Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- Hielke
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dus Sjonnie moet eerst bijnje nieuwe auto langskomen om er een nette hoeveeheid vermogen en koppel uit te halen?
Gewoon een GTI of Clio RS voor 2/3 van de prijs halen en klaar.
Gewoon een GTI of Clio RS voor 2/3 van de prijs halen en klaar.
- Knot
Alleen waarom dat verbruik van die EXE nou zoveel hoger is door die paar opties???? of door het sper?
-
Goed kijken, dat is met de optionele automaat.Knot schreef:Alleen waarom dat verbruik van die EXE nou zoveel hoger is door die paar opties???? of door het sper?
Gof gti versus de BRZ; lijkt me niet zo moeilijk Hylke

-
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/262247/
In navolging van track reviews, nu dus ook op de openbare weg als zeer goed ontvangen.
In navolging van track reviews, nu dus ook op de openbare weg als zeer goed ontvangen.
- Macboy
Met die opties is helemaal niets mis. Het is alleen een tijdelijke actie en dan gaan de prijzen omhoog.
Grootste probleem is echter het gebrek aan keuze: bied dan ook een kale versie voor € 29.999
Grootste probleem is echter het gebrek aan keuze: bied dan ook een kale versie voor € 29.999
-
Lol, zie je het voor je, 41k en 29k. 

- Dennis Cavallino
Geen GT 86 voor mij dus. Ik mot al die meuk er niet op. De handgeschakelde heeft ook nog eens de Co2 heffingen tegen, dus die wordt amper goedkoper dan 40 mille. Ze zijn gek, voor dat geld koopt iedereen toch de nieuwe Hyundai Genesis 2.0 Turbo my13? Of gewoon een RCZ en dan een mx5 van 2000 euro erbij om dwars te gaan... 

- wim breman
Kansloos met deze prijs.
Wat Hielke en Dennis al schrijven zijn er voordeliger alternatieven.
Subaru en Toyota hadden er een verkoophit van kunnen maken met een prijs van net boven de 30K voor de basisversie.
Subaru en Toyota hadden er een verkoophit van kunnen maken met een prijs van net boven de 30K voor de basisversie.
- RVV
wim breman schreef:Kansloos met deze prijs.
Alles wat geen achterwielaandrijving heeft vind ik geen alternatief. Staat verder los van de prijsstelling. Blijft over alles wat achterwielaandrijving heeft. Mazda MX5.. nee niet echt, ik wil geen roadster. Hyundai Gennesis is eigenlijk het enige serieuze alternatief.
En een verkoophit willen Toyota en Subaru NL sowieso niet. Dealers zijn er totaal niet op ingesteld. STEL hij was 30000 euro.. Welk publiek vind hem dan interessant? Juist precies de mensen met aparte speciale auto's die pak em beet 15000 euro nog waard zijn en hem willen inruilen op een Toyota GT 86 van 30000 euro,. Een bedrag wat voor veel mensen/autoliefhebbers is te behapstukken.
Die dealers zitten dan met de handen in het haar, want ze zouden overspoeld gaan worden met inruilauto's die ze met de beste wil van de wereld niet in hun eigen showroom kunnen neerzetten. Zie je het al voor je al die snelle 2e hands hatchbackies van 5 jaar oud in de Toyota showroom? Die dealers willen die incourante handel helemaal niet hebben. Daarbij is de verkoopmarge op die nieuwe Toyota/Subaru met 30000 euro ook nog eens flinterdun. Die hatchbackies moeten ze ook nog eens voor handelsprijs doorstoten dus daar valt ook al niets op te verdienen.
Iedereen kijkt alleen maar naar de verkoopprijs in zijn eigen (ik wil die auto graag hebben) belang. ja dan is elke euro teveel boven de 30000 euro.
Maar 90% wil ook zijn auto inruilen.. en daar zit nou juist het knelpunt met zo'n lage instapprijs. Alles draait om marge.. dat is het enige wat dealers interessant vinden (logisch ook). Daarbij blijft ook voor 30000 euro het een auto in de niche. De markt is al heel klein.
Het hele punt is ook.. Nederland is gewoon ongeschikt, en helemaal in deze ecomaffia tijd om zulke auto's te slijten. Die Toyota en Subaru (in mindere mate) horen net zo min bij de dealers thuis als een piranha in een goudvissenkom. Jammer maar waar.. en wie zijn de schuldigen... De Prius en eco rijders

