Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
-
Tja, maar aan de andere kant kan niemand ontkennen dat "autosport" bij jou door de aderen stroomt > en dat je daarom voor Porsche kiest lijkt mij best een verhaal wat ook voor de niet-autoliefhebbende sufkut te begrijpen is.
Voor die mensen maakt het overigens niks uit of het een 993 is van 15 jaar oud of een fonkelnieuwe 997. Zien het verschil niet en een Porsche is gewoon "duur" in hun ogen.
Ik geloof alleen niet zo dat bijna iedereen negatief op een 911 zou reageren, mits je een beetje normaal doet binnen de bebouwde kom enzo.
Dus, 911 in een donkere kleur (zwart of donkergrijs) en rollen maar. Valt ook die grote vleugel niet zo op bij een GT3. Een witte is imho vragen om aandacht, hoe mooi ook.
Voor die mensen maakt het overigens niks uit of het een 993 is van 15 jaar oud of een fonkelnieuwe 997. Zien het verschil niet en een Porsche is gewoon "duur" in hun ogen.
Ik geloof alleen niet zo dat bijna iedereen negatief op een 911 zou reageren, mits je een beetje normaal doet binnen de bebouwde kom enzo.
Dus, 911 in een donkere kleur (zwart of donkergrijs) en rollen maar. Valt ook die grote vleugel niet zo op bij een GT3. Een witte is imho vragen om aandacht, hoe mooi ook.
- Bert ///M3
Nou ja zelfs als je een M3 van 10 jaar oud hebt dan hou je die vooroordelen nog.
2 weken geleden zit ik in mijn stamkroeg aan de bar. Komt een vage bekende naast me staan. Zegt ie zo heb je al die nieuwe M3 besteld? Ik nou pardon zal ik even 100.000 euro pinnen? Ja jullie daar op die eilanden hebben toch geld zat, net als die en die die in een 330i rijd bla die bla.
Met een M3 ziet jan met de pet op er niks aan maar zeker onder een beetje kenners hou je op 1 of andere manier dezelfde vooroordelen. Ook al kosten die auto's tegenwoordig minder als een nieuwe Toyota bij wijze van spreken. Ik wil niet weten wat ze hier zeggen als ik met een Porsche aan zou komen zetten
2 weken geleden zit ik in mijn stamkroeg aan de bar. Komt een vage bekende naast me staan. Zegt ie zo heb je al die nieuwe M3 besteld? Ik nou pardon zal ik even 100.000 euro pinnen? Ja jullie daar op die eilanden hebben toch geld zat, net als die en die die in een 330i rijd bla die bla.
Met een M3 ziet jan met de pet op er niks aan maar zeker onder een beetje kenners hou je op 1 of andere manier dezelfde vooroordelen. Ook al kosten die auto's tegenwoordig minder als een nieuwe Toyota bij wijze van spreken. Ik wil niet weten wat ze hier zeggen als ik met een Porsche aan zou komen zetten

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mee eens, in de volksmont gaat het altijd over een "dure" BMW.................nooit over een Porsche die het dubbele kost
Anyway, daar heb ik nog nooit wakker van gelegen. Ik laat mij niet leiden/lijden door publieke opinies. Niet om mijn huis, auto, kleding, levenstijl...............................vul maar in verder. Als ze me maar met rust laten, en met hun MF poten van mijn spullen afblijven.........................anders word ik link.................PISLINK
Ik werk er GVD ook voor, en niet zo`n beetje ook, willen die klerelijers ook iets bereiken, nou steek de handen uit de mouwen, kom van je luie reet.....................en ga eens wat doen ipv kankeren en afgeven op andermans spullen....................................
Zo dat lucht ook weer op.........................................
