[29-04-2010]DF @ CPZ deel X
- peer
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Inplannen in sessies lijkt me juist geen goed idee. Het circuit rijden is al geen goedkope zaak, als je dan op een dag ook maar de helft van de tijd de baan op mag dan wordt het nog minder leuk.
Ik ben wel iemand die juist zoveel mogelijk van de tijd op de baan zit. De enige keer dat ik van de baan ga is om wat te drinken, eten, tanken of een wisselling van de rijder.
Ik snap vaak niet waar mensen zich zo druk om maken. Als je ziet dat je veel sneller bent, waarom dan inhalen in een bocht... wacht dan even tot je de bocht uit bent en vlieg ze dan voorbij. Lukt je dat niet op vermogen zoals bij mij, hou dan net iets voor de bocht in ga dan zo snel mogelijk door de bocht en haal ze in omdat je veel sneller uit de bocht komt.
Om een voorbeeld te geven, ik rij met mijn bmw 320 rond. Het ding heeft nog geen 100 pk over volgensmij en ik rij tijden van 2.20 - 2.19 Dat zijn echt geen snelle tijden maar volgensmij niet slecht voor een 320. Ik ben vaak veel sneller in bochten, maar op rechte stukken heb ik geen kans tegen de meeste auto's. Maar toch haal ik redelijk wat mensen in op deze manier. Veel beginners zien ook wel in dat ze meer vermogen hebben en houden daarom even in, na de eerst volgende bocht komen ze vaak al niet meer bij en iedereen gaat vrolijk verder.
Als laatste punt, ik heb me enorm vermaakt in zandvoort en vond het een mooie dag, mogen er nog vele volgen.
Ik ben wel iemand die juist zoveel mogelijk van de tijd op de baan zit. De enige keer dat ik van de baan ga is om wat te drinken, eten, tanken of een wisselling van de rijder.
Ik snap vaak niet waar mensen zich zo druk om maken. Als je ziet dat je veel sneller bent, waarom dan inhalen in een bocht... wacht dan even tot je de bocht uit bent en vlieg ze dan voorbij. Lukt je dat niet op vermogen zoals bij mij, hou dan net iets voor de bocht in ga dan zo snel mogelijk door de bocht en haal ze in omdat je veel sneller uit de bocht komt.
Om een voorbeeld te geven, ik rij met mijn bmw 320 rond. Het ding heeft nog geen 100 pk over volgensmij en ik rij tijden van 2.20 - 2.19 Dat zijn echt geen snelle tijden maar volgensmij niet slecht voor een 320. Ik ben vaak veel sneller in bochten, maar op rechte stukken heb ik geen kans tegen de meeste auto's. Maar toch haal ik redelijk wat mensen in op deze manier. Veel beginners zien ook wel in dat ze meer vermogen hebben en houden daarom even in, na de eerst volgende bocht komen ze vaak al niet meer bij en iedereen gaat vrolijk verder.
Als laatste punt, ik heb me enorm vermaakt in zandvoort en vond het een mooie dag, mogen er nog vele volgen.
-
Ik zou niet eens weten hoe hard ik ga in bepaalde bochten.
Geen tijd voor om op de teller te kijken.
Gewoon te druk bezig met racen.
Achteraf zie ik wel aan het einde van een ronde op de laptimer wat mijn ronde tijd is.
En dat is toch echt het belangrijkste in de autosport.Niet hoe hard je gaat door bochten en rechtestuk maar om wat voor rondetijd dat uiteindelijk word.

Geen tijd voor om op de teller te kijken.

Achteraf zie ik wel aan het einde van een ronde op de laptimer wat mijn ronde tijd is.

En dat is toch echt het belangrijkste in de autosport.Niet hoe hard je gaat door bochten en rechtestuk maar om wat voor rondetijd dat uiteindelijk word.

