De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
JP

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door JP » 30 mei 2024, 14:09

Arthur schreef: 30 mei 2024, 14:06 Ik heb een brede interesse :coffee:

Maar ik heb liever deze: https://vandenbrug.nl/occasions/volkswa ... lack-style
Scheelt niet veel met die uit Apeldoorn :ongeveer als:

Geruchten gaan dat de 8.5 R ook standaard 333pk krijgt. Daar gaat je speciale “333” uitvoering dan :coffee:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 mei 2024, 14:10

Detail :coffee:

Is deze witte een ‘speciale uitvoering’ dan?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 30 mei 2024, 14:13

Al die 8R hebben toch 333pk?

HSR

Bericht door HSR » 30 mei 2024, 14:26

Arthur schreef: 30 mei 2024, 14:06 Ik heb een brede interesse :coffee:

Maar ik heb liever deze: https://vandenbrug.nl/occasions/volkswa ... lack-style
72 duizend euro. Hahaha goddamn, ik moest echt ff hardop lachen toen ik de prijs zag. :lol: :lol: :lol: :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 30 mei 2024, 14:29

Eens, maar het is wat het is (cliché) tegenwoordig met die prijzen.

JP

Bericht door JP » 30 mei 2024, 14:34

Ja, kun je nagaan als zelfs ik de VW-modellen al niet meer bij kan houden. Was in de veronderstelling dat die witte een R333 was, ooit eens speciaal topmodel van het uitzwaaimodel, maar het kan best zijn wat Frank ongeveer schrijft..... de allerallerallerallerlaatste serie kwam volgens mij ook standaard ja met 333pk......

Ach wat is duur..... heb eens gekeken voor een jonge laatste model RS3. Dat gaat hélemaal nergens meer over......maar wel 400pk

Zed240

Bericht door Zed240 » 06 jun 2024, 23:10

Na weer eens een hoop auto's in een Excel vergelijken te hebben en het gezeik met m'n huidige auto, tot de conclusie gekomen, dat een jonge, net wat minder spannende auto waarschijnlijk beter is voor m'n bloeddruk.

Afbeelding

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =383973654

Zoiets overweeg ik toch wel vrij serieus. <20kkm en toch 15k onder de nieuwprijs. 1-2 jaartjes garantie er op, en vrijwel alle opties. Heeft iemand hier redenen voor me om het niet te doen, afgezien van het verschrikkelijke imago en de onpraktische infotainmentbediening?

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 06 jun 2024, 23:15

De verzekeringspremie? Heeft JP wel eens iets over geschreven dacht ik?

JP

Bericht door JP » 06 jun 2024, 23:20

Die 167gram uitstoot zou ik even navragen. Kan nog wel eens een stuk verschillen onderling met de modellen. Dit is een van de eerst VIII, die wel wat technische als in multimedia opstartperikelen gehad hebben? Latere modellen is dit allemaal toch flink aangepakt. Garantie vanaf nieuw is 2 jaar met uitbreiding mogelijk tot 5, na eerste zulassung en dan tot 50-80 of 100kkm.

Ik was al aan het tikken;

Premie kan per verzekering wel eens verschillen, ik heb wel eens gehad dat ik als bestuurder onder de 40 (no typo) geen GTi icm dsg kon verzekeren ondanks 17-18jaar schadevrij. Ik zou sowieso de laatste tijd Nationale Nederlanden adviseren. Die zijn nog redelijk met de premies. Was voorheen van de ANWB maar die zijn de laatste jaren ook wat doorgeslagen met de premies

Zed240

Bericht door Zed240 » 06 jun 2024, 23:26

Thanks voor de input.

Ik woon in Duitsland, hier is de verzekering gelukkig geen probleem (zelfs verrassend goedkoop, een Golf 7 is duurder...). Multimedia kan bij mij wel echt voor ergernis zorgen, en ik vraag me af of ik het niet te saai ga vinden. Anderzijds rij ik 90% snelweg, dat wordt in geen enkele auto echt spannend, en dan is ACC etc wel fijn.

