Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 28 aug 2023, 14:04

Alles met die kerel bij de verzekering(en)ingediend... maar hij krijgt dus de volle laag op zn eigen bankrekening uiteindelijk?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26842
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn_bmw » 28 aug 2023, 14:13

Knot schreef: 28 aug 2023, 14:04 Alles met die kerel bij de verzekering(en)ingediend... maar hij krijgt dus de volle laag op zn eigen bankrekening uiteindelijk?
Volgens mij Duits kenteken die Polo? Wellicht wel gewoon verzekerd dan.

In NL als verzekering iets uitsluit (zoals de ring) keert verzekering wel uit aan de tegenpartij als er schade met schuld is maar komt daarna idd tot in lengte van dagen geld bij jou terugvorderen op je bankrekeningen. Dat is ook wat o.a. Fabian bedoeld met het hier gestelde rest van je leven betalen... zo'n verzekeringsmaatschappij vergeet het niet en blijft claimen tot zo alles terug hebben.


Beste klapper Djessey, gelukkig ben je er relatief goed uitgekomen :thumbup:

Online
Richardt.
Berichten: 6510
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Richardt. » 28 aug 2023, 14:20

In NL kun je persoonlijk failliet verklaard worden onder bepaalde voorwaarden, waarna je weer met het schone lei begint dacht ik. Zo'n verzekeringsclaim blijft dan gewoon in stand?

@ Djessey, de eerste foto's zien er heftiger uit dan de foto's van de schade. Gelukkig dat het voor jou mee viel en je toch ook nog de nodige rondes hebt kunnen maken :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26842
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn_bmw » 28 aug 2023, 14:27

Richardt. schreef: 28 aug 2023, 14:20 In NL kun je persoonlijk failliet verklaard worden onder bepaalde voorwaarden, waarna je weer met het schone lei begint dacht ik. Zo'n verzekeringsclaim blijft dan gewoon in stand?
De wettelijke schuldsanering (Wsnp)
Voor toelating tot de Wsnp gelden de volgende eisen:

Het moet duidelijk zijn dat u zich tijdens de Wsnp aan de regels zult houden.
U spant zich in voor een zo hoog mogelijk inkomen.
U mag de voorgaande 3 jaar geen schulden hebben gemaakt die verwijtbaar zijn.
U mag geen schulden hebben als gevolg van strafrechtelijke veroordelingen.
U moet minimaal 1 jaar een stabiele thuissituatie hebben (als u daarvoor bijvoorbeeld een verslaving hebt gehad)
Dikgedrukte, ben bang dat zo'n verzekeringsclaim onder verwijtbaar valt je ben immers willens en wetens zelf het risico aan gegaan.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4481
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door sitechris » 28 aug 2023, 15:35

Ik ga ook niet meer de baan op met TF. Risico simpelweg te groot. En wat @markk zegt: de wegen eromheen zijn ook leuk en kijken idem dito. Of leuk rondje met de Ringtaxi van Hyundai. Leuk en betaalbaar.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2858
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 28 aug 2023, 15:57

Djessey schreef: 28 aug 2023, 13:28 Ik vond het wel een interessante discussie dus ben zelf even op onderzoek uitgegaan
Afbeelding
Afbeelding

Had ff een WRC Polo die zich kneiter hard verremde, de muur inging en mij ff een kopstoot gaf :bag:
Pff niet best inderdaad. had het filmpje ook al gezien. Heb je de schade wel laten taxeren voordat je de rommel weer recht hebt gemaakt?

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2189
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Djessey » 28 aug 2023, 16:02

Jan Terwolde schreef: 28 aug 2023, 15:57
Djessey schreef: 28 aug 2023, 13:28 Ik vond het wel een interessante discussie dus ben zelf even op onderzoek uitgegaan
Afbeelding
Afbeelding

Had ff een WRC Polo die zich kneiter hard verremde, de muur inging en mij ff een kopstoot gaf :bag:
Pff niet best inderdaad. had het filmpje ook al gezien. Heb je de schade wel laten taxeren voordat je de rommel weer recht hebt gemaakt?
Nee niet laten taxeren, ik heb er foto's van. Als ze in discussie willen gaan over een draagarm van 100 euro (die ik al heb vervangen) of spoorstang van 15 euro, dan kan me dat geen reet schelen. Maar heb ik wel nog de hele middag rondjes kunnen rijden, zo'n weekend is duur zat om op te zetten dus je gooit zo 1000 euro weg als je vervolgens niet meer gaat rijden. (ivm jaarkaart en alles).

En dat het plaatwerk beschadigd is...tsja, Lijkt me niet echt discussie over mogelijk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 28 aug 2023, 22:50

:coffee:


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 28 aug 2023, 22:56

Zat eraan te komen he... hij zat er te dicht op met insturen en pushen brunchen.

Dat extra overdreven lollige gedoe in die rondjes ervoor ook... alles voor de sensatie/views/$$$

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door frank de jonge » 28 aug 2023, 23:13

Intussen met de views heeft ie alweer een nieuwe GT86 bij elkaar gespaard. Kheb niet het idee dat ze er wakker van liggen

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 28 aug 2023, 23:35

Zo storm loopt dat ook niet. Als je echt veel views wil moet je content maken als WhistlinDiesel, dan pak je met je Dodge radarboot even 4,3mln views in 2 dagen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door frank de jonge » 28 aug 2023, 23:41

Bij wijze van spreken dan. Zal wel wat meer videos nodog hebben zon auto terug te verdienen....

