De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Gewoon een concept. Dat hebben ze met de 1e gen. Up! ook gedaan en die zou ook komen. Uiteindelijk kwam die niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
kijk facelift
lol


-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Stom ding. 8.8 sec naar de 100, GTI onwaardig, ook al is het een Up!
In juni is onze Up! alweer 5 jaar. Nog nooit! hebben wij een auto zo lang gereden. Maar feit is, belastingvoordelen & lage bijtelling zijn dan voorbij. De Up! staat op 66340 km op dit moment, en blijft geweldig voor wat het is. Wat is slim om te doen? Naar privé schuiven voor boekwaarde (1000 euro ofzo
) & kilometers declareren? Een jaartje rijden & dan met een aardige winst verkopen?
Inruilen op wat nieuws, dat voelt eigenlijk nog niet als 'nodig'. Het geld wat ik dan zakelijk uit zou geven stop ik liever in een mooie youngtimer dit keer & de Golf ook naar privé.
Een andere optie is om toch weer voor een 'busje' te gaan, omdat we hem toch alleen zakelijk gebruiken & iets meer ruimte af en toe toch fijn begint te zijn. Maar liefst zou ik dan voor 100% elektrisch gaan, maar die zijn volgens mij nog niet echt -fatsoenlijk- te koop toch?!
In juni is onze Up! alweer 5 jaar. Nog nooit! hebben wij een auto zo lang gereden. Maar feit is, belastingvoordelen & lage bijtelling zijn dan voorbij. De Up! staat op 66340 km op dit moment, en blijft geweldig voor wat het is. Wat is slim om te doen? Naar privé schuiven voor boekwaarde (1000 euro ofzo

Inruilen op wat nieuws, dat voelt eigenlijk nog niet als 'nodig'. Het geld wat ik dan zakelijk uit zou geven stop ik liever in een mooie youngtimer dit keer & de Golf ook naar privé.
Een andere optie is om toch weer voor een 'busje' te gaan, omdat we hem toch alleen zakelijk gebruiken & iets meer ruimte af en toe toch fijn begint te zijn. Maar liefst zou ik dan voor 100% elektrisch gaan, maar die zijn volgens mij nog niet echt -fatsoenlijk- te koop toch?!
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
e-Up! Toch?
Ik heb geen zaak en weet niet precies hoe dit werkt maar ik hoor van meer mensen die de auto dan naar prive doen (boekwaarde is lachen, als de belastingdienst daar mee akkoord gaat) en daarna weer inruilen op iets nieuws voor de zaak. Maar mss kan dit wel helemaal niet en heb ik het verkeerd begrepen...
Aldus GTRene@PC Arthur
Ik heb geen zaak en weet niet precies hoe dit werkt maar ik hoor van meer mensen die de auto dan naar prive doen (boekwaarde is lachen, als de belastingdienst daar mee akkoord gaat) en daarna weer inruilen op iets nieuws voor de zaak. Maar mss kan dit wel helemaal niet en heb ik het verkeerd begrepen...
Aldus GTRene@PC Arthur

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Wel leuk idee maar 115pk is natuurlijk onzin. Er is al een 90pk TSI dus dat voegt weinig toe. Richting 150pk zou leuk zijn geweest en GTI batch waardig.
-
Online
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Lekker kilometers declareren, zal waarschijnlijk het gunstigst zijn. Tenzij je de komende jaren flinke kosten verwacht te maken, die kun je dan beter op de zaak wegschrijven en de bijtelling voor lief nemen...ErikS schreef:Stom ding. 8.8 sec naar de 100, GTI onwaardig, ook al is het een Up!
In juni is onze Up! alweer 5 jaar. Nog nooit! hebben wij een auto zo lang gereden. Maar feit is, belastingvoordelen & lage bijtelling zijn dan voorbij. De Up! staat op 66340 km op dit moment, en blijft geweldig voor wat het is. Wat is slim om te doen? Naar privé schuiven voor boekwaarde (1000 euro ofzo) & kilometers declareren? Een jaartje rijden & dan met een aardige winst verkopen?
Inruilen op wat nieuws, dat voelt eigenlijk nog niet als 'nodig'. Het geld wat ik dan zakelijk uit zou geven stop ik liever in een mooie youngtimer dit keer & de Golf ook naar privé.
Een andere optie is om toch weer voor een 'busje' te gaan, omdat we hem toch alleen zakelijk gebruiken & iets meer ruimte af en toe toch fijn begint te zijn. Maar liefst zou ik dan voor 100% elektrisch gaan, maar die zijn volgens mij nog niet echt -fatsoenlijk- te koop toch?!
