Maar een Frans blad heeft 'n fotosjop. Oeh wat mooi, en profil. De mooiste BMW en profil in jaren wat mij betreft.
Ik vind de 6GC niks. Geef mij de nieuwe Merc CLS maar. Maar dit ding wow wow en nog eens wow.

Klopt. Er komt keus tussen handbak en DCT.FreudeamFahren schreef:Opschakelend klinkt het als een handbak...! M-DCT dus gewoon weer een optie? Zou mooi zijn als je de keus hebt!
Een moderne E46 M3 sedan met turbo dus.Robin schreef:Klopt. Er komt keus tussen handbak en DCT.FreudeamFahren schreef:Opschakelend klinkt het als een handbak...! M-DCT dus gewoon weer een optie? Zou mooi zijn als je de keus hebt!
Hij wordt sneller, krachtiger, lichter, en zuiniger dan de huidige. R6 N55 turbo als 'basis'. Misschien ook wel 'voordeliger' aangaande het CO2 verhaal denk ik.
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=744293Back in May we first confirmed that the F80 M3 and F82 M4 would be powered by an inline 6 cylinder turbo engine and indeed we've just received these first photos of the next gen M3/M4 engine, with visual proof of the inline cylinder setup.
The F80 M3 / F82 M4 will have some good cooling of the the heated air pumping from its turbos, via components such as the air/water intercooler unit (to the right of the engine cover) feeding the cylinders with cooled air. If this setup is anything like in the M5/M6 S63Tu engine, the air is cooled by this unit right before it reaches the cylinders. There appears to be twin intake boxes and the oil cooler bracket looks to be the same as on the N54 and N55 engines.
The photos do not confirm the exact number of turbos, but the two charge pipes feeding the intercooler is a sign that it probably has at least two turbochargers. Whether a third electric turbo (rumored) lies somewhere out of sight remains to be seen.
Expect this engine to output in the ballpark of 450 horsepowers. It's been rumored to be an extensively reworked and reinforced N55 6-cylinder engine with a strengthened aluminium block with a heavily modified cylinder head. The Induction technology is said to be completely new as will be the latest bi-vanos variable valve timing. This engine may also be a reworked/enhanced version of the successor engine to the N55 (which has not yet been introduced).
The F80 M3 will no doubt be the stiffest M3 yet, and the brawny strut tower brace surely contributes to just how tightly the entire car will handle and feel.
How will this engine sound? We've just posted the latest M3 prototype videos from the Nurburgring, so have a listen @ http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=743864
To recap on the F80 M3 / F82 M4:
Lighter than current M3
Faster than current M3
More powerful than current M3
More efficient than current M3
Powered by an inline 6 cylinder turbo engine
Offered with optional or standard manual transmission
Electric Power Steering (completely reworked for precision for M3/M4)
Tires (from prototype) - Michelin Pilot Super Sport: 255/35/19 (front), 275/35/19 (rear)
Front styling to feature elements from the M6 and 1M coupe, with Air Curtain technology (our render)
Hood to feature power/vent bump
M3 Introduced late 2013 - early 2014 (concept debuts earlier)
M4 Introduced no earlier than late 2014
For more M3/M4 coverage see: http://www.bimmerpost.com/m3/f30m3/
De 320i heeft een 2,0 liter, de 320i EDE heeft de 1,6.Robin schreef:Ik dacht dat de 320i ook de N20 gedowntuned uit de 328i was?
![]()
Ik ga wel binnenkort over op NON RFT banden, De Potenza S001s blinken dan wel uit in precisie, sportiviteit(voor 'n RFT) enzo, maar zijn nog steeds knoerterhard en relatief rumoerig.
Aha, ok. Bedankt Perry.Snipe schreef:De 320i heeft een 2,0 liter, de 320i EDE heeft de 1,6.Robin schreef:Ik dacht dat de 320i ook de N20 gedowntuned uit de 328i was?
![]()
Ik ga wel binnenkort over op NON RFT banden, De Potenza S001s blinken dan wel uit in precisie, sportiviteit(voor 'n RFT) enzo, maar zijn nog steeds knoerterhard en relatief rumoerig.
snap ik! maar de 1.6THP (wat dus in de basis dezelfde motor is) heeft al bewezen een dramatisch slechte motor te zijn in de Peugeot en CitroenTristan schreef:Tja, kosten besparing. Je spreid de ontwikkelings- en productiekosten uit over meerdere merken.
Hoeft niet per se een slechte motor te zijn, maar BMW staat bekend om hun eigen ontwikkelde motoren.
Och, jezus.RVV schreef:Denkt met weemoed terug aan de tijd dat de 320i een 2.2 liter 6 cilinder onder de kap had.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten