Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Ravin ///M » 06 jul 2011, 09:05

dvh schreef:
Ravin ///M schreef:LMAO

Wat is dat in je avater Ravin ? .......... :angel:
Momenteel: een zeldzaam op benzine te vinden wish. :blink:

Marius

Bericht door Marius » 06 jul 2011, 17:31

Bert ///M3 schreef:Helemaal gelijk Maus.

Alleen staan die Grieken niet uit weelde in Athene te protesteren denk ik dan maar.
:-)

lk zou me ook helemaal suf protesteren als ik een communistisch en financieel rampzalig systeem ingetrokken werd als de EU, helaas had ik dat een dikke 15 jr geleden nog niet door. Er wordt beweerd dat het daarna beter gaat met je land, maar je moet opeens belasting af gaan dragen om mee te doen aan allerlei EU hobby's. Het is dus niet eens zozeer een enorm protest tegen de belastingverhogingen, maar meer een protest tegen de EU an sich. Het wordt ze nu door de strot geduwd, terwijl vele grieken het voor de EU allemaal prima vonden. Ze worden opeens opgezadeld met gigantische schulden (de zogenaamde steunfondsen), die de komende generatie's terug moeten gaan verdienen (wat in NL al niet eens lukt, laat staan in griekenland)
EU parlementarier Nigel Farage heeft nog wel wat mooie uitspraken in diverse youtube filmpjes:
http://www.youtube.com/results?search_q ... reece&aq=f" onclick="window.open(this.href);return false;

Er wordt ook weer beredeneerd dat het beter is geld jarenlang af te dragen om dit later weer te ontvangen als men met pensioen gaat of ziek wordt (AOW). Om nog maar niet te spreken over de inefficentie van een dergelijk systeem (het is alleen in NL al bewezen dat dit niet uitkan, naast dat pensioenfondsen moeite hebben verantwoordelijk met dat geld om te gaan) is het ook wel enorm naief om je geld aan inmiddels aardig onbetrouwbaar gebleken partijen te geven en dan te denken dat het dan wel goed komt met je pensioen/ziektenkosten.
En de partijen die voor je pensioen/ziekte uiteindelijk de faciliteiten gaan regelen worden ook niet gemotiveerd te concurreren, de pot is er immers dus waarom er niet zoveel mogelijk uit graaien.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 07 jul 2011, 09:51

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... sleven.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zucht...

Marius

Bericht door Marius » 07 jul 2011, 11:47

Ik kwam nog een vergelijking tegen in hoeverre het huidige US-klimaat overeenkomt met het communistisch manifest (de 10-planken)
http://universityofcommonsense.org/arti ... manifesto/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie de overeenkomsten met NL/EU.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jul 2011, 12:40

Robertdj schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... sleven.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zucht...
Volgens CDA-Europarlementariër Corien Wortmann ‘moet dat echt beter'. Als de streefcijfers niet gehaald worden, dan is zij ervoor om bedrijven te laten uitleggen waarom het niet gelukt is.
Mens is niet van deze planeet. What's next... minimaal 40% van de F1 coureurs moet vrouwelijk zijn?

@marius, even los van Marx zijn ideeën en hokjes. Ons overheidsbeleid van de laatste jaren wordt steeds communistischer als je goed kijkt. Vrijheden worden steeds verder ingeperkt, zowel op persoonlijk als economisch vlak.

En met partijen als de SP wordt het er niet beter op.

HansD

Bericht door HansD » 07 jul 2011, 17:15

Dat wijffie kan zoveel willen. Volgens mij heeft de politiek nog steeds niet te beslissen over particuliere bedrijven. Lekkere sanctie ook "dan is zij ervoor om bedrijven te laten uitleggen waarom het niet gelukt is.". Daar zullen ze bang van worden, kies maar; te weinig kwaliteit, ze willen kinderen, een topfunctie kun je niet parttime doen. zeg het maar.

@Maus ik zou op dit moment geen enkele partij weten die mn de bedrijven vrijlaat. De VVD valt behoorlijk tegen de laatste tijd en is ook alleen maar regulerend bezig. Op individuele vrijheid van burgers eigenlijk alleen D'66 en voor bedrijven zou ik het zo even niet weten.

Marius

Bericht door Marius » 07 jul 2011, 19:57

Maus335i schreef:@marius, even los van Marx zijn ideeën en hokjes. Ons overheidsbeleid van de laatste jaren wordt steeds communistischer als je goed kijkt. Vrijheden worden steeds verder ingeperkt, zowel op persoonlijk als economisch vlak.

