E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 24 aug 2011, 08:37

Het komt vooral van het driften, rechterbochten op PB...de uiterste Binnenzijde van de rechterband, dat is puur door beweging van de band en het maximale doorspinnen

Rechtuit slijt het allemaal niet zo hard hoor.

Even m'n uitlijnrapport erbij gepakt dat ik van Dick had gekregen: voor 2,2 achter zit wat verschil links en rechts maar gemiddeld 3 zeg maar :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Knot » 24 aug 2011, 08:44

Herken het wel maar gaat bij mij niet zo hard. Ik sta op 2,3 rondom.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door GTRene » 24 aug 2011, 10:23

Fabian schreef:Het komt vooral van het driften, rechterbochten op PB...de uiterste Binnenzijde van de rechterband, dat is puur door beweging van de band en het maximale doorspinnen

Rechtuit slijt het allemaal niet zo hard hoor.

Even m'n uitlijnrapport erbij gepakt dat ik van Dick had gekregen: voor 2,2 achter zit wat verschil links en rechts maar gemiddeld 3 zeg maar :wink:
dat links en rechts verschil heeft elke coupe...komt door dat stomme diff lager wat alleen links aan de carros zit.
daar zakt de vering ook verder in...
had je de auto moeten zien toen men diff ophanging (door domme monteur ingehamerd lager in achterplaat) knapte, hing dat dus door (bijna op grond) toen vielen de wielen echt ver naar binnen :shocking: leek wel ineens 10 graden ofzo, heel apart!
het is dus een heel slechte/domme constructie als je het zo bekijkt...maja tis wel een prachtige auto verder :mrgreen:
Maar eigenlijk moet je het zo doen als die man met die V10 erin, die heeft de hele achterophanging van de M5 V10 geloof ik, super.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 24 aug 2011, 15:47

Net ook nog maar 2 nieuwe Goodyears voor de Z4 besteld, 225/45/17 runflat.

De voorbanden (RE050A's) zijn zo giga gecupt, dat maakt iets teveel herrie en stuurt niet lekker.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Knot » 24 aug 2011, 16:36

Stuur mij aub even info over die RE050a... wellicht kan ik er nog een trucje mee als er nog profiel op zit!

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 24 aug 2011, 17:47

Knot schreef:Stuur mij aub even info over die RE050a... wellicht kan ik er nog een trucje mee als er nog profiel op zit!
is goed, zijn ze voor jou! Profiel volstaat nog wel hoor, buitenzijde 4mm, binnenzijde 3mm maar gecupt. Zijn Runflats.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Knot » 31 aug 2011, 19:59

Oke, graag, BVD.

3mm/4mm kan ik nog wel wat rondjes mee hoeken, laat maar weten als ik ze een keertje af kan halen of op papenburg over kan laden (en kleine donatie natuurlijk).

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 08 sep 2011, 10:11

Knot schreef:Oke, graag, BVD.

3mm/4mm kan ik nog wel wat rondjes mee hoeken, laat maar weten als ik ze een keertje af kan halen of op papenburg over kan laden (en kleine donatie natuurlijk).
Als wisselen nog lukt voor Papenburg en we de 1-serie meenemen dan neem ik ze mee. Anders spreken we wel iets anders af :)

De Goodyears liggen iniedergeval op de achteras van de Z3. Wat blijkt, de GY zijn over de volle breedte gewoon 1 cm breder als de Falken's! Onvoorstelbaar dat er zulke verschillen kunnen zijn ondanks dat het dezelfde bandenmaat is. Het hangt erom of de banden nu gaan aanlopen in de schermrand, denk dat het onderstel er wel stug genoeg voor is, maar anders de spoorverbreders er maar tussenuit.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Knot » 08 sep 2011, 10:46

Kijk maar, en anders rij ik een keertje langs daarna als ik bij Bas in de buurt ben ofzo.

Welke van de 2 banden klopt dan eigenlijk als je de centimeter (of iets anders van die lengte) erbij pakt? Blijft vaag hoor.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door GTRene » 08 sep 2011, 11:10

lol, dat met die banden had ik ook al toen ik van Falken 452 naar men Conti 5P ging :duh:
wat een verschil, bij de conti krijg je dus waar je voor betaald :mrgreen:
het lijkt dus of de Falkens en bv de Pirelli's en de Dunlops en de Michellins destijds allemaal te smal waren en voor bij de Z3 valt dat op als je op 235/35/19 op de vooras zit, dan houd je weinig ruimte over :D
afijn dat zorgde bij mijn Z3 ook voor een "probleem" vooral bij het KW systeem en dus moest ik ook dingen aanpakken wat perfect lukte gelukkig.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 08 sep 2011, 11:12

Knot schreef: Welke van de 2 banden klopt dan eigenlijk als je de centimeter (of iets anders van die lengte) erbij pakt? Blijft vaag hoor.
Goeie tip, even gemeten en ze zijn precies 25,5 cm van wang tot wang. De Falken vielen smaller uit dus. de GY "kloppen".