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:22
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Dat is meer dan 25% meer vermogen.... dat is toch een vrij aardige toename....Macboy schreef:Wel leuk idee maar 115pk is natuurlijk onzin. Er is al een 90pk TSI dus dat voegt weinig toe. Richting 150pk zou leuk zijn geweest en GTI batch waardig.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De remmen en het onderstel is ook anders natuurlijk, ding heeft een 6bak.
De Lupo GTI zat beetje rond hetzelfde vermogen. De eerste Golf GTI ging in 9seconden naar de 100, dus die 8,8 is niks mis mee, hij is +/- 100kg zwaarder.
Denk dat dit heel leuk stuurt door de polder. En waarschijnlijk als je JD bezoekt zit je ook op de 140pk.
Maar als die in D al 20k gaat kosten....veelste duur.
De Lupo GTI zat beetje rond hetzelfde vermogen. De eerste Golf GTI ging in 9seconden naar de 100, dus die 8,8 is niks mis mee, hij is +/- 100kg zwaarder.
Denk dat dit heel leuk stuurt door de polder. En waarschijnlijk als je JD bezoekt zit je ook op de 140pk.
Maar als die in D al 20k gaat kosten....veelste duur.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De eerste gti....
Ff 30 jaar terug de tijd in?!
In deze tijd heeft een gti 230 pk of meer. Een klasse lager 160-190 pk... Dan kan deze toch gewoon 130-140 pk hebben?!
Ff 30 jaar terug de tijd in?!
In deze tijd heeft een gti 230 pk of meer. Een klasse lager 160-190 pk... Dan kan deze toch gewoon 130-140 pk hebben?!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Precies !
Niet mee eens dat ie te duur is. Prijs is acceptabel, maar wel met meer pk. De Polo had 180pk voor €23k. De Up is in mijn beleving niet heel veel minder auto. Dus €20k is prima maar dan wel met minstens 140pk.
Bij de Polo GTI ging je ook van 102pk naar 180pk. Kwam later de GT tussen met 140pk maar toch. Ook bij de Golf van 160pk naar 210pk. Das toch behoorlijk meer gat dan van 90 naar 115pk.
Niet mee eens dat ie te duur is. Prijs is acceptabel, maar wel met meer pk. De Polo had 180pk voor €23k. De Up is in mijn beleving niet heel veel minder auto. Dus €20k is prima maar dan wel met minstens 140pk.
Bij de Polo GTI ging je ook van 102pk naar 180pk. Kwam later de GT tussen met 140pk maar toch. Ook bij de Golf van 160pk naar 210pk. Das toch behoorlijk meer gat dan van 90 naar 115pk.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Up met 140pk, ik denk dat risicomanagement teveel imagoschade verwacht met opgevouwen Upjes....
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
22k Voor een UP GTI (NL prijs waarschijnlijk) vind je een goede prijs? (op het UP forum denken ze dat die 25k in NL gaat kosten btw)
Renault Twingo RS was destijds 17k euro, 18~19k NL prijs lijkt mij meer in de lijn voor zo'n klein hok.
En het gaat om de PK/Gewichts verhouding, die is goed genoeg voor fun. Nouja, behalve als je niet veel meer doet dan rechuitbranden..

Renault Twingo RS was destijds 17k euro, 18~19k NL prijs lijkt mij meer in de lijn voor zo'n klein hok.
En het gaat om de PK/Gewichts verhouding, die is goed genoeg voor fun. Nouja, behalve als je niet veel meer doet dan rechuitbranden..
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De gewone nieuwe Up gaat al hard richting de 20K.
We hebben de eerste generatie, meest complete uitvoering, net 12K.
Vind het zwaar overpriced worden nu ...
We hebben de eerste generatie, meest complete uitvoering, net 12K.
Vind het zwaar overpriced worden nu ...
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik heb ook 12,3 betaald.
White up met pano dak etc. Alles wat je wil!
Alles boven de 15 k vind ik 't niet waard.
White up met pano dak etc. Alles wat je wil!
Alles boven de 15 k vind ik 't niet waard.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Exact, die van ons is een black uitvoering. Geen panodak maar wel sportonderstel. Rijdt nog best aardig ook. Was toen één van de eerste, kwamen er een bestelen en gingen weg met een showroom model.
