M2CS
-
OnlineFabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: M2CS
Inderdad, vaak laten de dealers (lees: de meeste) een ruit gewoon door een ruitspecialist vervangen. Schoenmaken blijf bij je leest inderdaad, die zijn er vaak beter in.Richardt. schreef: 04 nov 2020, 08:49Vervangen door de dealer of een ruit specialist? Klinkt namelijk als of er ergens iets fout is gegaan in de montage, ik herken die klachten namelijk niet na ruitvervanging.Iedereen weet dat een vervanging ruit niet die kwaliteit heeft van het origineel af fabriek. Ik had het ooit met de 1M, een putje werd een scheur, een scheur werd een nieuwe ruit. Altijd gekraak en geknap later, helemaal bij warm weer.
Oud collega van mijn stond er altijd op dat de dealer (ook BMW) zijn ruit ging vervangen. Want origineel en beter, want BMW etc etc.
Ik deel die mening niet. Ik zou voor ruit vervanging altijd naar een specialist gaan, deze doen dat werk dagelijks en dat komt de kwaliteit in dit geval ten goede. Kwestie voorleggen (*) en aangeven dat je in dit geval liever niet hebt dat de stagiair van de week de ruit vervangt, maar de meest ervaren kracht die er rondloopt met oog voor kwaliteit.
(*) in dit geval is het garantie, dus laat ze het maar uitzoeken natuurlijk. Overigens acht ik de kans groot dat de dealer ook gewoon een ruitenboer laat langskomen om het zaakje te vervangen.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: M2CS
@ Tom/Hanstomgtr schreef: 04 nov 2020, 10:50+1, idd het is een forum. Soms krijg je beetje tegengas of scherpe reactie. Meestal is die scherpe reactie een antwoord op een scherpe reactie. Dan maar meteen een tijdje niet meer posten word ik vaak wat moe van. Het mag hoor, maar als iedereen die een keer een snauw krijgt een tijdje niet meer post wordt het heel stil of saai hier.Downforce Hans schreef: 04 nov 2020, 10:32Eric H schreef: 04 nov 2020, 08:20 Sorry Hans.....als dat de indruk is die ik je geef dan excuus daarvoor, is niet mijn intentie.
Onder aan de streep is dit een forum en ik reageer niet veel en vaak, maar bij dit soort kwesties gaan mijn wenkbrouwen altijd wat meer omhoog. En aangezien we hier op een openbaar forum zitten lijkt het me dat ik daar wat over mag vragen of zeggen.
Zal wel weer wat meer gaan lezen en minder reageren![]()
Eric, doe vooral waar je je goed bij voelt en het is inderdaad een Forum waar je zoveel mag reageren als dat je wilt. Ik vond alleen dat je Robert wel heel erg in zijn nek zat te hijgen, no hard feelings hoor.
Wat die ruit betreft toen ik mijn 7 serie nog had hoorde ik ook op het BMW 7 forum dat je beter je ruit bij de dealer kon laten vervangen omdat die een speciaal tooltje hadden om de ruit egaal vlak op de carrosserie te krijgen. Aardig wat mensen hadden het bij glasservice bedrijven laten doen en hadden daarna altijd last van wind geruis. Als ik Robert was zou ik het dus ook bij de dealer laten doen.
Kan me helemaal voorstellen dat mijn postings wellicht wat vreemd en "out of the blue" overkwamen.
Het was geenszins mijn intentie om Romo "in zijn nek te hijgen" maar vond een paar "kritische" kanttekeningen wel op zijn plaats.
Ik ben de laatste aan wie Romo verantwoording hoeft af te leggen dat realiseer ik me terdege.
Mijn opmerking over een tijdje niet meer posten betekend eigenlijk meer terug naar de oude situatie en geen algehele terugtrekking van het forum. Daarvoor kom ik hier veel te graag.
Over het algemeen houd ik ook niet zo van dat schurende, onder de gordel, verdekte "inside" joke, opmerkingen over ritjes bietsen, sponsordeals en AA. (alleen die tussen Hans en Allen zijn natuurlijk altijd prima

