Vriendelijkheid is geen zwakte, niet om kunnen gaan met misbruik is een zwakte. De creativiteit om op financieel gebied zwaktes te mijden is soms zo groot dat het me verbaast dat mensen niet uit die creativiteit putten voor andere zaken. Overigens vind ik een ongelimiteerde hebzucht danwel de illusie dat alles te koop is ook zwaktes.Rihanna/West/McCartney schreef:"Cause all of my kindness, is taken for weakness"
Het wantrouwen is misschien een maatschappelijke tendens. Maar ik stel me voor dat mensen die niet bang zijn boven het maaiveld uit te steken zich er niet door laten tegenhouden om te doen wat ze denken dat goed is. Of dat mensen waarbij het potje vertrouwen leeg raakt op zoek gaan naar een manier om hem te vullen.Robin schreef:Ik heb lang de TLRS manier willen blijven volhouden(en da's iets positiefs, geen aanval) , maar op een gegeven moment werkt dat niet meer altijd.
Hoewel zulke mensen met zulke functies en salarissen op weinig sympathie kunnen rekenen, gun ik ook hen een gelukkig en zorgeloos bestaan. Dat hun werk ethiek gevoed wordt door het verantwoordelijkheidsgevoel over alle werknemers is nobel. Maar veel gevraagd, danwel onmogelijk voor zo iemand.Luco schreef:Romo, je moet je afvragen of je wil ruilen?
Daarnaast, zekerheid hoeft niet alleen op financieel gebied te zijn.
Er zullen altijd mensen zijn die onredelijke dingen verwachten. Maar ik denk dat er tegenwoordig veel beroepen zijn zoals postbode, vrachtwagenschauffeur, agent, verpleegkundige, brandweer etcetera. Die meer verantwoording krijgen, meer papierwerk moeten doen, met slechte systemen moeten werken, minder service kunnen verlenen en daardoor met een stuk minder plezier hun werk doen. Nog los van onzekerheid over indeling qua werkuren, soort standby, en dus minder vrijheid. Als het werkplezier weg is, is geen salaris hoog genoeg?Robin schreef:Want zogenaamde evenredige verdeling is er al op de werkvloer, alleen de top verdient zoveel keer mee, met redenen als door Luco etc aangedragen. De werkvloer wil ook meer. Hoezo alleen graaierij bovenin?:)