Heb ook wel even serieus naar die nieuwe gekeken maar vind 15K voor een Up ook wel de limit.
Heb ook wel even serieus naar die nieuwe gekeken maar vind 15K voor een Up ook wel de limit.
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De nieuwe 90pk Tsi Up chip je al voor ÷ 600€ naar 120-140pk, afhankelijk van welke chipboer je neemt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
dan begint het al wat speelser/leuker te worden 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De Up is voorin ruimer dan een 5-serie. Dus waarom €20k te veel is ? Een Polo kost ook zoveel. Een Up is niet veel minder auto wat mij betreft.
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Op het moment zit ik ook te kijken naar een zuinig wagentje. Mijn moeder rijdt al jaren in een 107 en ik verbaas mij altijd hoe goedkoop dit is in rijden/afschrijven en onderhouden. De dealer wou deze laatst inkopen voor 5500 euro en dat terwijl die auto nieuw net iets meer dan 10.000 euro (met alle opties) heeft gekost in 2009. De afschrijving voor zo'n ding per jaar is minder dan dat ik afschrijf per maand. Dus interessant om eens een goedkope daily te kopen aangezien ik nog 2 andere auto's heb voor de DF.
Dus dan ga je op zoek, de PTC drieling viel af aangezien ik toch iets meer comfort wil. Een stoel die op normale hoogte staat is voor mij toch wel een must.
Een Up kwam dus snel voorbij. Tweedehands of jong gebruikt natuurlijk want dan heeft de eerste eigenaar afgeschreven ipv jijzelf.
Dit viel even tegen, een 2012 Up met rond de 70k km moet nog bijna 8k euro opleveren. Terwijl een Move Up in 2012-2013 ook voor rond de 10k te krijgen was. Een nieuwe 2017 Move Up met een paar opties kost nu rond de 13,5k (wat natuurlijk fors duurder is in vergelijking met de nieuwprijzen die de afgelopen jaren werden gevraagd). Nou is de afschrijving hetgeen dat telt een aangezien ik de auto toch wel een paar jaar zal rijden is misschien een nieuwe ook interessant. Want dan is het in mijn ogen minder aantrekkelijk om een tweedehands te kopen (want onderhoud, duurdere beurtjes komen er ook aan gezien de leeftijd, geen garantie etc).
Wat denken jullie, zal een nieuwe Up ook zo weinig gaan afschrijven?
Dus dan ga je op zoek, de PTC drieling viel af aangezien ik toch iets meer comfort wil. Een stoel die op normale hoogte staat is voor mij toch wel een must.
Een Up kwam dus snel voorbij. Tweedehands of jong gebruikt natuurlijk want dan heeft de eerste eigenaar afgeschreven ipv jijzelf.
Dit viel even tegen, een 2012 Up met rond de 70k km moet nog bijna 8k euro opleveren. Terwijl een Move Up in 2012-2013 ook voor rond de 10k te krijgen was. Een nieuwe 2017 Move Up met een paar opties kost nu rond de 13,5k (wat natuurlijk fors duurder is in vergelijking met de nieuwprijzen die de afgelopen jaren werden gevraagd). Nou is de afschrijving hetgeen dat telt een aangezien ik de auto toch wel een paar jaar zal rijden is misschien een nieuwe ook interessant. Want dan is het in mijn ogen minder aantrekkelijk om een tweedehands te kopen (want onderhoud, duurdere beurtjes komen er ook aan gezien de leeftijd, geen garantie etc).
Wat denken jullie, zal een nieuwe Up ook zo weinig gaan afschrijven?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Imho een kleine wagen altijd nieuw kopen. Zeker in combinatie met een actie loont het niet om tweedehands te pakken. Bij mij had een 500 (niet aan te raden als je laag wilt zitten) al bijna 5k korting. Dat is gewoon een kwart van de catalogusprijs. Dan kun je rustig drie jaar rijden met minimale afschrijving.
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Mee eens. Ik zou zo'n klein ding ook nieuw kopen. Jong gebruikt is bijna net zo duur. Heb je dat geld niet dan moet je echt gebruikt kopen. Jaar of 6-8 oud.
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Een Up! is altijd een goede keuze !
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De Seat Mii en Skoda Citigo zijn vaak ietsje goedkoper als de Up!.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Niet mee eens. Vind het veel geld voor wat je krijgt. Ook weggedrag vond ik niet prettig.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor de kleine Kia. Zeker het nieuwe model oogt leuk.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Heerlijke auto die Up!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Marcelvv en 7 gasten