Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 apr 2015, 16:22

:D

Maar even eerlijk, dit is echt niet best natuurlijk. 2200 man, 200 winkels etc etc.
De Nederlander helpt zichzelf goed naar de kloten, maar heeft er geen benul van. Het zal mijn tijd wel duren.
Maak m'n plannetjes wel. Maar dit geeft te denken. Toekomsten van mensen kun je nooit naartoe werken(ook niet van jezelf, het loopt altijd anders, danwel postitief/neutraal of negatief) maar er volgt 'n sanering in NL niet te zuinig. Erg jammer voor iedereen direct en indirect(en dat laatste is 'half NL) betrokken...

Romo heeft in z'n avatar staan bij woonplaats iets van: "Als de pleuris uitbreekt vlucht ik naar NL daar gebeurt alles 30 jaar later. " Alhoewel ik 't eigenlijk 99,9 % in alles met hem eensch ben op DF en daarbuiten, heb ik deze redenatie nooit echt gesnapt.
NL loopt namelijk totaal voorop in internetgebruik/aankopen etc, minder fysieke winkels, meer pin/minder contant /meer betutteling/meer macht van de overheid/minder vrijheid van de burger /meer macht der kanslozen/en nog steeds 'n godvergeten koningshuis lol....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 apr 2015, 16:34

Die mastodonten met hun winkels van honderden vierkante (dure) meters voegen niks meer toe nee.
Drogisterij.net en DeOnlineDrogist.nl stijgen jaarlijks als een malle.
Daar komen weer banen bij (en bij de bezorgers).

We kopen nog net zo veel. Alleen anders.

dvh

Bericht door dvh » 09 apr 2015, 16:40

Als je nou kijkt naar een V&D. Gigantisch veel winkels. Dure panden. Groot. Veel personeel. Ontzettend groot inventaris. En nog , geen winst.

What's the point? Wat heb je aan meer verkopen terwijl er niks verdiend wordt.
De consument koopt idd toch wel. De leverancier levert toch wel. Echter de middelman. De winkel in dit geval. Verdient geen kloot.

Heb je niks aan. Laat het dan klappen en ga wat anders doen. Denk ik dan.
Jammer voor de mensen die er nu werken. Maar als een V&D wegvalt, openen er elders weer andere plekjes om te werken. Het moet toch allemaal geholpen en afgehandeld worden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2015, 16:45

Het enige wat ik dan zonde vind is dat de twee gebouwen in Den Bosch leeg komen te staan...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 apr 2015, 16:56

Opsplitsen en kleinere winkels/startups en popup shops erin.

Ik ken nog wel een tentenverhuur bedrijfje wat klaar is voor groei :coffee:

Tom

Bericht door Tom » 09 apr 2015, 17:14

Tja de melkboer en lantaarnpaalopstekers bestaan ook niet meer.

Bram

Bericht door Bram » 09 apr 2015, 17:31

smiley schreef:Opsplitsen en kleinere winkels/startups en popup shops erin.

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 apr 2015, 19:46

John Lennon en Steve Jobs zijn er ook niet meer....

We waren inderdaad overbewinkeld, daar wordt gesaneerd waarvan akte..., maar ook vele webwinkels hebben 't niet florisant. Enorme overheadkosten, maar de schijn ophouden etc. Dus de vlieger van dat 'men' ergens anders winkelt gaat maar ten dele op. Economie minder, huis onder water, angst voor baanverlies, hand op de knip. Stagnatie beetje.
Je ziet nu huizenverkopen een spurt maken. Prima. De rest zal later volgen(?) Aan de andere kant is iemand(gezin starter) met 'n eerste hypotheek niet van plan enorme uitgaven(buiten de nodige dingen in huis/gezin) te doen , dus die koopkracht 'mist' een (web) winkel al.
Meer kapers op de kust tov vroeger: Disco, bios, C & A, vakantie met de caravan, Opel Kadett, uit eten bij de snees.
Nu: Loungen, festivals, easyjet , iPad/scooters/gsm, Ikea, Zalando, Ponzi schemes, bankfalen etc. is erbij gekomen.
Concurrentie/gevaar uit andere hoeken.

Mijn vraag(want niet meteen oplosbaar) : Hoe geven we dat traag draaiend vliegwel nog meer 'n zwengel terwijl we met steeds meer op 'n kluitje komen(NL/wereldwijd) en de automatisering nog lang niet ten einde is?
Daar ben ik wat 'bang' voor.