- RVV
Moet je voorstellen dat ik mijn Z4 Coupé waard ongeveer 20000 euro wil inruilen op een nieuwe Toyota GT86 voor 30000 euro. Dat komt toch nooit uit voor een dealer? BPM, BTW er af (moet de dealer weer afdragen aan de fiscus) en de prijs van die Toyota is pak em beet 24000 euro. En dan moet ie een incourante Z4 Coupé die geen hond bij een Toyota dealer zal kopen inruilen voor 20000 euro. En ondertussen die Toyota moeten inkopen bij de importeur voor 22000 euro.. moet ie die Z4 ook nog eens voor 17500 euro doorstoten naar de handel.. kortom.. ook een kansloos verhaal.. frustratie bij koper, verkoper.. want die loopt een klant mis...
Die 40000 euro biedt veel meer speelruimte om een auto in te ruilen... kaf wordt vsn het koren gescheiden want het "ik wil het heel goedkoop" publiek blijft vanzelf wel weg. Die blijven vooral op DF doorzeiken over de prijs
Die 40000 euro biedt veel meer speelruimte om een auto in te ruilen... kaf wordt vsn het koren gescheiden want het "ik wil het heel goedkoop" publiek blijft vanzelf wel weg. Die blijven vooral op DF doorzeiken over de prijs

-
Als men op DF niet warm loopt (voor deze prijs) zou ik niet weten aan wie ze die auto gaan slijten Rico... misschien een paar bejaarden met wat centen die al jarenlang Toyota rijden en het ding in de showroom zien staan bij een beurtje 

- RVV
Ik denk ook weinig.. zal bij 20 tot 50 auto's beide merken te samen wel ophouden.
-
Leuk bedacht over die inruil, maar inruil wordt natuurlijk gewoon doorgestoten naar de handel. Netto zal dat een dealer dus niks 'kosten'.
Zou dan eerder in de richting van de dure Yen denken t.o.v. de Euro.
Zou dan eerder in de richting van de dure Yen denken t.o.v. de Euro.
-
En daarnaast denkt een importeur niet aan wat goed is voor een dealer. Die denken alleen aan te verkopen aantallen. Dat hun dealers (bij Toyota misschien iets anders omdat ze zelf ook veel dealers hebben) kapot gaan, dat boeit ze niet.
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Even iets anders dan alleen over de prijs...
Was gisteravond op uitnodiging van Subaru Nederland op CPZ geweest waar de mogelijkheid was om mee te rijden met de BRZ bestuurd door coureurs.
Ook was er de mogelijkheid om met andere modelen uit het Subaru-programma zelf te rijden op het circuit.
Daarnaast kon je met de eigen auto slipproeven te doen , en op het circuit rijden onder begeleiding van coureurs.
Dit was allemaal kosteloos aangeboden, kon daar natuurlijk geen nee tegen zeggen...
Over de BRZ , kwa looks een mooie auto en netjes afgewerkt , alleen ze hadden de BRZ geen 2+2 moeten noemen want ik zou niet weten waar je die 2 extra mensen kwijt moet ( zelfs niet met mij achter het stuur ...)
Ook stond de concept STI-model in de pitsbox , welke wel bruut eruit zag met grotere wielen ,carbon ed.
Over het rijden op het circuit , miste wel de power bij het uitkomen van de bochten en de hele korte verhoudingen van de 6-bak vielen me op waardoor er veel geschakeld moest worden.
Dwars gaan leek heel makelijk te gaan en ook de controle hierover , maar dat kan ook aan de bestuurder gelegen hebben (was een coureur van de Clio-cup)
Er werdt wel flink doorgereden, mij leek dat ze op de grens van de auto zaten.
Al met al een leuke ervaring al lijkt me dat de auto beter tot zijn recht komt op een dijk/polder weggetjes als op het circuit want daar kom je echt power te kort ( of misschien ben ik verwend met de STI )
Alex,
Was gisteravond op uitnodiging van Subaru Nederland op CPZ geweest waar de mogelijkheid was om mee te rijden met de BRZ bestuurd door coureurs.
Ook was er de mogelijkheid om met andere modelen uit het Subaru-programma zelf te rijden op het circuit.
Daarnaast kon je met de eigen auto slipproeven te doen , en op het circuit rijden onder begeleiding van coureurs.
Dit was allemaal kosteloos aangeboden, kon daar natuurlijk geen nee tegen zeggen...

