De EU
- Maus
Re: De EU
Uit de NRC-link;romo schreef:http://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/20/lon ... t-kalifaat" onclick="window.open(this.href);return false;Maus schreef:Turkije en de Koerden zijn Soenitisch, (waarom) zouden zij tegen hun Soenitische (IS) broeders strijden?romo schreef:Gisteren 1 Vandaag, een Duits journalist die met gevaar voor eigen leven daar probeerde te achterhalen wat er nu eigenlijk speelt, en wat er aan te doen valt;
-IS vernietigd alles en iedereen op haar pad die niet Soenitisch is ingesteld.
...
...
-Wapens komen uit Koeweit en Saoedi Arabië.
Koeweit en Saoedi Arabië zijn Soenitisch en pro Westers en aangezien wij daar (veel van) onze olie halen, kan je eigenlijk stellen dat wij indirect de wapens leveren aan IS.
Syrië en Iran daarentegen zijn Sjiitisch. Rusland en China steunen de Sjiitische landen.
...
De IS heeft een stukje land van ome Assad ingepikt én slacht tevens ook nog eens zijn (sjiietische) onderdanen af (de vluchtelingenstroom dan nog buiten beschouwing gelaten). En dit zelfde IS doet onderwijl ook zaken met deze zelfde Assad??De terreurgroep verdient voornamelijk geld met clandestiene oliehandel (onder meer aan Assad), ..., aldus Khaled.

- GTRene
nou...een referendum heeft ook geen zin meer....lang leve de democratie...not...
ze doen precies wat ze zelf willen en luistren niet naar het volk, alleen als het hun ook uitkomt en dan zeggen ze, we hebben geluisterd...bah.
http://langleveeuropa.nl/2015/11/associ ... genegeerd/" onclick="window.open(this.href);return false;
ze doen precies wat ze zelf willen en luistren niet naar het volk, alleen als het hun ook uitkomt en dan zeggen ze, we hebben geluisterd...bah.
Associatieverdrag met Oekraine is nu officieel – NL referendum genegeerd
http://langleveeuropa.nl/2015/11/associ ... genegeerd/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Maar als voor hen het uitzicht op een Europeesch baantje weggenomen wordt, zouden ze misschien meer geneigd zijn om weer volksvertegenwoordiger te spelen... (wishful thinking)Peric schreef:Dan hebben we nog steeds dezelfde regering..Andre schreef:We moeten zo snel mogelijk uit de EU!!!
- RVV
En de stront klapt tegen de ventilator.....RVV schreef:Beste Hielke WIE is dan die vijand? Dat is toch compleet onduidelijk? IS is het logische antwoord maar zo logisch is dat niet.. De midden oosten bende is momenteel (of eigenlijk altijd al geweest) zo gecompliceerd en er zijn zoveel wederzijdse belangen maar ook weer tegengestelde belangen.. Wat ik wel weet is dat EN Rusland EN de NATO/USA bezig zijn te prikken in dezelfde wespennest.. En Rusland en de NATO/USA zijn alles behalve vrienden van elkaar. Straks is het niet op wie de wespen boos zijn maar wie boos is op diegene die het wespennest het hardst heeft te lopen irriteren.
Een clash tussen de Russen en de NATO is niet ondenkbaar en wie is dan de vijand? Of moeten we dan met die 5 proppenschieters maar weer stelling gaan nemen tegen de Russen?! Het ligt allemaal erg gevoelig met de Oekraïne bende er bij.. ff nadenken.
-
OnlineHielke
Wat denk je dat er gebeurt nu blijkt dat de het Russische vliegtuig Turks/Navo luchtruim heeft geschonden en daarvoor op de blaren moet zitten?
Ik geef je mijn mening. Er gebeurt helemaal niets. Dit is het risico van het spel. De Russen zullen nog even tegensputteren door te zeggen dat ze het Syrische luchtruim helemaal niet verlaten hebben, maar intussen weet iedereen wel beter. De Russen en de Navo hebben er helemaal geen belang bij om dit groter te maken dan het is. De Turken hadden gewaarschuwd, ze voelen zich een sterke regionale speler, ze hebben genoeg (Amerikaans) wapentuig om alles wat Russich is en vliegt uit de lucht te kunnen halen. In het vervolg past Igor wel op waar ie zijn vliegtuigen laat vliegen.
Ik geef je mijn mening. Er gebeurt helemaal niets. Dit is het risico van het spel. De Russen zullen nog even tegensputteren door te zeggen dat ze het Syrische luchtruim helemaal niet verlaten hebben, maar intussen weet iedereen wel beter. De Russen en de Navo hebben er helemaal geen belang bij om dit groter te maken dan het is. De Turken hadden gewaarschuwd, ze voelen zich een sterke regionale speler, ze hebben genoeg (Amerikaans) wapentuig om alles wat Russich is en vliegt uit de lucht te kunnen halen. In het vervolg past Igor wel op waar ie zijn vliegtuigen laat vliegen.
- RVV
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt...serieus.. Als het bij dit ene incident blijft zal het aflopen met een sisser. Maar realistisch gezien denk ik dat er een opeenstapeling van dit soort incidenten gaan ontstaan.. Leiders willen geen gezichtsverlies... De NATO zal hoe dan ook hard moeten optreden zodra het "andersom" uitpakt.. Lees Rus schiet Turk uit de lucht..
