Tom zijn Brabus Spruistuk staal vraag P46
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Tom zijn Brabus P42.
Goed spul waarvoor?
- Joopieboy
Bij waxon is het anders nog gewoon te koop.Eric Z schreef:Iron x achtig spul bieden ze nu wat anders voor aan, dacht daar ooit een mail van te hebben gezien dat het uit het arrtosiment is. Maar wel goed spul ja.

- Petrolhead Tom
Als ik het goed begrijp helpt kleien dus niet en moet je de auto voordat je met klei in de weer gaat eerst dit spul gebruiken?
- Paskal
- Auto: meerdere
Helemaal juist Tom.
Bij carclean.nl hebben ze ipv Iron-x tegenwoordig Monello non ferro. Mijn ervaring is dat dat nog iets beter werkt.
Bij carclean.nl hebben ze ipv Iron-x tegenwoordig Monello non ferro. Mijn ervaring is dat dat nog iets beter werkt.
- Martijn M
En het stinkt net zo hardPaskal schreef:Helemaal juist Tom.

- 2000USA
+1 mbt parkeren nabij het spoor, de meuk die van de bovenleiding/spoor komt is killing voor je lak.
- Petrolhead Tom
Goed om te weten!
- Joopieboy
Met kleien haal je de oppervlakkige vuil van de lak af, en licht ingebeten vuil. Metaaldeeltjes zitten als het ware ingebeten in de lak, zelfde als remstof. Dat krijg je dus hiermee er goed mee af.
- 328Ti
Huh,Eric Z schreef:Iron x achtig spul bieden ze nu wat anders voor aan, dacht daar ooit een mail van te hebben gezien dat het uit het arrtosiment is. Maar wel goed spul ja.
die rotzooi is toch alleen maar voor alu velgen bestemd en niet over de gehele auto?
- GTRene
ik heb van dat Moly felgen spul, wordt ook rood als je het op velgen spuit of vuile remklauwen e.d.
leuk geprijst en kwam redelijk hoog in een test (leuke combo dus)
Je kan veel van die (wel eerst lezen) ook veilig op plastic of lak spuiten...
Ik heb bv dat spul wel eens op de achter nummerplaat gespoten die ik niet schoon kreeg, zat roet aanslag op van een paar jaar (achterklep e.d. krijgt dat vrij snel vanwege luchtstroom daar) , toen met kwast ff tussen die opleg letters door (met spons en shampoo niet schoon te krijgen) en verrek met gemak de nrplaat brandschoon
owja, de nr 1 uit de test van meerdere jaren schijnt deze te zijn die ook rood kleurt en zonder boenen heel veel eraf krijgt, dus opspuiten...tijdje wachten en afspuiten, natuurlijk met borstel nog beter maar zonder ook al.
kan je schijnbaar dus ook gewoon op de lak spuiten en zelfs bv een dag laten zitten
aldus een tester elders op een forum als voorbeeld.
deze is van een test uit 2012 maar ook al van 2014 gezien.
leuk geprijst en kwam redelijk hoog in een test (leuke combo dus)
Je kan veel van die (wel eerst lezen) ook veilig op plastic of lak spuiten...
Ik heb bv dat spul wel eens op de achter nummerplaat gespoten die ik niet schoon kreeg, zat roet aanslag op van een paar jaar (achterklep e.d. krijgt dat vrij snel vanwege luchtstroom daar) , toen met kwast ff tussen die opleg letters door (met spons en shampoo niet schoon te krijgen) en verrek met gemak de nrplaat brandschoon

owja, de nr 1 uit de test van meerdere jaren schijnt deze te zijn die ook rood kleurt en zonder boenen heel veel eraf krijgt, dus opspuiten...tijdje wachten en afspuiten, natuurlijk met borstel nog beter maar zonder ook al.
kan je schijnbaar dus ook gewoon op de lak spuiten en zelfs bv een dag laten zitten

