 2033 keer bekeken
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 15:51
door Robin
10.000Nm for real? Hoe wordt dat gemeten. Serieuze vraag en is dat vergelijkbaar met ICE Nm qua hoe het functioneert en op de weg over wordt gebracht?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 15:56
door ///Joost
Tesla reserveringen, het nieuwe angel investing.
@Robin - Koppel = koppel. Elektromotoren hebben de eigenschap vanaf 0 rpm direkt hun hoogste koppel te leveren. Daarna zwakt het af. Bij een verbrandingsmotor ligt die lijn heel ongunstig en bereik je max koppel pas bij....afijn, die grafiekjes heb je vast wel eens gezien.
Bij de Tesla zal er dus wel wat anti slip regeling aan te pas komen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 16:26
door Robin
Dat wist ik ook Joost. Dank. Maar 10.000Nm meteen is een bandenkiller, wielspin=overkill.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 16:37
door ///Joost
Tuurlijk overkill. Ik kan me indenken dat dezelfde motoren in de semi gebruikt gaan worden of iets dergelijks. Voor de beeldvorming, een top fuel dragster heeft ook 10,000 Nm koppel (wel een stukkie meer vermogen uiteraard). Die gaan van 0-100 km/h binnen de seconde.

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 17:16
door Wimo
Alle modellen van Tesla delen dezelfde motoren. Dus ook de semi.. zitten er alleen wat meer in.
Niets anders dan wat Porsche indertijd deed/doet met de Cayman, toch? Daar moesten ze ook rustaaaahhgg aan doen, omdat ie anders rondjes om de 911 zou rijden voor minder euro's.
Nu de s naar 1100 gaat mag de 3 rustig naar 600+
Die opmerking over angel investing is niet nieuw.. werd ook geroepen bij de 3 en y. Beide kwamen in grote aantallen eerder dan gepland op de markt. Aanbetaling is overigens ook peanuts..
Misschien verwissel je Tesla met VW in je opmerking?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 20:40
door Wimo
Hij staat al op de website . 200mph topsnelheid en 0-100 in minder dan 2s... Dat moet toch wel een hele ervaring zijn...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 sep 2020, 21:26
door sitechris
Ik vind de Model 3 Performance al een aanslag op de maag. Meer is niet altijd beter denk ik.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 sep 2020, 06:34
door Robin
///Joost schreef: 24 sep 2020, 16:37
Tuurlijk overkill. Ik kan me indenken dat dezelfde motoren in de semi gebruikt gaan worden of iets dergelijks. Voor de beeldvorming, een top fuel dragster heeft ook 10,000 Nm koppel (wel een stukkie meer vermogen uiteraard). Die gaan van 0-100 km/h binnen de seconde.
Tja. Heeft zo'n ding parkeersensors en navigatie:)
Als ik vroeger weer eens vertelde dat dat type auto in 5/6/7 seconden naar de 100 vloog, antwoordde mijn ouweheer met de 'wijze' woorden droogjes:
"Als je snel weg wil wezen....kun je net zo goed op een bom gaan zitten."
En dat meende hij dan ook nog op zijn manier.
Hij reed laatst mee in m'n M2 en bij 'n verkeerslicht wil ik even vlot een andere baan op(was hier ter plekke) in z'n twee halfgas beetje wielspin MDM even een meter of 20 sleuren. De blik in z'n ogen. De dood kwam eraan.

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 sep 2020, 09:56
door ///Joost
In het land der blinden is eenoog koning. Als ik Tesla was, zou ik me vooral focussen op range en infrastructuur. Daar win je pas echt consumenten mee. Deze wedloop van 'wie is de snelste' is van korte duur. Na 3 keer van 0-100 in 2 sec heb je het wel gezien denk ik, en je maag ook.