Ringmazda schreef:Ik ben het met Andre wel eens dat de veiligste oplossing het scheiden van de deelnemers is. Anderzijds heeft 944 guy ook een punt. Een aanvaardbaar en vaker toegepast concept kan zijn het indelen van de dag in blokken van 60 minuten. Kan er gewoon om het hele uur gestart worden, makkelijk te onthouden voor de deelnemers en dus makkelijk uit te voeren. 9-10 Toer, 10-11 Sport enz 5 minuten voor de klassewissel en er wordt minimaal tijd verloren. Code rood in de sessie is dan wel pech voor die sessie
Luco heeft wat erg positieve verwachtingen van beginnelingen. Ik loop al iets langer mee maar durf wel toe te geven als ik aan het vechten ben met mijn auto om een beetje door te rijden dat ik niet op elk moment precies heb kunnen observeren waar andere auto's achter me of naast me zitten of hoe snel ze op me inlopen.........maar misschien ligt dat wel aan mijn beperkte vaardigheden
Ik verwacht ook niet dat ze het dan ineens doen zoals zou moeten, net als jij zie ik ook niet alles achter me, daarvoor zei ik al dat de snellere rijder verantwoordelijk is voor de inhaalactie, dat moet ook zo.
Alleen denk ik dat bij een uitleg door ervaren rijders er meer blijft hangen dan die rijdersverklaring die je moet tekenen, een stukje uitleg met het visuele erbij werkt denk ik beter.
Nu kan het zo zijn dat mensen denken dat deur aan deur gevechten leuk gevonden worden, kan wel, maar volgens mij is dat niet de intentie van een df trackday.
-
SRCompetition schreef:Ik zou niet eens weten hoe hard ik ga in bepaalde bochten.
Geen tijd voor om op de teller te kijken.![]()
Gewoon te druk bezig met racen.
![]()
Achteraf zie ik wel aan het einde van een ronde op de laptimer wat mijn ronde tijd is.![]()
En dat is toch echt het belangrijkste in de autosport.Niet hoe hard je gaat door bochten en rechtestuk maar om wat voor rondetijd dat uiteindelijk word.![]()
![]()
Beetje tegenstrijdig.
Als je niet hard door bochten of over het rechte stuk gaat komt er nooit een snelle tijd:)
- Downforce Hans
Zo Einstein, jij bent vroeg wakker
(of nog laat op)

-
- Cretino
Meer valt er denk ik niet over te zeggen, gewoon verplicht stellen die introductie-rondjes.Luco schreef:Gewoon open pit houden, en beginners verplicht mee laten rijden met ervaren rijders die dan uitleggen wat er van je verwacht wordt en hoe je moet spiegelen enzo.
Dan kunnen ze gelijk wat leren en leer je elkaar nog kennen ook.
En racers weten dat het slalommen wordt op trackday DF, voor echte snelle tijden heb je de CPZ testdagen.
- GTRene
zo is dat gewoon open blijven houden, das juist de fun en het relaxde...maar niet alleen wat boven gezegd wordt over de langzamere rijders, ook juist de snelle rakkers zeggen dat ze beter even van het gas kunnen en dan zeg na de bocht die langzamere in kunnen halen of 3 bochten verder als het dan kan, immers geen race en geen tijden rijden...heb je wel een vrij rondje en tijden heb je mazzel, maar ga je daar niet druk om maken, tis Driving-Fun geen Driving-Fail.Cretino schreef:Meer valt er denk ik niet over te zeggen, gewoon verplicht stellen die introductie-rondjes.Luco schreef:Gewoon open pit houden, en beginners verplicht mee laten rijden met ervaren rijders die dan uitleggen wat er van je verwacht wordt en hoe je moet spiegelen enzo.
Dan kunnen ze gelijk wat leren en leer je elkaar nog kennen ook.
En racers weten dat het slalommen wordt op trackday DF, voor echte snelle tijden heb je de CPZ testdagen.
- pjvandergaag
ik zou het ook zo houden en niet zoals met vrijrijden
als de snelle jongens een beetje uitkijken is er niets aan de hand
als de snelle jongens een beetje uitkijken is er niets aan de hand
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik kwam nog een paar plaatjes tegen op m'n pc.

- Downforce Hans
Hee Ron, thanks 

-
hej! de corvette rijdend! :banaan:
- Downforce Hans
Het is geen caterhamMetchu schreef:hej! de corvette rijdend! :banaan:

- GTRene

eneuh thx Opa

- Knot
Sessies vond ik juist ideaal, zoals het bij bmw drivers club geregeld was. Je kunt toch niet 8 uur nonstop rijden, dan lig je allang oververmoeid achter de vangrail. 45min rijden, 45 min rust, ideaal voor de bestuurder en ideaal voor de auto. Ik reed vaak 30min en dan afkoelen, om de auto heel te houden. Maar na 45min knallen heb je je gram wel gehaald lijkt me en mag je ook 6x per dag rijden.
Je houdt iedereen fris, het materiaal blijft allemaal heel (althans, meer kans), dus waarom niet. Mensen zijn zeker bang dat ze terkort komen of teveel betalen... typisch nederlands...
Je houdt iedereen fris, het materiaal blijft allemaal heel (althans, meer kans), dus waarom niet. Mensen zijn zeker bang dat ze terkort komen of teveel betalen... typisch nederlands...