En met partijen als de SP wordt het er niet beter op.
Yep, dat is precies wat ik bedoel.

ps: Bert ik quote je vaak maar dat is niet om tegen je in te gaan oid, maar meer aanhaken op.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jul 2011, 11:37

Ik zet 'm hier ff neer, bijzonder.
http://www.nu.nl/wetenschap/2560048/men ... orden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:happy birthday: x1000

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2011, 11:47

whaha...

ik ga met pensioen al op men 850ste :lol:

Robin

Bericht door Robin » 08 jul 2011, 12:08

GTRene schreef:whaha...

ik ga met pensioen al op men 850ste :lol:
LOL inderdaad, moet je nagaan. 1000 jaar geleden geboren. 1011 AD. kom je je betbetbet etc betovergrootvader tegen die net wel net niet met Jezus heeft geknikkerd....Ben je 55, slag bij Hastings(uit m'n hoofd) , paar Kruistochten erbij, je ziet Columbus terugkomen uit de nieuwe wereld een dikke 400 jaar later. 80 jarige oorlog, Franse Revolutie en Amerikaanse Onafhankelijkheid, Nappie, stoommachine, Industriele Revolutie, vliegtuig, auto, 2 wereldoorlogen, alle moderne electronica en High Tech. Maanlanding is dan opeens een klein onderdeel. Beatles uitelkaar. En dan als klap op de vuurpijl Andre Hazes ook nog dood....

:goodnight:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2011, 12:25

whaha...
denk dat je hersenen wel een probleempje krijgen als je zolang leeft, de cappaciteit van het opnemen houd een keer op, dan zit de schijf vol...
magoed tegen die tijd hebben ze vast brain inhoud wissers en of extra GB opslag modulles gemaakt van 1 of andere gel materie of zelf ontwikkelend brein :blink:

dvh

Bericht door dvh » 11 jul 2011, 23:53

http://www.nu.nl/buitenland/2562712/dro ... ereld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

'alweer' ?
Ja blijkbaar... weer hulp naar Somalie..
Maar wat een bende is het daar... Ongeloofelijk dat zo'n land niet op de kaart te zetten is en dat mensen er domweg sterven omdat er gewoon h e l e m a a l niks is..
Erg triest..

Als je zo het nieuws rond je heen leest zitten wij hier maar erg goed in NL...
Het lijkt overal wel een grote teringzooi te zijn...

Tom

Bericht door Tom » 12 jul 2011, 00:06

dvh schreef: Als je zo het nieuws rond je heen leest zitten wij hier maar erg goed in NL...
+1

HansD

Bericht door HansD » 12 jul 2011, 08:53

Als je zo het nieuws rond je heen leest zitten wij hier maar erg goed in NL...
Dat zitten we in principe ook. Het zou aardig zijn als mensen zich dat wat meer zouden realiseren. Ondanks alle -luxe- problemen die hier spelen is NL een van de beste landen ter wereld om geboren te worden, op te groeien en te leven.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 jul 2011, 09:07

+2

Ik zeur ook wel eens maar het is hier toch wel bovengemiddeld goed geregeld over het algemeen. Zolang we hier kunnen discusseren over het wel of niet kopen van een 1M Coupé in plaats van het wel of niet kunnen kopen van droog brood, dan valt het hier wel mee hehe.

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 09:49

+3 :kikker:

De Somaliers hebben 1 probleem, hoe overleef ik deze dag.

Wij hebben meerdere problemen, belastingen, stress, huishouding, alles weer duurder, hangjongeren/ouderen/wat benzine weer duurder, verrek die vakantie, jengelende kinderen. Hypotheek, huis in de verkoop(vanwege scheiding tgv een reorganisatie van een bedrijf waar 1 van de partners werkt), keeping up appearances, wanneer zijn er weer aanbiedingen bij de Appie/Lidl/Aldi? Jezus m'n wasmachine heeft kuren. In de herfst toch maar eens een schilder een offerte laten maken. En de tuin is ook 'n chaos. Een niweuwe ATB voor Jantje, dus Pietje een DS. Dingen zijn niet gratis. Verdomme komt er opeens ook nog 'n 1M ' in de aanbieding' en ik was al aan 't sparen voor 'n 458. Laat maar. Verrek regent 't ook nog bij 16 graden gvd in de zomer. Ik wil emigreren waar 't lekker warm is...
Hart en vaatziekten, hersenbloedingen en kanker heb ik nog niet eens meegenomen in dit verhaaltje. Leed is leed ook hier. Bureaucratie, betutteling, ambtenarij en dat een stelletje Bulgaren je tent leegroven ook niet.

:banging:

(dus zijn er hier in NL en de Westerse wereld nog wel eens mentale problemen bij de mensen, weten we)

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2011, 10:26

yep...voor beide.

inderdaad wel triest dat van Somalie, terwijl in de hoofdsteden die oorlogen zijn van bendes en leiders e.d.