De overbodigheid(..) van (de baan van) de Mensch.
Kijk naar jezelf. In het geheel 'n zankorrel en dat zijn 'we' allemaal, maar wat voegen 'we' zelf nou toe voor de economie? Hoe bepalend of hoe overbodig zijn 'we'?
Overbodiger dan we denken , schat ik jammergenoeg in. Zelfoverschatting is een begrip waar we de klos mee zijn als NL/Avondland met het verhaal hierboven, ben ik bang...beetje.

JP

Bericht door JP » 09 apr 2015, 19:51

Bram schreef:
smiley schreef:Opsplitsen en kleinere winkels/startups en popup shops erin.

Afbeelding
Groei in de tenten ?

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 09 apr 2015, 20:54

verder zijn ze in NL ook weer goed bezig... nummero zoveel.
Hoofdverdachte Bulgarenfraude gevlucht

Saskia Belleman
ROTTERDAM -
De megastrafzaak tegen zes verdachten die ervan worden verdacht miljoenen euro’s aan kinderopvang-, huur- en zorgtoeslagen vanuit Nederland naar Bulgarije te hebben gesluisd, begint vandaag zonder de hoofdverdachte.

De 41-jarige Turkse Nederlander Mehmet K. wordt volgens zijn advocaat Jaap Spigt door het Openbaar Ministerie gezien als ’de grote boef’, maar zal geen verantwoording afleggen omdat hij is gevlucht. Mehmet K. zat een half jaar in voorarrest, en werd eerder door de rechtbank vrijgelaten onder bepaalde voorwaarden.
Een daarvan was dat hij in Nederland zou blijven om de inhoudelijke behandeling van de Bulgarenfraudezaak bij te wonen. Spigt: „Daar heeft hij zich dus niet aan gehouden.”

Spigt vermoedt dat K. in Turkije verblijft, maar heeft sinds diens vlucht geen contact meer met hem gehad. Volgens de advocaat is de man wel op verzoek van justitie in Nederland gehoord op een politiebureau in Turkije. „Alleen heeft Nederland geen overleveringsverdrag met Turkije, dus hij is na zijn verklaring weer vertrokken.”
De advocaat verwacht dat vandaag „het grote zwartepietenspel begint”, en dat de overige vijf verdachten in de zaak, allemaal Bulgaren, van K.’s vlucht dankbaar gebruik zullen maken door alle schuld op hem te schuiven. Volgens Spigt overdrijft het OM de omvang van de activiteiten van K.
„Ik bestrijd niet dat hij beter had moeten opletten bij sommige aanvragen, maar het gaat hooguit om een ton aan onterecht betaalde toeslagen.”
Mehmet K., verdacht van valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen, runde een bureautje in Rotterdam, van waaruit de toeslagenmachine draaide. In 2013 werd bekend dat Bulgaren via nepadressen op grote schaal toeslagen aanvroegen.
In totaal zou met de fraude een bedrag van 4 miljoen euro zijn gemoeid.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2390 ... cht__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 15 apr 2015, 00:43

ook weer zoiets...
Gastouderbureaus frauderen voor miljoenen met kinderopvangtoeslag

Gastouderbureaus spannen samen met ouders om voor miljoenen euro's te frauderen met kinderopvangtoeslag. Dat blijkt uit informatie die RTL Nieuws heeft opgevraagd bij de Belastingdienst.

Het gaat volgens de Belastingdienst om criminele netwerken waarbij een gastouderbureau samenwerkt met tientallen ouderparen om toeslagen te claimen voor kinderen die in werkelijkheid helemaal niet worden opgevangen. Ouders die hun kind door gastouders laten opvangen en daarvoor kinderopvangtoeslag ontvangen, zijn verplicht dat via een gastouderbureau te regelen.

In 2014 heeft de Belastingdienst 82 gastouderbureaus onderzocht. 32 daarvan fraudeerden met toeslagen.

ZIE OOK: Zo gingen frauderende gastouders en gastouderbureaus te werk

"Waar er sprake is van echt georganiseerde fraude, is dat schokkend om te zien", zegt Renate van Toorn van de Belastingdienst tegen RTL Nieuws. Het gaat volgens de Belastingdienst om 'substantiële netwerken'.

Vanmorgen is de fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst FIOD binnengevallen bij een gastouderbureau en verschillende woningen in de regio Den Haag. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt dit gastouderbureau alleen al van toeslagenfraude van twee miljoen euro.

Geen kind opgevangen
Gastouderbureaus werken volgens de Belastingdienst daarbij samen met een uitgebreid netwerk van tientallen ouderparen en gastouders die opvanguren factureren en betalen. Op papier was er sprake van vele opvanguren, maar in werkelijkheid worden kinderen veel minder, of helemaal niet ondergebracht bij gastouders.