JP

Bericht door JP » 06 jun 2024, 23:33

Regelmatig krijgen ze gewoon nog gratis OTA updates. Had er deze week ook nog 1. Onder het rijden laat je ‘m updaten, stop je dan gaat die later weer verder.
In Duitsland waren deze veel in de lease mits lage km’s.

Arthur

Bericht door Arthur » 07 jun 2024, 09:29

Hij staat bij een Duitse VW dealer, die kan de software toch zo voor je updaten dan? En neem aan dat je dan merkdealer garantie krijgt van 2 jaar, dus da's ook fijn. Wat ik niet fijn vond aan de (A)CC van VAG is dat het adatieve gedeelte niet uitschakelbaar is. Ik had bij slecht weer vaak last van een vervuilde radar en dan kon de auto helemaal niet meer op de CC. Bijzonder onhandig.

Zed240

Bericht door Zed240 » 07 jun 2024, 23:55

Arthur schreef: 07 jun 2024, 09:29 Hij staat bij een Duitse VW dealer, die kan de software toch zo voor je updaten dan? En neem aan dat je dan merkdealer garantie krijgt van 2 jaar, dus da's ook fijn. Wat ik niet fijn vond aan de (A)CC van VAG is dat het adatieve gedeelte niet uitschakelbaar is. Ik had bij slecht weer vaak last van een vervuilde radar en dan kon de auto helemaal niet meer op de CC. Bijzonder onhandig.
Dat is dus een beetje mijn gedachte. Mooi de komende één à twee jaar geen gezeik.

ACC is wel een dingetje. Heb het tot nu toe in een Octavia en een A6 gehad, was er in beide vallen van te spreken. Eerlijk is eerlijk, autorijden wordt er doodsaai van, maar op de snelweg is het verdomd praktisch.

Ik zal eerdaags eens naar de VW-dealer gaan. Gewoon eens kijken en proefzitten. Mijn hart slaat niet op hol van een Golf, maar soms (heel soms) neemt het verstand het over. :lol:

Kadett

Bericht door Kadett » 08 jun 2024, 05:23

Zed240 schreef: 06 jun 2024, 23:10 Na weer eens een hoop auto's in een Excel vergelijken te hebben en het gezeik met m'n huidige auto, tot de conclusie gekomen, dat een jonge, net wat minder spannende auto waarschijnlijk beter is voor m'n bloeddruk.

Afbeelding

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =383973654

Zoiets overweeg ik toch wel vrij serieus. <20kkm en toch 15k onder de nieuwprijs. 1-2 jaartjes garantie er op, en vrijwel alle opties. Heeft iemand hier redenen voor me om het niet te doen, afgezien van het verschrikkelijke imago en de onpraktische infotainmentbediening?
Hij staat nog in de grondverf :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 08 jun 2024, 07:06

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jun 2024, 09:11

Zed240 schreef: 07 jun 2024, 23:55
Arthur schreef: 07 jun 2024, 09:29 Hij staat bij een Duitse VW dealer, die kan de software toch zo voor je updaten dan? En neem aan dat je dan merkdealer garantie krijgt van 2 jaar, dus da's ook fijn. Wat ik niet fijn vond aan de (A)CC van VAG is dat het adatieve gedeelte niet uitschakelbaar is. Ik had bij slecht weer vaak last van een vervuilde radar en dan kon de auto helemaal niet meer op de CC. Bijzonder onhandig.
Dat is dus een beetje mijn gedachte. Mooi de komende één à twee jaar geen gezeik.

ACC is wel een dingetje. Heb het tot nu toe in een Octavia en een A6 gehad, was er in beide vallen van te spreken. Eerlijk is eerlijk, autorijden wordt er doodsaai van, maar op de snelweg is het verdomd praktisch.

