Nou, auto is opgehaald door de Belgen. Geschikte kerels en geen probleem daar, maar ik heb nog een kleine 3500 euro tegoed. Ik dacht het geregeld te hebben met VWE, maar als ik een partij niet kan aanraden in deze zijn zij het wel en meer specifiek hun servicepunt in Barneveld. Kan niet hebben ze daar uitgevonden denk ik. Bij binnenkomst voor het regelen van exportpapieren, kenteken, verzekering én de bpm overnameservice was zo'n beetje de eerste opmerking kan niet. Van tevoren had ik al meerdere malen contact gehad met het hoofdkantoor van VWE en alles was geen probleem, maar aangekomen in Barneveld leek alles mis te gaan. Uiteindelijk moesten we na een uurtje terugkomen dus ik heb de mannen uitgenodigd voor een lunch en bij terugkomst was de dame achter de balie te lui om achter haar bureau vandaan te komen en weer even navraag te doen aangezien er nog geen antwoord was.
Ik ben daarom zelf maar weer gaan bellen met het hoofdkantoor en daar gaven ze aan dat ze bericht van de belastingdienst gekregen hadden dat er geen bpm over de auto betaald was.. Jaja, die 6200 euro destijds was ff niks die ik direct heb mogen aftikken. Uiteindelijk bewijs van betaling gegeven aan ze en op het hoofdkantoor zouden ze dat weer checken met de belastingdienst maar uiteindelijk was het antwoord (tja, het is vrijdag) dat het antwoord pas maandag zou komen.
Nu, dan valt de bpm overnameservice niet meer te regelen, want daar moeten de mannen zelf voor aanwezig zijn..
We hebben dus maar de kentekenplaten, papieren en verzekering geregeld zodat de auto iig meegenomen kon worden alleen blijf ik dus nu met het risico van de bpm zitten.
Naast dat ik dus nu even moet afwachten of alles gaat lukken, stond ik daar toch mooi voor aap bij de Belgen daar ik had gezegd dat alles geregeld was en hebben ze uiteindelijk een vertraging van 3 uur opgelopen.
De auto is wel in goede handen (letterlijk en figuurlijk) en het zijn echte autoliefhebbers