Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 28 jun 2015, 10:50

tomgtr schreef:Hmmm, dus ik lees alleen fast food nieuws en reageer daar op?
Je vraagt om een stelling, ik geef je hem. Er staat niet bij dat dit op jouw van toepassing is.
tomgtr schreef:Maar nogmaals, jij geeft wederom geen mening, laat alleen de andere kant van een stelling zien.
Mijn mening is dat veel korte newsflashes net zoveel 'voedingswaarde' hebben als fastfood. En dat het slecht is voor de maatschappij.

Opzich wel treffend dat je het, over het algemeen, onverenigbare van twee uitersten benoemd. Precies de reden waarom ik probeer uitersten te mijden. En allicht waarom jij ze opzoekt, je wilt confrontatie of geen conformatie.

Luco

Bericht door Luco » 28 jun 2015, 10:56

TLRS schreef:Staken voor een betere CAO dan wat de directie voorstelt kan nog steeds een versobering ten opzichte van de huidige CAO betekenen. Dat is een nuance die het verhaal niet verteld zodat jullie hier lekker vol onbegrip kunnen reageren.

Een werkgever zal 'altijd' een zo slecht mogelijke cao voorstellen. Waarom zouden werknemers en vakbonden dan niet 'altijd' strijden voor een betere cao?

Speciaal voor TomGTR, de stelling van de dag:

Wat ik niet begrijp is dat mensen zich soms zo laten leiden door het "fastfood" equivalent van nieuws. Snel, simpel en in hapklare brokken. Zodat je denkt dat je het weet, zonder te hoeven denken. Iedereen weet dat fastfood geen gezond dagelijks dieet is.
Het is ook voor de werknemer een simpele kosten/baten analyse.

Helaas zijn de vakbonden daar niet erg sterk in.

Tipje van de sluier:
Reken als werknemer nou eens uit wat het staken kost.
En laten we dan even aannemen dat de vakbonden hun zin krijgen :lol:
Reken dan ook uit hoelang je weer moet werken om het verloren inkomen tijdens de staking terug te verdienen.

TLRS

Bericht door TLRS » 28 jun 2015, 10:58

tomgtr schreef:Mocht je mijn inhoudelijke reactie willen weten, een jaar of 2 geleden was het huilie huilie omdat Mitsubishi zou stoppen met produceren daar. Men werkte er al 30 jaar, zo trots op het bedrijf en nou zou het zomaar voorbij zijn en in de regio zouden ze geen kans hebben op andere baan.

Toen stak de familie van der Leegte hun nek uit, haalde BMW/Mini als klant binnen en namen de boel over. Niet alleen behield iedereen z'n baan, er wordt in die wat moeilijkere regio qua werkgelegenheid nog extra banen gecreëerd. De mensen daar zouden God op hun knietjes moeten danken dat ze nog een baan hebben. Nu zijn die mini's een jaar in productie en gaan ze staken voor betere of zelfs versoberde arbeidsvoorwaarden? Ga toch weg. Ook al willen ze daar de voorwaarden verminderen, mag dat niet? Misschien is dat wel de manier om die tent winstgevend te houden/maken. Kennelijk waren ze voorheen te duur voor Mitsubishi. Dus (shock horror) totaal met TLRS oneens. Niet lullen maar poetsen!
Nuance, super en ik zal ook niet tegenspreken dat het zo kan zijn. Maar het zegt me niets over het management en de efficiëntie van de werkprocessen. Dat is niet de verantwoording van de werkvloer. Maar ze worden er wel op afgerekend of mee onder druk gezet.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 28 jun 2015, 10:58

Probleem met die vakbonden is gewoon dat ze hun eigen baantje moeten verantwoorden.

Als ze klakkeloos akkoord gaan met de nieuwe CAO dan zeggen de werknemers waar hebben we die vakbond nou eigenlijk voor, als ze te veel willen en gaan staken dan krijg je dat soort verhalen.

Bij ons in de oliesector in Noorwegen hadden ze afgelopen week ook CAO onderhandelingen, en zouden ze ook gaan staken. Het is momenteel echt heel lastig om aan nieuwe contracten te komen en er staan momenteel toch behoorlijk wat banen op de tocht. Platform waar ik zit daar twijfelen ze nog of het contract verlengd word ja of nee en zoniet dan word ook een groot deel van het junior personeel ontslagen. Lekker handig om in die situatie met stakingen te komen. Ze hebben nog mazzel dat de arbeidsmarkt zo dicht getimmerd is anders waren er zat die wereldwijd zonder baan zitten die er graag een baantje zochten. Uiteraard is toch de CAO rond gekomen maar wat een verstand denk ik dan.