De toeslagen die op die manier worden verkregen, verdelen ouders, opvangouders en het gastouderbureau onderling. De FIOD kwam de zaak in de regio Den Haag op het spoor doordat het gastouderbureau geld overmaakte naar de ouders, terwijl dat normaal gesproken alleen andersom gebeurt.

RTL Nieuws / Siebe Sietsma
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... angtoeslag" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 apr 2015, 08:36

Tom schreef:Tja de melkboer en lantaarnpaalopstekers bestaan ook niet meer.
Jazeker wel :), die bezorgt hier 2x per week boodschappen bij ons op de zaak. Ideaal!

Maar de turfstekers hebben geen werk meer hier inmiddels.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 16 apr 2015, 00:29

Wouter81 schreef:
Tom schreef:Tja de melkboer en lantaarnpaalopstekers bestaan ook niet meer.
Jazeker wel :), die bezorgt hier 2x per week boodschappen bij ons op de zaak. Ideaal!

Maar de turfstekers hebben geen werk meer hier inmiddels.
Bij ons ook is die er ook nog, zelfs nog in het nieuws geweest van de week, helaas. https://www.politie.nl/nieuws/2015/apri ... v-man.html

WJ

Bericht door WJ » 16 apr 2015, 08:13

En Arie (de Melkboer) is ook een echte DF'er! Helemaal autogek en heeft al genoeg leuks gehad. :mrgreen:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 16 apr 2015, 21:21

Klopt, heb er ooit bij een g60 ofzo staan kijken. Maar wat die verder in bezet heeft/had weet ik niet.

Bram

Bericht door Bram » 16 apr 2015, 21:49

Afbeelding

Andermans dood gaan verheerlijken omdat, ja, om wat eigenlijk? Omdat je te stom bent geweest om kansen voor jezelf te creëren en te grijpen? Omdat je gewoon een racist bent? Omdat je graag anderen de schuld geeft van je eigen ellende? Omdat....?

Hersenloos volk.

Peric

Bericht door Peric » 16 apr 2015, 22:29

Snap niet helemaal waarom dit met kansen grijpen te maken heeft Bram..
Is natuurlijk te belachelijk voor woorden, zulke reacties. Maar snap de link niet helemaal.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 16 apr 2015, 23:01

Tsja ik snap dat soort reacties ook niet. Gemiddelde volk dat zulke reacties plaatst voegt weinig toe aan de maatschappij.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 17 apr 2015, 00:50

Bram schreef:Afbeelding

Andermans dood gaan verheerlijken omdat, ja, om wat eigenlijk? Omdat je te stom bent geweest om kansen voor jezelf te creëren en te grijpen? Omdat je gewoon een racist bent? Omdat je graag anderen de schuld geeft van je eigen ellende? Omdat....?

Hersenloos volk.
Riceaux schreef:Tsja ik snap dat soort reacties ook niet. Gemiddelde volk dat zulke reacties plaatst voegt weinig toe aan de maatschappij.
Dit is dan misschien wel aardig om eens (helemaal!) te lezen:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more

Bram

Bericht door Bram » 17 apr 2015, 01:25

Op het moment dat je de dood van iemand die toch al niets meer had gaat bagatelliseren en zelfs toejuichen omdat je eigen problemen blijkbaar nog veel erger zijn (wat ik me niet kan voorstellen, mensen vluchten niet voor niets uit Syrië), klopt er toch iets niet met je. Maar goed, dat is mijn mening maar...

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2015, 02:01

neem aan dat de meeste mensen niet die echte vluchtelingen zoiets toewensen...
en het zijn niet hoofdzakelijk mensen uit Syrië waar de meesten wel wat bij voor kunnen stellen, of veel niet gelovige of christelijke mensen die verjaagd worden en nog veel ergere zaken mee worden gedaan.

meeste so called vluchtelingen zijn mannen en moslim, wat eigenlijk al niet past in westerse landen, helemaal niet als je je niet aan wilt passen maar wenst dat wij zich aan hen aan willen passen.

trouwens als je ook nog eens leest wat voor lieden erbij zitten...
Islamitische bootvluchtelingen gooien christenen overboord tijdens oversteek
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150416_01633523" onclick="window.open(this.href);return false;

dan nog de vele door bepaalde moslim landen gesubsidieerde Trojan horses die zo binnen komen en criminele/oorlogs figuren enz, die natuurlijk geen paspoort hebben (komt dat ff goed uit) die maken het
ook kapot voor de echte vluchtelingen bv.

alleen in NL zijn al grote problemen, laat staan de landen die daar langs de middellandse zee liggen,
hier in NL zijn al huizen te kort bv en in andere landen, dacht Sweden oid ook, en velen eisen gewoon
dat ze alles krijgen, immers staat in de wetten oid van de landen waar ze willen ? whatever.

