Momenteel: een zeldzaam op benzine te vinden wish.dvh schreef:Ravin ///M schreef:LMAO
Wat is dat in je avater Ravin ? ..........

Momenteel: een zeldzaam op benzine te vinden wish.dvh schreef:Ravin ///M schreef:LMAO
Wat is dat in je avater Ravin ? ..........
Bert ///M3 schreef:Helemaal gelijk Maus.
Alleen staan die Grieken niet uit weelde in Athene te protesteren denk ik dan maar.
Robertdj schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... sleven.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zucht...
Mens is niet van deze planeet. What's next... minimaal 40% van de F1 coureurs moet vrouwelijk zijn?Volgens CDA-Europarlementariër Corien Wortmann ‘moet dat echt beter'. Als de streefcijfers niet gehaald worden, dan is zij ervoor om bedrijven te laten uitleggen waarom het niet gelukt is.
Yep, dat is precies wat ik bedoel.Maus335i schreef:@marius, even los van Marx zijn ideeën en hokjes. Ons overheidsbeleid van de laatste jaren wordt steeds communistischer als je goed kijkt. Vrijheden worden steeds verder ingeperkt, zowel op persoonlijk als economisch vlak.
En met partijen als de SP wordt het er niet beter op.
LOL inderdaad, moet je nagaan. 1000 jaar geleden geboren. 1011 AD. kom je je betbetbet etc betovergrootvader tegen die net wel net niet met Jezus heeft geknikkerd....Ben je 55, slag bij Hastings(uit m'n hoofd) , paar Kruistochten erbij, je ziet Columbus terugkomen uit de nieuwe wereld een dikke 400 jaar later. 80 jarige oorlog, Franse Revolutie en Amerikaanse Onafhankelijkheid, Nappie, stoommachine, Industriele Revolutie, vliegtuig, auto, 2 wereldoorlogen, alle moderne electronica en High Tech. Maanlanding is dan opeens een klein onderdeel. Beatles uitelkaar. En dan als klap op de vuurpijl Andre Hazes ook nog dood....GTRene schreef:whaha...
ik ga met pensioen al op men 850ste
+1dvh schreef: Als je zo het nieuws rond je heen leest zitten wij hier maar erg goed in NL...
Het lijkt overal wel een grote teringzooi te zijn...
Dat zitten we in principe ook. Het zou aardig zijn als mensen zich dat wat meer zouden realiseren. Ondanks alle -luxe- problemen die hier spelen is NL een van de beste landen ter wereld om geboren te worden, op te groeien en te leven.Als je zo het nieuws rond je heen leest zitten wij hier maar erg goed in NL...
Het lijkt overal wel een grote teringzooi te zijn...
Die bevolking wil ook wel graag weg naar een betere plek maar 'het westen' houdt de grenzen goed geslotenEn dat die bevolking/Nomaden gewoon weg moeten trekken, hoe moeilijk/onmogelijk dat ook mag zijn.
Afrika is groot genoeg, een oom van me heeft jaren in Guinee Bisau, Nigeria en Jemen gewoond. Dus niet meteen beginnen over vertrekken naar EU ofzo.Het is hier namelijk nogal wat krapper dan daaro. Da's te makkelijk dus.Maar om mij/iemand weer 'n schuldgevoel aan te praten wat je toch niet lukt, want ik weet wel beterHansD schreef:Die bevolking wil ook wel graag weg naar een betere plek maar 'het westen' houdt de grenzen goed geslotenEn dat die bevolking/Nomaden gewoon weg moeten trekken, hoe moeilijk/onmogelijk dat ook mag zijn.![]()
Verder eens dat er erg weinig structurele opbouw is in zulk soort landen, vaak alleen noodhulp die dan voor een groot deel verdwijnt in zakken die het absoluut niet gebruiken voor de opbouw van hun land.