Zou mooi zijn als er eens beter en meer werkzame tijd besteed wordt aan die landen zoals als ook laatst in het nieuws was van zo'n man die overal bronnen maakt/slaat en de landschappen weer "groen" maakt heel bijzonder wat die man/team al voor elkaar heeft gekregen.
maja dat moet dus op veel grotere schaal gebeuren.
Het lijkt zo simpel en kost in verhouding niet veel, bovendien kunnen landen die investeren bv mineralen die in de grond zitten gebruiken als een soort "vergoeding" en/of om zo die landen nog beter onafhankelijk te maken en daar meer opzetten.

maja vaak zit je dus in dat soort landen met leiders waar je niet blij van wordt...
in theorie zou je die omver moeten werpen en tijdelijk andere mensen neerzetten tot er een betrouwbaar team samengesteld is om die landen de goede en eerlijke kant op te sturen...maja, dat zal niet snel gaan.

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 10:31

Tja, Ik herinner me 'Haiti'nog anderhalf jaar geleden. Door corruptie en shit komt van dat land nog niks terecht, en we hebben zoveel gegeven als Nederlander ook....

Misschien wil 'Mother Earth'wel gewoon dat dat stukje onleefbaar wordt/is. En dat die bevolking/Nomaden gewoon weg moeten trekken, hoe moeilijk/onmogelijk dat ook mag zijn. Darwinism ?

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2011, 10:53

vaak zijn dat soort omstandigheden ook te groot geworden om goed aan te pakken en mensen leven al te lang op die manier om te kunnen veranderen als ze daar blijven... en of komt ook nog een geloof om de hoek kijken of zo'n incompetente leider.
der zouden dan heel groot uitgewerkte plannen moeten komen die een ieder en alles erbij betrekt...
een heel nieuw land opzetten in het "oude" land.

ga daar maar eens aan staan...het kan maar dan moeten vele overheden samenwerken en zeer goede plannen hebben en tussentijdse oplossingen en banen etc etc etc.

het gaat tot nu toe vaak anders...
bv het land heeft honger, ow dan sturen we wat voedsel en klaar...dus zonder de onderliggende problemen waardoor het kwam bv, goed op te lossen.

ga der maar eens aan staan, het kan in theorie maar dan moeten vele hoge heren/dames het samen eens worden en echt aanpakken en eventueel tijdelijk de macht van die landen/situaties overnemen, maja al die regels overal en axis of evel :wink:

HansD

Bericht door HansD » 12 jul 2011, 17:40

En dat die bevolking/Nomaden gewoon weg moeten trekken, hoe moeilijk/onmogelijk dat ook mag zijn.
Die bevolking wil ook wel graag weg naar een betere plek maar 'het westen' houdt de grenzen goed gesloten :wink:

Verder eens dat er erg weinig structurele opbouw is in zulk soort landen, vaak alleen noodhulp die dan voor een groot deel verdwijnt in zakken die het absoluut niet gebruiken voor de opbouw van hun land.

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 17:44

HansD schreef:
En dat die bevolking/Nomaden gewoon weg moeten trekken, hoe moeilijk/onmogelijk dat ook mag zijn.
Die bevolking wil ook wel graag weg naar een betere plek maar 'het westen' houdt de grenzen goed gesloten :wink:

Verder eens dat er erg weinig structurele opbouw is in zulk soort landen, vaak alleen noodhulp die dan voor een groot deel verdwijnt in zakken die het absoluut niet gebruiken voor de opbouw van hun land.
Afrika is groot genoeg, een oom van me heeft jaren in Guinee Bisau, Nigeria en Jemen gewoond. Dus niet meteen beginnen over vertrekken naar EU ofzo.Het is hier namelijk nogal wat krapper dan daaro. Da's te makkelijk dus.Maar om mij/iemand weer 'n schuldgevoel aan te praten wat je toch niet lukt, want ik weet wel beter :D BTw één van m'n vrouws beste vriendinnen komt uit Rwanda, voor de goede orde. Schat van 'n meid.Topper. :thumbup:

Marius

Bericht door Marius » 12 jul 2011, 18:06

HansD schreef:
Die bevolking wil ook wel graag weg naar een betere plek maar 'het westen' houdt de grenzen goed gesloten :wink: .
Niet alleen voor de mensen. Ook voor hun veel goedkopere handel. Ondertussen proberen we op allerlei onmogelijke manieren de markten hier af te schermen, en geven hier subsidie's op zaken die helemaal niet uitkunnen (landbouw bv). Om onszelf dan maar een goed gevoel te geven sturen we af en toe wat geld (wat we helemaal niet hebben, staatschuld/geldrukkerij nederlands/europese bank -> inflatie) naar de 'arme landen', die we dus zelf kunstmatig arm houden door ze af te schermen van de wereldmarkten.
Laatst gewijzigd door Marius op 12 jul 2011, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Marius