- JohanH
Heb je die in het groot voor me Opa?Opa schreef:Ik kwam nog een paar plaatjes tegen op m'n pc.![]()

-
OnlineOpa
Natuurlijk.......je hebt een pb'tje. 

- RJay
Nee, dan werkt open pitlane toch fijner, stel dat er net aan het einde van de sessie voor de jouwe wat gebeurd, dan ben je die tijd kwijt.
Als we gewoon onze doppen open houden....
Daarnaast Steven, 3 kwartier is nog niet zo heel lang hoor.
Als we gewoon onze doppen open houden....
Daarnaast Steven, 3 kwartier is nog niet zo heel lang hoor.
- Remmie
Vind het juist wel wat hebben het open pitlane van DF.
Je kan rijden wanneer je wilt, hoe lang je wilt.
Vorige keer op CPZ 3,5 uur in de auto gestuurd. (ik had alleen de middag).
Stoppen om te drinken en te eten en gaan.
denk dat dat juist de charme is van de DF-events.
Je kan rijden wanneer je wilt, hoe lang je wilt.
Vorige keer op CPZ 3,5 uur in de auto gestuurd. (ik had alleen de middag).
Stoppen om te drinken en te eten en gaan.
denk dat dat juist de charme is van de DF-events.

- MartijnGizmo
Heh, die reus met de bril in de bijrijdersstoel ben ik volgens mij...Opa schreef:Ik kwam nog een paar plaatjes tegen op m'n pc.![]()

- Bert ///M3
Bij BDC zijn alleen de regels anders in de sessies, maar je mocht ze wel gewoon allemaal rijden. Snel is gewoon onbeperkt overal inhalen, langzaam is voor mensen die wat willen leren oid, je mag elkaar dan alleen op het rechte stuk inhalen.Knot schreef:Sessies vond ik juist ideaal, zoals het bij bmw drivers club geregeld was. Je kunt toch niet 8 uur nonstop rijden, dan lig je allang oververmoeid achter de vangrail. 45min rijden, 45 min rust, ideaal voor de bestuurder en ideaal voor de auto. Ik reed vaak 30min en dan afkoelen, om de auto heel te houden. Maar na 45min knallen heb je je gram wel gehaald lijkt me en mag je ook 6x per dag rijden.
Tegenwoordig zijn de BDC dagen ook bijna allemaal open pitlane gewoon omdat 98% toch racers zijn. Dus dan heeft het geen zin om het op te delen, je ziet dan dat het in de ochtend gewoon ontzettend druk is omdat iedereen de baan op wil, maar na de middagpauze zwakt dat iets af omdat mensen moe worden etc.
Als er mensen met racers rijden dan word het publiek ook anders qua rijtijd, heel veel rijden hou je wel vol in een straatauto met gewoon een tshirt aan, beetje sportief tempo maar niet te gek. Maar ga je in een gestripte racer rijden met 50-60 graden binnentemperatuur, vol trappen, brandvrije kleding etc dat houd een gemiddeld mens gewoon niet constant vol.
-
OnlineOpa
Net effe ingezoomd op 't orgineel en dat zou idd. jij weleens kunnen zijn, Martijn.Martijn Koevoets schreef: Heh, die reus met de bril in de bijrijdersstoel ben ik volgens mij...
Foto is gemaakt om 17:10 uur, dus dat zal 't laatste rondje van de dag geweest zijn, denk ik.

- frankv
Ik vind open pitlane erg fijn
dat zorgt er voor dat niet iedereen op hetzelfde moment wil knallen waardoor het gemiddeld veel rustiger is dan met sessies
ik rijd zelf meestal 20m-30m met daarna 30m rust / niksen en dat bevalt me prima voor een dagdeel, daarna ga ik me vervelen, een hele dag is aan mij niet besteed
dat zorgt er voor dat niet iedereen op hetzelfde moment wil knallen waardoor het gemiddeld veel rustiger is dan met sessies
ik rijd zelf meestal 20m-30m met daarna 30m rust / niksen en dat bevalt me prima voor een dagdeel, daarna ga ik me vervelen, een hele dag is aan mij niet besteed
- Herman_Wassenaar
Onder het kopje beter laat dan nooit.
Het video verslag van CPZ deel X:
http://www.driving-fun.com/1-624/tv/DF- ... april.aspx
Het video verslag van CPZ deel X:
http://www.driving-fun.com/1-624/tv/DF- ... april.aspx
- RVV