Ik zal eerdaags eens naar de VW-dealer gaan. Gewoon eens kijken en proefzitten. Mijn hart slaat niet op hol van een Golf, maar soms (heel soms) neemt het verstand het over. :lol:
Tja, er wordt altijd wel lachend gedaan over VAG maar een Golf GTI is gewoon een leuke auto hoor. Nee, wss geen circuitbrander maar dat zijn zoveel auto's niet. Heb verschillende snelle Golfjes gehad en eigenlijk was ik er altijd wel tevreden over (behalve de Golf4 GTI) en kijk altijd nog met een schuin oog naar een GTI of R. Daarbij is de Golf nog altijd herkenbaar als Golf, meer evolutie dan revolutie. Je kunt dat saai noemen. En het rijdt, voor de doorsnee chauffeur, gewoon prima en best leuk. Dus als ik nu een hatch van dit formaat ging kopen ging ik 100% voor een Golf GTI of R.

JP

Bericht door JP » 09 jun 2024, 12:39

ACC-issues herken ik niet, eerlijk. Ik zet de afstand altijd op 'kleinst' en dat is echt al minder dan 1 sec aka steenslagafstand.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 jun 2024, 13:26

Ik praat dan over 2017, een nieuwe Tiguan destijds. Overbuurman met een Passat herkent het probleem ook. Speelde vooral in de koude(re) maanden.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 09 jun 2024, 13:44

Was dat de ACC sensor achter het logo? Ik heb het onderin de bumper (Octavia 2015) en geen last van een vervuilde sensor. Ik vind het wel irritant dat je het niet uit kan zetten zonder dat de CC ook uitgeschakeld wordt.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 jun 2024, 13:52

Klopt, logo was/is de sensor. En niet uit kunnen zetten is idd irritant. Bij BMW kun je alle standen ook afzonderlijk instellen. Dus simpele CC, afstand CC en afstand CC inclusief stuurcorrectie etc. Volgens mij kan ik hem zelfs de snelheidsborden laten gebruiken, alleen nog nooit gebruikt. Je kunt zelfs een km correctie ingeven (maar dat kan mss ook wel bij VAG?). Dus als de GPS snelheid op de teller afwijkt, bv 80 is 82 op de teller, dan geef je die afwijking in in de Idrive. Als dan in je dash het snelheidsbord 80 aangeeft en je op 'set' drukt en dan gaat de CC naar 82.

JP

Bericht door JP » 09 jun 2024, 14:02

Travel Assist is als die de ACC aan de borden aanpast. Nooit gebruikt :coffee: en dat de ACC inhoudt als je rechts wil inhalen....zo vervelend, 1 tikje op het gas en je overrulet het systeem en de ACC gaat er rechts voorbij (bij blokmarkeringen alleen uiteraard) :angel:
"Vroeger" wel eens iets gelezen dat je afstanden in de ACC nog korter kan zetten met VAGcom, voor de diehard bumperklever, of dat ook nog kan bij de laatste modellen ? :hmmm:
Lijkt me trouwens dat een slimme wikid best ook via datzelfde VAGcom je die ACC kan afkoppelen van de gewone CC. Je kan daar best veel mee

https://www.vcds-coding.nl/auto/golf-8-2020/

EricYellow

Bericht door EricYellow » 23 jun 2024, 23:29

Geen idee of hij al voorbij is gekomen, maar is iemand bekend met deze auto?

https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... rift-450pk

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 03 jul 2024, 08:18

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... nt=app_ios

Koopje is een groot woord, maar vind dit geen dure F10 met 6cil. Km stand ook netjes. Scheur in voorruit via de verzekeraar.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 jul 2024, 10:47

10k lijkt idd niet veel voor een F10. Toch alweer 14 jaar oud.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 03 jul 2024, 10:51

Jazeker waar, blijft een oud ding. Maar daarom misschien ook wel interessanter om een jaartje te bewaren en volgend jaar over te zetten op de zaak.

Plaats reactie