Anyway, daar heb ik nog nooit wakker van gelegen. Ik laat mij niet leiden/lijden door publieke opinies. Niet om mijn huis, auto, kleding, levenstijl...............................vul maar in verder. Als ze me maar met rust laten, en met hun MF poten van mijn spullen afblijven.........................anders word ik link.................PISLINK
Ik werk er GVD ook voor, en niet zo`n beetje ook, willen die klerelijers ook iets bereiken, nou steek de handen uit de mouwen, kom van je luie reet.....................en ga eens wat doen ipv kankeren en afgeven op andermans spullen....................................
Zo dat lucht ook weer op.........................................
Laatst gewijzigd door romo op 11 mei 2007, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Denk dat je de spijker op de kop slaatMartijn schreef:We raken nu de kérn van de zaak: ís een 911 wel een auto die zoveel weerstand oproept als een boos-blèrende spoilerbak-M3?
Ik zeg (zonder het zelf ervaren te hebben): neen, een 911 wordt door sommigen misschien wel als "dure sportauto" gezien, maar ik geloof niet dat er zoveel mensen negatief op reageren als op een M3/EVO/Impreza in opvallende kleuren.
Komt imho ook vooral omdat er gewoon veel fout volk in die auto's rondrijdt (de welbekende "petjes"), dat komt bij Porscherijders toch echt vrijwel niet voor.
Of heb jij al eens een paar maanden een 911 in bezit gehad en staaf je je beweringen daarop André?
Welke auto's roepen tegenwoordig weerstand op?
Lijstje wat ik zo kan bedenken:
BMW E30 & BMW E36 (betaalbaar voor petjes)
BMW E46 (vrij agressieve uitstraling en steeds meer betaalbaar voor bovenstaande groep)
Subaru Impreza's en Mitsubishi EVO's (woest bespoilerd, schreeuwerig, opvallend, vaak met blèrpijp)
Honda CRX'jes (petjesvolk, erg goedkoop)
Golfjes GTI (zie hierboven)
Je moet dus zorgen dat je zoveel mogelijk uit zo'n lijst blijft. Geen opvallende kleuren en spoilers erop, geen blèrpijp eronder, heel netjes in de BBK rijden.
Denk dat een Porsche 911 best meevalt. Voor heel veel weggebruikers is het een droomauto, iedereen kent het model. Denk dat je daarmee meer positieve dan negatieve reacties krijgt. Er rijdt geen sjonnievolk in.

- Sander S.
Onzin.Wouter81 schreef:Denk dat je de spijker op de kop slaatMartijn schreef:We raken nu de kérn van de zaak: ís een 911 wel een auto die zoveel weerstand oproept als een boos-blèrende spoilerbak-M3?
Ik zeg (zonder het zelf ervaren te hebben): neen, een 911 wordt door sommigen misschien wel als "dure sportauto" gezien, maar ik geloof niet dat er zoveel mensen negatief op reageren als op een M3/EVO/Impreza in opvallende kleuren.
Komt imho ook vooral omdat er gewoon veel fout volk in die auto's rondrijdt (de welbekende "petjes"), dat komt bij Porscherijders toch echt vrijwel niet voor.
Of heb jij al eens een paar maanden een 911 in bezit gehad en staaf je je beweringen daarop André?
Welke auto's roepen tegenwoordig weerstand op?
Lijstje wat ik zo kan bedenken:
BMW E30 & BMW E36 (betaalbaar voor petjes)
BMW E46 (vrij agressieve uitstraling en steeds meer betaalbaar voor bovenstaande groep)
Subaru Impreza's en Mitsubishi EVO's (woest bespoilerd, schreeuwerig, opvallend, vaak met blèrpijp)
Honda CRX'jes (petjesvolk, erg goedkoop)
Golfjes GTI (zie hierboven)
Je moet dus zorgen dat je zoveel mogelijk uit zo'n lijst blijft. Geen opvallende kleuren en spoilers erop, geen blèrpijp eronder, heel netjes in de BBK rijden.