Over de BRZ , kwa looks een mooie auto en netjes afgewerkt , alleen ze hadden de BRZ geen 2+2 moeten noemen want ik zou niet weten waar je die 2 extra mensen kwijt moet ( zelfs niet met mij achter het stuur ...)
Ook stond de concept STI-model in de pitsbox , welke wel bruut eruit zag met grotere wielen ,carbon ed.
Over het rijden op het circuit , miste wel de power bij het uitkomen van de bochten en de hele korte verhoudingen van de 6-bak vielen me op waardoor er veel geschakeld moest worden.
Dwars gaan leek heel makelijk te gaan en ook de controle hierover , maar dat kan ook aan de bestuurder gelegen hebben (was een coureur van de Clio-cup)
Er werdt wel flink doorgereden, mij leek dat ze op de grens van de auto zaten.
Al met al een leuke ervaring al lijkt me dat de auto beter tot zijn recht komt op een dijk/polder weggetjes als op het circuit want daar kom je echt power te kort ( of misschien ben ik verwend met de STI )
Alex,
- wim breman
@RVV,
Alles wat geen achterwielaandrijving heeft vind je geen alternatief.
Beetje kort door de bocht naar mijn idee want veel keus is er niet dus ben je snel klaar met de alternatieven.
Misschien is het vloeken in de kerk hier maar wat is een dan wezenlijk mis met AWD of FWD.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar RWD maar ik ben nog steeds onder de indruk van mijn Megane RS280 en kan mee heerlijk vermaken met de auto.
Dat dealers niet op omzet zitten te wachten en dat ze de toeloop mogelijk niet eens aankunnen vind ik een boute uitspraak in deze tijden.
Ik denk dat ze heel graag een hardloper in de showroom hebben die als warme broodjes gaan.
Daarnaast denk ik ook dat er bar weinig Z4"s en vergelijkbare auto's ingeruild gaan worden op de BRZ /GT86.
Alles wat geen achterwielaandrijving heeft vind je geen alternatief.
Beetje kort door de bocht naar mijn idee want veel keus is er niet dus ben je snel klaar met de alternatieven.
Misschien is het vloeken in de kerk hier maar wat is een dan wezenlijk mis met AWD of FWD.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar RWD maar ik ben nog steeds onder de indruk van mijn Megane RS280 en kan mee heerlijk vermaken met de auto.
Dat dealers niet op omzet zitten te wachten en dat ze de toeloop mogelijk niet eens aankunnen vind ik een boute uitspraak in deze tijden.
Ik denk dat ze heel graag een hardloper in de showroom hebben die als warme broodjes gaan.
Daarnaast denk ik ook dat er bar weinig Z4"s en vergelijkbare auto's ingeruild gaan worden op de BRZ /GT86.
- RVV
Wim geen slecht woord van mij over de Renault die je hebt. Ik vind het pad wat Renault bewandeld met sportieve betaalbare auto's geweldig. Maar voor mij is FWD of RWD een zodanig fundumentele keuze dat ik een FWD auto nooit als alternatief voor een RWD zou kiezen. Voor mij is het namelijk eerst de aandrijving, dan de motor en dan het merk (allemaal binnen het kader van een in mijn ogen een sportieve auto). Ik wil er geen RWD vs FWD discussie van maken, die zijn er al zo vaak geweest op DF. Maar als het FWD heeft wil ik er geen serieus geld aan uitgeven. Voor mij zijn de sportieve FWD auto's hoeveel waar ze voor het geld ook bieden geen alternatief.
Verder denk ik dat de Toysub zelfs voor 25000 geen echte hardloper zou worden die markt is gewoon veel te klein. . Verhaal van mij over de (inruil)marge blijft bij een lage instapprijs met zeer weinig winst gewoon bestaan. Doorstoten naar de handel betekend ook inruilprijzen bieden die in de ogen van kopers bijna schofferend zijn.
40000 euro is een mooi uitgangspunt om er margetechnisch leuk zaken mee te doen. Ik zeg niet dat ik graag deze prijs zie, maar er is echt wel over nagedacht door de importeurs maar ook de dealerorgansaties. Want zonder de medewerking van dealers zal de importeur niet eentje verkopen in Nederland.
Verder denk ik dat de Toysub zelfs voor 25000 geen echte hardloper zou worden die markt is gewoon veel te klein. . Verhaal van mij over de (inruil)marge blijft bij een lage instapprijs met zeer weinig winst gewoon bestaan. Doorstoten naar de handel betekend ook inruilprijzen bieden die in de ogen van kopers bijna schofferend zijn.
40000 euro is een mooi uitgangspunt om er margetechnisch leuk zaken mee te doen. Ik zeg niet dat ik graag deze prijs zie, maar er is echt wel over nagedacht door de importeurs maar ook de dealerorgansaties. Want zonder de medewerking van dealers zal de importeur niet eentje verkopen in Nederland.
- GTRene
als Renault nu eens opschiet met die Renault Alpine....die zal waarschijnlijk wel RWD worden.