@Romo: Ik hoop oprecht dat de issues met deze auto naar volle tevredenheid worden opgelost zodat je deze episode over een tijdje helemaal kan afsluiten ! Hebben wij weer pagina's met mooie verhalen over je ervaringen met deze wagen !
- tomgtr
- Berichten: 10896
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: M2CS
Ook volledig mee eens dat mensen soms gigantisch uit de bocht vliegen hier. Tenzij je heel scherp gaat modden doe je daar weinig aan maar tenenkrommend is het vaak wel.Eric H schreef: 04 nov 2020, 11:03
Over het algemeen houd ik ook niet zo van dat schurende, onder de gordel, verdekte "inside" joke, opmerkingen over ritjes bietsen, sponsordeals en AA. (alleen die tussen Hans en Allen zijn natuurlijk altijd prima)
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M2CS
ben benieuwd Romo of het met de ruit nu afgedaan is, hopelijk genieten van het ding en deze 'opstart' issues snel vergeten, en anders snel door naar de volgende 

- JWdrive
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: M2CS
992 Turbo S is inderdaad gemeen snel. Maar wel een totaal andere auto dan een GT4! Als je expliciet een GT4 zoekt (met messcherp sturen en balans) dan is een Turbo S echt een heel andere auto. Ook geweldig, maar anders. Wil je gewoon een gave en snelle Porsche, dan is de Turbo S de betere van de 2.ArjandeV schreef: 04 nov 2020, 08:12 Romo, ik heb een paar weken terug even in een 992 turbo s mogen rijden.. het is griezelig op nat wegdek.. bij 120 vol op gas en alles kwispelt.. het ding jankt zo snel door naar 200+ niet normaal! Stuurt een stuk logger dan een 991.2 gts.. de 992 in het algemeen voelt wat logger naar mijn mening, maar tov een m2 denk ik niet dat je teleurgesteld zal zijn. Eigenlijk moet je er gewoon eens mee rijden, echt ik was zo onder de indruk.. niet mijn type auto, maar als daily 2 zitter denk ik dat er weinig beters is..
- JWdrive
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: M2CS
Op een gegeven moment krijgt elke auto wel rammeltjes lijkt het. BMW is hierin wel koploper van de 3 Duitse merken (op basis van ervaringen vrienden/collega's en zelf 1 nieuwe BMW en 2 nieuwe Audi's).Jussi schreef: 04 nov 2020, 10:41Mijn 8ste BMW op 14 jaar en ze hadden allemaal rammeltjes. De M2 heeft er 1 aan de middenconsole passagierskant. De F31 had er een in het deurpaneel dat mee trilde met de muziek. E46 hoedenplank etc. etc.Robin schreef: 04 nov 2020, 10:23Geen flauw idee, dit is mijn 12e BMW in bijna 20 jaar.Jussi schreef: 04 nov 2020, 09:31 Het is een BMW dus er zijn altijd rammeltjes. Dat is eigen aan het product.
De enige rammel (in de hoedenplank, meteen verholpen bij nieuw) was in de 2016 OG M2.
M'n ouweheer rijdt al 30 jaar BMW(stuk of 9 gehad waaronder een nieuw gekochte '99 328iC, 340k km jaar of 5 geleden ingeruild , nul rammeltjes ).
Rest:Geen rammeltjes.
Dus ik herken dit geheel niet.
En rammeltjes:
Doodziek word ik ervan in de oude 206 van junior of in welke andere auto waarin ik zit. Al vallen vele ook oudere auto's waarondeer Seat en Golfjes etc mij mee, geen rammeltjes.
Romo wanneer zetten ze de nieuwe ruit dan?
- ADV
- Berichten: 3317
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: M2CS
Je moet ook niet een GT4 of Turbo S nemen
Je moet een GT4 EN Turbo S nemen
Turbo S is echt bizar snel, niet de beste stuurmans auto, niet het messcherpe inderdaad, maar wat meer een GT die je echt bizar snel van A->B kan brengen..


Turbo S is echt bizar snel, niet de beste stuurmans auto, niet het messcherpe inderdaad, maar wat meer een GT die je echt bizar snel van A->B kan brengen..
- JWdrive
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: M2CS
Dat is eigenlijk het beste. Een Porsche GT3/4 (RS) is een 2e of 3e auto.ArjandeV schreef: 04 nov 2020, 11:36 Je moet ook niet een GT4 of Turbo S nemenJe moet een GT4 EN Turbo S nemen
![]()
Turbo S is echt bizar snel, niet de beste stuurmans auto, niet het messcherpe inderdaad, maar wat meer een GT die je echt bizar snel van A->B kan brengen..


Gewoon even terug naar de Porsche dealer en ook een Turbo S en Cayenne aankruisen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Godspeed, Ralph Wolf en 8 gasten