Niet alleen voor de mensen. Ook voor hun veel goedkopere handel. Ondertussen proberen we op allerlei onmogelijke manieren de markten hier af te schermen, en geven hier subsidie's op zaken die helemaal niet uitkunnen (landbouw bv). Om onszelf dan maar een goed gevoel te geven sturen we af en toe wat geld (wat we helemaal niet hebben, staatschuld/geldrukkerij nederlands/europese bank -> inflatie) naar de 'arme landen', die we dus zelf kunstmatig arm houden door ze af te schermen van de wereldmarkten.HansD schreef:Die bevolking wil ook wel graag weg naar een betere plek maar 'het westen' houdt de grenzen goed geslotenEn dat die bevolking/Nomaden gewoon weg moeten trekken, hoe moeilijk/onmogelijk dat ook mag zijn..
Je suggereert eigenlijk dat de probleemsituatie's in veel landen veroozaakt worden door wanbestuur. En je oplossing is vervolgens andere politici het op te laten lossen door het bestuur over te nemen. Ik zie eerder een trend dat de problemen juist per definitie veroorzaakt worden door wanbestuur/politici. Om dan hetzelfde type figuren ook de problemen weer op te gaan lossen lijkt me niet echt een oplossing.GTRene schreef:vaak zijn dat soort omstandigheden ook te groot geworden om goed aan te pakken en mensen leven al te lang op die manier om te kunnen veranderen als ze daar blijven... en of komt ook nog een geloof om de hoek kijken of zo'n incompetente leider.
der zouden dan heel groot uitgewerkte plannen moeten komen die een ieder en alles erbij betrekt...
een heel nieuw land opzetten in het "oude" land.
ga daar maar eens aan staan...het kan maar dan moeten vele overheden samenwerken en zeer goede plannen hebben en tussentijdse oplossingen en banen etc etc etc.
het gaat tot nu toe vaak anders...
bv het land heeft honger, ow dan sturen we wat voedsel en klaar...dus zonder de onderliggende problemen waardoor het kwam bv, goed op te lossen.
ga der maar eens aan staan, het kan in theorie maar dan moeten vele hoge heren/dames het samen eens worden en echt aanpakken en eventueel tijdelijk de macht van die landen/situaties overnemen, maja al die regels overal en axis of evel
Even ter info, verreweg de meeste vluchtelingen worden lokaal in omringende landen opgevangen en komen helemaal niet naar de EU. Echter als die omringende landen het economisch en ontwikkelingstechnisch ook niet al te best doen lijkt het me redelijk evident dat dat niet een structurele oplossing is.Afrika is groot genoeg, een oom van me heeft jaren in Guinee Bisau, Nigeria en Jemen gewoond. Dus niet meteen beginnen over vertrekken naar EU ofzo
Ondanks alle herrie in Europa stelt het vluchtelingenprobleem hier nog weinig tot niets voor vergeleken met andere landen. Ik zeg niet dat we iedereen op kunnen vangen maar onderstaande cijfers zetten het probleem wel even in perspectief.in Pakistan zijn er 710 vluchtelingen voor elke dollar BNP per inwoner, Duitsland huisvest slechts zeventien vluchtelingen voor elke dollar BNP per inwoner. Bijna de helft van alle vluchtelingen resideert in een land met een BNP per inwoner lager dan drieduizend dollar.
Nogal van de pot gerukt. Kamervragen omdat een commercieel bedrijf bepaalde besluiten maakt die ze niet aanstaat?! Waar haal je in hemelsnaam het IQ vandaan om te denken dat dit overheidsmatig opgelost moet worden. Bijsterveldt reageerde dan ook terecht met dat zij geen invloed heeft op het prijsbeleid van een commercieel bedrijf. Zou wat wezen....SP: Ziggo moet prijs abonnement verlagen
Volgens de SP moet Ziggo bij het verminderen van het aantal analoge tv-zenders ook de prijs van een kabelabonnement aanpassen.
Tweede Kamerlid Jasper van Dijk stelde hierover dinsdag Kamervragen aan minister Marja van Bijsterveldt, die gaat over de media.