Luco

Bericht door Luco » 28 jun 2015, 11:03

Je moet ook eens kijken naar welke wernemers het hardste roepen om een staking, in 90% van de gevallen zijn het ook de werknemers die het minste doen en wanneer mogelijk hun snor drukken.
Fijne collega;s zijn dat :thumbup:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 jun 2015, 11:05

Ik wil helemaal geen confrontatie, geef alleen m'n mening, als je je mening niet mag geven op een forum kan je het forum wel sluiten niet? Bovendien maak je je nogal schuldig aan moddergooien, iets wat je gister veroordeelde. Heb nog nooit een confrontatie gehad op dit of welk ander forum zover ik me herinner. Maar jouw geneuzel is wel zo tenenkrommend, je belerende toontje wel zo arrogant dat je om commentaar daarop vraagt. En dat semi intelligente gereutel van iemand die zo belezen en op een veel hoogstaander niveau staat dan ons onbelezen, fastfood nieuws consumerende dommeriken staat wel zo vol taalfouten dat ik me echt afvraag waar je de arrogantie vandaan haalt om je hier als de intelligente filosoof te gedragen. Zo, is dat confronterend genoeg?

Luco

Bericht door Luco » 28 jun 2015, 11:11

:popcorn:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 jun 2015, 12:36

:P

JP

Bericht door JP » 28 jun 2015, 12:44

Blijkbaar gaat de eerder genoemde metaal cao op voor zo'n 450000 werknemers. Dus niet alleen voor die paar duizend bij Nedcar.

Dat het niet heel netjes is van de Nedcar medewerkers, dat ben ik zeker eens. VDL heeft > 100miljoen geinvesteerd en zijn nu zelfs bezig met een 2e merk om dat naar Born te krijgen. Als dat lukt en ze mogen uitbreiden (verbouwen) dan werken er tegen die tijd 10000 mensen in Born.

Als je als fabrikant overweegt om een modellijn in Born te gaan bouwen en je zit in onderhandeling met VDL, en je ziet dat ze binnen 2 jaar na heropening al lekker gaan staken.....dan bedenk je je wel nig een tweede keer.
Niet netjes van de medewerkers en vakbonden !!!!

JP

Bericht door JP » 30 jun 2015, 22:16

Hoe verneukeratief was het nieuws weer vandaag. Tig meldingen dat de overheid niet meer producten en diensten van 6 naar 21% btw gaat brengen

Dat het verlaagde btw tarief voor de bouw morgen weer mooi terug naar 21% wordt gebracht, daar hoor je geen hond over. De tijdelijke verlaging naar 6% heeft de sector een geweldige impuls gegeven, en over alle protesten eerder met petities ed.......dat werd ook niet serieus genomen door de overheid.

Joy

Bericht door Joy » 30 jun 2015, 22:57

Ook wij hebben er mee te maken (hoveniers). Het is dit jaar absurd druk geweest tot nu toe. Ik heb zelfs een standaard mailtje opgesteld met daarin de melding 'offertestop wegens drukte'. De mailbox overstroomde gewoon. Maar om nu te zeggen dat het ineens stil is gevallen, nee. Er blijven gewoon aanvragen binnen rollen maar wel iets minder grote aanlegklussen.
De klusser hier uit de straat heeft wel merkbaar minder aanvragen. Geen grote renovaties oid meer op stapel.

Ik ben er zelf verder niet bang voor dat we er last van hebben. Werk zat. Maar voor de bouw denk ik dat we nu even in een gat gaan vallen omdat veel klussen in de 6% termijn zijn gepropt.

Nog een nadeel van terug naar 21% gaan is dat mensen weer over de BTW gaan lopen zeuren (zwart proberen te betalen). Ook krijg je dan weer die 'klussers' die het zonder reclame op de bus zwart afrekenen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2015, 10:55

JP schreef:Hoe verneukeratief was het nieuws weer vandaag. Tig meldingen dat de overheid niet meer producten en diensten van 6 naar 21% btw gaat brengen

Dat het verlaagde btw tarief voor de bouw morgen weer mooi terug naar 21% wordt gebracht, daar hoor je geen hond over. De tijdelijke verlaging naar 6% heeft de sector een geweldige impuls gegeven, en over alle protesten eerder met petities ed.......dat werd ook niet serieus genomen door de overheid.

Zo is het.

Weet je de overeenkomst tussen politici en postduiven? Als ze op de grond zitten, eten ze je uit de hand. Als ze op het dak zitten schijten ze je op je kop.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 jul 2015, 14:41

romo schreef:
JP schreef: Weet je de overeenkomst tussen politici en postduiven? Als ze op de grond zitten, eten ze je uit de hand. Als ze op het dak zitten schijten ze je op je kop.

:roflol:

Andre

Bericht door Andre » 02 jul 2015, 14:52

Mooi:)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 15:45

LOL inderdaad.