dat kan best leuk worden.

dat kan best leuk worden.
-
Die Alpine mag wat mij betreft morgen al in de showroom staan bij de dealers
Zou gaaf zijn als dit soort auto's op de weg komen: dan ziet het straatbeeld er toch wel even wat fraaier uit!

Zou gaaf zijn als dit soort auto's op de weg komen: dan ziet het straatbeeld er toch wel even wat fraaier uit!
- Macboy
Probleem: we verkopen te weinig leuke auto's
Oplossing: laten we de auto te duur maken
Ja dat moet het zijn Rico
Oplossing: laten we de auto te duur maken
Ja dat moet het zijn Rico

- Hielke
Ben het wel met Rico eens dat de Toyota versie voor De Toyota dealers een vreemde eend in de bijt is waarop ze wellicht helemaal niet zitten te wachten.
Aan de andere kant moet Subaru het juist veel meer van dit soort type auto's hebben.
Wil je 'm en heb je geen inruil dan lijkt me de importroute de meest logische. Helemaal nu de bpm steeds meer wordt afgeschaft. Toch?
Aan de andere kant moet Subaru het juist veel meer van dit soort type auto's hebben.
Wil je 'm en heb je geen inruil dan lijkt me de importroute de meest logische. Helemaal nu de bpm steeds meer wordt afgeschaft. Toch?
-
Hier zit al een FMIC op dus met de pk's/koppel is het dus al goed gekomen 

- Erik
- Auto: BMW ///M
Goed voorbeeld *kucht*
Daar hangt een Sti blok in, waarvoor ze de hele voorkant van de BRZ, met name subframes, voorwielophanging, uitlaat, koeling, inlaat, alles.
Dat is op zijn zachts gezegd geen kitje

Daar hangt een Sti blok in, waarvoor ze de hele voorkant van de BRZ, met name subframes, voorwielophanging, uitlaat, koeling, inlaat, alles.
Dat is op zijn zachts gezegd geen kitje

-
Lekker driften 

- GTRene
for under 25K us...$