Mooi overzicht!Joy schreef:@Joostt, F/R balance: 57/43 %
Nog redelijk goed al ligt het toch 14% uit elkaar. Je cross-weights zitten wel goed. Een standaard 325i E30 zonder aanpassingen doet 54% voor en 46% achter. Je zult waarschijnlijk het onderstel iets meer moeten finetunen om het onderstuur eruit te krijgen. Mijn 318is had zo goed als 50/50 verdeling. Dat is iets wat je absoluut merkt in hoe de auto een bocht wil pakken. Mijn M3 zit rond de 54/46 en die stuurt gewoon minder goed in.
Een paar andere setups:
1988 e30m3, euro s50b30, no a/c, no driver.
full tank of gas, no weight reduction, stock seats, full interior.
2846lbs 54.3%f 45.7%r
1991 e30 318is, aluminum m52 2.8, no ac, no driver.
full tank of gas, no weight reduction, vader seats, full interior.
2684lbs 53.4%f 46.7%r
1990 e30 325i, s50, no ac, no driver.
full tank of gas, no weight reduction ((still has trunk sound deadening), light floor mount seats, full interior.
2844lbs 52.3%f 47.3%r
1988 e30m3 s14, no ac, no driver.
full tank of gas, a/n cf, floor mount fixed back seats, no rear seats, roll bar.
2810lbs 51.2%f 48.8%r
Ik moet hem nog gaan afstellen dus volgens mij kan ik het nog stukken beter krijgen. Ik denk dat ik op iedere stoel 70kg gooi, omdat ik veelkans vaak met iemand erlangs ga rijden. Geen idee wat het gaat doen met het gewicht op de achteras, daar ben ik zeer benieuwd naar.
Tot nu toe op de openbare weg heb ik nog geen een keer onderstuur gehad, en ik heb hem een paar keer echt de bocht in gehoekt. Dit komt ook doordat ik voor max negatief camber heb gezet.