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Knot » 08 sep 2011, 11:20

Oke, de "anderen" foppen de boel dus als de schuifmaat geen 25,5 aangeeft. Best idioot eigenlijk, je krijgt gewoon minder loopvlak!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door MartijnGizmo » 08 sep 2011, 11:21

Die Falken's vallen idd vrij smal, mijn 205's zijn ook eerder 195-200...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door GTRene » 08 sep 2011, 11:52

MartijnGizmo schreef:Die Falken's vallen idd vrij smal, mijn 205's zijn ook eerder 195-200...
niet alleen die Falkens :wink:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 12 sep 2011, 09:57

Zo gisteren 700km gemaakt met een tripje naar de Ring (de eerste keer dit jaar) met de Z3. Heerlijk lopen trappen, me vreselijk misdragen eigenlijk. Ben helemaal binnendoor heen en terug gereden en alle stuurweggetjes wel gehad. Soms ging het echt iets te (40 liter en 270km :kikker: ):df: De Racaro's zijn helemaal goedgekeurd, nu kun je tenmiste sturen ipv jezelf de hele te zitten afzetten om maar niet uit je stoel te glijden. Niet op de Ring gereden aangezien Centraal Beheer de dekking daar uitsluit. Moet nog steeds een andere verzekering regelen!

Bij extreem sturen lopen de achterbandjes nu net aan, dus de spoorverbreders moeten er tussenuit of er moeten dunnere tussen. De GY's op de achteras hebben zo immens veel grip in de regen dat de Falken op de vooras gewoon geen grip meer hebben. Alleen maar onderstuur dus :( Voorbandjes moeten dus ook maar vervangen gaan worden voor GY's....

Nog een beetje lopen klooien met de GoPro cam, zal eens kijken wat ik daar nog van kan maken van de week.
Bijlagen
fotoRingZ3.JPG
fotoRingZ3.JPG (527.55 KiB) 1525 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fabian op 12 sep 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Berichten: 9440
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Wouter81 » 12 sep 2011, 10:07

Mooi man. :) Mis je het niet, het ringrijden? Vroegah was je er niet weg te slaan natuurlijk....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door GTRene » 12 sep 2011, 10:29

@Fabian, dat ie net wat aanloopt bij extreem sturen is niet zo mooi, je kan eventueel ook de wings/randen wat uitrollen bij iemand die dat goed kan, je hebt waarcshijnlijk maar heel iets nodig.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 12 sep 2011, 11:53

GTRene schreef:@Fabian, dat ie net wat aanloopt bij extreem sturen is niet zo mooi, je kan eventueel ook de wings/randen wat uitrollen bij iemand die dat goed kan, je hebt waarcshijnlijk maar heel iets nodig.
Ik verwijder liever een spoorverbreder dan dat ik schermen ga uitrollen Rene :) En anders komt er de volgende keer gewoon een 245 bandje op ipv een 255. Zal ook wat schelen qua onder/overstuur denk ik. Nu is het wel erg breed achter.

Sja Wouter, mis het zeker wel eens. Maar kan niet alles hebben in het leven helaas. Heb van die tijd genoten, ben nog zonder een botbreuk, had het voor geen goud willen missen. En zo afentoe nog even van genieten is nu ook goed. Maar ehh, dat zeg jij mister motor die nu 2 kids heeft en een eigen toko :thumbup: :D

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door JP » 12 sep 2011, 13:15

Mooi de Z3 lekker uitlaten... :df: Een dagje TF kijken kan ook leuk zijn (zegt diegene met dit jaar maar 4rondjes op winterbanden :bag: )

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Niels » 12 sep 2011, 13:26

Lekker Fabian! Ik wil de Z3 ook nog ff een weekendje uit laten maar het komt er steeds niet van....

En idd van je carrosserie afblijven. Gewoon een smallere band nemen en eventueel iets met je spoor verbreding doen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Michel P » 12 sep 2011, 15:07

In de omgeving is het natuurlijk ook een feest om lekker op de bochtige weggetjes je auto de sporen te geven.

Zou voor de balans een smallere achterband nemen, onderstuur is niet fijn.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door GTRene » 12 sep 2011, 16:34

ruimte naar binnen toe (achter) bij een Z3 coupe is er genoeg, als je de randen niet trekt dan maar de spacers verwijderen of dunnere :D
smallere banden nergens voor nodig achter :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Knot » 12 sep 2011, 16:45

Ik zou de spacers eraf pakken, of de helft dunner erop. Banden zijn breder dus het ziet er sowieso net zo dik uit en spoorbreedte blijft gelijk.

Zou mij wel frustreren, kijken en niet een rondje doen, maar je bent iig wel verstandig bezig gezien die voorwaarden, doe ik je niet zo makkelijk na ;)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 12 sep 2011, 21:32

Knot schreef:
Zou mij wel frustreren, kijken en niet een rondje doen, maar je bent iig wel verstandig bezig gezien die voorwaarden, doe ik je niet zo makkelijk na ;)
Ik heb dr iets teveel gezien waar niemand iets aan kon doen, maar er wel verzekeringstechnisch verantwoordelijk voor werd gehouden :'(

En de rally-stages naast de baan volstonden prima :headbang:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i

Bericht door Fabian » 21 sep 2011, 16:04

Voor de Z3 ATE Powerdiscs voor de vooras besteld (net als Knot) voor 110 Euro. Nu nog een goed blok erbij zoeken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RJK en 4 gasten