Andre
Berichten: 11241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Andre » 29 aug 2023, 00:25

Mensen denken dat die Misha de heilige Nürburgring graal is. Allemaal van die idioten die hem in hun auto over de ring laten knallen en denken dat er niks kan gebeuren. De Nürburgring heeft zoveel gevaren dat je wel knettergek moet zijn om je auto daar door een ander met hoog tempo over heen te laten rijden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 29 aug 2023, 00:36

Daarom reed Stefan ook zelf in zijn 106 met Misha ernaast :tooth:

Robin
Berichten: 51516
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 29 aug 2023, 07:19

Knot schreef: 28 aug 2023, 22:56 Zat eraan te komen he... hij zat er te dicht op met insturen en pushen brunchen.

Dat extra overdreven lollige gedoe in die rondjes ervoor ook... alles voor de sensatie/views/$$$
Ik zit 't net te kijken, maar inderdaad, wilde dit net zeggen. Wat een klungel die Misha en dan houd ik 't netjes.

:stom:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 29 aug 2023, 07:34

Ik waardeer de openheid binnen Misha/Apex om ook de minder leuke kanten te laten zien. Al geeft het ook wel een beetje een nonchalant gevoel. Zo van…ach schermpje hier, draagarmpje daar… MC betaalt wel :coffee: Begrijp nooit waarom het altijd moet met het mes tussen de tanden? Ok, dat is nu na zijn kaakoperatie wel wat makkelijker :tooth: Hij was wel zo slim om geen Ricciardo’tje te doen.
Nog iemand een rental? :coffee:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3304
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn M » 29 aug 2023, 10:10

Blijft iets moois dat het aan alles ligt, behalve z'n eigen rijvaardigheden :lol:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9137
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door smiley » 29 aug 2023, 10:11

Heeft Misha wel eens een auto van een ander kort gereden, en zo ja is bekend hoe dat financieel is afgelopen?

Robin
Berichten: 51516
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 29 aug 2023, 10:13

smiley schreef: 29 aug 2023, 10:11 Heeft Misha wel eens een auto van een ander kort gereden, en zo ja is bekend hoe dat financieel is afgelopen?
Die M4 toch tijdje geleden(?)

Kadett
Berichten: 4669
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Kadett » 29 aug 2023, 10:19

Dat was toch een M3?

Verder hoor je wel een dikke kloink vlak voordat ie ondersturend de bocht uit vloog. Snelheid vond ik ook totaal niet spannend voor de bocht. Misschien iets afgebroken in ophanging/naaf waardoor sturen slechter werd?

Hij rijdt met echt brede banden onder de Gr86. 245/255 plak banden. Daar zijn de standaard onderdelen ook niet op berekend lijkt mij.

Zed240
Berichten: 2939
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Zed240 » 29 aug 2023, 10:49

Martijn M schreef: 29 aug 2023, 10:10 Blijft iets moois dat het aan alles ligt, behalve z'n eigen rijvaardigheden :lol:
Haha echt hè. Altijd commentaar op anderen, maar rijdt zelf altijd vol op de limiet met nul marge als eens iets misgaat en dat is inmiddels al vaak gebeurd.

Als je de video in slow-mo afspeelt, hoor je de kloink pas nadat de auto al zeer duidelijk recht doorgaat, al kan het natuurlijk altijd iets in het onderstel zijn. Daar is volgens mij nog maar weinig origineel.

Maar hij joekelt hem ook wel heel erg hard in de bocht, ABS die even niet meewerkt of wat onbalans in de wagen en het kan ook zo maar misgaan.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7047
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Fabian » 29 aug 2023, 10:53

Kadett schreef: 29 aug 2023, 10:19 Dat was toch een M3?

Verder hoor je wel een dikke kloink vlak voordat ie ondersturend de bocht uit vloog. Snelheid vond ik ook totaal niet spannend voor de bocht. Misschien iets afgebroken in ophanging/naaf waardoor sturen slechter werd?
idd, daar lijkt het op dat er iets breekt. Anders echt heel vreemd dat zoveel onderstuur ontstaat ineens.

Denk dat het niet aan de rijder lag in dit geval, maar aan de techniek.

Wouter81
Berichten: 9077
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Wouter81 » 29 aug 2023, 11:39

Denk ik ook Fabian. En zoals hierboven al gezegd is: als je met 245 semi slicks rijdt ipv. de 215 PS4 straatbandjes en redelijk wat Ring rondes hebt gedaan zou ik het ook niet verbazingwekkend vinden als er iets is afgebroken. De krachten op het onderstel zijn met deze omstandigheden wel even wat hoger lijkt me.

Ik ken de GR86 inmiddels ook behoorlijk goed en als die auto één ding niet (of in ieder geval amper) heeft is het onderstuur. Ja natuurlijk, als je maar hard genoeg instuurt krijg je in elke auto onderstuur maar de front-end grip is normaliter echt heel, heel goed van deze auto. Daarom ziet dit er wel raar uit, zo hard ging het ook weer niet.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8042
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 29 aug 2023, 12:05

Hoogmoed komt voor de val.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 29 aug 2023, 12:18

Lijkt me meer dat die rode Porsche voor hem iets harder remt dan verwacht, de baan gaat daar al flink naar beneden en dan naar rechts, wat daar onderstuur in vrijwel elke auto oproept, hij wijkt nog een beetje uit naar links (nog meer kans op onderstuur) om niet de Kever plat te rijden en ja dan ben je passagier. Als je ziet dat je voorligger de baan niet zo goed kent, hij remt op een punt waar het niet kan of hij wil je voorbij laten op een onhandig punt, wacht dan tot op het rechte stuk erna.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, jerico_NL, Joost H., MarcelV en 2 gasten