Denk dat een Porsche 911 best meevalt. Voor heel veel weggebruikers is het een droomauto, iedereen kent het model. Denk dat je daarmee meer positieve dan negatieve reacties krijgt. Er rijdt geen sjonnievolk in.
Waarom zou ik in godsnaam moeten zorgen dat ik uit die lijst blijf ??
Ik heb een E30, een E36 en een E46 zal ook heus nog wel een keer komen.
Ik koop de auto's die ik wil kopen, in elke gewenste kleur.
- Mari Oh Oh!
- Erik K.
Doe mij deze maar:http://www.youtube.com/watch?v=5RWAuKUp ... ag%2D16%2F 8)Rico v Velzen schreef:Andre hier een sneak preview voor jou
[img:468:312]http://www.nautica.it/americas-cup/img/oracle2.jpg[/img]
- Joop
@Romo: Hier alvast een kijkje in de ///M-Keuken te Garching:
[img:1280:800]http://xs315.xs.to/xs315/07196/M3wall1280px5B15D.jpg[/img]
[img:1280:800]http://xs315.xs.to/xs315/07196/M3wall1280px5B15D.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joop op 12 mei 2007, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Jurriaan
Voor de volledigheid ook nog even een handleiding voor het plaatsen van een foto vanaf je eigen pc:romo schreef:ben niet zo handig om die plaatjes hier te plaatsen.
Foto online plaatsen vanaf je eigen pc:
http://www.tinypic.com
Even bladeren naar waar de foto op je computer staat, dan op de 'Upload' knop klikken.
Vervolgens de gehele inhoud bij het vakje 'IMG Code for Forums & Message Boards' kopiëren door de knop 'Copy' ernaast aan te klikken en hier in je posting van het forum plakken *Bewerken --> Plakken / CTRL+V*
Voor meerdere foto's is het vaak makkelijker om een online fotoalbum aan te maken bij bijvoorbeeld http://www.mijnalbum.nl . Dan zijn ze achteraf ook wat makkelijker terug te vinden door je eigen account aldaar.
- Macboy
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dat moet jij weten, al koop je 50 E30's en E36's.Sander Spoolder schreef: Onzin.
Ik koop de auto's die ik wil kopen, in elke gewenste kleur.

- Mari Oh Oh!
Porsche has spoken*galm*.
Kom op zeg, dat zijn ook gewoon automobilisten met hun eigen zwakheden. Vaak genoeg gezien dat ze het ook niet kunnen hebben als je ze inhaalt en er dan weer voorbij moeten knallen om dan vervolgens weer onder de max door te sukkelen. En het idee dat ze zich(als mens zelfs) beter voelen door het merk(wat uiteindelijk gewoon niet waar is) maakt mijn perceptie van de wagen nou niet bepaald beter dan andere interessante wagens.
Kom op zeg, dat zijn ook gewoon automobilisten met hun eigen zwakheden. Vaak genoeg gezien dat ze het ook niet kunnen hebben als je ze inhaalt en er dan weer voorbij moeten knallen om dan vervolgens weer onder de max door te sukkelen. En het idee dat ze zich(als mens zelfs) beter voelen door het merk(wat uiteindelijk gewoon niet waar is) maakt mijn perceptie van de wagen nou niet bepaald beter dan andere interessante wagens.
- Roman
En? Koop jij een auto omdat je er graag in rijd en er plezier in hebt, ongeacht wat mensen denken. Of koop je een auto waar andere mensen minder moeite mee hebben?Wouter81 schreef:Dat moet jij weten, al koop je 50 E30's en E36's.Sander Spoolder schreef: Onzin.
Ik koop de auto's die ik wil kopen, in elke gewenste kleur.Feit is en blijft dat ze betaalbaar zijn en dus ook betaalbaar zijn voor petjes en sjonnies.
Dat weten andere verkeersdeelnemers ook.
Als je zo gaat categoriseren kan je wel door blijven gaan.