Deze blijft natuurlijk ook gewoon skitterend. Gewoon 'n cabaretier die Wilders:)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jul 2015, 13:20

http://www.nu.nl/binnenland/4082448/dou ... iphol.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus beter niet met het vliegtuig maar achter in 'n vrachtwagen via 'n bootje Nederland binnenkomen, gaat veel vlotter:)

WJ

Bericht door WJ » 06 jul 2015, 15:09

Dit kan toch ook alleen maar (in de toekomst) uitdraaien op een drama;

http://www.nu.nl/politiek/4082765/kabin ... pbouw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2015, 15:32

iedereen begint toch jong? waarom veranderen?
en als je op oudere leeftijd ergens begint en of opbouwt is het logisch dat de periode tot pensioen korter is en dus of minder oplevert of je meer betaald om toch meer te krijgen.

waarom moeten ze daar nu weer mee bezig, straks nemen ze weer veel geld uit de pensioen pot voor andere zaken...

Luco

Bericht door Luco » 06 jul 2015, 21:04

Iemand hier ook te maken met de SROI regels?

Ook weer zon leuk verzinsel van het rijk om de lapzwansen aan het werk te krijgen, maar ja het gros wil niet werken, kost de werkende belastingbetaler dus weer geld.

WJ

Bericht door WJ » 06 jul 2015, 23:07

Mjah.
Ik rij voor de gemeentes hier in de omgeving, ik ben nu voor de 3e keer (in 1 jaar tijd) een werkenloze aan het inwerken die waar ik voor word ingehuurd weer gaat over nemen. Voor zo lang het duurt dus. 1 maakte er een potje van, 1 kreeg een 'echte' baan en nu deze lijkt er ook niet veel zin in te hebben dus ben benieuwd wat dat word.

Voor mij minder leuk, maar aan de andere kant doet zo'n WWer nu toch iets voor ze geld.

Maar ach, ik ben de moeilijkste niet, gewoon flexibel blijven en daardoor bellen ze gelukkig elke keer wel als ze wat hebben.

edit; ik geloof dat dit die regeling is toch? Werkeloze die voor hun uitkering wat moeten gaan doen.

Luco

Bericht door Luco » 06 jul 2015, 23:13

Ja social return on investment.
Ik moet nu 5% van elke opdrachtsom boven de ton eisen dat de aannemer/opdrachtnemer hier iets mee doet.
Bij langlopende projecten leuk, maar bv bij een klus van 2 ton die maar 4 weken duurt erg lastig.

Maar op elke ton moet er 5k aan zon niet willende ww-er of bijstand of wao-er uitgegeven worden.
Dan heb ik het nog niet over het extra gezeik wat het oplevert.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 jul 2015, 23:23

Luco schreef:Ik moet nu 5% van elke opdrachtsom boven de ton eisen dat de aannemer/opdrachtnemer hier iets mee doet.
Even los van al het gedonder forceert dit wel awareness, die bij die aannemer/opdrachtnemer zonder dit totaal ontbreekt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 jul 2015, 11:03

Ik zie het grotere goed ook niet helemaal. Pensioen waar ik bij zit volgt, zo ongeveer, ook altijd wat het kabinet voorschrijft. Nu moet ik nog zo'n 20 jaar en verdiep mij er niet echt in, er kan (en zal) nog zoveel veranderen. Maar, zoals Rene zegt, ik betaal toch ook al 25+ jaren pensioen? Misschien is dat bij ons al wel voor jezelf, dat weet ik niet eens :oops:
Maar dit idee gaat wss ten koste van een generatie die ertussen in zit en dat zijn volgens mij de nu 40-50-ers?
WJ schreef:Dit kan toch ook alleen maar (in de toekomst) uitdraaien op een drama;

http://www.nu.nl/politiek/4082765/kabin ... pbouw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 07 jul 2015, 21:57

smiley schreef:
Luco schreef:Ik moet nu 5% van elke opdrachtsom boven de ton eisen dat de aannemer/opdrachtnemer hier iets mee doet.
Even los van al het gedonder forceert dit wel awareness, die bij die aannemer/opdrachtnemer zonder dit totaal ontbreekt.
Nou die awareness is er wel degelijk, maar 9 van de 10 hebben gewoon geen zin.
melden zich te pas en te onpas ziek
komen gewoon niet opdagen
komen wel maar zijn niet in staat om te werken
komen omdat ze anders gekort worden maar doen niks
komen en gedragen zich vervelend omdat ze weggestuurd willen worden
komen maar klagen heel de dag dat werken zo zwaar is

Tja dan hebben werkgevers weinig zin meer om enthousiast mee te werken.
Soms zijn er uitzonderingen, maar die vinden 9 van de 10 keer zelf al een baan.
Dus de niet willers blijven over.
Nou die zou ik ook niet in dienst willen hebben.
Dus de bedrijven werken eraan mee omdat het moet, maar het levert weinig tot niks op, niet voor de aannemer en niet voor de opdrachtgever.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 jul 2015, 22:35

Worden die 9 van de 10 niet gekort als ze er met de pet naar gooien?

Plaats reactie