deze is van een test uit 2012 maar ook al van 2014 gezien.
- GTRene
ik had laatst een flesje avn dit mee laten komen uit DLD bij een rem bestelling, was maar iets onder de 8,-eu en werkt goed, natuurlijk die P21S is nog beter (nog niet gekocht maar volgende keer eens proberen), maar wilde deze ook eens proberen, ik doe er lang mee omdat ik het maar heel af en toe gebruik (rijd ook maar weinig)
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Gaat ook prima over de hele auto, bijt niet door de lak heen of iets.328Ti schreef:Huh,Eric Z schreef:Iron x achtig spul bieden ze nu wat anders voor aan, dacht daar ooit een mail van te hebben gezien dat het uit het arrtosiment is. Maar wel goed spul ja.
die rotzooi is toch alleen maar voor alu velgen bestemd en niet over de gehele auto?
Mijn auto staat niet langs het spoor, maar toch wordt hij er echt schoner van als ik dit voor of na het kleien ook doe.
- Petrolhead Tom
Decat was gisteren al binnen dus zojuist maar even gemonteerd. Turbo spoelt 500 toeren eerder op waardoor het autootje nu vanaf 2500 toeren er behoorlijk aan sleurt. Cellfix is nog niet binnen maar na een korte proefrit van 10km nog geen lampje.
Missie geslaagd.
Missie geslaagd.
- GTRene
netjes, wel zo prettig dat snellere opspoelen van.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dat is voor daily een ideaal toerental dat de boel er al lekker aan begint te sleuren
- frank de jonge
Heerlijk!!!! En hoe is de trekkracht in de hogere toeren?
- MartijnGizmo
En belangrijker: ploft ie? 

- Petrolhead Tom
Niet meer dan daarvoor heb ik het idee.
- Petrolhead Tom
Man man man wat loopt dat ding! Net even de 230 op de teller gezien! 

- frank de jonge
- GTRene
is ook best een mooi ding, viel me positief op Zondag bij de cars & coffee.Petrolhead Tom schreef:Man man man wat loopt dat ding! Net even de 230 op de teller gezien!
- Petrolhead Tom
Pipercross cai gewonnen op eBay!
Zorgt voor dit geluid:

Zorgt voor dit geluid:
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si

- frank de jonge
Cool! Zal wellicht icm die decat nog wel wat leuker klinken kwa opspoolen van de turbo
- Petrolhead Tom
Terug uit de Eifel. Het weer in de Eifel liet zich weer eens van haar slechtste kan zien. Het was de bedoeling om vrijdag een paar rondjes ring te doen. De vooruitzichten waren goed. De hele weg zon! Overal! De hele Eifel zelfs! Geen wolkje te zien! 10 graden, genieten!
Totdat je twee kilometer van de ring verwijderd bent en het niets anders is dan mist! De mist op en rond de ring bleken een voorbode te zijn voor de rest van het weekend want de ring is het hele weekend niet open geweest.
Zaterdag dus maar naar Luxemburg gereden en zondag nog even door Bad Munstereifel gelopen. Prima te doen al viel Luxemburg wat tegen qua binnenstad. Wel lekker goedkoop tanken in Luxemburg (euro 98 voor € 1,27 de liter).
Vandaag niet echt door kunnen rijden. Vanmorgen was er niets anders dan mist en op de autobahn was het ook mega druk. Toen ik zag dat er na 150 kilometer rijden nog steeds geen blokje uit de benzinemeter was maar eens gekeken of ik, met het aanhouden van minimaal 120 kilometer per uur, zo zuinig mogelijk kon rijden.
Het eindresultaat? Na een afstand van 249 kilometer er maar 10,34 liter bij in de tank, BIZAR! 1 op 24,1 over 249 kilometer. Eat that ecoblasters.
Totdat je twee kilometer van de ring verwijderd bent en het niets anders is dan mist! De mist op en rond de ring bleken een voorbode te zijn voor de rest van het weekend want de ring is het hele weekend niet open geweest.
Zaterdag dus maar naar Luxemburg gereden en zondag nog even door Bad Munstereifel gelopen. Prima te doen al viel Luxemburg wat tegen qua binnenstad. Wel lekker goedkoop tanken in Luxemburg (euro 98 voor € 1,27 de liter).
Vandaag niet echt door kunnen rijden. Vanmorgen was er niets anders dan mist en op de autobahn was het ook mega druk. Toen ik zag dat er na 150 kilometer rijden nog steeds geen blokje uit de benzinemeter was maar eens gekeken of ik, met het aanhouden van minimaal 120 kilometer per uur, zo zuinig mogelijk kon rijden.
Het eindresultaat? Na een afstand van 249 kilometer er maar 10,34 liter bij in de tank, BIZAR! 1 op 24,1 over 249 kilometer. Eat that ecoblasters.