Als ik zo die Russische minister van Defensie hierboven zie
Als ik zo die Russische minister van Defensie hierboven zie

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit soort zaken kwam ook tijdens de Koude Oorlog nogal eens voor.
Ik zie 't niet als zware aanleiding tot. Daarvoor isd dit incident te klein en zijn we teveel aan elkaar gewaagd.
Ja, als er over en weer straks bosjes vliegtuigen gaan is 't wat anders natuurlijk.
Zet de boel wel weer nog scherper, maar ben niet bang voor Russen. Irritant wel, maar da's wat anders:)
Ik zie 't niet als zware aanleiding tot. Daarvoor isd dit incident te klein en zijn we teveel aan elkaar gewaagd.
Ja, als er over en weer straks bosjes vliegtuigen gaan is 't wat anders natuurlijk.
Zet de boel wel weer nog scherper, maar ben niet bang voor Russen. Irritant wel, maar da's wat anders:)
- RVV
http://www.telegraaf.nl/e/24785274" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Denken we hier nu serieus dat Turkije op eigen gezag heeft gehandeld? Een NATO-lid aan de frontlinie die zelfstandig een Rus neerhaalt?? Hoe naïef ben je dan.
Dit is uiteraard met de USA kortgesloten, vervolgens geautoriseerd, geregisseerd door de USA om Putin doelbewust te frustreren als "dank" voor zijn bemoeienis met het IS conflict.
Het is niets anders dan de volgende, logische en strategische, stap in dit mondiale schaakspel. Waar het toe gaat leiden is mij volstrekt niet duidelijk, maar dat de situatie instabieler wordt is klip en klaar. Het kan niet beter geïllustreerd worden met de actie van de Turken hoe tegengesteld de belangen zijn!!
Dit is uiteraard met de USA kortgesloten, vervolgens geautoriseerd, geregisseerd door de USA om Putin doelbewust te frustreren als "dank" voor zijn bemoeienis met het IS conflict.
Het is niets anders dan de volgende, logische en strategische, stap in dit mondiale schaakspel. Waar het toe gaat leiden is mij volstrekt niet duidelijk, maar dat de situatie instabieler wordt is klip en klaar. Het kan niet beter geïllustreerd worden met de actie van de Turken hoe tegengesteld de belangen zijn!!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
tomgtr schreef:Eens met Romo (had vanmorgen ook al zoiets gezegd). In Baltische zee etc word luchtruim constant geschonden en kon niet mooier dan nu een tik uitdelen door dheethoofden van Turkije.
Het is een ondubbelzinnige waarschuwing aan Putin zich buiten het IS conflict te houden, het heeft niets van doen met luchtruimschendingen, het is een weloverwogen strategisch besluit, een eerste antwoord op de onaangekondigde Russische interventie in het IS theatre.
Het wordt onder de Turkse vlag gedaan, met een NATO sausje, maar wie NATO zegt, ademt USA, zo simpel is het, in de NATO gaat NIETS zonder de USA.
- romo
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2478 ... aak__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"serieuze zaak"
"hoofd koel houden"
Tja, das retoriek voor de bühne, de geest is uit de fles IMO
Dan Hennis, die overlegt met haar Amerikaanse evenknie Carter, waar uiteraard verzocht ( met zachte dwang) om ook boven Syrië te gaan bombarderen.
Bij deze een voorspelling;
Gaat het Hennis (i.c. het Nederlandse kabinet) weigeren om daar te gaan bombarderen, dan gaan we de eerste IS aanslagen in Nederland meemaken..............
Als we niet goedschiks meedoen, dan maar ...............
"serieuze zaak"
"hoofd koel houden"
Tja, das retoriek voor de bühne, de geest is uit de fles IMO
Dan Hennis, die overlegt met haar Amerikaanse evenknie Carter, waar uiteraard verzocht ( met zachte dwang) om ook boven Syrië te gaan bombarderen.
Bij deze een voorspelling;
Gaat het Hennis (i.c. het Nederlandse kabinet) weigeren om daar te gaan bombarderen, dan gaan we de eerste IS aanslagen in Nederland meemaken..............
Als we niet goedschiks meedoen, dan maar ...............
- GTRene
idd Romo, grote kans dat het er dan zo toch wordt doorgedrukt, beetje misleiding sturing vd vele schapen en hop, daar gaan ze, protesteren zal ook niet echt helpen, of je moet hogerhand uitschakelen bewijze van.
zie bv hoeveel geprotesteerd werd destijds in de USA vanwege Vietnam dacht ik? anyways ze gingen lekker door die 'hoge' heren, betaald door de belastingbetaler en wat onderdelen vanuit het bedrijfsleven...
zie bv hoeveel geprotesteerd werd destijds in de USA vanwege Vietnam dacht ik? anyways ze gingen lekker door die 'hoge' heren, betaald door de belastingbetaler en wat onderdelen vanuit het bedrijfsleven...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Romo wat zeg je? Dus als Hennis niet wil meedoen dan gaan we hier juist aanslagen meemaken om 'zie je nou wel' alsnog doorgedrukt mee te moeten doen? Is dat wat je schrijft?
Of lees ik 't verkeerd.
Of lees ik 't verkeerd.