zo gaat er veel kapot en komen veelal de huidige bewoners in de knel of krijgen geen woning or whatever.
niet dat huidige bewoners van bepaalde landen het slecht hebben, maar ze zien en voelen soms dat de boel verslechtert...en als dat maar door gaat en doorgaat komt er een punt waar je zegt, nu is het genoeg.

en gaan mensen dat steeds harder uiten, niet te zeggen dat zo iets goed te keuren is, maar altijd nog
beter dan bv zoals nu in Afrika gaande is ze vermoorden daar de 'ongewenste' zaken...bv dit>>
President Jacob Zuma heeft donderdag opgeroepen tot een eind aan het geweld tegen immigranten uit andere Afrikaanse landen en Zuid-Azië. Hij noemde de aanvallen op buitenlanders 'choquerend en onaanvaardbaar' en voegde eraan toe dat deze door 'geen enkele hoeveelheid frustratie of woede' kunnenn worden gerechtvaardigd.

Veel arme en werkloze Zuid-Afrikanen beschuldigen immigranten ervan hun banen in te pikken. Zoeloe-koning Goodwill Zwelithini gooide olie op het vuur met de uitspraak dat immigranten ‘hun boel moeten oppakken en vertrekken’. In een toespraak die werd opgenomen en uitgezonden door een Zuid-Afrikaans radiostation vergeleek hij hen met ‘luizen’. Ook deed hij zijn beklag over winkels met buitenlandse eigenaren. Zoeloes vormen een van de grootste bevolkingsgroepen in Zuid-Afrika.
https://www.nd.nl/artikelen/2015/april/ ... gen-geweld" onclick="window.open(this.href);return false;

en dat is dan nog buiten al die andere zooi wat daar al gaande is met isis en boko haram enz ook zulk
vriendelijk 'gelovig' volk...en veel van dat volk komt ook mee tussen de mensen, velen zien het aankomen en is al lang voorspeld, maar Den Haag en Brussel e.d. sluiten hun ogen en verstikken in hun eigen wellicht destijds goedbedoelde 'wetten' maar dat loopt helemaal uit de hand, je kan het wel wat wegstoppen of niet over praten, maar het blijft gewoon en stopt niet vanzelf.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 17 apr 2015, 09:55

Bram schreef:Op het moment dat je de dood van iemand die toch al niets meer had gaat bagatelliseren en zelfs toejuichen omdat je eigen problemen blijkbaar nog veel erger zijn (wat ik me niet kan voorstellen, mensen vluchten niet voor niets uit Syrië), klopt er toch iets niet met je. Maar goed, dat is mijn mening maar...
Heb je het verhaal achter de link echt (begrijpend) gelezen of wil je vooral duidelijk maken dat jij beter bent dan de rest?

Bram

Bericht door Bram » 17 apr 2015, 09:58

Ik heb die blog gelezen ja en vind dat er een hoop populistisch geleuter instaat.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 17 apr 2015, 10:19

Bram schreef:Ik heb die blog gelezen ja en vind dat er een hoop populistisch geleuter instaat.
Wat ik al vermoedde, je had vooraf je mening al klaar en kunt daardoor niet tussen de regels doorlezen. Jammer, ik had meer verwacht van een leerkracht. :hmmm:

Volgens mij is het vooral een uitleg waarom sommige mensen extreem (af)reageren op zulke (en andere) berichten. Geenstijl is inderdaad natuurlijk een populistisch en overtrokken blog dat vooral met een korrel (zak?) zout gelezen mag worden als entertainment. Maar in het verhaal van Van Rossem wordt naar mijn mening wel de andere kant belicht van waarom sommige mensen weliswaar op internet morbide reageren maar waarschijnlijk in het echte leven brave huisvaders e.d. zijn.

Het is online makkelijk om politiek correct te reageren of juist extreem af te reageren en elkaar van alles te verwijten. Het werkelijke leven is gelukkig meestal een stuk genuanceerder... :beer:

Bram

Bericht door Bram » 17 apr 2015, 10:36

Ik vraag me af of het echte leven zoveel genuanceerder is. Ik zie dat in ieder geval niet terugkomen op grote scholengemeenschappen waar ik tot heden gewerkt heb. Daar is racisme en onverdraagzaamheid aan de orde van de dag. Als je dan het thuisfront daarvan op de hoogte stelt en uitnodigt voor een gesprek, wordt na een gesprek vaak duidelijk waarom zoon of dochter zo is.

Daarnaast, je gal spugen (terecht trouwens) over oma die slecht verzorgd wordt of dat de benzine weer eens duurder is geworden heeft geen klap met immigranten die verzuipen te maken.

Plaats reactie