M3 haal je met weinig km voor het zelfde geld als een nieuwe Tesla.
Je moet de prijs even gelijk trekken. We worden genaaid door de BPM prima maar dan haal je toch gewoon 2 jaar ouwe. Premium selectie m3 hop 2 jaar fabrieks garantie.
Koop gewoon geen nieuwe brandstof auto s meer. Er zijn parels zat te koop!
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 02 mei 2019, 19:53
door Wouter81
Eens met André. We moeten niet capituleren en doe die VMR’s maar onder een M3. Dat staat nog mooier. Heb deze VMR’s ook onder mijn GTI, topkwaliteit.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 02 mei 2019, 23:45
door Hielke
Die gast is volledig clueless als het op circuitrijden aankomt. Pijnlijk om te zien bijna. Vreemde keuze.
M3 is de Nokia met 1000 knoppen uit 2007. Tesla Model 3 is de net uitgebrachte iPhone. Het zal nog een aantal jaren duren, maar de richting is overduidelijk.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 03 mei 2019, 07:13
door ///Joost
Andre schreef: 02 mei 2019, 19:21
M3 haal je met weinig km voor het zelfde geld als een nieuwe Tesla.
Je moet de prijs even gelijk trekken. We worden genaaid door de BPM prima maar dan haal je toch gewoon 2 jaar ouwe. Premium selectie m3 hop 2 jaar fabrieks garantie.
Koop gewoon geen nieuwe brandstof auto s meer. Er zijn parels zat te koop!
+1000000
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 09:59
door ErikS
Hielke schreef: 02 mei 2019, 23:45
Die gast is volledig clueless als het op circuitrijden aankomt. Pijnlijk om te zien bijna. Vreemde keuze.
M3 is de Nokia met 1000 knoppen uit 2007. Tesla Model 3 is de net uitgebrachte iPhone. Het zal nog een aantal jaren duren, maar de richting is overduidelijk.
Wat mij vooral opvalt is dat hij met de Tesla hard durft & met de M3 niet.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 10:19
door Robin
M3 is natuurlijk veel spannender auto, vooral met alles uit en als je zo'n redelijke pruster bent als die presentator dan snap ik 't wel.
Vergelijking Tesla met Apple. De telefoonwereld waar 'iedereen' wereldwijd om het jaar het nieuwste modelletje 'least' ter waarde van 500-1000 euro is inderdaad exact gelijk aan de automobielwereld. 100%:)
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 11:47
door Spijkerhard
Er zijn parallellen en verschillen... zo heeft de Apple geen last van concurrenten op benzine...
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 12:11
door Gijzert
Spijkerhard schreef: 04 mei 2019, 11:47
Er zijn parallellen en verschillen... zo heeft de Apple geen last van concurrenten op benzine...
Meer steenkolen Android.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 12:15
door Robin
Het komt hier op neer dat met wat aanloopperikkelen en her en der wat verliezen(die geen naam mogen hebben) Tesla straks dus het grootste/rijkste automobielconcern is:)
Dom artikel.
Nog 11 jaar tot 2030. Er zijn nog maar een paar volledig elektrische modellen waarvan Tesla de grootste fabrikant. Maar die auto's zijn duur. Zeg dat de komende 4 jaar de overige fabrikanten met elektrische auto's komen, maar die zullen wederom niet goedkoop zijn, zij moeten ook ontwikkelkosten terugverdienen. Dus over 4 tot 8 jaar (lijkt mij nog optimistisch) kun je wellicht goedkopere modellen verwachten, en dan zijn ze nieuw. Ik geloof dus niet dat je in 2030 een gebruikte elektrische stadsauto kan kopen. Die zal er toch echt moeten zijn voor je zo'n wet kan invoeren. En dan heb ik het nog niet over bestelauto's, bussen etc... ontwikkelingen daar gaan nog trager als auto's.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 15:14
door alt
Er komt een goedkope ev suv van Sion nu inschrijven voor € 16.000.00 met trekhaak & zonnepanelen. https://sonomotors.com/en/sion/
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 15:19
door WJ
Die 16k is ex batterijen, maar idd wel een aardige familie container.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 15:31
door JP
Tom schreef: 04 mei 2019, 12:59
(...) En dan heb ik het nog niet over bestelauto's, bussen etc... ontwikkelingen daar gaan nog trager als auto's.
Door invoering van milieuzones gaan die ontwikkelingen bij bedrijfsauto's echt sneller dan bij personenauto's.
Zo zijn er genoeg vrachtwagenfabrikanten die al inzetten op waterstof of LNG. Klein stedelijk vervoer en distributie gebeurt al op grote schaal elektrisch.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 04 mei 2019, 20:23
door D20VT
Wat ik begrepen heb is Mercedes zelf de elektromotoren uit dat ev ding dat alleen in Californië een beetje loopt aan het ombouwen voor montage icm waterstof in Sprinters voor de bestelwagen en campermarkt. Die motoren kunnen ze daar makkelijker in kwijt. En vrachtwagens op waterstof hoeven straks in Dld geen tol te betalen wat denk je wat dat gaat besparen
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 05 mei 2019, 09:29
door romo
Andre schreef: 02 mei 2019, 19:21
M3 haal je met weinig km voor het zelfde geld als een nieuwe Tesla.