Bericht door Marius » 12 jul 2011, 18:15

GTRene schreef:vaak zijn dat soort omstandigheden ook te groot geworden om goed aan te pakken en mensen leven al te lang op die manier om te kunnen veranderen als ze daar blijven... en of komt ook nog een geloof om de hoek kijken of zo'n incompetente leider.
der zouden dan heel groot uitgewerkte plannen moeten komen die een ieder en alles erbij betrekt...
een heel nieuw land opzetten in het "oude" land.

ga daar maar eens aan staan...het kan maar dan moeten vele overheden samenwerken en zeer goede plannen hebben en tussentijdse oplossingen en banen etc etc etc.

het gaat tot nu toe vaak anders...
bv het land heeft honger, ow dan sturen we wat voedsel en klaar...dus zonder de onderliggende problemen waardoor het kwam bv, goed op te lossen.

ga der maar eens aan staan, het kan in theorie maar dan moeten vele hoge heren/dames het samen eens worden en echt aanpakken en eventueel tijdelijk de macht van die landen/situaties overnemen, maja al die regels overal en axis of evel :wink:
Je suggereert eigenlijk dat de probleemsituatie's in veel landen veroozaakt worden door wanbestuur. En je oplossing is vervolgens andere politici het op te laten lossen door het bestuur over te nemen. Ik zie eerder een trend dat de problemen juist per definitie veroorzaakt worden door wanbestuur/politici. Om dan hetzelfde type figuren ook de problemen weer op te gaan lossen lijkt me niet echt een oplossing.
Zolang het dwang blijft hoe er bestuurt wordt en 'bestuurders' die dwang uitoefenen, en daar is ook in NL sprake van, zal er geen oplossing komen want dan gebeurt het niet vrijwillig. Het is veel te verleidelijk om te denken dat het dan allemaal wel weer goed zal komen. Een beetje het Obama idee, 'change' hahahaha, uiteindelijk voert die man meer oorlog dan bush en nemen de tekorten in rapper tempo toe, stijgen de belastingen, etc etc. Het kan niet uit om te denken dat door meer bestuur en regels een land te redenn/regelen is. Dat is in de geschiedenis al vaak genoeg bewezen.

Ja we hebben het goed in NL, een gigantische staatschuld, een munt die aan hevige inflatie onderhevig is, de zorg die niet meer te betalen is, pensioenfondsen die omvallen, we maken deel uit van een staatsvorm (EU) die financieel op omvallen staat waardoor wij en onze kinderen nog tijden met schulden blijven zitten, etc etc. Het lijkt me verstandiger om vooruit te kijken en niet nu te denken dat alles koek en ei is.

HansD

Bericht door HansD » 12 jul 2011, 19:37

Afrika is groot genoeg, een oom van me heeft jaren in Guinee Bisau, Nigeria en Jemen gewoond. Dus niet meteen beginnen over vertrekken naar EU ofzo
Even ter info, verreweg de meeste vluchtelingen worden lokaal in omringende landen opgevangen en komen helemaal niet naar de EU. Echter als die omringende landen het economisch en ontwikkelingstechnisch ook niet al te best doen lijkt het me redelijk evident dat dat niet een structurele oplossing is.
in Pakistan zijn er 710 vluchtelingen voor elke dollar BNP per inwoner, Duitsland huisvest slechts zeventien vluchtelingen voor elke dollar BNP per inwoner. Bijna de helft van alle vluchtelingen resideert in een land met een BNP per inwoner lager dan drieduizend dollar.
Ondanks alle herrie in Europa stelt het vluchtelingenprobleem hier nog weinig tot niets voor vergeleken met andere landen. Ik zeg niet dat we iedereen op kunnen vangen maar onderstaande cijfers zetten het probleem wel even in perspectief.

http://www.unhcr.org/4dfa11499.html
Pag 5

Samenvatting van UNHCR rapport
http://www.mo.be/artikel/een-vluchtelin ... en-te-veel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jul 2011, 11:12

Nog even over dat communisme gesproken:

http://www.l1.nl/content/5328566/sp_zig ... t_verlagen" onclick="window.open(this.href);return false;
SP: Ziggo moet prijs abonnement verlagen

Volgens de SP moet Ziggo bij het verminderen van het aantal analoge tv-zenders ook de prijs van een kabelabonnement aanpassen.

Tweede Kamerlid Jasper van Dijk stelde hierover dinsdag Kamervragen aan minister Marja van Bijsterveldt, die gaat over de media.
Nogal van de pot gerukt. Kamervragen omdat een commercieel bedrijf bepaalde besluiten maakt die ze niet aanstaat?! Waar haal je in hemelsnaam het IQ vandaan om te denken dat dit overheidsmatig opgelost moet worden. Bijsterveldt reageerde dan ook terecht met dat zij geen invloed heeft op het prijsbeleid van een commercieel bedrijf. Zou wat wezen....

Plaats reactie