-
*GAAP*Roman schreef:En? Koop jij een auto omdat je er graag in rijd en er plezier in hebt, ongeacht wat mensen denken. Of koop je een auto waar andere mensen minder moeite mee hebben?Wouter81 schreef:Dat moet jij weten, al koop je 50 E30's en E36's.Sander Spoolder schreef: Onzin.
Ik koop de auto's die ik wil kopen, in elke gewenste kleur.Feit is en blijft dat ze betaalbaar zijn en dus ook betaalbaar zijn voor petjes en sjonnies.
Dat weten andere verkeersdeelnemers ook.
Als je zo gaat categoriseren kan je wel door blijven gaan.
We dwalen af, waar het om ging was dat je extra aandacht krijgt van de politie in dergelijke sjonniebakken. Als je daar van houdt: prima. Als je liever in rust geniet van je auto kun je beter wat anders op de stoep zetten.
Punt.
-
- Mari Oh Oh!
Met een Porsche trek je ook genoeg verkeerde aandacht van de politie. Koop toch a.u.b. lekker de auto die je zelf wilt i.p.v. te kijken naar het stempeltje wat anderen erop zetten.
Dit alles tenzij je zoals ik al eerder zei een auto voor anderen koopt(geldt in dit geval voor Sjonnie èn de anti-Sjonnie).
Dit alles tenzij je zoals ik al eerder zei een auto voor anderen koopt(geldt in dit geval voor Sjonnie èn de anti-Sjonnie).
- Roman
Denk dat verhuizen de oplossing is.
Naar een land waar de meerderheid van de mensen, overheid inbegrepen wel van autos houden.
Heb lang genoeg rondgereden in een auto die echt wel heel erg de aandacht trekt, of ik het nu wil of niet, en nooit problemen met iemand gehad. Duimen omhoog van mede weggebruikers en zelfs politie.
Zelfs na aan de kant gezet te zijn vanwege te hard rijden, driften en nog andere dingen die ik eigenlijk niet had moeten doen no nooit 1 bekeuring gehad ooit in het verkeer.
In plaats van een DF group buy denk ik maar dat een DF Group Emigratie van de orde is
Naar een land waar de meerderheid van de mensen, overheid inbegrepen wel van autos houden.
Heb lang genoeg rondgereden in een auto die echt wel heel erg de aandacht trekt, of ik het nu wil of niet, en nooit problemen met iemand gehad. Duimen omhoog van mede weggebruikers en zelfs politie.
Zelfs na aan de kant gezet te zijn vanwege te hard rijden, driften en nog andere dingen die ik eigenlijk niet had moeten doen no nooit 1 bekeuring gehad ooit in het verkeer.
In plaats van een DF group buy denk ik maar dat een DF Group Emigratie van de orde is

- Joop
Heren... dit is een M3 draadje geen Hoe-blijf-ik-uit-het-zicht-van-de-politie-topic.
Mag ik afsluiten met: "Dat ik mag hopen dat iedereen een auto koopt die hem het beste lijkt en niet hoe de familie, buurt of collega's van de auto vinden?"
Om weer op de M3 aan te haken. De auto is mooi onopvallend, maar kan met de juiste kleur (rood) en een mooie brul een opvallende auto. Afhankelijk van je keuzes (kleur en wel of niet laten brullen) kun je met zo'n auto net zo makkelijk opvallen als incognito rond rijden. Mooi toch?
Mag ik afsluiten met: "Dat ik mag hopen dat iedereen een auto koopt die hem het beste lijkt en niet hoe de familie, buurt of collega's van de auto vinden?"
Om weer op de M3 aan te haken. De auto is mooi onopvallend, maar kan met de juiste kleur (rood) en een mooie brul een opvallende auto. Afhankelijk van je keuzes (kleur en wel of niet laten brullen) kun je met zo'n auto net zo makkelijk opvallen als incognito rond rijden. Mooi toch?
-