Je moet de prijs even gelijk trekken. We worden genaaid door de BPM prima maar dan haal je toch gewoon 2 jaar ouwe. Premium selectie m3 hop 2 jaar fabrieks garantie.
Koop gewoon geen nieuwe brandstof auto s meer. Er zijn parels zat te koop!
Dit is idd de enige weg die ik voor me zie.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 05 mei 2019, 17:58
door Kadett
Vandaag op mijn standaard ritje Leiden - Enschede 3 x een Model 3 mogen zien, of de bestuurders mij ook zagen vraag ik me toch echt af want ze zaten allen meer op hun TV scherm te kijken dan zelf aan rijden
Snap dat je hem voor de bijtelling rijdt, en snap zelfs dat je hem koopt voor de centen als je zelf geld ervoor zou hebben. Maar wel snappen in die zin dat eenzelfde persoon een Dacia Logan op LPG zou kopen. Op de foto's/filmpjes vind ik het meevallen, maar in het echt vind ik hem echt lelijk.
Werd ook nog gebumperkleeft door die zeecontainer van Tesla, de model X. Dacht nou, die is best breed... kijk ik net, 207cm zonder spiegels Ook al zo'n 'leasetopper' die met 160km/h overal door aan stuffen was
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 05 mei 2019, 19:27
door Wimo
Kan niet kloppen..Tesla rijders komen niet boven de 90km/u .
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 05 mei 2019, 20:07
door Kadett
Een P100D op ring A10, hoeft niet ver te rijden kennelijk
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 06 mei 2019, 00:29
door Andre
Een electrische bus heeft 2000 kg aan batterijen en komt maximaal 150km ver. Een stadsbus electrisch haalt de 100km nog niet eens. Die laden 5 min bij op halte met 500 ampere.
2000 kg batt en 150km range. Nee dit is absoluut geen optie ter vervanging van een brandstof motor. Range tov van extra gewicht gaat nergens over.
Na 8 jaar zijn de accu s klaar. 100k investering voor nieuwe 2000kg accu s.
Dom artikel.
Nog 11 jaar tot 2030. Er zijn nog maar een paar volledig elektrische modellen waarvan Tesla de grootste fabrikant. Maar die auto's zijn duur. Zeg dat de komende 4 jaar de overige fabrikanten met elektrische auto's komen, maar die zullen wederom niet goedkoop zijn, zij moeten ook ontwikkelkosten terugverdienen. Dus over 4 tot 8 jaar (lijkt mij nog optimistisch) kun je wellicht goedkopere modellen verwachten, en dan zijn ze nieuw. Ik geloof dus niet dat je in 2030 een gebruikte elektrische stadsauto kan kopen. Die zal er toch echt moeten zijn voor je zo'n wet kan invoeren. En dan heb ik het nog niet over bestelauto's, bussen etc... ontwikkelingen daar gaan nog trager als auto's.
Waarom kopen? Veel mensen geven niks meer om bezit van een auto. Mobiliteit willen ze hebben, bezit is daarbij overbodig. Helemaal in steden zoals Amsterdam met al die ecohufters.
Model 3 is natuurlijk een beetje een technologische mijlpaal, zover ben ik al. Al vaak geopperd dat ik graag eens zou willen rijden. Mooier wordt 't(hij) tóch niet.
Toch even deze dingen, ik val in herhaling, maar je hebt rijgenot /bezitsgenot met zo 'n kar en alles wat daarmee verkleefd is en dan ben ik als Dinosaurier wel bang dat dit 't niet is en het ook niet wordt als er meer EVs komen(?)
6:13 'snel in 30-40 minuten weer helemaal opgeladen kunt worden'
7:51 'als ie helemaal vol moet moeten we hier nog 25 minuten blijven staan....'
8:10 'Laadsnelheid is afhankelijk van hoe vol de accu is. Hoe druk het is want op dit moment staat tweederde vol met Tesla taxi's dus vrij druk. En of er een Tesla NAAST JE STAAT, want dan HALVEERT DE SNELHEID van de laadpaal'
Hoe komt dat in de nabije toekomst? Als 'iedereen bij z'n huis een snellader heeft en 's nachts gaat laden' Is 'de wereld' hier op berekend?
12:00: 'en dan weet je zeker dat je na 'n uurtje of 6 tot 8 en zeker de volgende dag weer helemaal vol bent...'
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 07 mei 2019, 08:52
door Tom
De overheid snapt één ding goed, en dat is dat je met geld en subsidies gewoon veel voor elkaar krijgt bij de zuinige Nederlander.
Doelgroep is nu de leaserijder. Vroeger wilde die allemaal een diesel want dan had je zo'n fijne actieradius, 800km op een tank. Nu 'willen' ze een EV, en met die nadelen valt prima te leven... beetje extra plannen enzo, stelt niet veel voor. Ik twijfel nog wel eens aan de geloofwaardigheid van die verhalen, vraag mij af of men ook zo positief is als ze een normale prijs en bijtelling zouden betalen.
Wat mij verder opvalt bij de gemiddelde EV rijder is de afkeur voor waterstof. De Tesla-boys geloven daar niet in, gaat niks worden.
Ik ben er niet in thuis, maar als je vooruitstrevend bent (je gelooft er ook in dat de probleempjes die EV's nu nog hebben snel verholpen worden, door betere accu's etc.), waarom dan ineens in problemen denken bij waterstof? Alsof die ontwikkelingen stil staan.